Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt BHV gesplitst
Morgen 2 3,28%
Voor 1 februari 2 3,28%
Voor 21 juli 20 32,79%
Voor de verkiezingen van 2007 11 18,03%
Later, niet zolang de N-VA in de regering zit 8 13,11%
Nooit. 18 29,51%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2005, 22:14   #61
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Enfin, aan de poll te zien ga ik mijn weddenschap, eind november afgesloten, winnen dat BHV op 1februari nog zou bestaan

wacht maar af. als't den eerste februari niet is, dan is het dees jaar nog. Maar gesplitst ZAL het worden (zeker tegen de volgende verkiezingen, dat is wat telt).
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:16   #62
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Samengevat:
je hebt twee soorten kiezers: zij die goed stemmen en zij die verkeerd stemmen. En jij bent het die bepaalt wat goed is en wat verkeerd.

Wel flauwe plezante: ik stem zoals ik het goed vind.
En jij bent een diktator.
Goed ..... wat is goed ?
Elke kiezer stemt volgens zijn verstand en zijn hart, zijn mogelijkheden voor deze met wie hij zich het meest verbonden voelt.
U stemt natuurlijk zoals u wilt.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:19   #63
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MagereHein
Maar die mensen hebben geen enkel nut.
Pardon ......ze hadden geen nut, dankzij het Vlaams Belang hebben ze nu nut.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:20   #64
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

wacht maar af. als't den eerste februari niet is, dan is het dees jaar nog. Maar gesplitst ZAL het worden (zeker tegen de volgende verkiezingen, dat is wat telt).
Ik vraag me af waarom ze daar mee wachten.
Wwaarom niet "shoot"? Waarom gooit men het niet gewoon op tafel? Je kan meer bereiken door het te proberen, dan door het uit te stellen...

Bourgeois heeft tijd om nen camion vol te laden, hem naar strépy te rijden... maar om BHV aan te snijden, ho maar.

Misschien weet hij,

• dat het toch niet gaat lukken (kies uit volgende redenen: tegenspruttelende walen / wetgeving / teveel cadeautjes / ...)
  • dat het wel gaat lukken (de walen willen van de ruzie af)
Hoe dan ook, in ieder geval wint Bourgeois door het uit te stellen. Als je iets genoeg zegt, dan gelooft iedereen het. Door het maand voor maand in de media uit te spelen, "groeit" het probleem.

Wat mijn visie, dat B momenteel eieren voor zijn geld wil, en aldus BHV uitstelt, bevestigt.

PS:die splitsing, dat moet plezante tv opleveren

Laatst gewijzigd door rodeo : 13 januari 2005 om 22:20.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:26   #65
Peter001
Banneling

Peter001's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Peter001
Standaard

Splits Brussel Halle Vilvoorde zo snel mogelijk!!!! Dit is iets dat al lang moest gebeurd zijn, dit is telkens een pijnlijke situatie wanneer er verkiezingen in aantocht zijn. Laat er ons voor eens en altijd mee afrekenen, dit euvel uit de weg ruimen voor het ontploft!!! Om de gemoederen tussen Vlaams en Waals te bedaren en in te dijken!!!
Peter001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:46   #66
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
Om de gemoederen tussen Vlaams en Waals te bedaren en in te dijken!!!
dat is ook mijn uiteindelijke doel: Waalse vrienden, laten we scheiden!
Beter als vriend uit elkaar dan als vijand bijeen.
Oud 13 januari 2005, 22:48   #67
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

Et alors?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:49   #68
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Et alors?
ge krijgt u pint na mijn exames joh
Oud 13 januari 2005, 22:50   #69
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goe, laat het duidelijk zijn dat het hele dossier mij na 1 februari niet meer interesseert
Oud 14 januari 2005, 00:49   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Tja Willem, ik ben ook niet echt verheugd te beseffen dat een deel van mijn loon naar het VB gaat.
en ik ben ook niet blij van te beseffen dat een deel van mijn loon naar de corrupte PS gaat!!!!

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 januari 2005 om 00:50.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 07:32   #71
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

Tuurlijk, en als het dit jaar niet is, dan is het volgend jaar wel en als het volgend jaar niet is, dan wordt het zeker gesplitst in 2007 enz...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 09:40   #72
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is ook mijn uiteindelijke doel: Waalse vrienden, laten we scheiden!
Beter als vriend uit elkaar dan als vijand bijeen.
Inderdaat hier kan ik je bijtreden, beter als vrienden uit elkaar dan als vijanden bij elkaar blijven. Dus splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde zo snel als mogelijk!!! Maar geen Splitsing van Vlaanderen en Walonië in twee staten zoals sommigen willen he!!! België moet één blijven, dat zijn we altijd al geweest en dat wil ik ook zo behouden zien!!! Vlamingen en Walen, wees fier dat je Belg bent!!! En bouw verder aan een hechte band tussen Vlamingen en Walen. Draag elkaar een warm hart toe, want dat hebben we nodig de dag van vandaag. Er is al genoeg miserie, dus laat ons nu voor eens en altijd wijs zijn en elkaar niet meer zo in de haren vliegen!!! Met goedheid en begrip kom je verder dan met schelden en modder gooiën!!! Iedereen die nog eens een uitspraak over een ander doet, legt eerst z'n hand eens op z'n hoofd en zie of je beter bent dan diegene die je gaat besmeuren!!! Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!!!
Oud 14 januari 2005, 09:42   #73
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goe, laat het duidelijk zijn dat het hele dossier mij na 1 februari niet meer interesseert
Dus als het niet 1 februari wordt (wat nu blijkt), dan kan jij genieten omdat je voor een keer gelijk had. Over een datum, niet over de splitsing zelf, hé? Want die komt er zeker. En dat weet je ook.
En dan mogen wij een paar maanden later zonder verder gezeur van jou genieten van de feitelijke splitsing, die jou ook niet meer interesseert.

Vanaf welk moment interesseert de feitelijk splitsing van België en de afzetting van de luizwammen van Laeken jou niet meer? 8)
Oud 14 januari 2005, 09:46   #74
Peter001
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
en ik ben ook niet blij van te beseffen dat een deel van mijn loon naar de corrupte PS gaat!!!!
En ik ben niet akkoord dat een deel van mijn loon gaat naar eender welke rassistische partij!!! Elke partij met rassistische bedoelingen moeten eruit!!! De vlieger op en dumpen die partijën, zo ver weg als maar enigzins kan!!! Complete vernieteging van alle rassistische partijën en ook van de partijën die ermee in zee willen gaan!!!
Oud 14 januari 2005, 11:52   #75
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Nog eens op aanvraag .....

Neen, neen.....
VLD, SPA, CD&V, GROEN! .... zijn partijen die alle Belgen ( bewoners van de huidige staat België ), enigzins op hun eigen manier dat wel, willen vooruit helpen. VB, NVA etc.... zijn partijen die de ontbinding van de staat België eisen, en slechts de belangen van Vlamingen of Walen verdedigen duidelijk tegen de belangen van de andere. U kunt dan natuurlijik wel zeggen dat de "normale" partijen dat ook doen, elkaar onderling bevechten, dat is waar.... maar tussen normale partijen is er plaats voor dialoog en compromis, ze komen nooit tot een volledige breuk, afscheuring en eisen dat ook niet, want ze weten wel dat ze elkaar nodig hebben, in feite zijn ze door dialoog complementair, een meerwaarde dus.

Separatische partijen willen de mensen scheiden en zaaien verdeeldheid. Is dat een meerwaarde ? Voor sommigen allicht, voor mij niet.

Belgische burgers betalen dus voor iets dat hen wil ontbinden en dat ze niet nodig hebben want die partijen zijn niet bereid tot compromis en dialoog, het belangrijkste instrument om problemen op te lossen. Ze eisen een splitsing zelfs tegen de zin van anderen en dat is het ..... Wie heeft dan ondemocratische trekjes ?

Je negeert stelselmatig wat ik schrijf. De mensen die op die partijen stemmen willen een splitsing, en ook die mensen betalen belastingsgeld. Dat geld dat zij betalen komt dus toe aan de partijen waarop zij stemmen.

Je kan blijven zagen over het feit dat die partijen een splitsing willen, maar dat heeft niks te maken met democratie of dat ze al dan niet een dotatie verdienen. Ze verdienen een dotatie omdat er op hen gestemd is, zo simpel is het. Jij viseert andersdenkenden, en dat is ondemocratisch. Jij kan er niet mee leven dat er mensen een andere opinie hebben.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 12:35   #76
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Om nog maar te zwijgen van mijn onvrede over mijn geld dat geind wordt door een gewest waar ik de pest aan heb en dat dan nog gebruikt wordt om idiote 'feestweken' te financieren , feestdagen uit te vinden , DDR-topsportscholen te stichten en incompetente politici dik te betalen .

Ik moet als Belg meebetalen omdat de 'Vlamingen' eens in t jaar ne keer nen barbeque voor niets zouden krijgen zodat ze later op t jaar hun politici willen herverkiezen . Ik moet meebetalen aan feestcheques voor een feest waar ik geen deel aan neem .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 12:41   #77
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dus als het niet 1 februari wordt (wat nu blijkt), dan kan jij genieten omdat je voor een keer gelijk had. Over een datum, niet over de splitsing zelf, hé? Want die komt er zeker. En dat weet je ook.
En dan mogen wij een paar maanden later zonder verder gezeur van jou genieten van de feitelijke splitsing, die jou ook niet meer interesseert.

Vanaf welk moment interesseert de feitelijk splitsing van België en de afzetting van de luizwammen van Laeken jou niet meer? 8)
Inderdaad, de splitsing van den BHV interesseert me niet meer - tenzij misschien om die trage slakken van den N-VA eens mee uit te lachen

Een splitsing van België komt er nooit.
Oud 14 januari 2005, 15:03   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een splitsing van België komt er nooit.
Oud 14 januari 2005, 15:05   #79
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Wie laatst lacht...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 16:50   #80
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
En ik ben niet akkoord dat een deel van mijn loon gaat naar eender welke rassistische partij!!! Elke partij met rassistische bedoelingen moeten eruit!!! De vlieger op en dumpen die partijën, zo ver weg als maar enigzins kan!!! Complete vernieteging van alle rassistische partijën en ook van de partijën die ermee in zee willen gaan!!!
Doek dan maar je geliefde partijtje op, want de SPA zit samen met het racistisch FDF in de Federale regering.

btw: proficiat met je mooie donderpreek uit de ouwe doos

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be