Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2005, 21:05   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik leg u geen woorden in de mond, maar u verwijt mij een drang naar het verleden te hebben. Het verleden was een unitaire ééntalige Franse Staat. Daar wil niemand terug naartoe.
Klopt. Anders hadden jullie wel meer kiezers gehad.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 21:10   #62
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
"statistiek was al niet jullie sterkste punt"... Heer vergeef deze man zijn onwetendheid...

"jullie willen toch terug naar die staatsvorm". Groot gelijk. MAAR: niet alle unitarisme is gelijk. Wij wensen geen unitarisme waar niet iedere Belg in realiteit gelijk kan zijn voor de wet. Wij wensen geen unitarisme met onderdrukkingen, chauvinisme, discriminaties op basis van taal,... wij wensen een vernieuwd unitarisme waarin, net zoals huidskleur, 's mans moedertaal van geen belang meer is bij selectie, waarin ieder fatsoenlijk de landstalen verstaat en waarin het belang van alle Belgen voorop komt te staan, evt. uitgebreid tot Europa.
Ja, ge zegt het goed. Die conquistador die zit mij op andere fora ook al te stalken, en als ge dan reageert gaat hij janken bij de moderator (cfr discussie op partijdiscussies) - dus laat hem misschien best gewoon links liggen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 21:11   #63
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Enkele dagen geleden verweet ik Patriot! fascistische sympathieën omdat hij 'De Voorzitter' in hoofdletter schreef. Engiszins jennend voegde ik er verder in de discussie 'De Partij' aan toe. Wie had kunnen denken dat die kerels dat zelf ook deden... Ik ben ondertussen al Haags genoeg om te zeggen: 'Krijg nout tieten!'....
Wooooooo ik schrijf sommige woorden met een hoofdletter!

U heeft zonet de nieuwe Hitler ontdekt!!
Oud 5 februari 2005, 21:41   #64
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Conquistador
Het zou natuurlijk ook niet de eerste keer zijn dat ze elkaar tegenspreken.

En Kim, statistiek was al niet jullie sterkste punt, maar nu ook al de geschiedenis herschrijven? Het is toch het door u zo geliefde België dat ooit unitair was, en jullie willen toch terug naar die staatsvorm? Dat is toch het belangrijkste programmapunt van uw Partij? -> vandaar dus dat ik zeg 'drang naar het verleden'. Trouwens, heb ik ooit iets gezegd van een ééntalige staat? Ik denk het niet, dus leg aub geen woorden in mijn mond.
Is dit de nieuwste gedaante van Peter De Ryck? Die man is een karikatuur op zich !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 22:31   #65
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Jij bent blijkbaar een mening in het veralgemenen.

Sinds wanneer kan je een mening zijn?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 22:35   #66
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer kan je een mening zijn?
Een meester dus...

Voor de rest geen commentaar op mijn bericht?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 5 februari 2005, 22:42   #67
El Conquistador
Vreemdeling

El Conquistador's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja, ge zegt het goed. Die conquistador die zit mij op andere fora ook al te stalken, en als ge dan reageert gaat hij janken bij de moderator (cfr discussie op partijdiscussies) - dus laat hem misschien best gewoon links liggen.
Ik vrees dat ik andermaal zal moeten ingrijpen bij het lezen van zoveel onwaarheden.

1/ Het andere forum, niet fora (da's meervoud), waarop ik u 'ontmoet' heb is inderdaad het politika forum. Daar heb ik mij aangemeld op 27 januari 2003, u op 30 september 2004. Anderhalf jaar verschil dus. Van gestalk is dus helemaal geen sprake, van achtervolgingswaanzin des te meer. Ik ben weliswaar op beide fora lang inactief geweest, maar toen ik eens een keertje terug kwam kijken en zag dat de BUB-populatie en propagandamachine uit haar voegen aan het barsten was, vond ik dat het tijd werd om terug actief te worden. Kwestie van de verhoudingen belgicisten-flaminganten toch enigszins tot normalere proporties te herleiden. Zoek er dus vooral geen persoonlijke achtervolging in, zoveel 'eer' hoeft u uzelf zeker niet toe te dichten.

2/ Ik weet niet waarover u het hebt wanneer u zegt dat ik ga janken bij de moderator. Ik heb nooit een moderator op dit forum of het andere aangesproken om over u of anderen te klagen. Wel stel ik vast dat BUB'ers het telkens op de man moeten spelen als ze zichzelf weer eens hebben vastgereden.
[size=-1][/size]
Oud 5 februari 2005, 22:46   #68
El Conquistador
Vreemdeling

El Conquistador's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Is dit de nieuwste gedaante van Peter De Ryck? Die man is een karikatuur op zich !
Ik denk dat u mijn identiteit wel kent, aangezien de BUB inlichtingendienst blijkbaar al gegevens over mij heeft verzameld. Hebben jullie trouwens een soort van zwarte lijst waarop de namen van stoute flaminganten genoteerd worden? Het zou me niet verbazen eerlijk gezegd.
Oud 5 februari 2005, 22:49   #69
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Het is niet omdat bepaalde vlaams-nationale partijen dat doen, dat iedereen zich met zulke lage praktijken moet bezighouden.

Laatst gewijzigd door Kim : 5 februari 2005 om 22:50.
Oud 5 februari 2005, 22:50   #70
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Een meester dus...

Voor de rest geen commentaar op mijn bericht?
Tja, what can I say? U kent mijn mening en u verdraait ze... Ik ga hier geen tijd in blijven steken.
Oud 5 februari 2005, 23:46   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, what can I say? U kent mijn mening en u verdraait ze... Ik ga hier geen tijd in blijven steken.
Ik verdraai niets. Ik lees slechts wat er in jullie programma staat, en vervolgens lees ik dat jullie hier helemaal andere dingen komen verkondigen.
Oud 5 februari 2005, 23:48   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Grappig op één deze avond: anti-Belg en anti-royalist Marc Platel werd door Buysse met de grond gelijk gemaakt. Buysse verdient een lidkaart van de B.U.B. !

Platel verstrikte zich in zijn eigen redeneringen door langs de ene kant te zeggen dat de communicatie van het koningshuis niet goed is en langs de andere kant dat de Prins zijn mond moed houden. Hallo, wie geeft een les logica aan bejaarde Platel?

Hij wou anderzijds ook niet antwoorden op de terechte vraag van Buysse wat de Prins aangaande het VB juist had gezegd.

De flaminganten maken graag van muggen olifanten. Hun afgang is dan ook rechtevenredig met hun leugendrang.

Het was echt amusante TV zoals we al lang niet meer gezien hebben op de Vlaemsch-nationale TV ! Misschien zit onze rechtsvordering tegen de VRT daar wel voor iets tussen !
Oud 6 februari 2005, 01:51   #73
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=Hans1]Grappig op één deze avond: anti-Belg en anti-royalist Marc Platel werd door Buysse met de grond gelijk gemaakt. Buysse verdient een lidkaart van de B.U.B. !
De flaminganten maken graag van muggen olifanten. Hun afgang is dan ook rechtevenredig met hun leugendrang.

U moet echt wel overlopen van haat jegens de Vlamingen om er zo te blijven op inhakken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 februari 2005 om 01:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 15:18   #74
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Wij voelen geen haat jegens Vlamingen (we zijn zelf Vlaming) maar salonflaminganten zoals Platel verdienen gewoon niet beter dan met de grond gelijk gemaakt te worden door mensen zoals Paul Buysse, die een pak meer bewezen heeft dan Platel.
Oud 6 februari 2005, 15:21   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij voelen geen haat jegens Vlamingen (we zijn zelf Vlaming) maar salonflaminganten zoals Platel verdienen gewoon niet beter dan met de grond gelijk gemaakt te worden door mensen zoals Paul Buysse, die een pak meer bewezen heeft dan Platel.
Daar u blijkbaar de uitzending gezien heeft (ik niet), vernam ik graag van u wat er nu juist werd gezegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 15:26   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Conquistador
Ik denk dat u mijn identiteit wel kent, aangezien de BUB inlichtingendienst blijkbaar al gegevens over mij heeft verzameld. Hebben jullie trouwens een soort van zwarte lijst waarop de namen van stoute flaminganten genoteerd worden? Het zou me niet verbazen eerlijk gezegd.
Ik ontken formeel dat de BUB over een dergelijke Zwarte Lijst beschikt. Mijn geheugen functioneert goed genoeg.
Oud 6 februari 2005, 15:43   #77
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daar u blijkbaar de uitzending gezien heeft (ik niet), vernam ik graag van u wat er nu juist werd gezegd.
U vraagt aan een in uw ogen "vuile Belgicist" om een weergave te geven van de afgang van Marc Platel? Hier klopt iets niet!!!

Laat me het bij twee dingen houden:

1. Platel bewees een gebrek aan dossierkennis te hebben ivm de bevoegdheden van de Koning.
2. Platel roept prins Filip op om deel te nemen aan Vlaamse handelsdelegaties (en dit komt uit de mond van een vlaams-nationalist).

Hij kon het niet laten om Paul Buysse constant te onderbreken met zinloze commentaar...

Laatst gewijzigd door Kim : 6 februari 2005 om 15:44.
Oud 6 februari 2005, 19:16   #78
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik ontken formeel dat de BUB over een dergelijke Zwarte Lijst beschikt. Mijn geheugen functioneert goed genoeg.
Oud 6 februari 2005, 19:18   #79
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vraagt aan een in uw ogen "vuile Belgicist" om een weergave te geven van de afgang van Marc Platel? Hier klopt iets niet!!!

Laat me het bij twee dingen houden:

1. Platel bewees een gebrek aan dossierkennis te hebben ivm de bevoegdheden van de Koning.
2. Platel roept prins Filip op om deel te nemen aan Vlaamse handelsdelegaties (en dit komt uit de mond van een vlaams-nationalist).

Hij kon het niet laten om Paul Buysse constant te onderbreken met zinloze commentaar...
Ik had medelijden met die man. Speciaal een boekske geschreven, maar niemand begrijpt of gelooft wat die man raaskalt ! Dat gaat nogal een verkoop worden !

Ook grappig was deze van Buysse: "Als u zoveel over de Prins denkt te weten, dan moet u hem toch wel dikwijls zien." Platel trok dan een HILARISCH gezicht ! "Oh nee, alstublieft, denk aan mijn verkoopcijfers, ik ben een oude bejaarde wetstraatjournalist !"

Of deze van Buysse:"België heeft dan ook een zo'n enorm grote economie, dat ze gesplitst moet worden".

H-I-L-A-R-I-S-C-H !!!

Laatst gewijzigd door Hans1 : 6 februari 2005 om 19:21.
Oud 6 februari 2005, 19:30   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik u eens vragen waar en wanneer ik de omschrijving "vuile Belgicist" (sic) ergens heb gebruikt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be