Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2005, 19:56   #61
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Ik zal daarop antwoorden ; Omdat sommigen vinden dat het een soort voedsel bodem is m.a.w zonder haat kunnen ze niet leven !

P.S: De voorbeelden daar van is te zien waarop sommigen hun thread openen !
Jij gelooft anders ook dat één enkele groep de oorzaak is van elk kwaad in deze wereld, en dit al honderden jaren!

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 februari 2005 om 19:57.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 19:57   #62
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Jij gelooft anders ook dat één enkele groep de oorzaak is van elk kwaad in deze wereld, en dit al honderden jaren!
Dat heb ik niet gezegd !
Oud 28 februari 2005, 19:59   #63
Lincoln

Standaard

Goed een kwaad hoort bij het menselijke instinct , Maar het probleem is hoe je met goed een kwaad omgaat een hoe je je zelf kunt beheersen .
Oud 28 februari 2005, 20:05   #64
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik denk dat democratsteve hier de kern aanroert.

Joden en moslims hebben inderdaad iets gemeen met elkaar.

De Joden noemen zichzelf "het uitverkoren volk".
De islamieten zeggen van zichzelf dat alleen zij "de ware en de laatste leer" volgen en dat alle andere religies dwalingen en vervalsingen zijn.

Beiden gedragen zich dus hooghartig en denigrerend tegenover de "anderen".
Maar alleen moslims voelen zich geroepen om anderen -in regel onschuldige burgers- op te blazen.... Of kan iemand mij een tegenvoorbeeld geven van een zelfmooordaanslag door een jood, christin, boeddhist en zo verder?

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:06   #65
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd !
Toch wel, beste Lincoln.
Wie de monomaniakale teksten van 2004gun zo becommentarieert ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln
2004gun heeft hier een unieke schets gemaakt wat ik alleen maar kan toejuich ! Proficiat

http://forum.politics.be/showthread....852#post956852
...bedoelt wel degelijk dat één groep schuld heeft aan zowat alle problemen uit de wereld!
Denk daar eens rustig over na ...
Oud 28 februari 2005, 20:12   #66
Lincoln

Standaard

Er is een groot verschil tussen een "jood" en een "zionist" ! Alle zionisten zijn joden maar niet alle joden zijn zionisten !Dat is zoals ; Alle moslim-extremisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn extremisten !

Trouwens wat 2004gun was echt prachtig , Bravo zou ik zeggen !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 februari 2005 om 20:13.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 20:19   #67
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen een "jood" en een "zionist" ! Alle zionisten zijn joden maar niet alle joden zijn zionisten !Dat is zoals ; Alle moslim-extremisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn extremisten !
Ben je er weer met dat gezever?

Straks ga je me nog zeggen dat 1+1=2 ?
Of neen, dat de apen van de mensen afstammen!

Als jij denkt dat de Zionisten (of eenderwie trouwens) schuld hebben aan alles wat er op deze aarde de laatste eeuwen mis is gegaan (en dat is wat 2004gun beweert), dan bij jij even vervuld door haat als Wreker.

Trouwens, al staat er in de tekst van 2004gun 'Zionisten', het ging duidelijk over Joden. Of ga je hier beweren dat Hitler met Joden geen probleem had, alléén met Zionisten?????????

Citaat:
Trouwens wat 2004gun was echt prachtig , Bravo zou ik zeggen !
Ja, dat jij dat gelooft is niet verwonderlijk. Jij gelooft ook dat de Evolutie een complot is en dat de apen van de mens afstammen!

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 februari 2005 om 20:24.
Oud 28 februari 2005, 20:27   #68
Lincoln

Standaard

Hitler is zelf half jood ! zionisten een nazi's zijn dezelfde broertjes met een andere kleurtje een hebben allebei hun taak vervuld .

Of de schuld van een bepaalde groep op te leggen is is een ander verhaal , ik zeg gewoon dat 2004gun haar best gedaan heeft of mag dat niet ? Iemand toejuigen is nog niet overtuigen !
Oud 28 februari 2005, 20:37   #69
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hitler is zelf half jood ! zionisten een nazi's zijn dezelfde broertjes met een andere kleurtje een hebben allebei hun taak vervuld .

Of de schuld van een bepaalde groep op te leggen is is een ander verhaal , ik zeg gewoon dat 2004gun haar best gedaan heeft of mag dat niet ? Iemand toejuigen is nog niet overtuigen !
Je haat verblindt je!

Hoe weet je dat Hitler een half jood was? (Op dezelfde site gevonden waar stond dat de apen van de mensen afstammen?)

En zo dat waar is, ik dacht dat Joden en Zionisten niet hetzelfde was. Denk je dat de 'half-Jood' Hitler toch een 'half-Zionist' was?

Vertel het ons, Lincoln, dat we eens wat bijleren op dit forum!
Oud 28 februari 2005, 21:29   #70
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet je dat Hitler een half jood was?
Heb ik ook eens ergens gehoord, niet half, 1/8ste ofzo (meen ik mij toch te herinneren) hij wist dat zelf niet uiteraard. Maar naar zijn normen was het wel genoeg geweest om in één van zijn eigen kampen te kunnen zitten.

Soit, dat is eigenlijk niet belangrijk. Ik heb ook mijn bedenkingen bij '2004gun' en mij uw manier van denken, lincoln. In die topic doet u mij idd griezelig veel aan wreker denken.
Een groep op dergelijke manier beoordelen is altijd fout. Door de onfaire houding van bepaalde mensen t.o.v. moslims zou u dit toch moeten begrijpen. Denk er eens over na zou ik zeggen.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 21:43   #71
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
Maar alleen moslims voelen zich geroepen om anderen -in regel onschuldige burgers- op te blazen.... Of kan iemand mij een tegenvoorbeeld geven van een zelfmooordaanslag door een jood, christin, boeddhist en zo verder?
[font=Verdana]Dr. Baruch Goldstein[/font]
Oud 28 februari 2005, 21:46   #72
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, al staat er in de tekst van 2004gun 'Zionisten', het ging duidelijk over Joden.
Zijn we opnieuw conclusies in de plaats van een ander aan het nemen!?

You're getting booooring!
Oud 28 februari 2005, 21:53   #73
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Zijn we opnieuw conclusies in de plaats van een ander aan het nemen!?

You're getting booooring!
The truth is always boring for those who don't want to hear it ...
Oud 28 februari 2005, 21:58   #74
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The truth is always boring for those who don't want to hear it ...
Dan toch, U bent in het bezit van de enige echte waarheid.

Beste FIRESTONE, de betrokken tekst handeld DUIDELIJK over zionisten en hun entourage en heeft geen antisemitische waarde

Citaat:
Het zionisme is als politieke beweging ontstaan tegen het einde van de 19de eeuw. Het gronddoel van deze beweging is het bewerkstelligen van Palestina, het land beschreven in het oude testament, nog voor de Romeinen, Ottomanen e.a. de macht uitoefenden in de regio waar Israel momenteel toe behoort. Vandaag de dag wordt zionisme eerder gezien als een deel van de Joodse gemeeschap dat gelooft in Joodse suprematie en pal staat achter de gedachte dat het huidige Israël moet worden uitgebreid tot het land beschreven in het oude testament. Het is fout om aan te nemen dat alle Joden aanhangers zijn van de zionistische maffia of achter de Joodse suprematie staan, integendeel, de grootste tegenstanders van het zionisme zijn de Joden zelf. Velerlei Joodse auteurs, historici en journalisten hebben zich anti-zionistisch opgesteld: John Sack, Alfred Lilienthal, Noam Chomsky, Israel Shahak, Benjamin Freedman, en Victor Ostrovsky om er maar enkelen te noemen. Er bestaat zelfs een religieuze beweging tegen het zionisme: ‘Neturei Karta, Jews United Against Zionism’.
Oud 28 februari 2005, 22:08   #75
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Verdana]Dr. Baruch Goldstein[/font]
Inderdaad, 1 tegenvoorbeeld voor de honderden aanslagen jaarlijks door moslims gepleegd.

Strikt genomen was het zelfs geen zelfmoordaanslag, want Goldstein had gepland om te kunnen ontsnappen maar werd door woedende moslims gedood.

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:10   #76
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jij mij verwijt de zaken zwart/wit voor te stellen, daar moest ik even van slikken!

Wat je zegt klopt gewoon niet. Jij maakt van slachtoffers schuldigen, en je negeert wat niet in je theorie past.

Waren de Indianen in Noord-Amerika semieten?
Of de zwarten in Congo onder Leopold II?
De Armeniërs in Turkije?
De Hutus en de Toetsis?
De 2 miljoen slachtoffers van de Killing Fields in Cambodga?
En waarschijnlijk veel meer conflicten, waar haat een rol in heeft gespeeld.

De link die jij probeert te leggen tussen 'Semieten' en 'Haat' is verzonnen.

Stel je liever de vraag waarom bepaalde mensen niet zonder haat kunnen.
De indianen en de negers werden niet gehaat. Ze liepen gewoon in de weg of waren handig om uit te buiten.

De 2 miljoen van de killing fields hadden zich niet de haat op de hals gehaald. Er waren gewoon teveel mensen die door de dwang van conformisme en de roes van het zich overgeven aan een ideologie bedwelmd waren en zonder nadenken hun verwanten die wat teveel "bourgeois" waren opruimden op bevel van hogerhand, net zoals dat in een oorlog met "de vijand" gebeurt.

De Jodenhaat daarentegen was reëel, hoewel ik de periode van de jodenvervolgingen in de 20ste eeuw niet heb meegemaakt en mij dus ook maar moeilijk kan inleven in wat de mensen toen bezielde. Om dat op te helderen dient dan ook dit topic. Misschien weet iemand het wel. En dan kunnen we er iets van leren over ons zelf.

Laatst gewijzigd door Wreker : 28 februari 2005 om 22:11.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:15   #77
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan toch, U bent in het bezit van de enige echte waarheid.

Beste FIRESTONE, de betrokken tekst handeld DUIDELIJK over zionisten en hun entourage en heeft geen antisemitische waarde
De pseudo-historische tekst die je vertaald hebt, jongedame, noemt elke Jood die in het verhaal de rol van 'slechterik' moet spelen gewoon Zionist. Zelfs ten tijde van Hitler is er sprake van Zionisten en niet van Joden!
Het is zo doorzichtig dat niemand in de val trapt, behalve volslagen idioten en mensen die door haat vervuld zijn.
Lincoln zal het geloven, want die is even vol haat als jij.

Meer aandacht is je pseudo-historische onzin niet waard.

Ben je al met je tekst bij een echte historicus geweest om zijn mening te vragen?

Dat durf je niet, dat durfde 'Albert Pastore' ook niet!

'Pastore' kreeg zijn rommel niet eens verkocht, daarom heeft hij hem gratis op het Internet gezet!
Oud 28 februari 2005, 22:20   #78
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De pseudo-historische tekst die je vertaald hebt, jongedame, noemt elke Jood die in het verhaal de rol van 'slechterik' moet spelen gewoon Zionist. Zelfs ten tijde van Hitler is er sprake van Zionisten en niet van Joden!
Het is zo doorzichtig dat niemand in de val trapt, behalve volslagen idioten en mensen die door haat vervuld zijn.
Lincoln zal het geloven, want die is even vol haat als jij.

Meer aandacht is je pseudo-historische onzin niet waard.

Ben je al met je tekst bij een echte historicus geweest om zijn mening te vragen?

Dat durf je niet, dat durfde 'Albert Pastore' ook niet!

'Pastore' kreeg zijn rommel niet eens verkocht, daarom heeft hij hem gratis op het Internet gezet!
Je moet het Lincoln vergeven, want hij weet niet wat hij doet. Dat is hem immers zo ingelepeld door zijn cultuur.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2005, 22:23   #79
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De indianen en de negers werden niet gehaat. Ze liepen gewoon in de weg of waren handig om uit te buiten.

De 2 miljoen van de killing fields hadden zich niet de haat op de hals gehaald. Er waren gewoon teveel mensen die door de dwang van conformisme en de roes van het zich overgeven aan een ideologie bedwelmd waren en zonder nadenken hun verwanten die wat teveel "bourgeois" waren opruimden op bevel van hogerhand, net zoals dat in een oorlog met "de vijand" gebeurt.

De Jodenhaat daarentegen was reëel, hoewel ik de periode van de jodenvervolgingen in de 20ste eeuw niet heb meegemaakt en mij dus ook maar moeilijk kan inleven in wat de mensen toen bezielde. Om dat op te helderen dient dan ook dit topic. Misschien weet iemand het wel. En dan kunnen we er iets van leren over ons zelf.
Goed dat u zich niet kan inleven in wat de mensen toen bezielde. (Dit is positief bedoeld.)

Nochtans zie ik hier en nu meer dan genoeg haat.
Haat voor Joden (sorry, Zionisten), voor Moslims, voor homo's, soms zelfs voor Walen!

En wat bezielt deze mensen dan nu?
U zoekt het antwoord bij de slachtoffers, ik bij de daders.

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 februari 2005 om 22:24.
Oud 28 februari 2005, 22:25   #80
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het Lincoln vergeven, want hij weet niet wat hij doet. Dat is hem immers zo ingelepeld door zijn cultuur.
Ach, om redenen waar ik niet op zal ingaan () is Lincoln een gemakkelijke prooi.
Ik pak hem daarom niet graag aan, maar soms kan ik het niet laten. Hij vraagt er om!

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 februari 2005 om 22:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be