Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2005, 12:03   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Waarom zou ik ontkennen dat ik Turkse roots heb????
Hoeft niet.
Het gaat erom wat ge u voelt. Ge kunt geen twee nationaliteiten hebben naargelang het u uitkomt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 12:44   #62
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik ontkennen dat ik Turkse roots heb????

Maar je bent nu Nederlander of niet soms?

Als je mij op staart zou zien, zou je me als Turk aanschouwen

Waarom?

, dus ik dacht ik doe een mooi Turks vlagje. Blijkbaar kunnen sommige mensen dat niet verdragen.

Staart? (hahaha)

Het is, moet ik toegeven, een beetje sympatieker dan de doorsnee Turkse vlag, maar in Turkije zou er voor naar de rechtbank gestuurd en beboet worden.

Bedriegen??

Je bent Turk. Punt! Begin niet van dat zielig gedoe van 'ik ben in Nederland geboren enz... dat toon je door dat sentimenteel vasthouden aan de Turkse vlag.
Zonder je roots te vergeten kan je best wel Nederlander zijn... begin maar eens met die ouwe vlag overboord te smijten, als je eerlijk bent.
Heb je een Nederlands of een Turks paspoort of ben je zo'n hypocriet met een dubbel paspoort.

Wat schattugg, gaan we weer wij jullie doen.

Lief van ons niet, wij zorgen voor onze minderheden, wij proberen te vermijden dat er teveel op een enkele school zitten,... om de integratie te bevorderen.

Internet is internationaal en ik mag over alles zoeken wat ik wil.

İk hoop dat je vind wat je zoekt. İnternet is heel groot, groter dan dit forum...

Ze vonden het heel lief dat je aan hen dacht.
De groeten.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 14:18   #63
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent Turk. Punt! Begin niet van dat zielig gedoe van 'ik ben in Nederland geboren enz... dat toon je door dat sentimenteel vasthouden aan de Turkse vlag.
Je zou kunnen zeggen dat ik Turk ben, omdat ik de vlag als mijn avatar heb. Verder heb ik meer Nederlandse vriendendan Turkse (ja heb veel vrienden) maakt dat mij dan meer Nederlander of Turk? Ik kijk heel soms naar Turkse programma's maar veel vaker naar Nederlandse. Hoe zou jij kunnen beslissen wat ik me voel. Ik voelme zeker geen Turkse Turk, misschien een Nederturk of een Nederlander. IK doe niet zeilig of sentimenteel ik zeg alleen maar de waarheid.

Waarom heb jij een turkse ''İ'' als hoofdletter?? Turks toestenbord ?

Citaat:
wij zorgen voor onze minderheden,
En waarom zou jij voor mij zorgen. De enige personen die voor mij zorgen zijn mijn ouders en zij werken voor hun geld.

Citaat:
Waarom?
Weet ik niet, meestal is de eerste gedachte die bij iemand opgaat als hij iemand met een Turks uiterlijk ziet: ''Hé een Turk'' ,of niet??

Citaat:
Het is, moet ik toegeven, een beetje sympatieker dan de doorsnee Turkse vlag, maar in Turkije zou er voor naar de rechtbank gestuurd en beboet worden.
Tuurlijk...

Citaat:
Zonder je roots te vergeten kan je best wel Nederlander zijn... begin maar eens met die ouwe vlag overboord te smijten, als je eerlijk bent
Waaruit maak je op dat dat de Turkse vlag is het is gewoon een lachend persoon en de Turkse achtergrond komt erin naar voren, mooier kon ik het niet maken.

Groeten,
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2005, 15:20   #64
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je zou kunnen zeggen dat ik Turk ben, omdat ik de vlag als mijn avatar heb. Verder heb ik meer Nederlandse vriendendan Turkse (ja heb veel vrienden) maakt dat mij dan meer Nederlander of Turk? Ik kijk heel soms naar Turkse programma's maar veel vaker naar Nederlandse. Hoe zou jij kunnen beslissen wat ik me voel. Ik voelme zeker geen Turkse Turk, misschien een Nederturk of een Nederlander. IK doe niet zeilig of sentimenteel ik zeg alleen maar de waarheid.

Hahaha een Nederturk het word hier grappiger met de dag. Lang geleden dat ik nog zo iets grappig gehoord heb. Wat voor Turken bestaan er dan nog allemaal (een nederturk, een opperturk, een linkerturk en een rechterturk ). De waarheid... hopelijk... kom je die ooit te weten.

Waarom heb jij een turkse ''İ'' als hoofdletter?? Turks toestenbord ?

İk zei het al, ik ken meer Turken dan je zou denken, reden te meer om er de *** aan te hebben.

En waarom zou jij voor mij zorgen. De enige personen die voor mij zorgen zijn mijn ouders en zij werken voor hun geld.

Ik stel helemaal niet voor om voor jou te zorgen. Het idee alleen al .

Weet ik niet, meestal is de eerste gedachte die bij iemand opgaat als hij iemand met een Turks uiterlijk ziet: ''Hé een Turk'' ,of niet??

Zou best wel eens een Griek of zo kunnen zijn.

Tuurlijk...

?

Waaruit maak je op dat dat de Turkse vlag is

Gelieve niet te zeveren. Dank u wel.

mooier kon ik het niet maken.

Dat wil ik best geloven.

Groeten,

Laatst gewijzigd door de roenekes : 22 februari 2005 om 15:21.
Oud 22 februari 2005, 15:29   #65
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Geef eens een eerlijk, concreet antwoord op de vraag welk paspoort je hebt...
A)Nederlands,
B)Turks,
C)beide?
Oud 22 februari 2005, 15:49   #66
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
İk zei het al, ik ken meer Turken dan je zou denken, reden te meer om er de *** aan te hebben.
Racist!
Ik antwoord niet meer op je vragen,
Met onvriendelijke groeten en hopend u nooit meer te treffen,

P.S. Omdat ik al heel de tijd eerlijk ben geweest reageer ik op nog een vraag van je: Ik heb beide paspoorten en ik blijf ze ook houden voor het geval dat racisten of neonazi's
aan de macht komen kan ik makkelijker wegvluchten.
P.S. 1 Waarom steel jij toetsenborden van je Turkse vrienden? Ik vertrouw je al helemaal niet meer. Voor de rest heb je al genoeg aandacht van me geregen.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 22 februari 2005 om 15:51.
Oud 22 februari 2005, 17:16   #67
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Racist!

Eindelijk hou je op met zeveren, proficiat. Een bank vooruit en een kus van de Turkse lerares. (jammer voor jou maar ik ben geen racist)

Ik antwoord niet meer op je vragen,

Wees eerlijk tot hier toe heb je niet veel deftige antwoorden gegeven.

Met onvriendelijke groeten en hopend u nooit meer te treffen,

"Internet is internationaal en ik mag over alles zoeken wat ik wil" zoals je eerder zei. Tot nog eens

P.S. Omdat ik al heel de tijd eerlijk

" "

ben geweest reageer ik op nog een vraag van je: Ik heb beide paspoorten

Aha dat is eerlijk.

en ik blijf ze ook houden voor het geval dat racisten of neonazi's

En dat is dan weer een stomme uitvlucht. Geef gewoon toe dat je ze gebruikt zoals het je uitkomt. Zoals je geleerd hebt van je papa en mama.

P.S. 1 Waarom steel jij toetsenborden van je Turkse vrienden?

Stelen? Zulke beschudigingen hou je beter voor jezelf!

Ik vertrouw je al helemaal niet meer.

Niet erg. Een van de eerste levenslessen, zeker geldig op het "internationaal internet". Met de tijd zal je jezelf beter leren kennen. Al kan je dat wel kwetsen in je zelfvertrouwen.

Voor de rest heb je al genoeg aandacht van me geregen.
geregen? Zoals in alles wat je geschreven hebt tot hier toe sluit je af met een stomme schrijffout (niemand is perfect. (ik ook niet))

Tot nog eens
Oud 23 februari 2005, 14:10   #68
Kaal
Minister-President

Standaard

Ok laten we de zaken eens heel cru zeggen : je mag hier geboren zijn en je overgrootvader mag hier ook geboren zijn en je mag perfekt Nederlands spreken en alle liedjes van Eddy Wally van buiten kennen het zal allemaal niet baten zolang je vasthoudt aan die nationalistische praat. Kies de groep waartoe je wil behoren en hou je dan aan die keuze. Weiger je dat te doen mij goed, maar dan zal je altijd een vreemdeling blijven. Altijd en voor iedereen. Ook voor jullie pseudo-vriendjes aan linkse zijde, want zij doen maar alsof.

Wij autochtonen hebben maar één land, één cultuur. Als het hier allemaal ontploft kunnen wij nergens heen. Daarom dat wij het moeilijk hebben met mensen die hier alles willen veranderen maar toch nog een achterdeurtje openhouden naar hun land van oorsprong voor het geval dat.

Ik heb in een debat op de franstalige TV ooit een Franse moslim horen roepen : "ik ben een Fransman, ik verdedig de Franse cultuur en ik zeg u dat alle moslim-landen diktaturen zijn" (hij werd uitgejouwd door de "Belgische" moslims in het publiek). Wel die man, die Fransman dus, daar heb ik respekt voor. Hij heeft gekozen. Hoewel moslim, was hij heel duidelijk in de eerste plaats een Fransman.

Ik moet op dit forum nog de eerste moslim zien die zoals die Fransman is.

Laatst gewijzigd door Kaal : 23 februari 2005 om 14:15.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 14:18   #69
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb beide paspoorten en ik blijf ze ook houden voor het geval dat racisten of neonazi's
En precies daardoor zal je voor autochtonen nooit geloofwaardig zijn.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 14:32   #70
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Ok laten we de zaken eens heel cru zeggen : je mag hier geboren zijn en je overgrootvader mag hier ook geboren zijn en je mag perfekt Nederlands spreken en alle liedjes van Eddy Wally van buiten kennen het zal allemaal niet baten zolang je vasthoudt aan die nationalistische praat. Kies de groep waartoe je wil behoren en hou je dan aan die keuze. Weiger je dat te doen mij goed, maar dan zal je altijd een vreemdeling blijven. Altijd en voor iedereen. Ook voor jullie pseudo-vriendjes aan linkse zijde, want zij doen maar alsof.

Wij autochtonen hebben maar één land, één cultuur. Als het hier allemaal ontploft kunnen wij nergens heen. Daarom dat wij het moeilijk hebben met mensen die hier alles willen veranderen maar toch nog een achterdeurtje openhouden naar hun land van oorsprong voor het geval dat.

Ik heb in een debat op de franstalige TV ooit een Franse moslim horen roepen : "ik ben een Fransman, ik verdedig de Franse cultuur en ik zeg u dat alle moslim-landen diktaturen zijn" (hij werd uitgejouwd door de "Belgische" moslims in het publiek). Wel die man, die Fransman dus, daar heb ik respekt voor. Hij heeft gekozen. Hoewel moslim, was hij heel duidelijk in de eerste plaats een Fransman.

Kijk Sinan, nog een "vijand"..."racist" . Volgens mij niet. Waarom doet het toch zo zeer als je de waarheid hoort. Last van zelfverloochening? Of Zelfbedrog? Of van je eigen leugens, terwijl je zegt dat je O zo eerlijk bent.
Oud 23 februari 2005, 15:23   #71
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Dat zal je nooit tegen komen , niemand laat zijn eigen cultuur verkrachten alleen een zielpoot !!
Oud 23 februari 2005, 15:47   #72
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben marokaans en geen haar op mijn hoofd (onder mijn hoofdoek natuurlijk8) ) die eraan denkt om te veranderen. Mensen moeten maar het hele pakketje accepteren. Ik volg de wetten van dit land en meer is niet nodig.

BTW: die Fransman zal wel wa hebben uitgespookt als men hem zo uitjouwd, maar dat zul je ons waarschijnlijk niet willen vertellen.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 15:52   #73
Jelmer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Duizenden moslims zijn naar Engeland uitgeweken.
Wat vervelend............voor Engeland
Jelmer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 16:31   #74
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben marokaans en geen haar op mijn hoofd
je bent toch niet in het bezit van een belgisch paspoort dan hoop ik
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2005, 17:37   #75
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dat zal je nooit tegen komen , niemand laat zijn eigen cultuur verkrachten alleen een zielpoot !!
Wat heeft dat nu in hemelsnaam met "verkrachten" te maken. Iemand die daar zo over denkt is nog zieliger dan wat hij daar over denkt .
Oud 23 februari 2005, 17:43   #76
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik ben marokaans en geen haar op mijn hoofd (onder mijn hoofdoek natuurlijk8) ) die eraan denkt om te veranderen. Mensen moeten maar het hele pakketje accepteren.
Natuurlijk, als ik op reis zou zijn in Maroko of zo zou ik dat best accepteren.
Oud 23 februari 2005, 22:12   #77
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
als ik op reis zou zijn in Marokko of zo zou ik dat best accepteren.
Je kan het niet eens normaal schrijven.
Oud 23 februari 2005, 22:18   #78
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het niet hè? Waarom zou ik zeggen dat alle moslim-landen diktaturen zijn, als ik dat niet vind? Ben ik Nederlands als ik alle moslim-landen haat? Ik verdedig de Nederlandse en evengoed de Turkse cultuur. Waarom zou ik mijn afkomst mijn opgroei-wijze en mijn grootouders volledig belachelijk maken. Alleen een zielepoot zou zoiets doen.

Citaat:
Of van je eigen leugens, terwijl je zegt dat je O zo eerlijk bent.
Waar O waar heb ik gelogen, je verzint allemaal leugens en begint er later ook zelf ook in te geloven??? Ik voel me veel eerlijker dan jij en ik heb geen Turkse ''I'' op mijn toetsenbord.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 23 februari 2005 om 22:18.
Oud 24 februari 2005, 00:11   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik ben marokaans en geen haar op mijn hoofd (onder mijn hoofdoek natuurlijk8) ) die eraan denkt om te veranderen. Mensen moeten maar het hele pakketje accepteren. Ik volg de wetten van dit land en meer is niet nodig.

BTW: die Fransman zal wel wa hebben uitgespookt als men hem zo uitjouwd, maar dat zul je ons waarschijnlijk niet willen vertellen.
Dat is uw goed recht, maar kom dan niet lullen dat ge er niet bij hoort.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2005, 06:54   #80
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Je kan het niet eens normaal schrijven.
Daar heb ik geen problemen mee .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be