Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 april 2003, 19:50   #61
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zeg klein kind, wat kom je eigenlijk doen op dit Politics forum???
Zeno! is offline  
Oud 28 april 2003, 19:52   #62
Rule
Banneling

Rule's schermafbeelding

Standaard

Dus het blok zal nog altijd niet bollen in Limburg.

Blijf gij maar in Gent.
Das beter voor u en voor mij!

Tot nooit!
Rule is offline  
Oud 28 april 2003, 19:52   #63
Rule
Banneling

Rule's schermafbeelding

Standaard

Of nog beter: in Leuven!!
Rule is offline  
Oud 28 april 2003, 19:54   #64
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rule
Of nog beter: in Leuven!!
Ik heb zo een gevoel dat we u in onze universiteitsstad Leuven inderdaad niet moeten verwachten, nee.
Zeno! is offline  
Oud 28 april 2003, 19:57   #65
Bolter
Gouverneur

Standaard

Het blok bolt misschien nog niet in Limburg maar het kan wel een blok aan ons been worden waardoor we niet meer kunnen bollen...

Bolter.... Uit Limburg.....
Bolter is offline  
Oud 28 april 2003, 20:11   #66
Rule
Banneling

Rule's schermafbeelding

Standaard

been there, done that
Rule is offline  
Oud 28 april 2003, 20:13   #67
Rule
Banneling

Rule's schermafbeelding

Standaard

Dan knippen we de ketting door waaraan dat blok vasthangt!
Rule is offline  
Oud 28 april 2003, 23:06   #68
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rule

87.3% nuchtere kunnen gerust samenkomen tegen wat zij niet wensen

Snapt ge het plaatje?
Tegen de SP.A? Die hebben in de Limburg toch 12.7% gehaald, niet?
Antoon is offline  
Oud 29 april 2003, 12:00   #69
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Ze is echt.
Bijna zonder twijfel.
Zo lang en zo intensief kan niemand zo consistent doorgedreven haar stijl en inhoud continueren.

Ah als ge het maar weet! 8)
vlaanderen72 is offline  
Oud 29 april 2003, 16:52   #70
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
En ik wil een apart kamertje voor West-Vlaanderen en een streektaalstatuut voor het West-Vlaams. Zelfbeschikkingsrecht voor iedereen! Geen selektief zelfbeschikkingsrecht!
Als je mij kan bewijzen dat West-Vlaams een taal is, zal ik de eerste zijn om op de barricades te springen voor jullie.

Maar smijt een Oostendenaar, een Bruggeling, een Kortrijkenaar, etc etc samen om een woordenboek samen te stellen en de syntaxische regels van het West-Vlaams te bepalen, en ze gaan ruziend uit elkaar.

Nu, je kan van het Nederlands moeilijk beweren dat het een dialect is van het Frans he... Dat is het verschil tussen Doomy en de flaminganten.
Oud 29 april 2003, 16:55   #71
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®

Ze is echt.
Bijna zonder twijfel.
Zo lang en zo intensief kan niemand zo consistent doorgedreven haar stijl en inhoud continueren.
Aha... Er zijn geen belgicistische fakers mogelijk wil je zeggen?
Oud 30 april 2003, 02:06   #72
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:
En ik wil een apart kamertje voor West-Vlaanderen en een streektaalstatuut voor het West-Vlaams. Zelfbeschikkingsrecht voor iedereen! Geen selektief zelfbeschikkingsrecht!
Als je mij kan bewijzen dat West-Vlaams een taal is, zal ik de eerste zijn om op de barricades te springen voor jullie.
Niemand -ook taalkundigen niet- kunnen zeggen waar de grens ligt tussen een taal en een dialekt. En eigenlijk doet dit in deze diskussie ook niet terzake. Als West-Vlamingen vinden dat ze geen dialekt van het Nederlands maar een volwaardige taal spreken, dan is dit hun goed recht.

Citaat:
Maar smijt een Oostendenaar, een Bruggeling, een Kortrijkenaar, etc etc samen om een woordenboek samen te stellen en de syntaxische regels van het West-Vlaams te bepalen, en ze gaan ruziend uit elkaar.
Alsof standaardtalen niet zo'n regionale verschillen kennen. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Nederlands in Holland en Noord-België. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Engels in de UK, de USA, en Australië. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Spaans in Spanje en Zuid-Amerika. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Duits in Duitsland en Zwitserland. Met andere woorden: die regionale verschillen binnen een zelfde taal zijn niet onoverbrugbaar.

Citaat:
[Nu, je kan van het Nederlands moeilijk beweren dat het een dialect is van het Frans he... Dat is het verschil tussen Doomy en de flaminganten.
Maar je kan wel beweren dat Nederlands een dialekt is van het Duits of het Nederduits.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 30 april 2003, 02:20   #73
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Niemand -ook een taalkundige niet- kan zeggen waar de grens ligt tussen een taal en een dialekt. En eigenlijk doet dit in deze diskussie ook niet terzake. Als West-Vlamingen vinden dat ze geen dialekt van het Nederlands maar een volwaardige taal spreken, dan is dit hun goed recht.

Citaat:
Alsof standaardtalen niet zo'n regionale verschillen kennen. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Nederlands in Holland en Noord-België. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Engels in de UK, de USA, en Australië. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Spaans in Spanje en Zuid-Amerika. Alsof er geen verschillen zijn tussen het Duits in Duitsland en Zwitserland. Met andere woorden: die regionale verschillen binnen een zelfde taal zijn niet onoverbrugbaar.

Citaat:
[Nu, je kan van het Nederlands moeilijk beweren dat het een dialect is van het Frans he... Dat is het verschil tussen Doomy en de flaminganten.
Maar je kan wel beweren dat Nederlands een dialekt is van het Duits of het Nederduits.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 30 april 2003, 08:53   #74
Von Smallhausen
Vreemdeling

Standaard

Als die halve zool uit het misdaadsyndicaat SPa-Spirit, Gratis Flitsende Stunt Robert, Limburg moet voorstellen dan kunnen jullie inderdaad beter onafhankelijk worden van Vlaanderen.
Von Smallhausen is offline  
Oud 30 april 2003, 09:01   #75
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Een voorbeeldje dan.

Olivier Deleuze (Ecolo) vond het "ongehoord dat een Vlaming minder zou moeten betalen voor elektriciteit dan een Waal." Vlaanderen mag met andere woorden dus niet de vruchten plukken van onze welvaart!

(PS: Dit is maar één voorbeeldje, begin dus niet te zagen dat het allemaal om GELD gaat, het had evengoed een ander voorbeeld kunnen zijn)
Allez, ze zijn zo lief meneer. Veel krijgen, weinig geven, de sukkels hebben nooit niets. De typische houding van mensen die altijd vinden dat de anderen voor hen moeten betalen. Doet men dat niet dan zit men op zijn geld en is men niet sociaal. Maar wat doen ze zelf.

mvg. Rogier
Rogier is offline  
Oud 30 april 2003, 09:21   #76
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Achn die limbabwianen zijn gewoon ietsje trager dan de rest! Ook hier zal het blok in de toekomst lijven groeien! 8)
Moehahahahaha! Zielige kloot...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 30 april 2003, 09:28   #77
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Rule, als Limburgers toch zo tegen Vlaamse onafhankelijkheid zijn, waarom heeft de VU hier dan altijd zo'n grote aanhang gehad?

Dat je jezelf belachelijk maakt, moet je zelf maar weten, maar hou aub op met onze provincie belachelijk te maken.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 1 mei 2003, 02:32   #78
BoR
Vreemdeling

Standaard

Het Blok kan niet bollen in Limburg.

Het hangt er maar vanaf. Als onze halve Italiaan of onze kwart Pool aan onze ten percent Marokkaan of twijfelende Turk kan uitleggen dat het beter is om met Vlamingen te discussiëren over het jeugdsanctierecht dan met de Walen: dan moet die misschien Blok stemmen. Maar als onze Es Mien Alt Limburger kiest voor vlaai en niet voor lasagna of moussaka, dan moet die misschien voor het Blok stemmen.

Het Blok bolt alle kanten op in Limburg. Dat komt gewoon omdat de andere partijen lieven in hun broek schijten dan een hoorbare uitspraak te doen over de verdere toekomst. Behalve natuurlijk als ze Marino Keulen heten en heel het Bronsgroen Eikenwoud aan de burger geven en middels zelfstandig denkende projectontwikkelaars heel Limburg kaprijk maken voor de rechtse rakkers.
BoR is offline  
Oud 1 mei 2003, 09:55   #79
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

het verstand komt niet voor de jaren,maar beter laat dan nooit,het blok zal ook in limburg doorbreken,zeker weten.
joske is offline  
Oud 1 mei 2003, 10:00   #80
appelmoes
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
het verstand komt niet voor de jaren,maar beter laat dan n
ooit,het blok zal ook in limburg doorbreken,zeker weten.

Het Blok is al ingeburgd in Limburg en zal nog verder doorsteken naar den top 8)
appelmoes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be