Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 09:17   #61
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
als ze zo graag een boerka dragen dat ze dat dan doen in hun land van herkomst.Waarom is het net die arrogante bevolkingsgroep die over alles zo lastig doet en hun eigen normen en waarden in ons vlaanderen opdringt.De chinezen lopen hier ook niet met hun rijsthoedjes op hun kop en de grieken lopen hier ook niet met een grieks hoedje.En voor die mensen is dat evengoed een onderdeel van hun cultuur maar deze mensen zijn meer aangepast aan het land waar ze verblijven.alle vreemde volkeren hier passen zich aan en begrijpen dat sommige zaken niet kunnen,het zijn echter enkel en alleen steeds weer die zelfde bruin apen die lastig doen,die proberen ons iets op te dringen waar we niet achter staan.Die boerke is gewoon voor hen ondertussen geen deel van het geloof meer maar enkel een manier om onherkenbaar de criminele toer op te gaan.
Hoe denk jij dat de gemiddelde Europeaan rondloopt in een Arabisch land?

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 09:19   #62
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik denk dat het al genoeg zegt als een 16 jarige knul DENKT dat hij het recht heeft een oudere vrouw te zeggen wat ze moet dragen.
Het is niet zomaar een knul, het is een Vlaams nationalist, in een sterk doorgedreven vorm.

Oud 6 februari 2005, 10:02   #63
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Die boerke is gewoon voor hen ondertussen geen deel van het geloof meer maar enkel een manier om onherkenbaar de criminele toer op te gaan.
Altijd straffe beweringen, die lieve kweethetwelenkweethetni!

Enkele voorbeelden van misdaden in België gepleegd met boerka?
Oud 6 februari 2005, 11:24   #64
Jolly Roger
Lokaal Raadslid

Jolly Roger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

1° alle misdrijven worden niet opgelost.

2° wat er nu niet is, kan nog komen : beter preventief dan repressief, of niet ?
Oud 6 februari 2005, 13:05   #65
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Het hoort hier gewoon niet thuis. Vroeger ging het nog, maar de laatste tijd beginnen de allochtonen te denken dat het hier echt hun land is volgens hun regels. Het moet maar eens gedaan zijn. Nogmaals een Blok-slagzin waar ik het mee eens ben: Baas in eigen land. Ze zijn naar hier gekomen omdat het toch beter is hier, dat ze dan zich rustig houden en proberen niet te hard op te vallen. Maar neen, hier de boel op stelten komen zetten en mij ongemakkelijk doen voelen. Zo niet, hè ?!?!?
Maar antwoord eens op mijn vraag. Waarom voel je je niet op je gemak als er een burka naast je zit op de bus. Wat is je angst ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 14:38   #66
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als het enkel maar over een lapje stif ging é, dan hadden deze vrouwen geen lapje stof aan.

Trouwens dat jij geen last hebt van een burka wil niet zeggen dat deze vrouwen er geen last van hebben. En kom nu niet af met de bewering dat deze vrouwen graag constant achter een gordijn willen zitten. Laat staan dat ze op een normale manier een man kunnen vinden.
Zie hier , dat is het onnozelste wat ik ooit gehoord heb in mijn leven , Hoe kan iemand van buiten af iets afweten over een vreemde een zelfs over zijn privé situatie , Er zijn meer dingen die je ervoor ge-engageerd moet voelen zoals werkloosheid , huisvesting een onderwijs , wat je hier brabbelt is een stuk hypocrisie a la fillip de winter ; Je wilt ons niet maar toch voel je je medelijden met ons , komaan zeg , stop met onnozelarij he .
Oud 6 februari 2005, 16:18   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Ik stel mij daar gewoon geen vragen bij. Als zij dat willen dragen of dragen, dat ze het dragen. Als ik elke keer kritiek moet geven op mensen die iets dragen dat mij niet aanstaat, dan vind ik mijn eigen zielig.
Precies of mensen met een boerka een gevaar zijn. Voor wie kunnen ze gevaar zijn? Als iemand een boerka ziet, loopt hij in een omtrek van 20 meter er langs.
Dan vind ik een kerel met een donker maatpak,donkere zonnenbril en een dikke Porsche veel bedreigender.
En maar proberen af te wijken van het punt é.
Vrouwen verplichten daar ging het om. Je maakt niemand wijs dat deze vrouwen graag in een burka rondlopen, zowiezo zoals je zelf al zei dat het niet echt handig is om aan te hebben.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 16:22   #68
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zie hier , dat is het onnozelste wat ik ooit gehoord heb in mijn leven , Hoe kan iemand van buiten af iets afweten over een vreemde een zelfs over zijn privé situatie , Er zijn meer dingen die je ervoor ge-engageerd moet voelen zoals werkloosheid , huisvesting een onderwijs , wat je hier brabbelt is een stuk hypocrisie a la fillip de winter ; Je wilt ons niet maar toch voel je je medelijden met ons , komaan zeg , stop met onnozelarij he .
Privé situatie??? Kan niet helemaal volgen denk ik.

Zit je hier nu te beweren dat geen vrouwen worden onderdrukt en verplicht worden om een burka te dragen?

Je wilt ons niet? Wat bedoel je daar nu weer mee?

Laatst gewijzigd door illwill : 6 februari 2005 om 16:22.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 16:43   #69
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Het is niet zomaar een knul, het is een Vlaams nationalist, in een sterk doorgedreven vorm.
Bedankt voor het compliment. (Als dit niet uw bedoeling was, ben ik nog meer vereerd.)
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 16:46   #70
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Maar antwoord eens op mijn vraag. Waarom voel je je niet op je gemak als er een burka naast je zit op de bus. Wat is je angst ?
Om het grof te zeggen: je ziet niet welk vlees je in de kuip hebt. Je hebt geen flauw benul wat er daarachter schuilt. En dat doetmij onveilig voelen. Ook daarom dat onherkenbaar erbij lopen strafbaar is, je moet erbij lopen zodat mensen je gezicht kunnen zien.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 16:55   #71
Emitzer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Bedankt voor het compliment. (Als dit niet uw bedoeling was, ben ik nog meer vereerd.)
De wereld is een perceptie.

Oud 6 februari 2005, 17:17   #72
Kamacypta
Vreemdeling

Kamacypta's schermafbeelding

Standaard Reactie op Boerka

Als je in vlaanderen woont als allochtoon dan moet je je aanpassen aan onze gedragingen en niet als een tafelkleed rondlopen!!
De straffen voor de vrouw vind ik persoonlijk iets te zwaar, 1000€ maandloon kwijt.. een maximum boete prijs vind ik 150€ al goed genoeg, of beginnen met een waarschuwing. Voor de man langs de andere kant vind ik het goed, een vrouw is geen bezit maar ook een vrij mens, niemand is iets verplicht aan een ander!
Oud 6 februari 2005, 17:18   #73
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
En maar proberen af te wijken van het punt é.
Vrouwen verplichten daar ging het om. Je maakt niemand wijs dat deze vrouwen graag in een burka rondlopen, zowiezo zoals je zelf al zei dat het niet echt handig is om aan te hebben.
je wijkt met deze nu net zoveel af van de originele topic illwill

het ging over vrouwen verplichten de boerka ( burka ? hoe schrijf je 't eigelijk ? )
af te leggen
en er werd tot nu toe gepraat over waarom we die boerka nu wel of niet zouden moeten verbieden

je haalt er dus een totaal nieuw aspect bij, maar geen nieuw argument
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:20   #74
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolly Roger
Citaat:

1° alle misdrijven worden niet opgelost.

2° wat er nu niet is, kan nog komen : beter preventief dan repressief, of niet ?
Preventie voor iets dat nog nooit is voorgekomen?
Misschien wel, wie weet.

Buiten topic: spijtig dat deze sterk preventieve aanpak niet aanslaat bij de preventie van verkeersongevallen (zie de thread "Strenger beleid verkeersovertredingen"). En verkeersongevallen komen wel vaak voor.
Oud 6 februari 2005, 17:21   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamacypta
Als je in vlaanderen woont als allochtoon dan moet je je aanpassen aan onze gedragingen en niet als een tafelkleed rondlopen!!
De straffen voor de vrouw vind ik persoonlijk iets te zwaar, 1000€ maandloon kwijt.. een maximum boete prijs vind ik 150€ al goed genoeg, of beginnen met een waarschuwing. Voor de man langs de andere kant vind ik het goed, een vrouw is geen bezit maar ook een vrij mens, niemand is iets verplicht aan een ander!
een oranje tafelkleed bv, kan dat ? ( je ziet ze niet meer zo dikwijls, maar toch )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:24   #76
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
onzin 'onze' normen en waarden zijn net dat eenieder recht heeft op zijn/haar cultuur en Godsdienstbeleving

het is in strijd met jouw normen en waarden blijkbaar
btw wat zijn die ook alweer , Wreker ?
je blijft daar uitermate stil over
Sinds wanneer is dat iets dat door zowat de hele maatschappij gedragen wordt dat "iedereen recht heeft op zijn eigen cultuur"? Dat is iets dat ik pas ben gaan horen sedert er hier meer dan 1 cultuur geintroduceerd werd.

De "vrijheid van godsdienst" was een beginsel dat na godsdienstoorlogen tot stand gekomen is. Er werden ook veel zaken bij voorondersteld. Zoals dat vrijheid van levensovertuiging iets was dat gold voor iedereen binnen DEZELFDE cultuur en tevens dat die religies of overtuigingen moesten stroken met de heersende normen en waarden.

Vrijheid van religie wil niet zeggen dat die vrijheid absoluut en oneindig moet zijn. Ga jij een religie toelaten die mensenoffers brengt? Er zijn nochtans nog tot minder dan 500 jaar geleden zulke religies geweest, weliswaar uitgeroeid door de christenen.

Vrijheid van religie of levensovertuiging moet duidelijk ter discussie gesteld worden. Want het is een concept dat contraproductief begint te werken in onze hedendaagse samenleving.

Er moeten grenzen gesteld worden aan wat kan getolereerd worden onder de benaming 'godsdienst'. En het wordt hoog tijd dat het debat hierover op de politieke agenda geplaatst wordt.

Anders zullen we weer eerst godsdienstoorlogen gaan meemaken. (Die eigenlijk al volop bezig zijn).

Laatst gewijzigd door Wreker : 6 februari 2005 om 17:26.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:29   #77
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Vrijheid van religie wil niet zeggen dat die vrijheid absoluut en oneindig moet zijn. Ga jij een religie toelaten die mensenoffers brengt? Er zijn immers nog tot minder dan 500 jaar zulke religies geweest, weliswaar uitgeroeid door de christenen.
Maak dat mee, ik ga akkoord met Wreker!

Geen vrijheid is absoluut. Nog de godsdienstvrijheid, nog de vrije meningsuiting bijvoorbeeld.

Vandaar wetten tegen racisme en discriminatie. Vandaar ook, bijvoorbeeld, verbod van vrouwen-besnijdenis.

De boerka? Mij niet gelaten, ik zie het ook niet zo graag op onze straten, zeker indien (zoals sommigen beweren) de vrouwen ertoe verplicht worden door hun eigenaar, sorry, man.

Maar dramatiseer het probleem niet. Voorlopig zie ik weinig boerka's in Antwerpen. (Al heb ik er al wel gezien.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 17:34.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:33   #78
Kamacypta
Vreemdeling

Kamacypta's schermafbeelding

Standaard

Als wij als vrouw in hun land van afkomst zouden gaan wonen zou dit ook ter sprake komen! Oh kijk die is halfnaakt! ( Terwijl je alleen maar je gezicht ziet)

Sorry, mijn mening VERBIEDEN !

Vlaanderen Is Ons Vlaanderen !
Oud 6 februari 2005, 17:34   #79
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak dat mee, ik ga akkoord met Wreker!

Geen vrijheid is absoluut. Nog de godsdienstvrijheid, nog de vrije meningsuiting bijvoorbeeld.

Vandaar wetten tegen racisme en discriminatie. Vandaar ook, bijvoorbeeld, verbod van vrouwen-besnijdenis.

De boerka? Mij niet gelaten, ik zie het ook niet zo graag op onze straten, zeker als de vrouwen ertoe verplicht worden door hun eigenaar, sorry, man.

Maar dramatiseer het probleem niet.
Ik dramatiseer toch helemaal niet als ik zeg dat in het Brussels Gewest als geheel vandaag de helft van alle geboorten op rekening van de moslims te schrijven is en dat over een jaar of 20, 30 de moslims er de meerderheid van de politieke mandaten zullen bezetten en als ze willen er eigen wetten kunnen gaan stellen?

Laatst gewijzigd door Wreker : 6 februari 2005 om 17:35.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:36   #80
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamacypta
Als wij als vrouw in hun land van afkomst zouden gaan wonen zou dit ook ter sprake komen! Oh kijk die is halfnaakt! ( Terwijl je alleen maar je gezicht ziet)

Sorry, mijn mening VERBIEDEN !

Vlaanderen Is Ons Vlaanderen !
En zo blijven we draaien rond ogenschijnlijk duidelijke begrippen.

Wie precies hoort bij Ons?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be