Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2005, 09:54   #61
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Reactie in politiek nogal gekleurde kranten Het Volk, Het Nieuwsblad, De Standaard
http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=GN6CQO95
Citaat:
Morel (VB) vliegt Onkelinx in de haren

Op haar webstek doet Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel (VB) bladzijden lang aan vuilspuiterij tegen Justitieminister Laurette Onkelinx (PS). Vooral haar ex-man, Abbès Guenned, moet het daarbij zwaar ontgelden. ,,Hoezo. Dit is toch leuk? Laat de lezer maar zelf oordelen'', reageert Morel.

Op haar webstek maakt Morel brandhout van Laurette Onkelinx en familie. Haar broer zou bij de maffia zitten, haar zus werd beschuldigd van drugssmokkel, net zoals haar ex-man.

De tekst is een vertaling van een artikel dat oorspronkelijk verscheen in La Nation , het blad van het extreem-rechtse Front National de Belgique . (BBR)
Het gebruik van het woord 'vuilspuiterij' impliceert leugens en laster. De auteur (BBR) beweert dus dat deze zaken niet kloppen.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 09:57   #62
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Reactie in politiek nogal gekleurde kranten Het Volk, Het Nieuwsblad, De Standaard
http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=GN6CQO95

Het gebruik van het woord 'vuilspuiterij' impliceert leugens en laster. De auteur (BBR) beweert dus dat deze zaken niet kloppen.
kan zijn,

maar de familie van een politicus gebruiken om de politicus te schaden, is nog veel lager bij de grond
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 10:00   #63
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
kan zijn,
maar de familie van een politicus gebruiken om de politicus te schaden, is nog veel lager bij de grond
Als de politicus niks te maken heeft met, noch weet wat, die familie (mis)doet?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 11:17   #64
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Zelfs verklaringen over de financiële transfers van Vlaanderen naar Wallonië moeten voor haar onder de racismewet vallen."
Als dat zo is, is het probleem van deze dame op het psycho-pathologische vlak te situeren
Maar zo ver kan het idd komen, binnen kort wordt je voor het gerecht gesleept als het woord separatisme" wordt uitgesproken.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 12:48   #65
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Hier één artikel over de aanslag op haar broer. En deze komt niet uit extreem-rechts!!!! Natuurlijk is daarna de pers weer monddood gemaakt!

http://www.lalibre.be/article.phtml?...&art_id=114002
---
Judiciaire
Le frère de Laurette Onkelinx agressé
(Belga)
Mis en ligne le 28/04/2003

LE FRÈRE DE LA VICE-PREMIÈRE MINISTRE, Laurette Onkelinx, Patrick Onkelinx, a été victime d'une agression dimanche matin �* Ougrée, où il exploite un café-restaurant.

Un barbecue organisé par le PS de la Haute-Meuse, principalement par deux candidats de la région, Alain Mathot (fils de Guy Mathot) et Isabelle Simonis, était organisé samedi soir dans cet établissement. Les invités partis, Patrick Onkelinx a été attaqué sur le parking de l'établissement par un individu cagoulé et armé. Le malfaiteur voulait s'emparer de la recette de la soirée. Patrick Onkelinx s'est défendu et le malfaiteur a alors tiré �* deux reprises. M.Onkelinx a été atteint dans la masse graisseuse par une balle qui a ensuite ricoché sur son bras gauche. Un deuxième individu cagoulé est alors sorti du bois tout proche. Les complices se sont enfuis après avoir dérobé la recette, qui se monterait �* un peu plus de 12500 euros.

Patrick Onkelinx a été secouru et conduit au CHU d'Angleur. Son état est satisfaisant et ses jours ne sont pas en danger.
Oud 26 februari 2005, 12:55   #66
nadine
Parlementslid

Standaard

Hier de "rechtzettig" van haar ex in Humo van deze week. Hij spreekt over laster en dergelijke maar geeft toch al wat toe
Inderdaad, ten gevolge van een aanhoudingsmandaat dat werd uitgevaardigd door de Marokkaanse autoriteiten, deden er zich in 1997 en 1998 (in Zaventem en in Turkije) twee voorvallen voor. Maar de beschuldigingen die in Marokko aan mijn adres werden geuit, werden op 15 maart 2001 ongegrond verklaart door de marokkaanse onderzoeksrechter. Er werd een beschikking tot buitenvervolgingverklaring beslist, wat concreet beteket dar er mij niets te laste kon gelegd worden. Het dossier dt Marokko zogezegd tegen mij had bleek een lege doos tet zijn.

Voor de duidelijkheid: (1) ik heb in Zaventem nooit een voorkeursbehandeling genoten: ik heb nooit misbruik gemaakt van een diplomatiek paspoort. De Belgische wet bepaalt nu eenmaal dat ik, als Belgisch staatsburger – zelfs als was daar een reden voor geweest- niet kan worden uitgeleverd aan Marokko.
(2) Mijn echtscheiding, die overigens een privé-zaak is, was helemaal iet het gevolg van dit incident en werd evenmin in buitengewone versnelde procedure afgehandeld door het Belgische gerecht.
(3) Het feit dat Turkije geen gevolg gaf aan de vraag tot uitlevering vanwege het Marokkaanse autoriteiten is niet het gevolg van ‘druk’ vanwege de Belgische overheid, maar wel van het feit dat het dossier van de vraag tot uitlevering van de Marokkaanse autoriteiten (die lege doos waarvan ik sprak) nooit is overgemaakt aan de Turkse autoriteiten!

Ik laat het aan iedereen even zelf over om te zien wat NIET wordt tegengesproken, ook waar er niets over geschreven wordt en waar nog een paar fouten staan. Men moet het wel zeer goed lezen in samenhang met de “geruchten” die hem ten laste worden gelegd!!! (Ik herinner er misschien terloops even aan dat op het nieuws duidelijk over zijn diplomatiek paspoort werd gesproken in Zaventem! maar de volgende dag was het toevallig zeer windstil in de media.) En er even aan herinneren wat haar functie toen was:

Du 20 juin 1995 au 13 juillet 1999 - Madame Laurette ONKELINX
Ministre-Présidente du Gouvernement de la Comunauté française, chargée de l'Education, de l'Audiovisuel, de l'Aide �* la jeunesse, de l'Enfance et de la Promotion de la Santé

Het is dus zeer duidelijk dat dit geen privékwestie meer is want als men tussen de regels leest heeft Guenned wel degelijk misbruik gemaakt van de functie van zijn echtgenote. Een andere belg was al lang uitgeleverd... (ook opvallend zijn de voordelen van de dubbele nationaliteit... dat maakt al twee landen die hem niet zullen uitleveren ... volgen jullie nog?)
Oud 26 februari 2005, 13:01   #67
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
kan zijn,

Da's een goei...

Die ga ik vertellen aan Rob Verreycken als ik hem nog eens zie....
Oud 26 februari 2005, 14:13   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Hier de "rechtzettig" van haar ex in Humo van deze week. Hij spreekt over laster en dergelijke maar geeft toch al wat toe
Citaat:
Inderdaad, ten gevolge van een aanhoudingsmandaat dat werd uitgevaardigd door de Marokkaanse autoriteiten, deden er zich in 1997 en 1998 (in Zaventem en in Turkije) twee voorvallen voor. Maar de beschuldigingen die in Marokko aan mijn adres werden geuit, werden op 15 maart 2001 ongegrond verklaart door de marokkaanse onderzoeksrechter. Er werd een beschikking tot buitenvervolgingverklaring beslist, wat concreet beteket dar er mij niets te laste kon gelegd worden. Het dossier dt Marokko zogezegd tegen mij had bleek een lege doos tet zijn.

Voor de duidelijkheid: (1) ik heb in Zaventem nooit een voorkeursbehandeling genoten: ik heb nooit misbruik gemaakt van een diplomatiek paspoort. De Belgische wet bepaalt nu eenmaal dat ik, als Belgisch staatsburger – zelfs als was daar een reden voor geweest- niet kan worden uitgeleverd aan Marokko.
(2) Mijn echtscheiding, die overigens een privé-zaak is, was helemaal iet het gevolg van dit incident en werd evenmin in buitengewone versnelde procedure afgehandeld door het Belgische gerecht.
(3) Het feit dat Turkije geen gevolg gaf aan de vraag tot uitlevering vanwege het Marokkaanse autoriteiten is niet het gevolg van ‘druk’ vanwege de Belgische overheid, maar wel van het feit dat het dossier van de vraag tot uitlevering van de Marokkaanse autoriteiten (die lege doos waarvan ik sprak) nooit is overgemaakt aan de Turkse autoriteiten!

Ik laat het aan iedereen even zelf over om te zien wat NIET wordt tegengesproken, ook waar er niets over geschreven wordt en waar nog een paar fouten staan. Men moet het wel zeer goed lezen in samenhang met de “geruchten” die hem ten laste worden gelegd!!! (Ik herinner er misschien terloops even aan dat op het nieuws duidelijk over zijn diplomatiek paspoort werd gesproken in Zaventem! maar de volgende dag was het toevallig zeer windstil in de media.) En er even aan herinneren wat haar functie toen was:

Du 20 juin 1995 au 13 juillet 1999 - Madame Laurette ONKELINX
Ministre-Présidente du Gouvernement de la Comunauté française, chargée de l'Education, de l'Audiovisuel, de l'Aide �* la jeunesse, de l'Enfance et de la Promotion de la Santé

Het is dus zeer duidelijk dat dit geen privékwestie meer is want als men tussen de regels leest heeft Guenned wel degelijk misbruik gemaakt van de functie van zijn echtgenote. Een andere belg was al lang uitgeleverd... (ook opvallend zijn de voordelen van de dubbele nationaliteit... dat maakt al twee landen die hem niet zullen uitleveren ... volgen jullie nog?)
wie zou die tekst geschreven hebben of dat vertaald hebben voor HUMO...

daarvoor moet uit een "diep dael" komen... een links rood dael
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 14:15   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het artkele stazat ook op de website van Marie Rose Morel... kommentaar in de kranten gaat over laster en modder gooien, terwijl het een vertaling is van een artikel in Père Ubu...

Madame Hontelinckx de L'Injustice...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 26 februari 2005, 15:07   #70
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[indent]
wie zou die tekst geschreven hebben of dat vertaald hebben voor HUMO...

daarvoor moet uit een "diep dael" komen... een links rood dael
Goed gezien

Niemand opgevallen hoe er in dat antwoord echt rond de pot gedraaid wordt..
Eén hint op één deel ervan:
ik heb nooit misbruik gemaakt van een diplomatiek paspoort Dat is geen ontkenning dat hij wel degelijk een diplomatisch paspoort "gebruikt" had. Om het "misbruik" ervan aan te tonen moet men de grenspolitie ondervragen in Zaventem en die zullen al lang gebriefd zijn hoe ze best elke mogelijke bevordering niet in de weg kunnen staan

En zo staat het er vol van ...
Oud 26 februari 2005, 15:12   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In navolging van enkele andere Europese landen, voegt ook de Nederlandse regering de daad bij het woord inzake de bestrijding van de fundamentalistische islam. De bevoegde Minister voor Vreemdelingenzaken, Rita Verdonk zal binnenkort drie imams het land laten uitzetten. Volgens de Nederlandse Inlichtingendienst AIVD zouden de 3 hebben bijgedragen tot de radicalisering van moslimjongeren en een voedingsbodem voor de 'jihad' hebben gecreëerd.

In België werd de bespreking aangevat van het wetsontwerp Onkelinx-Dewael dat het uitzetten van criminele vreemdelingen fors bemoeilijkt !! Indien het ontwerp wet wordt, wordt het zelfs helemaal onmogelijk om bepaalde categorieën van vreemdelingen het land uit te wijzen. Voor andere categorieën wordt die mogelijkheid nog meer dan voorheen het geval was, ingeperkt. Zélfs indien het gaat om zware criminelen of fundamentalistische imams.

De domme Belgen en de zoveelste belgenmop is geboren...

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 februari 2005 om 15:13.
Oud 26 februari 2005, 15:19   #72
nadine
Parlementslid

Standaard

Niemand die daarover wat commentaar heeft:
ten gevolge van een aanhoudingsmandaat dat werd uitgevaardigd door de Marokkaanse autoriteiten, deden er zich in 1997 en 1998 (in Zaventem en in Turkije) twee voorvallen voor
en dan:
Het feit dat Turkije geen gevolg gaf aan de vraag tot uitlevering vanwege het Marokkaanse autoriteiten is niet het gevolg van ‘druk’ vanwege de Belgische overheid, maar wel van het feit dat het dossier van de vraag tot uitlevering van de Marokkaanse autoriteiten (die lege doos waarvan ik sprak) nooit is overgemaakt aan de Turkse autoriteiten!
Ze zullen verstrooid geweest zijn bij het Marokkaans gerecht zeker en alleen maar aan België het uitleveringsmandaat verzonden hebben...

Nog kandidaten om de rest te analyseren Er zijn er zo nog een goed half dozijn...
Oud 26 februari 2005, 15:23   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

moesten die nu geen proces aandoen...

we zullen wel ver moeten zoeken om drie "rechters" te vinden om ze te laten veroordelen...
Oud 26 februari 2005, 15:24   #74
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
In navolging van enkele andere Europese landen, voegt ook de Nederlandse regering de daad bij het woord inzake de bestrijding van de fundamentalistische islam. De bevoegde Minister voor Vreemdelingenzaken, Rita Verdonk zal binnenkort drie imams het land laten uitzetten.
We zouden beter Onckelinkx en haar geestesgenoten het land uitzetten.
Oud 26 februari 2005, 15:25   #75
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
.
Wie is Mohammed al Durra?
Oud 26 februari 2005, 15:35   #76
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(Monsieur sans gêne d' Hontelickx de mes deux entre merde) 8) Appelation Controlée in een "onafhankelijk weekblad"

In één van zijn antwoorden is hij meer dan duidelijk:
"Een échte strijd." Volgens de echtgenoot van PS-minister Onkelinx werd de logica in de strijd tegen de Vlaamse onafhankelijkheidspartij immers nooit doorgetrokken. Daarom moet er in dit land een pact komen : "Daarin moeten alle democratische partijen zich verbinden tot een echte oorlog tegen de mensen en de ideeën van het VB."

Even verder luidt het nog :
"Zo'n Annemans moet je voor de rechter slepen en onverkiesbaar maken. En als er een nieuwe Annemans komt: van voor af aan."
Die wist ook nog de naam van die spreker op het Stichtingscongres in Antwerpen... ik zou een klacht overwegen ! Als dat geen voorbedachten rade is ?!
Oud 26 februari 2005, 15:43   #77
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Laurette Onkelinx: de moeite om eens te lezen ...

23.02.2005 - 23.02.2005 - Laurette werd geboren op 2 oktober 1958 in Ougrée (België). Haar vader Gaston kwam uit Limburg. Hij bleef het accent van deze streek houden.
In oktober 1950 vond hij werk in Ougrée.
Hij werd een regionaal vakbondslid, toen schepen en tenslotte werd hij burgemeester.
Laurette heeft vijf broers en zusters.
Haar moeder is een Tunesische.
Zij studeerde rechten aan de Universiteit van Luik en werd later advocaat.
Zij huwde met Abbès Guenned. (Een Algerijn)
In 1988 werd zij verkozen in Luik.
In 1992 werd zij minister en zij zal minister blijven tot de Parti Socialiste in de oppositie terecht komt.

Patrick, de oudere broer van Laurette, bezit een restaurant "Beau Vivier" in Ougrée waar hij veel geld binnenrijft. Er wordt echter ook gezegd dat hij een
maandelijkse overheidstoelage ontvangt voor invaliditeit van een vroeger werkongeval.
Na een barbecue feestje op 26 april 2003 bij Alain Mathot (zoon van andere Mathot - [ Guy Mathot, één van de topsocialisten in Luik ] en Isabelle Simonis (die moest
aftreden), werd Patrick overvallen door twee gemaskerde en gewapende mannen.
Hij werd licht geraakt en werd in het ziekenhuis van Angleur opgenomen.
De opbrengsten van het feest, méér dan 12.500 euro, waren voorzien om in de kas van de PS te spijzen maar verdwenen spoorloos.
Sommigen zeggen dat het om een maffia-afrekening ging.
Enkele tijd later, werden de twee aanvallers gearresteerd. Het bleken naaste relaties van het slachtoffer te zijn.
Zij werden onmiddellijk opgesloten, maar hun advocaat - vreemd genoeg - was
Marc Uyttendaele, een deskundige in constitutioneel recht én de echtgenoot van Laurette Onkelinx.
Wij verwachten nog meer nieuws in verband met deze vreemde zaak. Vooral omdat Patrick onlangs werd gearresteerd voor het dragen van een vuurwapen zonder een vergunning!

De jongere zuster van Laurette Onkelinx verbleef in de gevangenis aan het eind van 1979 of begin 1980 en werd beschuldigd van drugsmokkel. In 1996 werd door Marokko een internationaal arrestatiebevel uitgereikt voor drughandel en
criminele organisaties tegen Abbès Guenned, de toenmalige echtgenoot van Laurette Onkelinx.
Maar de man was slim genoeg niet om naar Marokko terug te gaan. Op 31 juli 1997, werd hij onverwacht geklist en gearresteerd op de luchthaven van Zaventem waarbij
hij zijn diplomatieke paspoort (onschendbaarheid) gebruikte.
Laurette scheidde heel snel van hem om een schandaal te vermijden.
Sommigen zeggen dat dit de snelste scheiding in de geschiedenis was.
Één maand na de arrestatie, was de scheiding al officieel.
Abbès Guenned gebruikte illegaal een diplomatiek paspoort dat hij "als gift" had gehouden, men kan zich slechts afvragen met welk recht hij erin geslaagd was om dit document te verkrijgen aangezien hij nooit een diplomaat is geweest.

Op 21 juli 1998, werd Abbès Guenned echter opnieuw gearresteerd op dezelfde grond, deze keer op de luchthaven van Adnan Menderes in Izmir, Turkije.
Hij werd korte tijd in hechtenis genomen, werd bevrijd, en werd een paar dagen later opnieuw gearresteerd op verzoek van het Hoge Gerechtshof omdat Marokko om zijn uitlevering had verzocht.
'Heel toevallig' werd Uyttendaele als Guenned's advocaat ingehuurd, terwijl het Belgische Ministerie van Justitie tussenbeide kwam en Hassan Denizkurdu ten gunste van Guenned, valse verklaringen liet afleggen.
Om een diplomatieke rel te vermijden, werd Guenned definitief vrijgelaten.
Dit stuk van informatie werd gemeld bij Turkse krant Milliyet op 15 augustus 1998, onder de Turkse titel: "Esi van Belçikali Bakan krize yol açti"wat in het Nederlands betekent, de "Partner van een Belgische minister veroorzaakt
een crisis."

Op 20 november 1999, huwde Laurette de constitutionele advocaat Marc Uyttendaele.
Raad eens wie de getuigen waren?
De vroegere echtgenoten van het onlangs gehuwde paar! Abbès was getuige van Laurette, een wees er op dat ze zeer goede vrienden waren gebleven. Zo goed zelfs dat Abbès momenteel als adviseur deel uitmaakt van Laurette haar "strategische cel", wat ook het stafpersoneel van haar kabinet in het
parlement wordt genoemd.
Men moet niettemin zorgvuldig kijken om hem, onder de vele adviseurs van Laurette te vinden. Haar team is één van de grootste eenheden van het overheidspersoneel.
De bevoegdheden van Abbès omvatten godsdiensten, multicultureel beleid en het grote stedenbeleid.
Het is verrassend dat men daar niets over een drugbeleid terugvindt.
Merk ook op dat Abbès, net als alle andere socialistische leiders, heel erg tegen het verbieden van hoofddoeken is bij moslimvrouwen, (zie zijn oproep tegen het verbod van hoofddoeken in "La Libre Belgique" van 15 januari
2004).
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2005, 21:08   #78
nadine
Parlementslid

Standaard

deden er zich in 1997 en 1998 (in Zaventem en in Turkije) twee voorvallen voor. Maar de beschuldigingen die in Marokko aan mijn adres werden geuit, werden op 15 maart 2001 ongegrond verklaard door de marokkaanse onderzoeksrechter. Er werd een beschikking tot buitenvervolgingverklaring beslist, wat concreet betekent dat er mij niets te laste kon gelegd worden. Het dossier dat Marokko zogezegd tegen mij had bleek een lege doos te zijn.
Als het een lege doos was, waarom doet men er dan +4 jaar over om dat te ontdekken... Vooral als men de ex is van één van de belangrijkste personen in België...

Niemand ook ooit gehoord over de kidnappingen van kinderen uit gemengde huwelijken die geen voorrang meer krijgen sinds... Toeval?
Oud 27 februari 2005, 12:22   #79
nadine
Parlementslid

Standaard

Als er iemand turks kan lezen, zou die dat ook eens kunnen vertalen:
http://www.milliyet.com.tr/1998/08/15/haber/hab03.html

Belçikalı Bakan eşi krize yol açtı
Turhan ATAV - İZMİR

BELÇİKA'daki reformlarıyla tartışmalara yol açan Belçika Bölge Eğitim Bakanı Laurette Onkelinx'in İzmir'de tutuklanan Faslı eski eşi Abbes Guenned, Adalet Bakanı Hasan Denizkurdu'na başvurarak, Fas'a iade edilmemesini istedi.
Guenned'in başvurusu, Fas - Türkiye arasında krize yol açtı. Fas Adalet Bakanlığı Guenned'in uyuşturucu kaçakçılığı suçundan arandığını belirterek iadesini istedi.
18 yıldır Belçika vatandaşı olduğunu belirten Guenned ise, Fas'ta rejim muhalifi olarak tanındığını, komplo sonucu uyuşturucu kaçakçısı olarak gösterildiğini savunarak, "Kral Hasan siyasi suçtan beni yargılayıp ölüme mahkum edecek" iddiasında bulundu.
Guenned'in avukatı Ali Baykal ise, uyuşturucu kaçakçılığı iddiasını yalanlayarak, müvekkili rejim muhalifi olduğu için Fas Hükümeti'nin komplo kurduğunu belirtti. Baykal, yasaya göre müvekkili hakkında 40 gün içinde karar verilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.
Fas - Belçika karşı karşıya
İnterpol'ün kırmızı bültenle aradığı Guenned, Antalya'daki tatili dönüşünde Adnan Menderes Havaalanı'nda gözaltına alınmış, uyuşturucu kaçakçılığı suçundan sevkedildiği mahkemede serbest bırakılması ardından, savcının üst mahkemeye yaptığı itiraz sonucu iki gün sonra tutuklanmıştı.
Bu gelişmeler üzerine Adalet Bakanlığı'na başvuran Kazablanca adli makamları, Guenned hakkında Avrupa'ya uyuşturucu kaçakçılığı yapmak suçundan tutuklama kararı bulunduğunu belirterek, iadesini istedi. Brüksel Cumhuriyet Savcılığı da gönderdiği yazıda, Guenned'in 18 yıldır bu ülke vatandaşı olduğunu ve hakkında hiçbir tutuklama kararı bulunmadığını belirterek, serbest bırakılmasını istedi. Adalet Bakanlığı'nın, Fas ve Belçika arasında yaşanan tutuklu kriziyle ilgili kararı önümüzdeki günlerde vereceği öğrenildi.

Het is altijd beter naar de bron te gaan om over iets te schrijven. Voor zover ik kan zien gaat het wel over Interpol en Guenned....

Het zal ook wel echt toeval zijn dat online er NIETS meer te vinden is op de site van Le Soir over deze zaak, terwijl er toch 3 artikels over geschreven werden:
Le Soir 19 septembre 1997, M.M.
Le Soir 25 juillet 1998, C.D.B. et M.M.
Journal MillIyet 15 août 1998, Turhan Atav
Le Soir 22 novembre 1999, Belga
Oud 27 februari 2005, 20:05   #80
sinan123
Banneling

Standaard

OK, dit is ongeveer wat er staat:
De man (getrouwd met een Belgisch persoon) wordt in Turkije verdacht van drugssmokkel.
Marokko wil dat de man uitgeleverd wordt, maar de persoon zelf vreest ''the capital punishment'', België wil dat de man naar België uitgeleverd wordt omdat hij van niks verdacht wordt en omdat hij staatsburger is van België.

En er staat ook nog ergens Marokko lijnrecht tegenover België,

(ben ik nu het Vlaams Blok aan het helpen?) Ik heb alles voor de rest objectief vertaald.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be