![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is de grootste Europeaan aller tijden? | |||
Solon (politiek) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Johan Cruijff (sport) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Jean Monnet (politiek) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Hugo de Groot (politieK) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
William Shakespeare (kunst & cultuur) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
Marco Polo (maatschappij & geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Maarten Luther (maatschappij & gechiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Anne Frank (maatschappij & geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Napoleon Bonaparte (maatschappij & geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,76% |
Kemal Atatürk (Politiek) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Alfred Nobel (Wetenschap) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Desiderus Erasmus (maatschappij en geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Gaius Julius Ceaser (maatschappij & geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Immanuel Kant (wetenschap) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
Fany Blankers-Koen (sport) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Helmut Kohl (politiek) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
Leonardao Da Vinci (kunst&cultuur) |
![]() ![]() ![]() |
16 | 31,37% |
Johan Gutenberg (maatschappij & geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Christopher Columbus (maatschappij & geschiedenis) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Eddy Merckx (sport) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik snap eigenlijk niet wat columbus ertussen doet. ok, zijn grootste verwezenlijking was zeer belangrijk voor europa, maar uiteindelijk was dat niet meer dan een chanceke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() waar in de lijst staat Jean-Pierre Van Rossem?
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laat ons hem opnemen in de top-5, hij is niet de grootste, maar toch zeker een van de.
![]() |
![]() |
#64 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Is dit om stoer te doen of ben je echt zo'n dom persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Vreemdeling
|
![]() Napoleon was zeer zeker geniaal. Zijn veldslagen worden vandaag de dag nog steeds onderwezen op militaire academies.
Einstein was een Europeaan maar hij heeft meer betekent voor de VS dan voor Europa. Zijn grootste ontdekkingen heeft hij immers in de VS gedaan. Dat neemt nietemin weg dat hij een belangrijke Europeaan was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Beperkte, foto-elektrisch en Browniaanse waren in Zürich, nee? En algemene, het fundament van de moderne natuurkunde naast quantum was toch in Duitsland? Vergeleken met dit heeft hij uitgebold in de USA.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wist je dat de cruciale vergelijkingen in de speciale relativiteitstheorie de Lorentz-transformaties heten? Nou, dat is niet voor niks, want ze zijn bedacht door de Leidse natuurkundige Hendrik Anton Lorentz. Die man is de echte vader van de moderne natuurkunde, maar is schandelijk genoeg - zelfs Einstein gaf dat toe een paar jaar na Lorentz's dood - bijna geheel vergeten. Onder natuurkundigen stond aan het begin van de 20e eeuw die hele theorie bekend als de theorie(gepubliceerd in 1904) van Lorentz. Maar Einstein publiceerde in 1905 zijn artikel zonder enige referentie aan Lorentz. Beide theorieen voorspellen hetzelfde, tijdsdillatie, lengtecontractie en toenemende massa bij hogere snelheden. Alleen in Einstein's theorie is geen sprake van een ether, en kunnen snelheden hoger dan die van het licht niet voorkomen. Het is mede door de algemene relativiteitstheorie dat Einstein het krediet er voor krijgt. En dat terwijl hij daarbij hulp van mannen zoals Hilbert nodig had omdat de benodigde gereedschappen zoals tensoranalyse, toen nieuwe wiskunde, boven zijn hoofd groeiden. Dus ook voor de algemene theorie krijgt ie meer krediet dan ie verdient. Maar gelukkig begint het klimaat te veranderen. Want door resultaten uit de quantum mechanica blijkt dat er weldegelijk snelheden hoger dan die van het licht mogelijk zijn. Dus langzaam zal men inzien dat we terug moeten keren naar de (bijna identieke) theorie van Lorentz. Laatst gewijzigd door Spinoza : 8 februari 2005 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() Jammerlijk genoeg zijn dergelijke lijsten altijd veel te divers om een persoon uit te kiezen. Overigens staan niet ale mensen erin die het verdienen e.o.; maar ok dit is een nadeel aan zo'n lijsten.
Hoe dan ook ben ik verbaasd dat Da Vinci hier voorlopig het meeste stemmen wegkaapt... Uiteraard is dit niet geheel onterecht, maar om "Europeaan aller tijden" te worden genaamd, is dit iets wat tegen de borst stuit. Verbazingwekkend genoeg is er nog geen enkele persoon die voor Hugo De Groot heeft gestemd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En klopt het dat jullie studenten geen bewijzen moeten kennen voor analyse?
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sorry, er wordt zoveel onzin verkocht hier zonder dat men ze ook maar ietwat fundeert (de onzin dan). Goed, aan welke vakgroep zit je en wat is er in godsnaam mis met zijn titanenwerk? (algemene)
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Adolf Hitler. Volgens mij is het de man die voor Europa het meest betekend heeft.
Niet dat ik het daarom nen toffe pee vindt.
![]() |
#74 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik neem het je niet kwalijk dat je dit allemaal niet weet. Nederland heeft een lange traditie van grote natuurkundigen. Ik kan me echter geen belangrijke Belgische (of moet ik zeggen Vlaamse?) natuurkundigen bedenken. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() Kijk rondom je op dit forum, Vlaanderen �*s Nederland.
Ja, goed, Lorentz sublieme kerel, morgen starten we een discussie over een Portugees-Joodse filosoof die erg hard op Leibniz leek. ![]() Maar Einste�*n. Bekritiseer zijn werk ipv je landgenoot te prijzen. En Lorentz is nog niet zo vitaal in dit stadium van mijn opleiding. Akkoord dat Einstein voortbouwde op Hendrik, akkoord dat dat wel een eervolle vermelding waard was en akkoord dat Lorentz meer was dan elektromagnetisme (maar toch wel voornamelijk). Maar wat met de algemene?
![]() |
#76 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar wat betreft de algemene, tis een mooie theorie, maar niet uitsluitend(verre van zelfs) door Einstein bedacht. Toendertijd was de tensoranalyse net bedacht, door een Italiaanse wiskundige geloof ik. Einstein was helemaal niet zo'n groot wiskundige, en werd daarom bij gestaan door anderen, met name de duitser Hilbert. Er zijn geloof ik gedateerde manuscripten gevonden waaruit blijkt dat de cruciale doorbraken eerst door Hilbert zijn ontdekt. In ieder geval, Einstein was best een aardig natuurkundige, maar verre van het genie waarvoor velen hem houden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 8 februari 2005 om 13:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't was inderdaad geen toffe pee, maar hoe je het ook draait of keert, de vereneging, van Europa, en de latere Gealieerden in de NAVO tegen rusland zijn toch deels een voortvloeisel van het feit dat ze niet meer de zelfde fout wilden maken. Als Julius Ceasar op de lijst staat, waar is Keizer Karel dan Het Heilige Romeinse rijk ... (het eerste verenigde europa en dat in 800 en nen bezekoek... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Kemal Atatürk was geen europeaan.... hij heeft wssh heel wat voor turkije betekend, maar voor europa... Ik vind het trouwensmoeilijk om hier een persoon uit dit lijstje te halen , er zijn er heel wat bij die een grote bijdrage geleverd hebben. Napoleon bonaparte heeft uiteindelijk ook heel wat bijgedragen aan onze huidige wetgeving enzo... Ik kom er niet meteen uit.
|
![]() |
![]() |