![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda? | |||
Ja, er moet een doortrekking komen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 35,42% |
Ja, er moet een stevig onderzoek komen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,92% |
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat |
![]() ![]() ![]() |
14 | 29,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze kunnen er ook nog wat flitspalen bijzetten en inhammetjes voor kleine autotjes met flitsende digitale fototjes te maken...
KASSA KASSA KASSA... de A19 betaalt zichzelf terug !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar had je nog niet aan gedacht eh ancapa? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Die verbinding is nu een fietspad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog leuker detail: vroeger was er zelfs een spoorlijn die bijna evenwijdig liep met de Frans-Belgische grens en die Poperinge met De Panne verbond (de lijn 76). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Overigens een prachtig programma, dat Geo-Vlaanderen. En er zijn nog veel meer kaarten mee samengesteld: http://www.gisvlaanderen.be/geo-vlaa...l/loketten.asp Zo'n centraal programma hebben we in Nederland helaas nog niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik passeer soms langs de N8 en moet zeggen dat de situatie in bvb Hoogstade bijzonder schrijnend is. De baan versmalt er en gaat er dwars door de dorpskern. We moeten realistisch zijn: het autoverkeer zal niet verminderen. Een deftige treinverbinding tussen Ieper en de kust is er gewoon niet. Vroeger had je via Kortemark een rechtstreekse verbinding tussen Ieper en Oostende. Maar die is in 1955 afgeschaft. Het stuk tussen Oostende en Torhout is een fietspad; tussen Torhout en Kortemark is alles weg. Tegenwoordig ligt er nog een stuk spoor tussen Kortemark en Staden, maar dat zal in de toekomst ook verder uitgebroken worden. Tot voor een paar jaar werd die nog gebruikt, want ze bevoorraadde de legerkazerne in Houthulst. Het tracé is verder (tussen Staden en Ieper) deels een fietspad en deels verdwenen. Ik vind het jammer dat die spoorweg er niet meer ligt. Er is wel een vervangende busverbinding tussen Ieper en Oostende (met overstap), maar dat is niet hetzelfde. Ieper en de omliggende regio verdient een betere ontsluiting. De A19 zou voor de landbouwers geen goeie zaak zijn, maar toch ook niet dramatisch? Men zei toch ook dat de snelweg Jabbeke-Calais, die door de Moeren passeert, ook voor enorme problemen ging zorgen? Nu kraait hier geen haan meer naar en iedereen is er bijzonder over te spreken. De schade aan het landschap is miniem. Daarom zou ik de doortrekking van de A19 niet onmiddellijk een slechte zaak vinden. Dat het autoverkeer langs de N8 zou verminderen is een illusie. De mensen zullen het openbaar vervoer niet meer gebruiken, aangezien de bussen ook in de file van de N8 staan. Bijgevolg zal de last in dorpen zoals Hoogstade en Vleteren niet verminderen. Misschien kan men, als men toch bezig is, ook een spoorlijn in de middenberm van de A19 installeren... Maar wie kan dat betalen?
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() OK, ik was dus te laat, met mijn post. Een tramlijn met een eigen bedding is zeer tijds- en plaatsefficiënt. En hoeft niet extreem duur te zijn, het is in elk geval goedkoper dan een verlenging van de A19. Het voordeel van zo'n tramlijn, is dat die zonder al te veel overlast wel door de dorpskern kan rijden.
Ik vrees dat ik je gelijk moet geven, dat het verkeer niet echt meer zal verminderen (zeker met de huidige politiek). Je kan wel het verkeer verleggen, en daar zijn er wel alternatieven genoeg in de buurt. Als de bewegwijzering goed naar de alternatieven leidt, men is bezig om alle verkeer via de snelwegen te sturen (dus vanuit Gent aar Antwerpen: de bordjes verwijzen alleen nog naar de snelweg, niet meer naar de steenwegen), en als men enkele andere autowerende maatregelen neemt (verkeersdrempels bijvoorbeeld, maar er zijn waarschijnlijk betere ideeën), dan denk ik wel, dat je dat verkeer naar de autosnelweg kan verleggen. En de dorpskernen en steenwegen ontlasten.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ik denk dat het grote probleem de NMBS is en blijft. Alles is daar nog zo log en ouderwets, zodanig dat men blijkbaar niet kan denken aan de veel goedkopere "light rail"-treinstellen die men in Duitsland op veel plaatsen gebruikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En een spoorlijn is niet gratis, maar een autosnelweg is nog duurder (zeker als je het onderhoud erbij telt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer komt er hier een officiële discussie over? Weet iemand dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is dat de Fransen echt de ring af vlammen, wat ze ook doen langs de grote weg naar Poperinge. |
|
![]() |
![]() |