![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is wel één groot verschil met 70 jaar geleden. de Joden hadden namelijk niet echt de beschikking over een eigen thuisland. de moslims daarentegen bezitten echter landmassa's die groter zijn dan Europa, waar ze het christendom hebben uitgeroeid, waar ze naartoe kunnen. De vergelijking gaat dus niet helemaal op. Er zal eerder sprake zijn van een "Operatie Vliegend Tapijt" waarbij het grootste gedeelte van de moslims in Europa - al dan niet in bezit van Europese paspoorten - door de autochtone volksmassa's richting Zuiden en Oosten zullen verdreven worden. Er bestaat weliswaar een humaan alternatief voor deze oplossing maar de uitvoering daarvan wordt echter door de democratische partijen ten allen prijze verhinderd. Blijkbaar houden democraten meer van een lekker groot bloedbad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Het ontgaat me een beetje welk punt je hier wil maken, maar het lijkt me in de eerste plaats toch een beetje een kinderachtige "al wat je zegt be je zelf"-reactie te zijn. Als je echt wenst op te komen tegen de behoorlijk racistische opmerking dat alle Marokkanen en Turken stinken, dan doe je dat beter niet door daar eenvoudigweg een al even racistische "column" (wat het overigens geenszins is) tegenover te plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vanuit historisch standpunt kan men misschien ook aanraken dat ziektes (van virale of bacteriologische oorsprong) zich veel effectiever kunnen verspreiden in warmere gebieden waardoor de plaatselijke bevolking ook veel meer behoefte had aan een betere hygiëne dan in noordelijke, koudere streken. De verhouding gelovige tot niet-gelovige is, zoals die door de Islam in zijn zuivere vorm wordt voorgesteld, evenredig aan die van übermensch tot üntermensch. Het is dan ook niet verwonderlijk dat niet-moslims op alle mogelijke manieren (zelfs letterlijk) als onrein worden beschouwd.
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Niet echt overtuigend antwoord, vind ik. Mustapha beweerde eerder dat het enkel een 'joke' was en dat het geenszins een racistische beoeling had (want het was een column). Enfin, noch uw opmerking, noch die van de auteur zelf snijden enig hout. De ondertoon van uw en zijn bewering is wel degelijk racistisch, want ze verbindt een bevolkingsgroep aan een bepaald negatief en/of inferieur geacht kenmerk. Of een dergelijke vaststelling in een 'column' gebeurt (ik blijf het er moeilijk mee hebben), laat staan bij wijze van grap, doet niks ter zake: straks gaat die persoon die dat varkensvlees op die (overleden) moslim-vrouw gelegd heeft, beweren dat het practical joke was. Haha...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is echter nogal smakeloos om racisme met racisme te bestrijden. Het is uit de reacties in deze thread duidelijk gebleken dat dit enkel en alleen maar aanzet tot meer extremisme van beide kanten. Tenzij uw bedoeling dus is om een conflict te creeren, bent u op de verkeerde wijze bezig. En als dat toch u bedoeling is, dan bent u een tragisch figuur die hulp nodig heeft.
![]() |
![]() |
#70 |
Gouverneur
|
![]() Tel de aantal racistische reacties eens op van de forumleden, en tel mijn aantal reacties.
Ik geloof dat u daaruit de juiste conclusies kan trekken? Al de reacties neem ik met een korreltje zout. Het is en blijft een column. Misschien was het verkeerd om ze hier te posten, wie weet. Wat ik wel weet is dat de column de lachspieren heeft doen werken bij allochtonen aan wie ik het heb laten lezen. En dat is naar mijn inziens de bedoeling van een column? Ik dacht dat de meerderheid een beetje kon relativeren, maar blijkbaar niet. Wat ze lezen is voor hen pure waarheid. Nogmaals, een paar forummers zitten met een zwaar emotioneel probleem. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() Tel de aantal racistische reacties eens op van de forumleden, en tel mijn aantal reacties.
Ik geloof dat u daaruit de juiste conclusies kan trekken? Al de reacties neem ik met een korreltje zout. Het is en blijft een column. Misschien was het verkeerd om ze hier te posten, wie weet. Wat ik wel weet is dat de column de lachspieren heeft doen werken bij allochtonen aan wie ik het heb laten lezen. En dat is naar mijn inziens de bedoeling van een column? Ik dacht dat de meerderheid een beetje kon relativeren, maar blijkbaar niet. Wat ze lezen is voor hen pure waarheid. Nogmaals, een paar forummers zitten met een zwaar emotioneel probleem. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Home sweat home ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#75 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm ,langs de ene kant heeft Mustapha wel gelijk, Ik heb een pensje, en hou van een goeie pint.Waar onze Beste Islamietjes officieel nog niet eens van mogen genieten.
De oudste beschavingen overleefden op bier, want da's gezonder dan oppervlaktewater. Maar ongewassen ,en Cafebevuilend? Langs geen meter, uit hoofde van mijn job kan ik me maar beter dagelijks wassen ,wil ik niet snel op een chemische manier doodgaan.Cafe's, kom ik wel,maar niet weekelijks. En dronken op straat, liever niet :dronken=soms jezelf gedragen als een idioot=kater , en daar hou ik niet van. Idiote opmerkingen maken tegenover Allochtonen, ik ben wel slimmer, ik wil mijn portefeulle in mijn zak houden, en een pak slaag door een paar straatschoffies die denken dat ze properder zijn dan ik, neen dank U. Oftewel, effe alles logisch op een rijtje, bij elk geloof, elke bevolkingsgroep, elke soort etnische achtergrond zitten goeie en slechten, vriendelijke en schoften, altruisten en egoisten. Onze reacties op zo'n stukje tekst geeft alleen maar meer reden van een superioriteitsgevoel. Trouwens, deze Mustapha is een nepper, en niet zo'n kleintje.Je kan als Marokaan, hier geboren of niet moeilijk naar de holigan gevoelige voetbal gaan, want dit soort uitschot wil minderheden als trapvoer.('k heb nu eenmaal collega's die dit soort van tijdsverdrijf met verve beoefenen)
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goede vrienden dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Collega's, geen vrienden.
Ik heb een hekel aan voetbal en wat erbij hoort.Da's pas zonde van gemeenschapsgeld.