![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens uw redenering is het dus ook "historisch onjuist" om Rusland met die benaming aan te duiden. Immers, historisch wijst die naam (Land van Roes/Rus) naar de streek rond Kiev... Niet onmiddellijk het huidige Rusland. Frankrijk verwijst historisch naar het rijk der Franken dat zich eerst uitstrekte over een gebied waar delen nu versnipperd zijn over Noord-Frankrijk, West- en Oost-Vlaanderen en brokjes Henegouwen. Roemenië is zeker een histoirsch onjuiste naam, daar het verwijst naar het Byzantijns Rijk (dat door de Grieken met "Romooision" werd aangeduid, wat letterlijk betekent "Land van de Romeinen"). Roemenië is als naam trouwens heel recent voor dat gebied. Voor de 19e eeuw bestond er zelfs geen alomvattend naam, maar waren er benamingen als Moldavië, Transsylvanië, Bessarabië... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad, elk van die landen zou een nieuwe naam moeten zoeken.
Denemarken, Zweden en Finland zou men gerust ook kunnen opdoeken en Scandinavië gaan noemen. Europa is trouwens een perfecte naam voor het continent. Nooit eerder gebruikt , alleen in de Griekse mythen in een gevecht tegen de godin Azië. Maar geografisch nooit eerder gebruikt.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Allez wat zegt die dan?
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Met nooit eerder gebruikt bedoelde ik voor de Griekse mythen.
En die kaart staaft niet mijn mening of wat. Welke zijn de grenzen van Europa op die kaart?
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() Is het normaal dat de Bubbels hier gewoon staan te liegen dat ze zwart zien. Oranje is NIET gelijk aan rood. Als je iets zegt, moet je het kunnen bewijzen en dat kan je niet. En dan nog rond de pot draaien over een link die je geeft waar het duidelijk NIET vandaan komt. Jongens toch, het begint er echt wel op te lijken dat jullie niet alleen dom, maar ook nog achterbaks, leugenachtig, hypocriet, ... zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een onzin wat u debiteert. De grenzen die Mercator hanteerde zijn nog steeds dezelfde als nu: Oeral en Middellandse Zee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb er bijvoorbeeld niet het minste probleem mee mij Noord-Belg te noemen zolang dit maar slaagt op de Nederlandstalige gebieden (incl. De provincie ‘Loon’ ![]() Ook vind ik het raar dat jij de benaming Belg, de meest kunstmatige benaming, die bovendien betrekking heeft op een Keltisch volk dat ten tijde van Cesar het gebied bewoonde tussen de Seine en de Rein, en weinig te maken heeft met de hedendaagse Vlamingen of Walen, dan weer wel als een evidentie lijkt te beschouwen. Verder denk ik trouwens dat jij zowat de enige bent die wakker ligt van zo’n onbenulligheid in het territorium dat zich volgens jou onrechtmatig Vlaanderen noemt, dat een jarenlange bloederige campagne door de Vlaamse troepen verovert is op Brabant en Limburg, sorry, Loon. Trouwens een vraagje, heeft George Bush wel recht op zijn presidentstitel? Hij is immers niet afkomstig uit het gebied dat overeenkomt met de oorspronkelijke 13 staten, en kan zich volgens jou redenering dan ook geen Amerikaan noemen. [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat zit u te zagen over de link? Er zijn genoeg links waar die afbeelding voorkomt. Alstublieft zeg, het is niet dat het een totaal andere afbeelding is. Het is identiek dezelfde. Over hypocrisie zou U best zwijgen.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, zoals ik Jan van den Berghe ook al aangeraden heb: bekijk de film "Vlaamse choc", dan ziet u wel degelijk een Nederlandse vlag (met ROOD, geen oranje) NAAST de vlaamse leeuwenvlag op het podium staan. Maar ja, wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil?
Ik kan geen videobeelden online zetten (wie weet hoe dat wel kan, mag me dat gerust uitleggen ![]()
![]() |
#77 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niet gelogen, tik eens op google "Vlaams Blok + vlag" in, u zal onmiddelijk zien dat ik zelf niks in elkaar gestoken heb (ik ben trouwens niet zo'n held op computervlak
![]() Dat is toch raar he, dat de Nederlandse vlag onmiddelijk mijn aandacht trok en dat u "zogezegd" niets gezien hebt.
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zijn anderen die het wel kunnen met de computer. Als er trouwens geen enkele vlag te zien is met rood i.p.v. oranje, waar blijft u dan over zagen. U kan niets bewijzen, punt uit. Kom nog eens terug als je foto's e.d. hebt. Niet dus... |
|
![]() |
![]() |