![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Wat is er zo raar aan?
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om verder op de inhoud in te gaan. U wilt dus Arabisch, Berbers en Turks "plaatselijk" erkennen. Vul dat nu eens concreet in: wat zal dit betekenen? En hoe wordt het toegepast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Beste Jan, DAT is een giller.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Grondwet is de Brusselse agglomeratie (die samenvalt met het Brussels Gewest) een tweetalige agglomeratie. Slechts binnen die door de Grondwet territoriaal vastgestelde omschrijving staan Nederlands en Frans voor ambtelijk gebruik alsook alles wat hieruit voortvloeit op dezelfde hoogte en hebben de sprekers van beide talen gelijke taalrechten. Juist de territoriale omschrijving van de taalgebieden is juist een fundament dat verankerd zit in de Belgische Grondwet. Voor de rest zien we trouwens nog steeds uit hoe u nu concreet Arabisch, Berbers en Turks "plaatselijk" zult erkennen en welke gevolgen die nu eigenlijk zal hebben. Op dat laatste heeft u schijnbaar geen antwoord... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(a) Duits tot een regionale taal te herleiden; (b) Arabisch en Turks als regionale taal te erkennen? Juist, u. Maar vervolgens stelt u dan weer: "Daar geef ik geen uitleg bij. Die "Flamingo's" (sic) willen me in de val lokken." Dan is dat wel een val die u zelf gespannen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar mij niet gelaten, en dan nog goede reclame voor die avatar van je die ook al een verstomde blik heeft ![]() Laatst gewijzigd door instromaniac : 15 januari 2005 om 01:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest blijft het wachten: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik hier al een tijdje zit te wachten... 8)
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kortom, er is géén enkele maatschappelijke, och politieke, noch partijpolitieke reden waarom de provincies een zinvol onderscheid maken. Net zo goed is het ook volstrekt nzinnig om die zaken die Vlamingen van Franstaligen onderscheiden te willen betwisten op basis van de verschillen tussen de provincies binnen Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens zou zweren dat het 'em' is! ![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me overigens geen goed idee om overal maar stations te sluiten. Vervangend busvervoer organiseren is vaak even duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wil de Waalse overheid de NMBS de pas afsnijden door in die stations die met sluiting bedreigd zijn (en alleen in die gebouwen) overheidsdiensten in te brengen. Tegelijkertijd eist ze van de NMBS dat ze het stations openhoudt. In ruil investeert het Waalse Gewest in de restauratie van het gebouw. Ook wordt gesuggereerd om in die stations bepaalde diensten (als postzegelverkoop) te laten verrichten door dat stationspersoneel. M.a.w. we zien hier een krampachtige poging om iets totaal onrendabels toch te behouden. Koste wat kost. |
|
![]() |
![]() |