Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2005, 23:51   #61
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
U hebt dus liever dat er jaarlijks duizenden runderen gewoon verbrand worden, omdat anders de prijs van onze biefstukken te hard zou zakken (en bijgevolg ook de winsten van de patroons). De wet van vraag en aanbod kan blijkbaar gemanipuleerd worden...

De vraag en aanbod-theorie heeft één groot probleem. Als er meer geproduceerd wordt dan geconsumeerd, dan is er geen enkele mogelijkheid om nog één euro winst op te strijken. De kapitalistische economie kan slechts blijven draaien doordat er tekort is. Zoiets is barbaars!
Trouwens, mits een beetje creativiteit kunt u zelfs in tijden van mestoverschotten schoon uw brood verdienen met strontmachines als kunst te slijten. Daar gaat uw argument.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:53   #62
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je van op voorhand toch geen toekomst gegund wordt in deze samenleving, waarom zou je er dan nog voor vechten?
Gegund? Die gasten hebben gewoon geen enkele arbeidsethiek, het gros van de allochtonen die toch een jobke hebben presteren ondermaats.
Vechten doen ze alleen voor de Islaam.
Maar ze blijven hier liever rondhangen omdat in hun warme thuislanden geen sociale hangmat bestaat.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:53   #63
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Gaat het nog een beetje. Begeleiding? Wil tot aanpassing bedoel je. Een voorbeeld nemen aan hun autochtone medestudenten.
Voor de rit naar de ocmw's hebben hun ouders absoluut geen begeleiding nodig. Ze kennen de weg rechtstreeks vanuit het Rif-gebergte.Geen beter consultant dan de allochtoon om alle voordelen van onze sociale welvaartsmaatschappij uit de doeken te doen. Trust me.
Het is net die pampermentaliteit die hen nog onzelfredzamer maakt dan hun cultuur hen al opdraagt te zijn.
Vooroordelen? Trouwens, dat tekort aan begeleiding geldt ook voor kansarme autochtone gezinnen... (Alleen hebben die op de arbeidsmarkt hun naam/kleur niet tegen!)
Oud 13 januari 2005, 23:55   #64
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Trouwens, mits een beetje creativiteit kunt u zelfs in tijden van mestoverschotten schoon uw brood verdienen met strontmachines als kunst te slijten. Daar gaat uw argument.
Kunst is naar mijn weten geen gestructureerde industrie... Er is bovendien ook een markt voor nodig, die op haar beurt, weer met de problemen van het liberalisme te maken zal hebben...
Oud 13 januari 2005, 23:56   #65
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoor ze graag leuteren die communistjes over de vrije markt. En intussen maar tokkelen op het symbool van het kapitalisme, en low fare ticketjes bij Ryanair bestellen om goedkoop in Nepal over dit verderfelijk systeem te kunnen gaan filosoferen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:57   #66
cashflow
Banneling

Standaard in een tijdspanne van 5 minuten

Citaat:
Als er meer geproduceerd wordt dan geconsumeerd, dan is er geen enkele mogelijkheid om nog één euro winst op te strijken.
5 minuten later

Citaat:

Het consumeren op krediet is wel de meest extreme vorm van kapitalisme. Men laat de schulden van mensen oplopen, om toch de winsten maar niet te moeten laten dalen...
Dank u voor uw aandacht

Logica was nooit uw sterkste vak zo te zien, maar dat zal het tekort aan begeleiding weer niet vreemd aan zijn zeker
Oud 13 januari 2005, 23:57   #67
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Gegund? Die gasten hebben gewoon geen enkele arbeidsethiek, het gros van de allochtonen die toch een jobke hebben presteren ondermaats.
Vechten doen ze alleen voor de Islaam.
Maar ze blijven hier liever rondhangen omdat in hun warme thuislanden geen sociale hangmat bestaat.
De meerderheid van die gasten, zelfs van de moslims is niet gelovig!
Ik zou trouwens eens willen weten hoeveel mensen in de brousse iets van het bestaan van zoiets als Sociale zekerheid afweten...
Trouwens, "arbeidsethiek", wordt dat niet aangeleerd op school, of heeft dat ook al met etnische afkomst te maken?
Oud 13 januari 2005, 23:59   #68
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunst is naar mijn weten geen gestructureerde industrie... Er is bovendien ook een markt voor nodig, die op haar beurt, weer met de problemen van het liberalisme te maken zal hebben...
markt voor nodig? zo zot krijgt ge niemand, tenzij een vertegenwoordiger van het staatsapparaat die niet op een euro moet kijken
Oud 14 januari 2005, 00:01   #69
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dank u voor uw aandacht

Logica was nooit uw sterkste vak zo te zien, maar dat zal het tekort aan begeleiding weer niet vreemd aan zijn zeker
Kan ik u vragen waar mijn logica niet klopt?
Het één sluit het ander naar mijn weten niet uit - Het bestaan van beide fenomenen naast elkaar, zelfs in hetzelfde land, bevestigd dat er helemaal niet mis is met mijn logica...

Men vernietigd bijvoorbeeld rundsvlees, omdat er anders een overaanbod zou zijn, wat de prijs zou kelderen. Dit is dus het aanbod verkleinen, en dus de prijs verhogen...

Maar er wordt ook geld geleend aan consumenten om de vraag eveneens te laten stijgen. Wat ook de marktwaarde doet stijgen.

Beide maatregelen hebben dus hetzelfde effect.

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 14 januari 2005 om 00:07.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 00:02   #70
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
markt voor nodig? zo zot krijgt ge niemand.
U zei net dat het een manier was om rond te komen... Wiens logica klopt er nu niet?
Oud 14 januari 2005, 00:04   #71
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik hoor ze graag leuteren die communistjes over de vrije markt. En intussen maar tokkelen op het symbool van het kapitalisme, en low fare ticketjes bij Ryanair bestellen om goedkoop in Nepal over dit verderfelijk systeem te kunnen gaan filosoferen.
Met een slechte karikatuur zet de karikaturist enkel zichzelf in het hemd.
(En intussen voor meer "inhoud" pleiten.)
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 00:05   #72
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
De meerderheid van die gasten, zelfs van de moslims is niet gelovig!
Ik zou trouwens eens willen weten hoeveel mensen in de brousse iets van het bestaan van zoiets als Sociale zekerheid afweten...
Trouwens, "arbeidsethiek", wordt dat niet aangeleerd op school, of heeft dat ook al met etnische afkomst te maken?
1) De meerderheid van de moslims in niet gelovig?!? My ass. Ze denken, eten, spreken, slapen, ..., volgens hun godsdienst.

2) Meer dan u. Met radio tamtam worden ze en masse gelokt door hun hier aanwezige familieleden om te komen genieten van de geneugten van de sociale welvaartsmaatschappij.

3) Arbeidsethiek leert me niet op school. Dat leert men op de arbeidsplaats. Waar ik werk kan enkel vastgesteld worden dat allochtonen het moeilijk hebben met de arbeidsethiek. Er is dan ook veel 'roulement' onder deze mensen : ze blijven spontaan weg na enkele weken.
Oud 14 januari 2005, 00:08   #73
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
U zei net dat het een manier was om rond te komen... Wiens logica klopt er nu niet?
Uw ideaal: overproductie en toch winst maken, lukt zolang ge aan de uier van de subsidies kunt zuigen.

De boeren in de derde wereld zijn u dankbaar voor de solidariteit
Oud 14 januari 2005, 00:09   #74
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Met een slechte karikatuur zet de karikaturist enkel zichzelf in het hemd.
(En intussen voor meer "inhoud" pleiten.)
Je hebt weer met glans aangetoond dat mijn stelling van extreme verdwazing onder het progressief kloongepeupel klopt als een bus.
Dat was niet nodig Yos. Je lijkt wel te hengelen naar het kampioenschap onder die dwazen. Dat noem jij dan ook 'inhoud' geven.
Oud 14 januari 2005, 00:48   #75
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan ik u vragen waar mijn logica niet klopt?
Het één sluit het ander naar mijn weten niet uit - Het bestaan van beide fenomenen naast elkaar, zelfs in hetzelfde land, bevestigd dat er helemaal niet mis is met mijn logica...

Men vernietigd bijvoorbeeld rundsvlees, omdat er anders een overaanbod zou zijn, wat de prijs zou kelderen. Dit is dus het aanbod verkleinen, en dus de prijs verhogen...

Maar er wordt ook geld geleend aan consumenten om de vraag eveneens te laten stijgen. Wat ook de marktwaarde doet stijgen.

Beide maatregelen hebben dus hetzelfde effect.
U zit duidelijk met die runderen in uw maag. Mag ik eens vragen waarom het U zo aantrekkelijk lijkt om een overproductie van runderen in stand te houden? Welke sukkelaar gaat U ongevraagd al die hamburgers in de maag splitsen?
Oud 14 januari 2005, 01:09   #76
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Autochtonen vinden nauwelijks nog werk: 20% van de afgestudeerde vindt in het geheel geen werk, 20% moet het doen met interimklusjes die geen enkel sociaal recht geven.
Hoe moet het dan zijn voor allochtonen die dan nog eens gedicrimineerd worden op alle gebieden wegens huidskleur of naam. (Het feit dat moslims hun naam moeten veranderen om aangenomen te worden, spreekt boekdelen.)
Idd, autochtonen vinden moeilijk werk

Ten eerste je moet willen werken en willen werk zoeken. Ten 2de werk is een zeldzaamheid geworden hier in Belgie. iedereen heeft het moeilijk. Ten 3de ik zie maar bitter weinig allochtonen in onze school rondlopen. Ik heb er 2 in de klas gehad, en die deden gene zak. Ten 4de ik heb aangetrouwde familie die allochtoon zijn. Daar hoor ik niets over werkproblemen. Het is allemaal dikke zever. Ten 5de wil ik jouw getallen eens bewezen zien, ik geloof er gene zak van.
Ah, ja, met een strafblad is het ook moeilijk om aan een job te geraken.

Citaat:
(Het feit dat moslims hun naam moeten veranderen om aangenomen te worden, spreekt boekdelen.
Uit de lucht gegrepen ...

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 14 januari 2005 om 01:11.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 07:16   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Idd, autochtonen vinden moeilijk werk

Ten eerste je moet willen werken en willen werk zoeken. Ten 2de werk is een zeldzaamheid geworden hier in Belgie. iedereen heeft het moeilijk. Ten 3de ik zie maar bitter weinig allochtonen in onze school rondlopen. Ik heb er 2 in de klas gehad, en die deden gene zak. Ten 4de ik heb aangetrouwde familie die allochtoon zijn. Daar hoor ik niets over werkproblemen. Het is allemaal dikke zever. Ten 5de wil ik jouw getallen eens bewezen zien, ik geloof er gene zak van.
Ah, ja, met een strafblad is het ook moeilijk om aan een job te geraken.
Zo is dat maar.
Wie niet eens moeite wil doen om te studeren zal al zeker geen zin hebben om te werken. Achteraf klagen dat hij er zelfs geen krijgt met dat soort mentaliteit is al te gemakkelijk.

Wie het later goed wil hebben, en het met een 'verkeerde' naam moet doen zou beter dubbel zijn best doen om zich op een positieve manier te bewijzen inplaats van op een negatieve.

Een autochtone kansarme geraakt evenmin aan de slag met dergelijke 'het is andermans schuld' mentaliteit.
Oud 14 januari 2005, 07:23   #78
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
De puberteit, de apejaren... 't is niet gemakkelijk. Ik leef mee met Damienne, maar ja, elke job heeft zijn zware kanten.
En waarom zou je als nieuwe belg nog ijverig studeren, als je weet dat je vreemde familienaam alleen al garant is voor een stempelkaart? Zelfs al ben je hier geboren, heb je hier altijd gewoond en heb je de Belgische nationaliteit?
het bedje profitariaat ligt al klaar, waarom zou ik studeren ? 1.000 euro dop belastingsvrij en nog wat kindergeld... dat is genoeg hier en daar wat mensen "helpen" en ik leef goed...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 07:26   #79
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Als je van op voorhand toch geen toekomst gegund wordt in deze samenleving, waarom zou je er dan nog voor vechten?
misschien je geluk ergens anders zoeken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 07:26   #80
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Waarom niet voor een goede toekomst vechten? Er zijn genoeg allochtone mensen in dit land die wél geslaagd zijn in het leven. Kijk maar naar Mimount Boussakla bv.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be