![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=2]Hetgeen volgt mag ook eens worden benadrukt. Proficiat voor onze diensten.[/size]
[size=2]Amerikanen noemen Belgische politie beste in de wereld[/size] ![]() De Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben hun Belgische collega's gefeliciteerd voor hun aanpak van het bezoek van de Amerikaanse president George W. Bush aan Brussel. Dat bleek tijdens een gezamenlijke persconferentie van minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael, de Brusselse burgemeester Freddy Thielemans en de lokale en federale politie. De vertegenwoordiger van de Amerikaanse veiligheidsdiensten noemde de Belgische ordediensten na de persconferentie "the best police in the world." Cadogan zei versteld te staan. "Het is indrukwekkend hoe alle diensten hier met mekaar samenwerken, van politie tot brandweer en ambulances." Volgens de Brusselse burgemeester Thielemans hebben de Amerikanen al laten weten dat het bezoek van Bush nauwelijks verstoord werd door incidenten, wat ongebruikelijk is. "Dat komt door onze uitstekende voorbereiding en de enorme ervaring die we hebben met Europese en Navo-toppen. Ik vreesde voor een verkeersinfarct, maar ook dat bleef uit", aldus een tevreden burgemeester Thielemans. De politie heeft tijdens het bezoek van Bush en een dertigtal andere staats- en regeringsleiders 2.500 manschappen ingezet. Het is nog niet bekend hoeveel dat heeft gekost. (lan, belga) Laatst gewijzigd door Antoon : 24 februari 2005 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Over Tiomf gesproken . Bush heeft net een toespraak gehouden voor duizenden slovaken die hem massaal toejuichten
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
Burgemeester
|
![]() Als je 50 jaar lang overheerst bent door het communisme dan denk ik ook wel dat je eens blij bent als er iemand op bezoek komt die van oorsprong anti-communistisch is.
Voor de een of andere reden zijn de ex-oostbloklanden enorm amerikaans gezind. Precies of ze het ene voor het andere hebben gewisseld. Je moet natuurlijk niet de psycho-warfare onderschatten waar die mensen voor de val van het gordijn aan blootgesteld waren. Ik denk dat ik zelf ook zo zou reageren moest ik in die mensen hun plaats zijn. Ben ik ff blij dat dat niet zo is ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aan het aantal politieagenten die nodig zijn om iemand te beschermen ziet men hoe 'graag gezien' die wel is. Of te wel, veel volk nodig om Bush te beschermen omdat ze weten dat hij niet graag gezien is en dat ze verdomd veel schrik hebben dat hij zoals Kennedy ook ergens zijn hersenen zou achter laten. Allen, wat hij niet heeft kan hij niet achterlaten. ![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we weten al te goed tot wat die smeerlappen in staat zijn. Theo Van Gogh had ook beter zo'n bescherming gekregen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Bush reageerd ook maar op de ongelovigen, vanuit zijn christen-zieltje. Toch wel raar dat een land dat vrijheid en verdraagzaamheid propagandeerd zich verlaagt tot het oorlog voeren tussen godsdiensten. De ketters moeten gestraft worden voor hun "evil" daden. Laten we opnieuw een kruistocht starten anders om de ongelovigen te overtuigen van ons gelijk. Wat Bush in europa komen doen is de angst die zich in amerika gevestigd heeft verspreiden. Angst voor de "moslim-terreur". Laten we nu zoals de amerikanen dat allemaal lekker slikken en onze zuur-verdiende vrijheden opgeven opdat we ons allemaal veilig gaan voelen. (sorry voor de sarcastische ondertoon kon het anders niet neergetypt krijgen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb absoluut geen symphatie voor Saddam Hoessein en Irak was zeker een dictatuur, maar geen "Islam-staat" zoals wij die kennen. Saoudi Arabië is dat duidelijk wel in de echte zin vd betekenis. Door Irak aan te vallen, koos Bush duidelijk voor de "zwakste" tegenstander, (daar zijn vader in 1990 reeds, dat land terug naar de Middeleeuwen had geschoten) wat een duidelijk teken van lafheid was. Er werden talloze verhaaltjes de wereld ingestuurd, alsof Irak genoeg wapentuig zou hebben gehad om "de wereld te vernietigen", hetgeen natuurlijk nonsens zijn. Irak was, en is niet meer dan een "3de wereld-land". En het fundamentalisme ??????? Dat werd pas goed aangewakkerd door zijn zinloze aanvallen. Eén zaak was en is duidelijk, Bush moest, en zou enkele "scalpen" hebben om aan zijn bevolking te tonen. Dat daarvoor ruim 100.000 Iraakse onschuldigen en 1.500 Amerikaanse militairen moesten sterven, zal Bush zeker niet uit zijn slaap houden. Michael Moore verwoordde het correct in Cannes : "Shame on you, Mr. Bush, Shame on You !!!".
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg is datzelfde koningshuis zeer goed bevriend met de familie Bush , dsu daar zal neits van in huis komen. Dit zijn feiten die Antoon blijkbaar maar niet wil aanvaarden, terwijl hij de propaganda van Bush over het verspreiden van democratie maar als koude pap blijft slikken. Opgelet, ik heb niets tegen het initiatief van Bush om de Arabische landen te democratiseren, maar Antoon moet goed beseffen dat de redenen daarvoor niet altijd kosjer ijn en dat er zeer veel hypocrisie meespeelt...
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het over de moslim-dictaturen en de moslim-terroristen. Niet over de bevolking in het algemeen. Al moet ik toegeven dat ik de neiging heb om te geloven dat deze godsdienst haar mensen tot staat brengt kwaad te doen. Bush heeft van het begin altijd al gezegd dat hij niet zou tolereren dat mensen worden aangepakt vanwege hun moslim-zijn. Maar hij laat zich niet doen tegenover de terroristen en de moslim-dictaturen die vijandig handelen. Met groot gelijk. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 februari 2005 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() volgens mij: standard procedure (om de mensen toch een goed gevoel omtrent het bezoek te geven) vergelijk het met de Oscars. Waarom staat men een categorie "buitenlandse film" toe? En laat men die films niet gewoon meedingen voor de échte prijzen? Omdat de landen-met-nominatie dan extatisch worden en de oscar-rechten opkopen.... n�*et omdat ze buitenlandse film goed vinden (want dan mochten die in elke categorie meedoen)
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door obiwan : 27 februari 2005 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk trouwens op dat dankzij de politiek van Bush ondertussen andere landen een andere taal beginnen te spreken. Egypte gaat tegenkandidaten aanvaarden bij de eerstvolgende Presidentsverkiezingen, voor het eerst. Saoedi-Arabië heeft voor het eerst lokale verkiezingen georganizeerd (allemaal een pril begin, maar toch), en Lybië heeft gewoon haar jas volledig omgedraaid. Als het goed is mag je het ook melden , hoor? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ize mijn lange post van daarboven jongen.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lees jij dan tenminste de twee volgende zinnen van mijn post , jongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |