![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ook gelezen:
De kleinere partijen boeken vooruitgang: Groen! won enkele honderden leden, net als de twee erfgenamen van wijlen de VU. De N-VA heeft op haar eentje bijna evenveel leden als de VU. Spirit is met 3.200 leden het kleinduimpje onder de partijen. Het Vlaams Blok (en opvolger Vlaams Belang) zag haar ledenaantal met 44 procent stijgen van 14.400 naar 20.800. Toch blijft het Vlaams Belang achterop hinken bij de traditionele partijen en heeft het maar een kwart van het ledenaantal van CD&V. |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
Het arbitragehof (arrest 06/10/2004) is hierin duidelijk: ondanks de algemene doelstelling, heeft de wetgever geopteerd voor een limitatieve opsomming van discriminatiegronden. De Regering heeft het wetsvoorstel geamendeerd en de discriminatiegronden uitgebreid tot onder meer geloof of de levensbeschouwing. Senaat en Kamer hebben alle amendementen verworpen !! De uitsluiting van de politieke (en aanvankelijk ook religieuze) overtuigingen als discriminatiegrond werd als volgt verantwoord:" Het is namelijk zo dat de inachtneming van dergelijke criteria problemen kan opleveren. In landen waar een algemenere wetgeving bestaat, beroepen extremistische partijen of fundamentalistische organisaties zich immers op de wet in een poging om elke vorm van openbare kritiek of tegenspraak betreffende hun politieke keuzes of de politieke gevolgen van hun religieuze denkbeelden, te laten verbieden. Welnu, juist in deze aangelegenheid moet de openbare discussie en de kritiek, hoe scherp ook, mogelijk blijven" De regering heeft zich bij die argumentatie aangesloten. Haar amendement om de godsdienstige en levensbeschouwelijke overtuigingen toch als dicriminatiefrond in te voeren, werd als volgt geargumenteerd: "Daar staat tegenover dat de regering voorstelt, inde lijst met gronden voor discriminatie de 'godsdienstige en levensbeschouwelijke overtuigingen' in te voeren....De regering preciseert evenwel dat dit concept op een restrictieve manier moet worden geïnterpreteerd. Met andere woorden: de politieke of andere overtuigingen worden uit de lijst met discriminatievormen geweerd. De recente politieke gebeurtenissen herinneren er ond inderdaad aan, dat het van wezenlijk belang is waakzaam te blijven ten overstaan van de niet-democratische en vrijheidsvernietigende partijen. Spreekster wenst dus niet dat deze extremistische partijen zouden trachten om zich op de wet te steunen om zo te proberen elke kritiek op of verantwoordelijkheid in verband met hun politieke standpunten te verbieden" Met andere woorden: een linkiewinkie kronkelredenering die de werkelijke bedoeling nauwelijks komt te verheulen: zuiver politieke beweegredenen onder een brei van een poging tot eerbiedwaardige motieven. Opgelet de Belgische Zedenpolitie waakt !!
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb nog geen enkel pamflet gezien waarin ze de kiezer beloven. Ze spreken over minder criminaliteit. Omdat de criminaliteit nu zeer hoog ligt. Ik denk, wanneer ze beloven om hier streng tegen op te treden, dat dit geen enkel probleem zal geven. Ze moeten de allochtonen niet in de watten leggen, ze hebben er geen kliëntisme aan, zoals de vakbonden. De vakbonden maken de regering vleugellam! |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is de theorie. En de praktijk, trek gewoon uw ogen open. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar dan moet er staan mijn ipv een lul he... allez hoop ik toch...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#67 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Omdat The Piano zo een linkse klootzak is, zal ik me vandaag nog lid maken van het Vlaams Belang
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
3--->4 betekent een stijging van 33,333333....% . Niet dat ik wil muggeziften ofzo hoor. ![]() Ik vraag me trouwens ook wel af hoeveel leden de BUB heeft. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 24 januari 2005 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() thePiano schreef o.a. :
Citaat:
nietwaar thePiano ? thePiano, je ... heu ... copy/paste dus eigenlijk over partijkaarten ! Wél, thePiano, dat zou je beter niét doen. Waarom ? Omdat je je dan "uit" als : - ofwel een hypocriet; - ofwel een dommerik. Een partijkaart is toch een garantie voor werk nietwaar thePiano ! Én : hoelang heb je zélf niet naar werk gezocht enige tijd geleden. Je Euro valt toch hé Pianootje ? thePiano de domme rode zonder partijkaart ... Allez "joeng", zwijg liever ... thePiano, beschouw dit nu niet als een persoonlijk aanval. Dit is slechts een manier om je mede te delen dat het aantal leden van het VB ná ... de Slag om Antwerpen in 2006 ... fél, zéér fél zal aangroeien, want ... én dat kan je zélf invullen ...thePiano. Of verander je nu je "avatar" in dePartijkaart ! Beste Groeten, en hopelijk sans rancune beste dePartijkaart.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die een partijlidkaart heeft zal naar alle waarschijnlijkheid ook op die partij stemmen.
Om voor het VB te kiezen, en te blijven kiezen, is er overduidelijk geen lidkaart nodig.
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 januari 2005 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Trouwens bedankt voor deze topic PIaNO-KKIO. Ik ben er zeker van dat je weer mensen overtuigd hebt om lid te worden van het Vlaams Belang. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#77 | |