![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeg BUB'ers, kunnen jullie morgen (of de dagen erna) geen foto's op het net plaatsen van jullie betoging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Burger
|
![]() Uit Uw percentages blijkt dat er een meerderheid van de Vlamingen voor "confederalisme" zou zijn ? Hoeveel medeburgers de standpunten van hun respectieve partijen hierin zouden steunen is een goede vraag. Belangrijker is dat het merendeel van de leden en stemmers het "confederalisme" als model wel zullen volgen.
Belangrijk is of voor het uiteengaan naar "confederalisme" een grendel van Waalse of belgicistische zijde kan opgeworpen worden. Mijns inziens niet. Dus is dat streven naar "confederalisme" een ferme stap in de richting van een totale onafhankelijkheid van Vlaanderen in Europa. Dit heeft Di Rupo ook wel duidelijk gezien en vandaar nog zijn "njet". De ingewikkelde situatie met een zgn. "natie" die er in feite twee of drie of vier zijn (Vlaanderen , Wallonie,Oost-Belgie en Brussel), maar alleszins met een nederlandstalige meerderheid, is moeilijk te klasseren in europees verband en een bron van voortdurende betwistingen.(De studie Nabholz kon gemakkelijk omgekeerd worden tot een unitaire belgische staat met Nederlandstalige meerderheid en met "beschermde minderheden") Vergeet ook niet dat de staat belgie ontstaan is uit het verlangen van de grootmachten van die tijd om de "franse broeders" te vergrendelen. Die grootmachten zijn nu voor het grootste deel onze partners in het nieuwe Europa (waar oude tegenstellingen toch nog ondergronds blijven bestaan) Probleem voor Vlaanderen blijft Brussel, laat ons hopen dat zij tijdig inzien dat hun voorrechtspositie wankel is, het zal niet van de omringende Vlamingen alleen afhangen of zij hun "petit Paris"achtige status zullen kunnen behouden. Een stad die hoofdstad van Europa wil zijn , maar nog niet in staat is de hoofdstad te zijn van het eigen land, is niet veel waardering waard. Luke |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Inderdaad Tacticus,
Brussel kan inderdaad moeilijk de hoofdstad van Europa worden wanneer het de hoofdstad is van een gedrocht als België. En de manier waarop er over Brussel aangemodderd wordt is inderdaad ook typisch Belgisch. Brussel is historisch gezien een Vlaamse stad, maar nog relatief nieuw op het Europees politiek toneel. (vergeleken met Gent, Brugge, Rijssel, Parijs,...) Belangrijker is dat Brussel ook Vlaams blijft. Eventuele garanties voor de eigenheid van de franstaligen in Brussel kunnen wel. Flaminganten zijn ook geen onmensen. Wij kunnen wel degelijk respect opbrengen voor andermans cultuur/gedachtengoed/taal... . Ik hoop alleen dat anderen dat ook kunnen voor Vlaanderen, en daar zet ik me dan vooral voor in.
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
heel Afrika en Zuid-Amerika bv? De autonome republiek Daghestan? Tibet? Mongolie? Iran? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Onnozel...niemand vindt Brussel een gedrocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Nationale propagandacampagne? In Leuven heb ik niks gezien, ware ik geen lid van Bplus ik had het niet geweten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar hebben de BUB'ers nog altijd geen foto's gepost! Of er was natuurlijk zo weinig volk, dat nauwelijks de helft van 1 enkel fotootje gevuld kon worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wqaar gij woont, maar als de Geert vier uur voor een betoging oproept om onmiddellijk naar Brussel te komen, in het belang van Vlaanderen, doe je dat dan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal mij nogal eens wat zien laten vallen als er opgeroepen zou worden om tegen het volgende Lambermon(d)ster te gaan betogen in Brussel inplaats van in Gent! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |