![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() ik ga deze discussie niet meer voor de elfendertigste keer voeren.
zeker niet met u. ik schat u als VLD'er niet bepaald hoog in. Laatst gewijzigd door Mitgard : 25 februari 2005 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Geniet maar goed van uw superieur verzonnen kul-tuurke. Ik leef wel verder in de gewone wereld. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Taco Bell bijvoorbeeld zou hier vast wel inslaan in Europa. Waarschijnlijk niet in Vlaanderen, maar elders - in de vooruitstrevende en openminded streken rondom ons- zeker wel. Ik wou dat we in Vlaanderen inderaad ook meer konden afwisselen. Het probleem is ook dat we in Vlaanderen maar de 2 slechtste ketens fastfood kennen, het Belgische Quick, de Amerikaanse MacD en Pizza Hut. Burger King, Wendy's, Arby's, Hardees, Papa John's, Blimpie, Taco Bell, Subway, Pho I, Krispy Kreme, KFC, Dunkin' Donuts, Panda Express, Popeyes, Panera kennen we hier niet. Dus het is een beetje dom om alle Amerikaanse fastfood over 1 kam te scheren als we het hier niet eens kennen en we enkel maar naar het frietkot, de quick, de pizza hut of de turkse kebab kunnen voor wat fastfood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Denk dat het onweerlegbaar succes van de vs-cultuur vooral op economisch vlak gezocht moet worden.
Net zoals china, griekenland, midelleeuws europa enz. hun cultuur enkel om economische redenen verspreid zagen is het volgens mij de na-oorlogse boom die de vs-cultuur door de wereld zond. Hollywood en de muziekindustrie werden groot door de financiele en wettelijke omkadering kader, supermarkten en fastfood door het franchisesysteem. Fastfood doet het mischien niet zo goed in Europa, maar franchiseren is nog nooit zo succesvol geweest: supermarkten, frituren, kebab-zaken, begrafenisondernemers.. en vooral: cafes! Om op de vs terug te komen is het gevolg van hunj succes echter dat de rijkdom van hun cultuur zelden voorbij de landsgrenzen raakt. 90 procent van de aardbewoners kent van amerikaanse cultuur enkel hollywood en britney spears, van hun politiek enkel cnn, en van hun mentaliteit enkel bobbejaan (just kidding there). Iets dat ze gemeen hebben met china, griekenland, midelleeuws europa, etc. Dat onderzoeken als deze geen aandacht schenken aan creoolse keuken, texaanse barbeque, californische gezondheidsprodukten en vele andere invloeden bewijst dit nog maar eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al vind ik de frieten van de mac altijd wel ok!
![]() |
![]() |