Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Heeft dit land een monarchie nodig?
neen 123 79,35%
ja 32 20,65%
Aantal stemmers: 155. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2002, 12:45   #61
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Ik ben voor 100% tegen het koningshuis. Het slorpt jaarlijks vele miljoenen euro's op voor nauwelijks resultaat. Als we de handelsmissies van prins Filip zien, bekomen we bijna geen resultaat. Het imago voor het buitenland: een lachertje. Ik ben voor een republiek met een president of premier (de benaming speelt geen rol). Ik vind dat het staatshoofd het land dan moeten leiden met de ministers om zich heen. Uiteraard zou dit een volledig nieuwe regeling in westerse democratien zijn, maar volgens mij een goeie.
Het zou inderdaad een nieuwe regeling zijn, maar volgens mij een goeie
in een federale staat hebt u beter een neutraal staatshoofd als iemand van een partij! De koning moet wel neutraal zodus!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2002, 15:03   #62
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Korte reactie : weg met die potverteerders. De nazaten van een massamoordenaar horen NIET thuis aan de top van een democratie.
Bovendien is het "vaginaal toeval" waardoor deze gepatenteerde leeglopers in de positie belanden om hun centen binnen te rijven alvast niet in overeenstemming te brengen met het begrip "democratie" an sich.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 15:10   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe jullie het ook draaien of keren, moord en brand schreeuwen dat dit land een democratie is, de "hoogste" van het land zit daar op een ondemocratische wijze. Geen enkel europees land betaald trouwens voor de hele familie van zijn vorstenshuis. Ook dat is een feit.

De rol van de koning is dan wel naar de letter protocolair, in werkelijkheid is ze dat alles behalve. Er is door de franstaligen trouwens meermaals publiekelijk gezegd waar de monarchie in dit land voor dient: om het samen te houden. Als ze DAT dus kan, kan (en doet ze!) veel meer dan een protocolaire functie vervullen!!!
Daarmee weten we meteen waar de breuklijn ligt: tussen degenen die België heel willen houden (en er eeuwig de zeer zware prijs voor willen blijven betalen) of degenen die hopen van een kostbaar blok aan het been verlost te worden en als vrij en onafhankelijk Vlaanderen verder te kunnen.
Feit is dat algemeen geweten is dat de koning het "cement "is tussen die twee. Cement dat zich NIET aan democratische regels hoeft te houden dus.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2002, 15:40   #64
amexx
Schepen

Standaard

Een hele hoop van de rijkdommen zie je nog niet eens. Zo heeft de koning aandelen bij glaverbel en electrabel.
De vergelijking met de wedde van ministers gaat helemaal niet op. Een minister is het produkt van een democratisch proces. De koning heeft er niks voor moeten doen. Alleen maar uit de juiste broek gekomen. En dit druist in tegen de rechten van de mens. Ieder kind moet de zelfde rechten hebben. Dit is met het koningshuis niet het geval.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2002, 23:57   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

België opdoeken dus. Als elk landsdeel zijn eigen ministers moet gaan betalen alsook de kost van zijn zelfgestoomde potje en daar nog een koningshuis bovenop dat tot niets meer dient, zal het rap gedaan zijn met dat soort potverteren.
Oud 10 september 2002, 00:15   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Ik ben voor 100% tegen het koningshuis. Het slorpt jaarlijks vele miljoenen euro's op voor nauwelijks resultaat. Als we de handelsmissies van prins Filip zien, bekomen we bijna geen resultaat. Het imago voor het buitenland: een lachertje. Ik ben voor een republiek met een president of premier (de benaming speelt geen rol). Ik vind dat het staatshoofd het land dan moeten leiden met de ministers om zich heen. Uiteraard zou dit een volledig nieuwe regeling in westerse democratien zijn, maar volgens mij een goeie.
Het zou inderdaad een nieuwe regeling zijn, maar volgens mij een goeie
in een federale staat hebt u beter een neutraal staatshoofd als iemand van een partij! De koning moet wel neutraal zodus!

Thomas
De Koning en zijn gevolg "neutraal"? Waarom spreken ze dan zo slecht de taal van de meerderheid van dit land? Of houdt het daarbij misschien op?
Oud 10 september 2002, 09:40   #67
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
De Koning en zijn gevolg "neutraal"? Waarom spreken ze dan zo slecht de taal van de meerderheid van dit land? Of houdt het daarbij misschien op?
Dit is al eeuwen zo! De koninklijke kliek doet gewoon de moeite niet om de taal van zo'n goeie 60% van de Belgische bevolking degelijk onder de knie te krijgen.
Tot de jaren 40 (en latere eigenlijk nog) was het Frans de voertaal van de notabelen en bevelhebbers. Denken we maar aan de Wereldoorlog I waar de franstalige bevelghebbers hun bevel eentalig Frans aan de soldaten bekendmaakten met daarachter de vermelding 'et pour les flamands la même "sauce'".
Nog een voorbeeld uit die tijd. De koning beloofde een Vlaamstalige universiteit; maar... hoeveel jaren heeft dat geduurd eer die er was??
Nu ook nog in deze tijd: als je naar het VTM-programma 'Royalty' kijkt en ze laten één of andere edelman aan het woord zal je bemerken dat deze steevast in het Frans zal antwoorden of anders in een zeeeeer gebrekkig Nederlands. Waarom zou de koning de taal van het gewone volk leren, wanneer hij met 'interessante' mensen in z'n geliefde Frans kan communiceren?
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 10:51   #68
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Dit land heeft een koningshuis nodig om voort te bestaan. Dat is evident. Het koningshuis is de enige stabiliserend factor in een land dat met haken en ogen aan mekaar geplakt is.

Daarmee spreek ik mij niet uit over de wenselijkheid van dit voortbestaan. Da's een heel ander paar mouwen. Volgens mij moeten de Nederlanden in ere hersteld worden, onder het Huis van Oranje, en moeten ze die Corburgers terug naar hun eigen land sturen.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 12:17   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Volgens mij moeten de Nederlanden in ere hersteld worden, onder het Huis van Oranje, en moeten ze die Corburgers terug naar hun eigen land sturen.
Godfried, meen je dat?
Jij wil als aartskatholiek terug aansluiting zoeken bij het veelal protestantse Nederland
Alleen al om die reden verbaast het me dat jij dat voorstelt.
Of de nederlanders er van hun kant heil in zien, is nog een ander paar mouwen.
Oud 10 september 2002, 12:32   #70
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Volgens mij moeten de Nederlanden in ere hersteld worden, onder het Huis van Oranje, en moeten ze die Corburgers terug naar hun eigen land sturen.
Godfried, meen je dat?
Jij wil als aartskatholiek terug aansluiting zoeken bij het veelal protestantse Nederland
Ge weet het wellicht niet, maar in Nederland wonen er meer Katholieken dan protestanten. Bovendien is de vrouw van de troonopvolger in Nederland Katholiek.
Oud 10 september 2002, 13:04   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge weet het wellicht niet, maar in Nederland wonen er meer Katholieken dan protestanten. Bovendien is de vrouw van de troonopvolger in Nederland Katholiek.
Ook als je alle vormen van protestantisme meetelt? (gereformeerden, nieuw-gereformeerden, hervormden, nieuw hervormden,..... en gans de santekraam)
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 13:08   #72
Godfried
Gouverneur

Standaard

Er zijn niet veel mensen die dat weten, maar toch is het zo. Dat is omdat katholieke gezinnen doorgaans veel kroostrijker zijn dan protestantse. Zo hebben de Vlamingen in België toch ook de meerderheid verworven. Alleen zijn wij te stom om te kapitaliseren op deze meerderheid.

Daarbij komt nog: als België en Nederland zouden samengaan, dan worden de Franstaligen een heel kleine minderheid binnen de Nederlanden en zullen de Nederlanden eindelijk hun rechtmatige plaats kunnen opeisen binnen Europa, als opvolgers van het Middenrijk. (na de dood van Karel De Grote)
Oud 10 september 2002, 17:43   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet vergeten dat er twaalf miljoen Nederlanders zijn die dezelfde taal spreken als de Vlamingen. "Samen" met de zes miljoen Vlamingen zouden we een stem in Europa krijgen die ons nog altijd duidelijk ontzegd wordt door België. Op diplomatiek niveau staan we hier nog nergens en dat zal zo blijven zolang dit land, dankzij de monarchie, in stand wordt gehouden.

We moeten ons wel als zelfbewuste Vlamingen gaan gedragen en niet als een meerderheid der Belgen die zich blijven plooien voor een franstalige minderheid.
Ik zie een partnerschap met Nederland wel zitten. Geen "huwelijk" waar de zwakke partner als van nature het hoofd buigt voor de sterke. Er is dus werk aan de winkel want we hebben nog nooit iets anders gedaan dan het zwakke broertje gespeeld in dit corrupte koninkrijkje.
Oud 10 september 2002, 18:35   #74
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Mooi gezgd, knuppel!!
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2002, 22:11   #75
Swakke
Burger

Swakke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij moeten de Nederlanden in ere hersteld worden, onder het Huis van Oranje.
Maar allez, Godfried, die Hollanders dat zijn allemaal protestanten, die mogen niet bij ons wonen, daar komt oorlog van.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2002, 13:31   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke
Citaat:
Volgens mij moeten de Nederlanden in ere hersteld worden, onder het Huis van Oranje.
Maar allez, Godfried, die Hollanders dat zijn allemaal protestanten, die mogen niet bij ons wonen, daar komt oorlog van.

Ik verwijs bij deze uitspraak naar wat Prof. Vermeulen, islamdeskundige zegt.
In de verre toekomst verwacht hij zoiets als een godsdienstoorlog maar niet die tussen Protestanten en Katholieken.
Ik zie die zogenaamde godsdienstoorlog in Ierland, net zoals een Franciskaan die ik kende lang geleden, eerder als een oorlog tussen de autochtone katholieke bevolking en zijn allochtone Engelse, en dus Protestanse, bezetters.
Hopelijk herhaalt zich hier de geschiedenis niet in een andere context.
Oud 11 september 2002, 15:33   #77
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Precies, de godsdiensten dienen netjes onder de provincies verdeeld te worden. De noordelijke provincies protestants, de zuidelijke katholiek.
Oud 11 september 2002, 15:35   #78
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik verwijs bij deze uitspraak naar wat Prof. Vermeulen, islamdeskundige zegt. In de verre toekomst verwacht hij zoiets als een godsdienstoorlog maar niet die tussen Protestanten en Katholieken.
Ik zie die zogenaamde godsdienstoorlog in Ierland, net zoals een Franciskaan die ik kende lang geleden, eerder als een oorlog tussen de autochtone katholieke bevolking en zijn allochtone Engelse, en dus Protestanse, bezetters.
Hopelijk herhaalt zich hier de geschiedenis niet in een andere context.
Op een goede morgen gaan de moslims hier in België wakker worden, en vaststellen dat ze de meerderheid van de bevolking uitmaken. En dan zullen zij gewoon hun wetten stellen. Ik ben niet zeker of daar een oorlog aan vooraf zal gaan.
Oud 11 september 2002, 15:44   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Precies, de godsdiensten dienen netjes onder de provincies verdeeld te worden. De noordelijke provincies protestants, de zuidelijke katholiek.
En wie gaat dat opleggen en doen uitvoeren zonder oorlog te ontketenen?
Oud 11 september 2002, 15:55   #80
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wie gaat dat opleggen en doen uitvoeren zonder oorlog te ontketenen?
De Koning.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be