Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2005, 01:46   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cortelinckx
In al die kebab-zaken zeker... ik hebwelsiwaar nog nooit kebab gegeten...
Doen, is best lekker af en toe.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 01:50   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Tuurlijk, ik ben naar belgie gekomen en ik heb mij aangepast. Al de anderen die naar hier komen moeten zich ook aanpassen. Simpel als het groot is. Vraag aan alle moslims in Belgie naar welke winkel zij zouden gaan, zij zullen allemaal zeggen naar de winkel die uitgebaad word door een moslim
Onzin, al gezien hoeveel er in de Aldi, de Marka en op de markt rondlopen.
Oud 1 februari 2005, 06:30   #63
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Blijkbaar heb ik beter opgelet dan je zou denken.
Niet flauw doen é, de eerste posting, dat is het vertrekpunt ok!!

Citaat:
Zou u bij moslims kopen als een europeaan hetzelfde zou verkopen aan dezelfde prijs?!!
Wetende dat hun geld toch nie blijft circuleren in europa, maar meestal naar het thuisland van hun ouders gaat!!
In sommige gevallen is men soms genoodzaakt dit te doen, maar men kan het toch tot een minimum herleiden
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 06:37   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ik wil niet onbeleefd zijn, maar ligt het niet een beetje aan jezelf dan ? Ik heb namelijk heel andere ervaringen en de mensen zijn welwillend en vriendelijk. Zeker in een kleine winkel.
Wat jij over hen zegt hier, is het gevoel dat ik krijg in een supermarkt. Daar kan er inderdaad geen lach of geen vriendelijkheid meer vanaf, want daar is geen tijd voor.
Ach ja, het typische antwoord, het ligt weer aan mezelf. Mag ik vragen dan hoe het in godsnaam mogelijk is dat het aan mezelf ligt. Ik stap een winkel binnen en koop dingen, net zoals in alle andere winkels, wat kan ik daar nu verkeerd mee doen?
Oud 1 februari 2005, 06:39   #65
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, ik ben naar belgie gekomen en ik heb mij aangepast. Al de anderen die naar hier komen moeten zich ook aanpassen. Simpel als het groot is. Vraag aan alle moslims in Belgie naar welke winkel zij zouden gaan, zij zullen allemaal zeggen naar de winkel die uitgebaad word door een moslim en om juist die reden steun ik de europeanen meer dan hen. Vanaf het moment dat zij niet meer percé kiezen voor hun eigen volk zal het bij mij ook niet meer uitmaken.

Dat ik alle moslims hier wil wegkrijgen is gewoonweg een verzinsel van jou en is grote onzin. Ik meerdere collega's die moslim zijn, wel allemaal turken waar ik heel goed mee kan opschieten en die ik helemaal niet eens meer bekijk als een moslim maar gewoon als collega zoals de anderen. Wat ik wel zou willen is dat alle criminele allochtonen hier het land worden uitgezet zonder pardon, als dat gebeurt praten we verder. Criminelen hebben we hier niet nodig.
Ilwill, ik weet niet of je het doorhad maar mijn reactie was tegen M.V.B.
(om misverstanden te voorkomen )

Alleen die tweede was tegen jou gericht, (die over bij Europeanen kopen)

Laatst gewijzigd door sinan123 : 1 februari 2005 om 06:45.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 06:41   #66
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Onzin, al gezien hoeveel er in de Aldi, de Marka en op de markt rondlopen.
Ik zeg toch ook niet dat ze nu nooit naar andere winkels gaan, ik kom zelf ook in allochtone winkels hoor. Alsof ik eerst ga kijken of opzoeken wie de eigenaar is. Het ging erom wanneer de keuze moet gemaakt worden, 2 dezelfde winkels remember.

Geen onzin dus.
Oud 1 februari 2005, 06:47   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ilwill, ik weet niet of je het doorhad maar mijn reactie was tegen M.V.B.
(om misverstanden te voorkomen )

Alleen die tweede was tegen jou gericht, (die over bij Europeanen kopen)
Ah ok, sorry.
Oud 1 februari 2005, 07:20   #68
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Eigen volk eerst en daarmee basta.Ik koop niet enkel bij onze eigen mensen omdat ik ( niet veel ) iets tegen moslims heb , maar ik vind het gewoon bij ons veel properder en vind dat alles er veel beter uitziet en smaakt.Tevens zorg ik dan ook voor onze eigen economie en niet voor die moslimmerkes die hier gelijk paddestoelen uit de grond rijzen.Als die moslims dan zo graag hun eigen winkeltje bezoeken dat ze dan in marok of turkije waren gebleven.Maar als je hen bezig hoord is alles ginder zoveel beter waarom komen ze dan zo massaal naar hier.Bij aanpassen behoort ook onze eet en leefgewoontes en ik zeg niet dat ze helemaal niks mogen eten dat niet van hun land afkomstig is maar ik vind het erg dat ze onze winkeltjes wegpesten om er dan zelf hun nachtwinkeltje te openen of telefoonwinkel of hun bakkerij enz.Kijk is in Anwterpen de offerandestraat.Wat is er nog over van de eens zo gezellige winkelstraat die het vroeger was.Dus die zeldzame vlaamse winkeltjes bezoek ik graag en de grootwarenhuizen vind ik ook al wat ik moet hebben daarom ik zet geen voet binnen in nachtwinkel .
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 07:32   #69
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Als die moslims dan zo graag hun eigen winkeltje bezoeken dat ze dan in marok of turkije waren gebleven.
Ondernemen heet dat, mogen ze de econmie niet steunen? Als er een markt voor is waarom niet?
Die mensen werken voor hun geld.

Citaat:
maar als je hen bezig hoord is alles ginder zoveel beter waarom komen ze dan zo massaal naar hier.
Niemand zegt dat het daar beter ging, er zijn wel mensen die zeggen dat jullie de armoe in Turkije wel eens overdrijven.

Citaat:
maar ik vind het erg dat ze onze winkeltjes wegpesten om er dan zelf hun nachtwinkeltje te openen of telefoonwinkel of hun bakkerij enz.Kijk is in Anwterpen de offerandestraat.
Wegpesten? Die winkels maken blijkbaar geen winst meer, dat heb je wel vaker. Alleen komen er nu (vaker) ondernemers bij van allochtone afkomst.

Citaat:
maar ik vind het gewoon bij ons veel properder en vind dat alles er veel beter uitziet en smaakt.
Ja is dat zo? Ik vind de kwalieteit van groenten en fruit beter in de winkels met vaak allochtone mensen.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 08:02   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja is dat zo? Ik vind de kwalieteit van groenten en fruit beter in de winkels met vaak allochtone mensen.
En moet jij je dan slechter voelen dat je niet naar autochtone winkels gaat op die momenten?
Oud 1 februari 2005, 08:24   #71
giserke
Banneling

Standaard

Ik koop mij mensen die willen werken voor hun geld, en die kwaliteit bieden.
Waarom zou dit dan geen buitenlander mogen zijn?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 09:00   #72
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch ook niet dat ze nu nooit naar andere winkels gaan, ik kom zelf ook in allochtone winkels hoor. Alsof ik eerst ga kijken of opzoeken wie de eigenaar is. Het ging erom wanneer de keuze moet gemaakt worden, 2 dezelfde winkels remember.

Geen onzin dus.
Het nadeel van veralgemenen is dat men vroeg of laat verstrikt geraakt in de eigen argumentatie.
Citaat:
Vraag aan alle moslims in Belgie naar welke winkel zij zouden gaan, zij zullen allemaalzeggen naar de winkel die uitgebaad word door een moslim en om juist die reden steun ik de europeanen meer dan hen. Vanaf het moment dat zij niet meer percé kiezen voor hun eigen volk zal het bij mij ook niet meer uitmaken.
Oud 1 februari 2005, 09:23   #73
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Ondernemen heet dat, mogen ze de econmie niet steunen? Als er een markt voor is waarom niet?
Die mensen werken voor hun geld.

Werken noem je dat.En het wegpesten is zeker economische redenen om eigen winkeltjes te kunnen openen.Hebben ze in de marok of turk geen economie die ze moeten steunen.
Niemand zegt dat het daar beter ging, er zijn wel mensen die zeggen dat jullie de armoe in Turkije wel eens overdrijven.
Ha wij overdrijven oke zal niet meer overdrijven ga je dan nu terug

Wegpesten? Die winkels maken blijkbaar geen winstvaker. Alleen komen er nu meer, (vaker) ondernemers bij van allochtone afkomst.dat heb je wel

Is wel straf dat sinds de invasie van jullie de winkels hier plots niet meer rendabel zijn.Nochtans was voor jullie komst de Offerandestraat bv één van de beste straten van Antwerpen .Tot er ramen werden stukgegooid winkeliers door het hoofd geschoten en de mensen overvallen werden.Straf is dan dat de winkels op den duur sluiten wegens pesterijen en uit angst en dat er direkt een nachtwinkel telefoonwinkel of dergelijk van jullie komt en plots houden de pesterijen bij die bewuste winkeltjes op.

Ja als jij tevreden bent met ne verlebberde paprika oke maar ik ben dat niet.De reuk en het uitzicht als ik nog maar passeer vind ik al meer dan genoeg om er niet binnen te gaan.Mijn schoondochter heeft er is 1 keer melk gehaald voor de baby en was toch wel vervallen zeker.Verder houden ze zich niet aan de regels wat betreft koelinstallatie en properheid .Maar opvallend is dat ze veel minder inspectie krijgen dan de vlaamse winkeliers.Dat is waarschijnlijk vorm van tolerantie he.

Laatst gewijzigd door kweethetwelenkweethetni : 1 februari 2005 om 09:33.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 09:35   #74
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Iedereen weet waar het over gaat , maar pasaran niet.
Als wij een organisatie 'islam' die moord en haat goed keuren dmv een godsdienst het land uit willen en u vindt dit"overlopend van vooringenomenheid, vooroordelen en non-argumenten en nog veel andere tralalala dan is dit uw recht.
Wat heeft 'U' hier eigenlijk al voorgeschoteld over het algemeen wereldwijd moslimtereurprobleem buiten enkele interessante zinnetjes met veel bijvoeglijke naamwoorden en een ander deel gekef!!
Pfff....nog steeds niets zinnigs!

Citaat:
En bespaar mij en anderen aub die saaie leraar opmerkingen.
Liever een saaie "leraar opmerking" dan hol en populistisch gebleir.
Oud 1 februari 2005, 09:42   #75
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Mijn schoondochter heeft er is 1 keer melk gehaald voor de baby en was toch wel vervallen zeker.Verder houden ze zich niet aan de regels wat betreft koelinstallatie en properheid .Maar opvallend is dat ze veel minder inspectie krijgen dan de vlaamse winkeliers.Dat is waarschijnlijk vorm van tolerantie he.
Statistieken van die mindere inspecties?

En, ik heb eens in de Delhaize een blik erwtjes gekocht, en thuis bleken ze beschimmeld ! Stel u voor ! (Ze hebben wel een lieve Marokkaanse kassierster, misschien was het wel haar schuld, hé.)
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 11:07   #76
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik koop nooit bij den turk of marokkaan en zelfs als ik zonder sigaretten zit rook ik liever niet dan ze in de nachtwinkel te halen.Kebab vind ik lekker maar kan ik ook zelf maken pitta ook en trouwens er gaat niks boven de eigen groenten en vlees en ne goeie petat erbij die uit vlaamse bodem komt se
Hebben ze u ooit gewezen op het ontbreken van enige leestekens in uw posts? U zou dus liever verhongeren dan bij een allochtoon kopen?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 11:13   #77
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen weet waar het over gaat , maar pasaran niet.
Als wij een organisatie 'islam' die moord en haat goed keuren dmv een godsdienst het land uit willen en u vindt dit"overlopend van vooringenomenheid, vooroordelen en non-argumenten en nog veel andere tralalala dan is dit uw recht.
Wat heeft 'U' hier eigenlijk al voorgeschoteld over het algemeen wereldwijd moslimtereurprobleem buiten enkele interessante zinnetjes met veel bijvoeglijke naamwoorden en een ander deel gekef!!

En bespaar mij en anderen aub die saaie leraar opmerkingen.
Kopen bij moslims == terreur?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2005, 11:40   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen onzin dus.
Dan zou het nuttiger zijn na te gaan of er producten verkocht worden die in Europa vervaardigt worden of ingevoerd uit lage loon landen.
Oud 1 februari 2005, 11:50   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Statistieken van die mindere inspecties?

En, ik heb eens in de Delhaize een blik erwtjes gekocht, en thuis bleken ze beschimmeld ! Stel u voor ! (Ze hebben wel een lieve Marokkaanse kassierster, misschien was het wel haar schuld, hé.)
Geen idee.
Wel valt het op dat bij elke tamtam actie meer dan de helft van de winkels gesloten worden. 't Zal toch niet zijn omdat ze met de wetgeving in regel zijn hoop ik.
Oud 1 februari 2005, 12:01   #80
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Geen idee.
Wel valt het op dat bij elke tamtam actie meer dan de helft van de winkels gesloten worden. 't Zal toch niet zijn omdat ze met de wetgeving in regel zijn hoop ik.
Maar Bobke, dan zegt u toch zelf dat er controles zijn. Als een winkel van een Moslim (of van Boedist) niet in orde is, dat wordt er opgetreden, en zo hoort het. kweethetwelenkweethetni beweerde echter dat ze minder gecontroleerd worden, en daar vroeg ik naar statistieken over.

Citaat:
Maar opvallend is dat ze veel minder inspectie krijgen dan de vlaamse winkeliers.Dat is waarschijnlijk vorm van tolerantie he.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be