![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoe kinderen in een holebi-gezin zich voelen. Ik ken er zo geen. Ja, er worden heel wat kinderen opgevoed door holebi's. Maar als je het niet toelaat dat een homo een kind kan adopteren, stelt dat probleem zich nooit. Hier heb ik het trouwens al over gehad. (En kinderen van een koppel dat uiteen is en waarvan de vader dan een vriend heeft en de vader overlijdt en die vriend van zijn vader was zoals een echte vader enzo. Voor zo'n situatie moet er wél een regeling komen. Dat gaat dan ook over een bestaand kind en geen geadopteerd. Doet hier nu niet echt terzake.) Hetero-koppels zijn man en vrouw. Als ze door bepaalde redenen geen kinderen kunnen krijgen, mogen ze van mij wel adopteren. Het gaat hier dan om een man en een vrouw. Ook al kunnen ze geen kinderen krijgen, het was wel de bedoeling dat dat zo was, als je me begrijpt. Ik geloof heus wel dat er homoparen zijn die voor een kind willen zorgen, maar ik begrijp niet waarom ze het in hun hoofd halen. Het was toch niet de bedoeling van de natuur dat ze een kind zouden krijgen... Ze hebben er niet voor gekozen om homo te zijn, ze zijn gewoon zo en ze moeten dat aanvaarden. Ze mogen dan volgens mij ook niet zomaar kiezen of ze een kind willen, ze zijn daarvoor niet bestemd en dat moeten ze ook aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() correctie jantje: jij hebt geprobeerd om dat aan te tonen, maar al je argumenten werden netjes van tafel geveegd. en ik zie niet in waarom ik stephen zou willen wegjagen, ik probeer er een discussie mee aan te gaan. ik weet dat jij regelmatig wegloopt als er argumenten worden voorgelegd. maar om nu te gaan zeggen dat we argumenten voorleggen om anderen weg te jagen gaat wat te ver hoor.
![]() trouwens, weet je al dat persoonlijke aanvallen op dit forum niet zijn toegestaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homo's zijn er al altijd geweest, weeskinderen al even lang en ik vraag me eigenlijk af vanwaar die rush er nu plots komt? Beetje trent zetten noem ik dat, het huwelijkslijstje afwerken en laten zien dat het zo kompleet mogelijk is. Twee jaar geleden hoorde je geen enkel homo koppel zulke verlangens uitspreken, nu staan ze in de rij.
Het is een hype en alle hype's verdwijnen zoals ze gekomen zijn. Komt daar nog bij dat het meestal om jonge koppels gaan zonder ervaring in die soort zaken. Men is adopteren aan het verwarren met adoreren. Elk zijn meug maar in België is het inderdaad niet simpel om een adoptie te doen en dat komt door de vele redenen die ik bovenaan al heb aangevinkt en kinderen de inzet worden van vechtscheidingen en stelselmatig aan hun lot terug overgelaten zijn geweest. Kinderen zijn momenteel vrij goed beschermd en laten we het zo houden en zelfs dat geval van die draagmoeders ook wat meer aan banden leggen. Een kind verkopen zou in mijn ogen zelfs makkkelijk 10 jaar cel mogen kosten, idem voor de kopers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tronca : 14 januari 2005 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
bovendien ben je zoals gezegd grellig aan het discrimineren. homo's die bij een vrouw een kind verwekken mogen wel kinderen opvoeden, anderen niet. wederom, moest ik holebi zijn, ik zou een manier zoeken om op een natuurlijke manier een kind te verwekken, dan mag ik er van jou wel voor zorgen. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik alles moet geloven wat er op elke website staat, zou ik moeten geloven dat er 's nachts ufo's landen voor m'n deur. Ik bedoel maar, zo'n site is allesbehalve representatief vind ik. Wat met die kinderen die zich absoluut niet goed voelen in zo'n situatie? Ik denk niet dat die ter sprake komen op zo'n site, laat staan dat ze zelf een site of organisatie hebben. Je kan er wel veel lezen, maar hoe betrouwbaar is zoiets? Ik zou het liefst zelf horen van de kinderen. Citaat:
En van dat achteraf pas te weten komen dat je homo bent, als je een kind adopteert ben je toch ouder als 25 denk ik. Als je op dat moment nog niet weet of je homo bent is het wel erg gesteld. Citaat:
Ik bedoel maar, initeel laat je een homo geen kind adopteren. Nogmaals, ik bedoel hier een kind mee dat er voorheen niet was. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() ik gebruik geen zweep, alleen mazout.
![]() en op stephen zijn reply antwoord ik straks, nu ga ik eens wat leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() Al iemand bij de vraag blijven stilstaan waarom die gasten allemaal een jongetje willen adopteren. Brrr. mag er niet aan denken
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb onlangs een artikel gelezen over het mishandelen van dieren en of dat een indicatie kan zijn voor het mishandelen van kinderen. Heel interessant, jammer genoeg weet ik niet meer waar ik het gelezen heb, ik den de Standaard. Als jij het geluk van een dier onbelangrijk vindt, dan zegt dat m.i. heel veel over jou, gelukkig maar dat jij dan geen kinderen wil. Volgens mij ontbreekt het jou dan ook de empathie om hier ook maar enigszins objectief over na te denken, laat staan er iets over te zeggen. Stap nu toch eens van dat stereotiepe denken af van 2 mannen met een babietje. Neem het voorbeeld van Inge, momenteel worden MILJOENEN, ja lees goed, MILJOENEN kinderen reeds opgevoed door homokoppels. Het bestaat reeds dus het al dan niet toestaan is niet aan de orde. Het wordt enkel hoog tijd dat er een wettelijke regeling komt voor de KINDEREN. In hun belang. Als de wettelijke ouder overlijdt wordt het kind nl weggehaald uit zijn/haar vertrouwde omgeving. Kan je het nog traumatischer voorstellen?
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
In dat geval gaat jouw argument hier al niet op. Zoals Raf reeds aangaf is het bv bij pinguins heel normaal dat 2 mannetjes verweesde jongen 'adopteren' En die 2 mannetjes blijven evengoed samen als andere pinguinkoppels, zij hebben een langdurige partnerschap nl. Die respectievelijke jongen hebben zelfs grotere overlevingskansen dan de andere, 2 mannetjes staan sterker tegen belagers dan een mannetje/vrouwtje. Dan neem je de bijen. De koningin zorgt voor het nageslacht maar wie zorgt er voor? Inderdaad, de onvruchtbare 'vroedvrouwen'. Mijn ouwe labrador is schijnzwanger geworden toen ik thuiskwam met een gedumpt katje van amper 4 weken oud. Zij produceerde daardoor melk en heeft het beestje gezoogd. Ik heb hier nu een stevige kater rondlopen die het anders nooit zou hebben overleefd. Kan het nog natuurlijker? terwijl volgens jou redenering onnatuurlijk? En zo kan je vele voorbeelden vinden in de natuur. Citaat:
Die website is gemaakt DOOR kinderen van holebi's. ![]() Citaat:
![]() Komaan zeg, get real! Citaat:
Oftewel maak je géén uitzonderingen, want eigen kinderen of niet, volgens jou kan dat kind niet gelukkig zijn. En dan gaat het belang van het kind voor. Zie je zelf hoe beperkt en onvolledig jouw manier van denken is? Citaat:
Stemt toch tot nadenken, niet? Als jouw enige referentie het 'natuurlijke' is? Citaat:
De mens is monogaam, nu, maar is dat de natuurlijk bedoeling van de mens? Of is dat een maatschappelijk bepaald iets? Ik vermoed heel sterk dat het het laatste is. Dus.... heel jouw 'natuurlijke argument' is weer ontkracht. De natuur heeft een holebi niet per definite onvruchtbaar gemaakt, hij/zij is dus perfect in staat ouder te worden. Bij wie dat kind verwekt wordt speelt voor de natuur geen rol. Het is de maatschappij dat daar een beeld van heeft hoe het zou moeten zijn. (en nee, dit is geen pleidooi voor polygamie, it's merely an example) Citaat:
Natuurlijk zijn ze evengoed gemaakt om ouder te worden, ze zijn niet onvruchtbaar, remember? Dat ouderinstinct kan verdorie allesbepalend en overheersend aanwezig zijn bij sommigen. En dat is alleen maar NATUURLIJK. Dat is nl het instinct van ELK levend wezen op deze aardbol. Zich voortplanten, dat is het OERinstinct ![]() Kruip nu niet gelijk in de verdediging maar lees alles eens grondig door en dénk er eens over na. Ik ben trouwens benieuwd wat jouw vriend hierover denkt.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 14 januari 2005 om 13:17. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om empathie - afin, ik weet niet waarom ik zelfs moeite zou doen om op jouw eeuwige one-liners te reageren.
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
en welke nuance moet ik hier dan maken? Heb je liever dat ik dierenbeul gebruik? Doe maar geen moeite om te antwoorden! Ik ken de stereotiepe replies al van buiten! |
|
![]() |
![]() |