![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() goeiemiddag mensen
het valt op dat het hier telkens een discussie wordt van degene die solidair is en geeft ( betaald via werknemersbijdrage en belastingen) tegen degene die ontvangt . [size=2] ik heb volgend voorstel:[/size] [size=2]laat ons elke dag de armen minstens 5 keer danken op onze blote knieen omwille van hun maatschappelijk en ander nut , immers............. heeft iemand enig idee hoeveel mensen er dank zij armoede hun brood goed tot zeer goed verdienen? heeft er iemand enig idee in welke mate armen bijdragen aan het milieu en de recyclage ? ( denk aan voedselbanken en kringloopcentra en dergelijke) heeft er iemand enig idee hoe vaak armen anderen een goed gevoel geven alleen maar door er te zijn zodanig dat die anderen kunnen 'helpen' heeft er iemand enig idee hoe vaak armen dienen als effectief afschrikwekkend voorbeeld? dus allemaal knielen en danken maar groetjes [/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daardoor trekken bedrijven weg naar lage loonlanden en komen er nog een paar arme mensen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar misschien wel op een andere manier dan wij werden zij vroeger dan niet gediscrimineerd op de arbeidsmarkt ? werden zij niet gediscrimineerd omdat hun partner niet van hen kon erven ? Nu worden ze misschien nog wel hier en daar gediscrimineerd maar de holebi beweging heeft toch al veel gedaan gekregen Bovendien verkeer jij in de illusie dat iedereen hier een eerlijke kans heeft en je wil van deze ervaringsdeskundige niet aannemen dat dit verre van altijd zo is ? er zijn in belgie jaarlijks tientallen mensen die overlijden officiele doodsoorzaak longontsteking ware doodsoorzaak = extreme armoede vertel me eens hoe kan je gaan werken wanneer je in een tent woont ik ben bovendien tegen de dure sociale zekerheid zoals die nu georganiseerd is voor de werkmens is ze te duur en voor ons is ze ontoereikend om erdoor uit de armoede te geraken. daardoor blijven we hulpbehoevend als je geen geld heb kan je niet investeren je kan niet lenen als jij iets van economie weet dan zou je dit moeten weten geef mij dus aub de volledige vrijheid om te ondernemen al was het dat ik seffens met een bak appellen hier op straat ga staan op het einde van de maand heb ik misschien 100 euro verdiend Trek die 100 euro van mijn dop af devolgende maand neem ik er peren bij op het einde van devolgende maand hebik zelf 200 euro verdiend tot ik uitenindelijk op eigen poten sta dat is armoedebestrijding
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
willen we die maatschappelijkassistenten weg en willen we onszelf organiseren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ik ben het ermee eens dat armen zichzelf zullen moeten verenigen en hun lot in eigen handen nemen. Partners hebben daarbij kan een goede zaak zijn zolang die maar niet de zaken gaan overnemen, zoals nu helaas wel gebeurt. Ons systeem heeft de rotte neiging om tegenbewegingen telkens opnieuw in te palmen, op te slokken en te laten doodbloeden. Dat gebeurt mijn inziens nu ook met de verenigingen waar armen het woord nemen en het vlaams netwerk. Spijtige zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ergens gelezen dat in Gent de burgemeester Beke zich toespits op de rechtse rakkers die in veel gevallen in de armenbuurten wonen. Het gros zou daar zitten naar het schijnt (omdat ze niet content zijn en een gemeenschappelijke vijand wel zien zitten). Maar om ze toch een beetje terug te dringen worden dus ik weet niet hoeveel mensen onteigend in speciaal die buurten om ze dus uit elkander te drijven. En het is waar, de brugse poort moet er min of meer aan geloven en gaan de huizen tegen de vlakte om nieuwe en duurdere flatjes neer te poten. Protesten waren massaal, maar natuurlijk omdat het (vaak) kansarmen zijn maakte dat niet veel indruk.
Aan de andere kant proberen ze het centrum een beetje op te fleuren om daar dan weer de rijkere toerist of kopers een beetje te verwennen. Of hoe simpele huisvesting een politieke zaak kan worden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zoeken nog bouwvakkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Bouwvakker is een knelpuntberoep.
De vraag naar vakmensen is veel groter dan het aanbod. De vdab doet opleidingspogingen, maar de weinige kandidaten die ze kunnen krijgen blijven later lang niet altijd in het beroep. Veel technische scholen hebben de specialiteit reeds opgegeven wegens gebrek aan belangstelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Vreemdeling
|
![]() Bobke,
Dat heeft men onderzocht en dat is het probleem niet. Trouwens, iedereen weet wel dat een vakman in de bouwnijverheid steeds goed de kost verdient. Voor administratief werk aan netto 1000 E per maand is een massale belangstelling. De verklaring ligt voor de hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of men wilt in zijn plaats laten werken. Is het al onderzocht of dat haalbaar is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
maar ten tweede ik ben relatief oud kramikkelig en vrouw, een omscholing als bouwvakker ( hoewel een goed idee) ligt niet echt voor de hand. Trouwens de vorige omscholing was dus die als maatschappelijk assistent 8) Eigenlijk wil ik gewoon in een boshut gaan zitten en overstresste middenklassers helpen . Is dat geen goed idee???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
maar wonen op camping of weekendverblijf mag niet meer ze zal haar boshut moeten kraken als je haar dus wil opzoeken om te ontstressen sluit je dan aan bij het vws ik zou bovendien hetzelfde willen maar prefereer een boomhut
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
bovendien deed ik zo n opleiding in de bouw sanitair en loodgieterij ik kan nu wel zelf m n sanitair repareren maar daarvoor deed ik dat ook al typisch het bekrompen tewerkstellingsbeleid eenheidsworst = opleiding voor mij was de opleiding puur tijdverspilling langdurige werkloosheid is een van individu tot individu zeer verschillende problematiek als ik ga soliciteren in de bouw dan lachen die gasten zich een scheur en waarschijnlijk ook terecht ik ken een gast die wel fors gebouwt is en dezelfde opleiding deed hij is echter 1m 38 en ook turk ook ik geef toe dat het moeilijk was om je lach in te houden wanneer je hem een ijzeren buis van 3 meter zag plooien voor hem is soliciteren in de bouw en werken onder bouwvakkers een permanente vernedering toch geeft hij niet op ik hoop dat 1 vd dagen zijn stoppen niet doorslaan mocht het gebeuren dan zal ik hem verdedigen zonder dat ik precies weet wat de aanleiding is geweest iedereen heeft zijn grenzen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() dit voorbeeld is zo duidelijk , het maakt veel meer duidelijk dan een heel dossier vol blablabla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
zonder mensen zoals jij zouden mijn stoppen al lang zijn doorgeslagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() yesssssssssss ik ben dus nuttig
![]() een goed weekend he ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
ook een goed weekend he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 februari 2005 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |