![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
N-VA zorgt voor 1) het indekken van de tsjeven langs hun Vlaamse kant 2) het kanaliseren van Vlaamse 'verzuchtingen' in kalm Belgisch vaarwater 3) tweedracht zaaien bij de Flaminganten door de zog. racistische tegenover de zog. serieuze en 'meer aanspreekbare' Flaminganten uit te spelen. In die mate dat men zich zelfs kan afvragen of de n-va niet alleen een vertsjeefde en geschiltzte maar ook door de Belgische Staatsveiligheid geïnfiltreerde partij is. ![]()
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Braaaaaaf N-VA. Braaaaaaaaaaaaf!!!
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wordt anders weer winst voor de laatste Vlaams-nationalisten, Staaf...
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe dan ook, een niveaan doet hier weer eens een belofte:
begin maart zullen blokkeringsmechanismen in gang worden gezet - indien er geen vorderingen worden gemaakt. De zoveelste prietpraat.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- eerst splitsing, dan pas in de Vlaamse regering - onverwijld - voor het einde van 2004 - eind januari 2005 - begin maart En nu: - Bourgeois in Polspoel en Desmet: "Ik heb daar nooit een datum opgeplakt". - Clemens op dit forum: "Voor het einde van 2005". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De BuB moest met mij maar 1 keer 't Juuleke houden (i.v.m. directe democratie) om mijn enthousiasme voor de partij te temperen. Toen ze dan in hun allochtonen-programmapunt het VB 'rechts inhaalden' had ik vlug door, dat ik ondanks sympathie voor bepaalde delen van BuB-ideologie, toch nooit in om het even welke politieke formatie zou thuishoren, zelfs geen Belgicistische. En misschien maar best Zo kan ik onafhankelijk zeggen wat mij goeddunkt. Zo kan ik lekker op elke teen staan naar wens. Zo hoef ik me nooit naar partij-oekazen te plooien. Leuk forummen zo. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 februari 2005 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=3][font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]- 6.8 Directe democratie[/font][/size] [font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De B.U.B. kiest voor directe democratie. De burger dient meer dan vandaag de kans te hebben om deel te nemen aan de politiek. Als de mensen in staat zijn om elke vier jaar tussen verschillende partijprogramma's - na vergelijking- een keuze te maken, kunnen ze ook in andere (belangrijke) materies beslissingen nemen. Het referendum kan natuurlijk niet los gezien worden van de opkomstplicht. Het spreekt tevens vanzelf dat een bindend referendum enkel plaats kan hebben wanneer een voldoende aantal kiezers dit, door de verzameling van een voldoende aantal handtekeningen, hebben gevraagd. Bovendien dient voor het houden van een referendum een voldoende aantal mensen in ten minste twee derde van de Belgische provincies vragende partij voor de organisatie te zijn. Ook de Wetgevende Macht kan een referendum aanvragen (2/3e meerderheid). Meer nog dan klassieke verkiezingen gaat het referendum gepaard met "pro's" en "contra's" Alle partijen en opinies dienen dezelfde kans tot deelname te hebben in alle media. De resultaten mogen slechts op nationaal vlak geteld worden. De vragen van het referendum moeten uiteraard op een heldere en ondubbelzinnige wijze gesteld worden. Een nationale instantie moet de vragen tevens op hun wettelijkheid en aard kunnen controleren.[/size][/font] Natuurlijk zal dit je niet overtuigen om lid te worden, maar je moet toch nog altijd stemmen hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De primordiale bestaans- en beweegreden van partijen hoort net het democratisch besturen te zijn. Ik zie waarlijk geen andere belangrijke 'dingen waar een jonge partij hoort mee bezig te zijn'
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handtekeningen inzamelen op straat bijvoorbeeld.
Maar goed, gedane zaken nemen geen keer, en ons standpunt staat er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb jullie van in het begin in de mot gehad en die 'overweldigende meerderheid' in je club was er oorspronkelijk NIET voor te vinden. Jullie hebben er alleen Superstaaf mee proberen te lijmen. Vruchteloos, zie ik en de man heeft groot gelijk. Jullie zijn op zowat elk vlak totaal ongeloofwaardig. Stab heeft Hans en ZIJN partijaanhangsels vandaag op een weergaloze wijze in hun hemd gezet. Citaat:
Citaat:
![]() |