Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2005, 23:16   #61
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
typisch, de kleine man de schuld geven van de crisis, ipv de kapitalistische vetganzen die hun fabrieken hier sluiten en naar elders trekken.

kleinburgerlijke domheid.
En hoe denkt ge ze tegen te houden?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 08:17   #62
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]Al eens je vaste kosten berekent?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Huur gemakelijk 450euro(wat jij ook mag beweren)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Autoke kleintje 15honderd diezelke 260euro voor drie jaar nog en hopen dat hij nog lang meegaat![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Verzekering goedkoop sta op nul maar toch nog +-[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]500 euro dus ook bijna 50 euro per maand[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Elektriciteit alle maand +-50euro[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Gsm +- 50 euro(en wie kan er nog zonder)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Telenet ook bijna 50 per maand [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan heb ik nog nieks gekocht he en lig toch al aan +- 910 euro!
[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ja en? Je hebt dan wel een deftig huis, wagen belt enorm veel met je GSM (ik kom amper aan 10€/maand en dat is dan nog betaald door het werk)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Wat wil je nu dat je voor de helft dat helpt? Wees toch een beetje realistisch .[/size][/font]

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Nog niet spreken over alle andere taksen die er bij moeten!
[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Die zitten er al in hoor.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]
Citaat:
[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als jij met 1000 euro rondkomt amai jong maar je gaat toch veel droge stuten mogen eten![/size][/font]
Niet echt gewoon weten waar je je geld ana uitgeeft .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 09:32   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
[font=Times New Roman][size=3]Ja en? Je hebt dan wel een deftig huis, wagen belt enorm veel met je GSM (ik kom amper aan 10€/maand en dat is dan nog betaald door het werk)[/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Wat wil je nu dat je voor de helft dat helpt? Wees toch een beetje realistisch .
[/size][/font]
Tja, K3², ik zou niet graag uw baas zijn... (sommige verzuurden noemen 'het tijdens het werk forumgangertje spelen' diefstal... Of U moet een ambtenaar zijn, dan presteert U normaal en kan er dus van diefstal geen sprake zijn )...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 09:36   #64
Tegendradigaard

Standaard

das geen diefstal das ontspanning van de inspanning...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 09:40   #65
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, K3², ik zou niet graag uw baas zijn... (sommige verzuurden noemen 'het tijdens het werk forumgangertje spelen' diefstal... Of U moet een ambtenaar zijn, dan presteert U normaal en kan er dus van diefstal geen sprake zijn )...
Ik doe een pak meer uren dan ik moet en neem bijna nooit middag pauze, dat half uurtje is dus echt wel niks .

Als ik een programma complieer heb ik trouwens niet veel anders te doen je kan moelijk voor een minuut iets anders doen ontspanning noemen ze dat
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 09:58   #66
Tegendradigaard

Standaard

of ontsnapping van de inspanning .... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 17 februari 2005, 13:07   #67
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En hoe denkt ge ze tegen te houden?
we kunnen ze niet op een legale manier tegenhouden.
snap dat dan.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 14:46   #68
Tegendradigaard

Standaard

we kunnen ze wel hun goesting laten afnemen voor te verhuizen... als ze hier genoeg winst kunnen maken dan zullen ze wel blijven..

Oud 17 februari 2005, 15:47   #69
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
we kunnen ze wel hun goesting laten afnemen voor te verhuizen... als ze hier genoeg winst kunnen maken dan zullen ze wel blijven..
als we aan lagere voorwaarden dan de chinezen gaan werken zeker

zotteke.
Oud 17 februari 2005, 15:50   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we kunnen ze niet op een legale manier tegenhouden.
snap dat dan.
Precies.
Oud 17 februari 2005, 15:56   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als we aan lagere voorwaarden dan de chinezen gaan werken zeker

zotteke.
Hoeft niet.
Als de loonlasten met helft dalen hou je nog evenveel over in uw loonzakje.
De sociale voorzieningen zullen dan wel omlaag moeten maar dat zullen ze ook als de bedrijven wegtrekken.
Oud 17 februari 2005, 15:59   #72
Tegendradigaard

Standaard

Mitgard,

heb jij er dan geen probleem mee dat die kapitalisten de chinezen gaan uitbuiten tegen een hongerloon ?

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 17 februari 2005 om 16:00.
Oud 17 februari 2005, 17:15   #73
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mitgard,

heb jij er dan geen probleem mee dat die kapitalisten de chinezen gaan uitbuiten tegen een hongerloon ?
enkel in zoverre dat ons schade toebrengt.
dat de chinezen zich gewillig laten uitbuiten is hun zaak, daarom moeten wij onze arbeidsethiek nog niet verlagen tot de hunne.

wij zijn te ver gevorderd, en niemand in west-europa zal veel willen inleveren. kunt de klok niet 150 jaar terugdraaien en mensen hier uitbuiten zoals in china. volkeren hebben nu eenmaal asynchrone evolutie meegemaakt en verschillend waarden en normenstelsel, de 'global village' zal dat niet kunnen uitwissen.
het blanke volk heeft recht op welvaart, meer dan eender welk ander volk, vermits dit volk de moderne productiemethoden heeft voortgebracht, de industriële revolutie, de wetenschap en techniek noodzakelijk voor het creëeren van welvaart heeft voortgebracht.
dit soort retoriek zal zeer goed aanslaan wanneer europa in een diepe fundamentele onomkeerbare crisis verzonken is. vergelijk het met duitsland in de jaren '20.

europa uithongeren = om wereldoorlog III vragen. (en een wereldoorlog is bijzonder slecht voor de aandelen.)

wat zal het worden, kapitalistjes.
Oud 17 februari 2005, 17:17   #74
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Onzin dat zijn gewoon mensen die een te duur huis gekocht hebben, hier geven wij een 15% a 20% van ons loon aan huur en ik denk dat de meeste mensen die wat verstand hebben dat ook doen.
Iemand die zichzelf verstandig vindt.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 19:35   #75
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]Al eens je vaste kosten berekent?[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Huur gemakelijk 450euro(wat jij ook mag beweren)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Autoke kleintje 15honderd diezelke 260euro voor drie jaar nog en hopen dat hij nog lang meegaat![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Verzekering goedkoop sta op nul maar toch nog +-[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]500 euro dus ook bijna 50 euro per maand[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Elektriciteit alle maand +-50euro[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Gsm +- 50 euro(en wie kan er nog zonder)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Telenet ook bijna 50 per maand [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan heb ik nog nieks gekocht he en lig toch al aan +- 910 euro![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Nog niet spreken over alle andere taksen die er bij moeten![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Als jij met 1000 euro rondkomt amai jong maar je gaat toch veel droge stuten mogen eten![/size][/font]
Ge spreekt dan nog niet over water, school, benzine en 100 andere zaken die niet meteen op te noemen zijn.
Maar kom, die gsm kan wel buiten vind ik. Telecard is vet genoeg!
Telenet? Niet persé nodig he.
Die auto zou ik persoonlijk nooit nieuw kopen met dat inkomen, een okkazie is vind ik toch al goed genoeg.
En nu wil ik geen koren op de molen doen maar als je in de makro in de diepvriezers eens goed rondkijkt kan je verdorie met weinig geld toch een eindje verder. Wel goed kijken dan.
Van die huishuur heb je overschot van gelijk, zelfs nog aan de goedkope kant.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 19:39   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
enkel in zoverre dat ons schade toebrengt.
dat de chinezen zich gewillig laten uitbuiten is hun zaak, daarom moeten wij onze arbeidsethiek nog niet verlagen tot de hunne.

wij zijn te ver gevorderd, en niemand in west-europa zal veel willen inleveren. kunt de klok niet 150 jaar terugdraaien en mensen hier uitbuiten zoals in china. volkeren hebben nu eenmaal asynchrone evolutie meegemaakt en verschillend waarden en normenstelsel, de 'global village' zal dat niet kunnen uitwissen.
het blanke volk heeft recht op welvaart, meer dan eender welk ander volk, vermits dit volk de moderne productiemethoden heeft voortgebracht, de industriële revolutie, de wetenschap en techniek noodzakelijk voor het creëeren van welvaart heeft voortgebracht.
dit soort retoriek zal zeer goed aanslaan wanneer europa in een diepe fundamentele onomkeerbare crisis verzonken is. vergelijk het met duitsland in de jaren '20.

europa uithongeren = om wereldoorlog III vragen. (en een wereldoorlog is bijzonder slecht voor de aandelen.)

wat zal het worden, kapitalistjes.
Een wereldoorlog ligt toch al in het verlengde hoor. Kwestie van tijd.
En natuurlijk willen ze nu al onze wapens afpakken. Komt weeral van rood natuurlijk. Moskou hallo...ah de wapens afpakken...ja dat doen we.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 19:58   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel ik hierin toch eerder de taal hoor van (extreem)links: "raak niet aan onze verworven rechten, want onze voorouders hebben ervoor gevochten". Al hetgeen rechts zegt is dat de migratie van laaggeschoolde allochtonen, de armoede en problemen in het westen importeert. En voeg daarbij nog, dat de comsumptie van de staat best wat zou afgeroomd worden.
Verstandig rechts weet ook wel dat de chinezen/indiers even slim zijn, dan het blanke ras, en het blanke ras zodanig niet nodig hebben voor uitvindingen/innovaties (alhoewel Vandelanotte hiervan blijkbaar helemaal niet overtuigd is).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 20:17   #78
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Verstandig rechts weet ook wel dat de chinezen/indiers even slim zijn, dan het blanke ras, en het blanke ras zodanig niet nodig hebben voor uitvindingen/innovaties (alhoewel Vandelanotte hiervan blijkbaar helemaal niet overtuigd is).
natuurlijk, omdat ze al onze uitvindingen hebben afgekeken en schaamteloos gekopieerd.
blijkbaar maakt hen dat meteen 'even slim'.
de indiërs en de chinezen hebben nooit iets van enige waarde voortgebracht of uitgevonden (tenzij je vuurwerk erg hoog aanslaat).

zonder de ongeëvenaarde technologische verwezenlijkingen van het blanke ras zaten ze ginder nu nog de toekomst te voorspellen aan de hand van duiveningewanden, ipv van nerveus op hun laptopjes te tikken.

maarja, iedereen is gelijk bij verstandig rechts zeker.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 17 februari 2005 om 20:20.
Oud 17 februari 2005, 20:40   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk, omdat ze al onze uitvindingen hebben afgekeken en schaamteloos gekopieerd.
blijkbaar maakt hen dat meteen 'even slim'.
de indiërs en de chinezen hebben nooit iets van enige waarde voortgebracht of uitgevonden (tenzij je vuurwerk erg hoog aanslaat).
Dus niet alleen Vandelanotte (hij zegt dan wel niet het blanke ras, maar belgen) denkt dat het blanke ras superieur is...
Van tijd tot tijd ontstaan zo eens van die discussies die over het verstandelijk vermogen van de verschillende rassen gaan. Als ik het goed voor heb, tracht men dit zelfs wetenschappelijk te doen door hersens gaan te wegen...
Maar als ik het even goed voor heb, vind men hier toch altijd dezelfde grootorde in terug: aan den top de Indiers/Chinezen, dan het blanke ras en om te sluiten de Afrikaners.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 21:45   #80
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Dus niet alleen Vandelanotte (hij zegt dan wel niet het blanke ras, maar belgen) denkt dat het blanke ras superieur is...
Van tijd tot tijd ontstaan zo eens van die discussies die over het verstandelijk vermogen van de verschillende rassen gaan. Als ik het goed voor heb, tracht men dit zelfs wetenschappelijk te doen door hersens gaan te wegen...
Maar als ik het even goed voor heb, vind men hier toch altijd dezelfde grootorde in terug: aan den top de Indiers/Chinezen, dan het blanke ras en om te sluiten de Afrikaners.
sinds WOII is het verboden om het blanke ras op 1 of ander vlak aan de top te plaatsen (tenzij het negatief is).

dat had je zelf toch ook wel kunnen weten, als fatsoensmens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be