Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2005, 09:17   #61
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Het is de VLD en SPA die zijn woord breekt, niet het kartel!
Waarom blijft het n-va dan in de Vlaamse Regering, samen met deze woordbrekers? De splitsing staat immers ingeschreven in het regeerakkoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Zij doen dit met maar met 1 reden, om te proberen het kartel uit elkaar te spelen.
Nonsens. Zij doen dit uit (al dan niet echt gefundeerde) vrees voor de val van de federale regering. Het kartel komt de sossen en liberalen en elke andere "rechtgeaarde Belg" goed uit.
N-VA zorgt voor
1) het indekken van de tsjeven langs hun Vlaamse kant
2) het kanaliseren van Vlaamse 'verzuchtingen' in kalm Belgisch vaarwater
3) tweedracht zaaien bij de Flaminganten door de zog. racistische tegenover de zog. serieuze en 'meer aanspreekbare' Flaminganten uit te spelen.
In die mate dat men zich zelfs kan afvragen of de n-va niet alleen een vertsjeefde en geschiltzte maar ook door de Belgische Staatsveiligheid geïnfiltreerde partij is.
Oud 13 februari 2005, 09:37   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) het indekken van de tsjeven langs hun Vlaamse kant
2) het kanaliseren van Vlaamse 'verzuchtingen' in kalm Belgisch vaarwater
Oud 13 februari 2005, 10:17   #63
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Braaaaaaf N-VA. Braaaaaaaaaaaaf!!!
Oud 13 februari 2005, 10:41   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat wordt anders weer winst voor de laatste Vlaams-nationalisten, Staaf...
Oud 13 februari 2005, 13:21   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Bizar. Nochtans heeft hij het besluit van de partijraad om begin maart de blokkeringsmechanismen in gang te zetten mee bekrachtigd door zijn aanwezigheid. Aangezien hij lid is van het partijbestuur, dat het voorstel uitwerkte, is hij er zelf trouwens hoofdindiener van. Ik was er ook trouwens op die partijraad, dus dit is niet van "horen zeggen"...

Ergens geloof ik dus niet dat Bourgeois zich in dergelijke termen heeft uitgedrukt. Maar ik heb het programma niet gezien, dus onthoud ik me logischerwijs van uitspraken over het waarheidsgehalte van uw beweringen.
Daar beginnen ze al te ontkennen. Plotseling heeft Bourgeois dat niet gezegd. Bourgeois' woorden waren letterlijk als antwoord op de vraag van Desmet of er bepaalde toegemoetkomingen konden worden gedaan ten opzichte van de Franstaligen: "Bepaalde dingen zijn bespreekbaar". Toen Desmet verder vroeg wat die dan wel waren, zweeg Bourgeois en antwoordde: "U begrijpt toch dat ik dit hier niet kan zeggen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 13:40   #66
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Hoe dan ook, een niveaan doet hier weer eens een belofte:
begin maart zullen blokkeringsmechanismen in gang worden gezet - indien er geen vorderingen worden gemaakt.
De zoveelste prietpraat.
Oud 13 februari 2005, 13:53   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
begin maart zullen blokkeringsmechanismen in gang worden gezet - indien er geen vorderingen worden gemaakt.
De zoveelste prietpraat.
Of op een rijtje:

- eerst splitsing, dan pas in de Vlaamse regering
- onverwijld
- voor het einde van 2004
- eind januari 2005
- begin maart

En nu:

- Bourgeois in Polspoel en Desmet: "Ik heb daar nooit een datum opgeplakt".
- Clemens op dit forum: "Voor het einde van 2005".
Oud 13 februari 2005, 13:58   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
De zoveelste prietpraat.
Van sommige N-VA'ers verschiet ik waarlijk, hoe beaat ze Geert Bourgeois cum suis blijven achternahollen.

De BuB moest met mij maar 1 keer 't Juuleke houden (i.v.m. directe democratie) om mijn enthousiasme voor de partij te temperen.
Toen ze dan in hun allochtonen-programmapunt het VB 'rechts inhaalden' had ik vlug door, dat ik ondanks sympathie voor bepaalde delen van BuB-ideologie, toch nooit in om het even welke politieke formatie zou thuishoren, zelfs geen Belgicistische.

En misschien maar best
Zo kan ik onafhankelijk zeggen wat mij goeddunkt.
Zo kan ik lekker op elke teen staan naar wens.
Zo hoef ik me nooit naar partij-oekazen te plooien.
Leuk forummen zo.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 februari 2005 om 13:59.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:11   #69
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Van sommige N-VA'ers verschiet ik waarlijk, hoe beaat ze Geert Bourgeois cum suis blijven achternahollen.

De BuB moest met mij maar 1 keer 't Juuleke houden (i.v.m. directe democratie) om mijn enthousiasme voor de partij te temperen.
Toen ze dan in hun allochtonen-programmapunt het VB 'rechts inhaalden' had ik vlug door, dat ik ondanks sympathie voor bepaalde delen van BuB-ideologie, toch nooit in om het even welke politieke formatie zou thuishoren, zelfs geen Belgicistische.

En misschien maar best
Leuk forummen zo.
Uit ons programma:

[size=3][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- 6.8 Directe democratie[/font][/size]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De B.U.B. kiest voor directe democratie. De burger dient meer dan vandaag de kans te hebben om deel te nemen aan de politiek. Als de mensen in staat zijn om elke vier jaar tussen verschillende partijprogramma's - na vergelijking- een keuze te maken, kunnen ze ook in andere (belangrijke) materies beslissingen nemen. Het referendum kan natuurlijk niet los gezien worden van de opkomstplicht. Het spreekt tevens vanzelf dat een bindend referendum enkel plaats kan hebben wanneer een voldoende aantal kiezers dit, door de verzameling van een voldoende aantal handtekeningen, hebben gevraagd. Bovendien dient voor het houden van een referendum een voldoende aantal mensen in ten minste twee derde van de Belgische provincies vragende partij voor de organisatie te zijn. Ook de Wetgevende Macht kan een referendum aanvragen (2/3e meerderheid). Meer nog dan klassieke verkiezingen gaat het referendum gepaard met "pro's" en "contra's" Alle partijen en opinies dienen dezelfde kans tot deelname te hebben in alle media. De resultaten mogen slechts op nationaal vlak geteld worden. De vragen van het referendum moeten uiteraard op een heldere en ondubbelzinnige wijze gesteld worden. Een nationale instantie moet de vragen tevens op hun wettelijkheid en aard kunnen controleren.[/size][/font]

Natuurlijk zal dit je niet overtuigen om lid te worden, maar je moet toch nog altijd stemmen hé
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 17:16   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Uit ons programma:
Dan is er hier sprake van het zoveelste gekronkel. Immers, een jaar of zowat geleden was er eerst sprake van rechtstreekse democratie. Na verloop van tijd liep de doorluchtige Opperbubbel echter weten dat hij daar toch geen voorstander van was, waarna dat element in alle stilte werd afgevoerd. Nu staat het er weer in... Misschien gewoon om geloofwaardiger over te komen bij mensen als Superstaaf?
Oud 13 februari 2005, 17:29   #71
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

En misschien maar best
Leuk forummen zo.
Of het nu morgen, overmorgen of volgende maand is, mij is het eender. Het moet gesplitst worden! Welk een termijn erop zit? Liefst zo rap mogelijk. Zolang het niet in het vergeethoekje ligt en er pogingen pogingen ondernomen worden om het te splitsen is het goed.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 18:07   #72
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dan is er hier sprake van het zoveelste gekronkel. Immers, een jaar of zowat geleden was er eerst sprake van rechtstreekse democratie. Na verloop van tijd liep de doorluchtige Opperbubbel echter weten dat hij daar toch geen voorstander van was, waarna dat element in alle stilte werd afgevoerd. Nu staat het er weer in... Misschien gewoon om geloofwaardiger over te komen bij mensen als Superstaaf?
Een overweldigende meerderheid in de raad van bestuur is steeds voor directe democratie geweest, en dat heeft onze Voorzitter dan ook aanvaard, getuige de opname in ons programma. Dat het pas ongeveer een jaar geleden in het programma werd opgenomen was omwille van het feit dat we een jonge beweging waren, en dat we ons eerst met andere dingen moesten bezighouden, wilden we het hoofd boven water houden.
Oud 13 februari 2005, 18:16   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een overweldigende meerderheid in de raad van bestuur is steeds voor directe democratie geweest, en dat heeft onze Voorzitter dan ook aanvaard, getuige de opname in ons programma.
Dat heeft me dunkt toch heel wat voeten in de aarde gehad............

Citaat:
Dat het pas ongeveer een jaar geleden in het programma werd opgenomen was omwille van het feit dat we een jonge beweging waren, en dat we ons eerst met andere dingen moesten bezighouden, wilden we het hoofd boven water houden.
Zwakke excuses.
De primordiale bestaans- en beweegreden van partijen hoort net het democratisch besturen te zijn.
Ik zie waarlijk geen andere belangrijke 'dingen waar een jonge partij hoort mee bezig te zijn'
Oud 13 februari 2005, 18:22   #74
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Handtekeningen inzamelen op straat bijvoorbeeld.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, en ons standpunt staat er.
Oud 13 februari 2005, 18:29   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Handtekeningen inzamelen op straat bijvoorbeeld.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, en ons standpunt staat er.
Mogen nazi's ook deelnemen of alleen de elite ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 18:36   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een overweldigende meerderheid in de raad van bestuur is steeds voor directe democratie geweest,
Dik gelogen! De zoveelste leugen van de BUB!

Ik heb jullie van in het begin in de mot gehad en die 'overweldigende meerderheid' in je club was er oorspronkelijk NIET voor te vinden.

Jullie hebben er alleen Superstaaf mee proberen te lijmen.

Vruchteloos, zie ik en de man heeft groot gelijk.
Jullie zijn op zowat elk vlak totaal ongeloofwaardig.

Stab heeft Hans en ZIJN partijaanhangsels vandaag op een weergaloze wijze in hun hemd gezet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Daarom zeggen wij: herstel het unitarisme met provinciale decentralisatie, behoud de taalwetten en de taalgemeenschappen.

Dit is onze opinie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stab

Dit is een gemene leugen.
Provinciale decentralisatie?
U wenst de provincie Brabant terug herop te richten.
U wenst geen Duitstalige Provincie.

"behoud de taalwetten"
U heeft al meerdere malen laten blijken dat u de taalgrens wenst te veranderen ten voordele vd Frankofonie.
Lees maar mijn onderschrift.

In het unitarisme als staatsordening kan ik enigszins nog inkomen, maar zoals al overvloedig gebleken is, is dit bij jullie maar een masker om franskiljons in Vlaanderen te bevoordelen en het Nederlandse karakter vh Vlaamse grondgebied aan te tasten.
U wil niet terug naar voor 1970, maar wel naar de 19e eeuw.
U en uw partij (op enkele naieve, maar nuttige Vlaamse idioten na) staan voor het meest primaire en meest vulgaire franskiljonisme, aanwezig op de hedendaagse politiek scène.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be