Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2005, 20:58   #61
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes
Wat een liefde.
Zielig. Het blijft hier maar stinken gelijk overtijdse frustratie politiek.
Jongen als je perse met van die Koerdische terroristen wil 'samenwonen' ga dan aub naar Turkije of Noord İrak of İran of Syrie....daar heb je er nog veel meer en doe je maar wat je niet laten kunt (als ze je dan wel laten doen natuurlijk).
En anders ga je maar naar de psycholoog, hopelijk vind die een oplossing voor je nachtmerries.
Maar laat de gewone mensen met rust, niemand (sorry dat ik veralgemeen) heeft jouw gezever nodig. (als er mensen zouden zijn die het tegendeel beweren dat ze het dan laten weten.)(ik ben nooit verlegen om iets bij te leren.)
Dank u wel voor uw aandacht.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 20:58   #62
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat Turkije democratischer zou zijn dan de PKK...NO WAY.
Je beargumentatie slaat nergens op, de Pkk-leiders worden niet gekozen ze komen aan de macht. Pkk-leden vermoorden elkaar om machtsposities. Pkk-leden plegen aanslagen op onschuldige mensen.

Iedereen weet dat de Koerden steeds meer rechten krijgen en dit proces zal zich steeds versnellen. Natuurlijk moet hierbij hard tegen terroristen worden opgetreden. Wist je dat de PKK in de Europese lijst vant terroriste organisaties staat. In nederland is de PKK officieel verboden, ook is er een trainingskamp in Nederland ontmantelt.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 21:38   #63
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

[quote=sinan123]Je beargumentatie slaat nergens op, de Pkk-leiders worden niet gekozen ze komen aan de macht. Pkk-leden vermoorden elkaar om machtsposities.

Zoals in elke organisatie is er wel 'geduw en getrek' om meer macht, maar in essentie is er nooit een soort van coup gepleegd binnen de PKK, en al helemaal geen moorden om macht. Zelfs toen hun leider Ocalan ontvoerd werd, bleven ze kalm en stelden ze zich constructief op zodat de organisatie niet ten onder zou gaan aan een "interne oorlog" om de leiderschap. En de organisatie heeft deze crisis overleefd dankzij hun gevoel voor democratie, je kunt dit moeilijk ontkennen want de organisatie is er nog altijd. Hoeveel coups zijn er in Turkije geweest...

Iedereen weet dat de Koerden steeds meer rechten krijgen en dit proces zal zich steeds versnellen. Natuurlijk moet hierbij hard tegen terroristen worden opgetreden.

Hier ga ik je niet tegenspreken, alhoewel we beide weten dat we iets anders verstaan onder "terrorist".

Wist je dat de PKK in de Europese lijst vant terroriste organisaties staat.

Voor China is de Dalai Lama ook een terrorist...[/QUOTE]
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 21:46   #64
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals in elke organisatie is er wel 'geduw en getrek' om meer macht, maar in essentie is er nooit een soort van coup gepleegd binnen de PKK, en al helemaal geen moorden om macht. Zelfs toen hun leider Ocalan ontvoerd werd, bleven ze kalm en stelden ze zich constructief op zodat de organisatie niet ten onder zou gaan aan een "interne oorlog" om de leiderschap. En de organisatie heeft deze crisis overleefd dankzij hun gevoel voor democratie, je kunt dit moeilijk ontkennen want de organisatie is er nog altijd
Hoe weet jij wat er in de bergen in zuid-oost Turkije is gebeurd, er is vast een ruzie om macht geweest. Vandaar de ''wapen-stilstand'', na de interne oorlog veranderden ze van naam en hebben ze dezelfde soldaten. Hoeveel doden vallen er dagelijks onde het motto ''Töre cinayetleri'' en ''Namus Davalari''?

Citaat:
Voor China is de Dalai Lama ook een terrorist...
China is niet vergelijkbaar met Europa(die na lang aarzelen de Pkk toch in de lijst heeft gezet en daarmee (volgens mij) de juiste beslissing heeft genomen).
Oud 21 februari 2005, 21:59   #65
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Hoeveel doden vallen er dagelijks onde het motto ''Töre cinayetleri'' en ''Namus Davalari''?
Wat heeft dat te maken met de PKK (of met het onderwerp?)
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2005, 21:59   #66
sinan123
Banneling

Standaard

Ik kan waarschijnlijk op je volgende reactie pas morgen reageren omdat ik nu wegmoet,
Groeten
Oud 21 februari 2005, 22:02   #67
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

İs dat niet zo'n middeleeuws gedoe ivm meisjes vermoorden omdat ze geen maagd meer zijn. (ook al zijn ze verkracht door nonkel lief)? Niet echt Europees... maar we dwalen af van het onderwerp. sorry.
Oud 21 februari 2005, 22:02   #68
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Tot morgen
Oud 21 februari 2005, 22:05   #69
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Hoe weet jij wat er in de bergen in zuid-oost Turkije is gebeurd, er is vast een ruzie om macht geweest. Vandaar de ''wapen-stilstand'', na de interne oorlog veranderden ze van naam en hebben ze dezelfde soldaten.

Hoe ik weet wat er in die bergen echt gebeurd...door in ieder geval niet de Turkse bronnen te geloven... Nee serieus nu, zoals eerder gesteld is er altijd wel een interne strijd om meer macht, zowel in een democratische partij als in een "terroristische" organisatie. Zo ook bij de PKK. Toen hun leider in 1999 ontvoerd werd, hoopte Ankara dat de organisatie door interne strubbelingen zich eigen naar de maan zou helpen...maar dit is niet gebeurd. Op dat cruciale moment, in februari 1999, zag de PKK-top het gevaar aankomen en heeft het de democratie de vrije loop gegeven. Resultaat: geen machtsstrijdje dat uitdraaide in een interne oorlog, minder militarisering en meer politicering, nieuwe naam om de hervormingen te benadrukken enz enz. Ik wil heus niet beweren dat de PKK, of ondertussen Kongra-gel, het schoolvoorbeeld is van democratie maar je moet toegeven dat het toch op zijn minst niet erger is dan de Turkse staat.

Hoeveel doden vallen er dagelijks onde het motto ''Töre cinayetleri'' en ''Namus Davalari''?

Als je dit nu eens in het Nederlands zou vertalen, ben ik zeker dat ik het kan beantwoorden.
Oud 21 februari 2005, 22:07   #70
styllo_ben
Minister-President

Standaard

hé, roenekes, versta jij Turks. Hoe komt het.
Oud 21 februari 2005, 22:11   #71
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
hé, roenekes, versta jij Turks. Hoe komt het.
Omdat ik het af en toe nodig heb.
Oud 21 februari 2005, 22:15   #72
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Hoezo, maar nu heb je mijn interesse gewekt.

Heb jij Turks geleerd zoals wij Frans leren op de schoolbanken of hoe zit het.
Misschien wil je privé gaan, wel je weet me te vinden.
Oud 21 februari 2005, 22:29   #73
de roenekes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Aw Turks op Vlaamse schoolbanken, zou je dat Frans al niet erg genoeg vinden.

İk ga liever niet prive tenzij je van het vrouwelijk geslacht bent. Mooie benen enz... hebt, maar dat betwijfel ik.

by the way... curiosity killed the cat.

Sorry
Oud 21 februari 2005, 22:35   #74
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Oké, ik wil jouw ook blijven kennen als de roenekes hoor, geen probleem.

Alleen moet je niks achter gaan zoeken in mijn nieuwsgierigheid hoor, ik ben een beetje verbaasd, meer niet.

Allé, tot nog eens, nu ga ik maar eens door.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be