Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2005, 15:12   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Land...pfff... ze hebben enkel 175 jaar geleden rap wat grenzen samengesteld (ik geloof dat belgie moest dienen als een satelietstaat). Nu dat de franse dreiging weg is, kan deze satellietstaat opgedoekt worden...
Dat is uw mening. Ik vind die idee van splitsing belachelijk. Liever emigreren en mijn nationaliteit laten veranderen dan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 15:26   #62
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Dat is uw mening. Ik vind die idee van splitsing belachelijk. Liever emigreren en mijn nationaliteit laten veranderen dan.
Waarom?
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 15:30   #63
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het niet belachelijk. Wat zijn we nu met een land waar de politiekers voortdurend elkander tegenwerken, waar de mensen ondrling elkaar niet kunne verstaan (vor eht grootste gedeelte dan toch), waar er 10tallen parlementen,raden,besturen, .... zijn?
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 15:44   #64
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan aan uw standpunt werkelijk geen touw vastknopen. Enerzijds zegt u dat het Belgische nationaliteitsgevoel ook aan u compleet voorbij gaat en hoopt u liever vandaag dan morgen voorgoed adieu te kunnen zeggen tegen dit klotland waar communautaire problemen en nationalistische spanningen de orde van de dag uitmaken, anderzijds ridiculiseert u elke poging tot constructief debat van mensen die exact in hetzelfde schuitje als jou zitten maar een andere oplossing opperen dan emigreren.

Uw denigrerende rethoriek ten opzichte van het Belgisch nationalisme en uw beslissing om halstarrig de bestaande Belgische staatsconstrucie te blijven verdedigen en iedereen die deze in vraag stelt leugenachtige en onbeschofte verwijten naar hun kop te slingeren vallen dan ook absoluut niet te rijmen, ik stel dan ook voor dat ge u dringend eens bezint over de tegenstrijdigheden en inconsequenties van uw redenering.

Laatst gewijzigd door Public energy : 14 februari 2005 om 15:46.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 15:54   #65
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Wat is de link? Ik wil tenminste geen land vernietigen, "pour faire joli".................
"Land vernietigen", die typische belgicistische prietpraat. Er wordt hier helemaal niets vernietigd, zo'n term gebruiken is ronduit belachelijk en doet niets ter zake. Jullie gebruiken die term enkel om separatisme in een slecht daglicht te stellen.
Ik zwaai tenminste niet met een vlag, ik ga ook geen Vlaamse leeuw in m'n onderschrift zetten. Wie is er nu weer de nationalist, wie zwaait er hier met nationale tekens? Ik alleszins niet. Je maakt jezelf gewoon belachelijk Everytime met je verzuurde praat, ik dacht dat alleen de Bubbels hiertoe in staat waren maar ik heb me duidelijk vergist. Wel straf dat ze flaminganten verzuurd noemen, terwijl de belgicisten hier zelf constant hun haat uitspuwen jegens ons. Dat je niet kan discussiëren zonder die belachelijke negatieve connotaties, zonder het schelden en zonder de termen nazi, racist, anti-waal, enz. op iedere andersdenkende te plakken spreekt echt wel boekdelen over wie hier eigenlijk verzuurd is.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 14 februari 2005 om 15:55.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 16:30   #66
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
doen, zou ik zeggen! Misschien kan je gebruik maken van een snel-Marokkaanwet?
Oud 14 februari 2005, 16:49   #67
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
doen, zou ik zeggen! Misschien kan je gebruik maken van een snel-Marokkaanwet?
Oud 14 februari 2005, 18:26   #68
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Daag! Ben je nu écht weg of ga je nog eens een keertje doen alsof je in Frankrijk woont?

Laatst gewijzigd door zorroaster : 14 februari 2005 om 18:27.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 18:29   #69
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Zo ook was er eens een reportage over het luxe"probleem" B-H-V. De inwoners (Nederlands- en Franstaligen) van die kieskring waren het hoofdzakelijk met elkaar eens: die problemen worden gecreëerd door machtsgeile politici.
Ondertussen haalt het kartel CD&V/N-VA de meeste stemmen in de faciliteitengemeenten van Halle-Vilvoorde. Of hoe je belgicistische flauwekul met één simpel feit kan doorprikken...
Oud 14 februari 2005, 18:39   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Daag! Ben je nu écht weg of ga je nog eens een keertje doen alsof je in Frankrijk woont?
Oh Shut up please!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 22:04   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh Shut up please!
Neen hoor!
Wij blijven en jij 'shut up' richting Frankrijk.

Alleen hopen dat je vrienden van het VB nog die paar jaar van de macht kunnen gehouden worden die jij nog niet weg kan. 8)
Oud 14 februari 2005, 23:43   #72
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh Shut up please!
Verhuis jij eerst, dan zwijg ik...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be