![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar het eerste gereedste voorbeeld te nemen: de mensen die werken voor nationale instellingen zoals de opera van de munt of het nationaal orkest: die vliegen onherroepelijk de straat op, gezien er zelfs nu reeds Vlaamse initiatieven op dat vlak bestaan, waar alle plaatsjes bezet zijn en die zelfs door cultuurminnaars als een Van Grembergen op de tocht gezet worden. ![]() Nu is er een Federale een Vlaamse én een Waalse administratie. Wie valt er tussen wal en schip bij opdoeken van de unitaire staat? Niet degenen die zich nu op de bijgecreëerde plaatsjes in Vlaamse of Waalse loondienst hebben genesteld. Die zullen behouden blijven hoewel ze in rechte eigenlijk achterkomen op hun federale collegae Citaat:
Koop jij bij mensen die op je spugen en je in de kou laten staan? Ik niet, en van een Waal kan ik terecht hetzelfde verwachten. Citaat:
In ons land zijn we gewoon mekaars klanten. Daar hoeven geen comissies voor opgericht te worden of buitenlandse delegaties voor gestuurd te worden of overeenkomsten te worden gesloten. Waarom eerst een eenheid afbreken om nadien te proberen hier en daar wat brokken te lijmen?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat u echt ziek bent! ![]() Laten we het effen testen! Ik zal u met plezier mijn rekeningnummer geven en u mag er van mijn part zoveel opstorten als u wilt. Als u er echter niets op stort ben u gierig!!! Volgens uw redenering toch???? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk: GEEN vorst maar wél ONZE vrijheid en ONS recht. Het belgisch establishment, met de koning op kop, heeft nooit anders gedaan dan dit met ALLE middelen trachten te beletten. Wat geeft hen het recht ONS het recht te ontzeggen hoe, waarom en hoeveel (of hoe weinig) wij 'solidair' willen zijn met een arrogant ander volk? Waarom willen zij persé dat we onszelf slaafs blijven opstellen tegenover Belgicistische politieke leiders die aan de macht blijven juist omdat ze erin slagen altijd opnieuw het Vlaamse volk uit te buiten, te verlokken, te beliegen en bedriegen via alle mogelijke en onmogelijke kanalen, ingrepen en manipulaties? Uit alles blijkt toch dat we na 172 jaar nog altijd een Vlaamsonvriendelijk koningshuis hebben? Uit alles blijkt toch dat Waalse kopstukken enkel voor het 'eigen volk' opkomen en TEGEN het Vlaamse? Wie offert dan in de FEITEN, puur voor de eigen geldzak, de rechten en de vrijheid van het Vlaamse volk op aan een volslagen onrechtvaardig en voorbijgestreefd Belgisch model? Aan de geldzak van de koning en franstalige bondgenoten? Anderen van geldzakargumenten beschuldigen terwijl je zelf een kind bent van dezelfde rekening is niet overtuigend. Je bent betrokken partij, dus niet onbevooroordeeld maar wel duidelijk het tegenovergestelde, Superstaaf. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je argumenten op zijn mag je dat rustig toegeven hoor. Dat komt minder stupide over, en zal je met gulle hand door mij vergeven worden. Citaat:
Andermaal. Zal ik je linken naar een forum mét riool waar je ongehinderd mekaar mag met stront besmeuren bij gebrek aan zinnige argumenten? Citaat:
Waarschijnlijk profiteer jij daar reeds op één of andere manier van, dus niet komen zeuren om meer. Ik ben trouwens niet degene die mekkert dat een deel van wat ik aan de gemeenschap stort ook aangewend wordt voor onze Waalse landgenoten. Daar hebben enkel de verzuurde cententrekkers in flamingantische middens problemen mee. Gelieve dus de zaken niet om te draaien uit frustratie omdat je uw secessionistische discours niet zo makkelijk ingelepeld krijgt in een kritisch denkende mens zoals ze er bij jou blijkbaar moeiteloos in slaagden. Mocht je honger hebben nadat een Waal je frigo leegat, dan kan je wel een boterhammetje bij mij komen halen. Als ik centen stort, verbras je het hoogstwaarschijnlijk toch maar in één of ander goor vlaamsnationalistisch café. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat betekent dus: Blijven dokken tot jullie erbij neervallen, beste Vlaamse boerkes anders laat je ONS in de kou staan en dat zullen WIJ jullie betaald zetten! Chantage, Superstaaf? Fijn volkske anders, onze broodnodige zuiderburen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je doet hier net alsof je een permanente opdracht lopen hebt naar één of andere Waalse bank, die jou met het mes op de keel je centen ontsteelt. Citaat:
Ben jij klant waar je veracht en bespuwd wordt?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Superstaaf en wat dan met het mestoverschot ?
De Walen zeggen altijd dat we 'solidair' moeten zijn. Maar nu ze ons kunnen helpen met een teveel aan mest (die al verwerkt is tot grondverbeteraar) geven ze niet thuis. Want het is zogezegd 'afval'. De Nederlanders en Fransen leveren wel mest aan Walonië. Blijkbaar stinkt andermans geld niet. (Maar zijne mest wel ) ![]()
![]() |
#69 |
Gouverneur
|
![]() mijn argumenten zijn niet op.
U daarentegen bent er niet in geslaagd om ook maar één deftig, onderbouwd tegenargument te geven. Het enigste waar u toe in staat bent is te zeggen dat alle Vlaamsgezinden egoisten, vrekken en asocialen zijn. Qua veralgemening en simplisme kan dit wel tellen. Al mijn argumenten staan nog zo recht als iets, probeer ze maar omver te gooien. Ik wacht trouwens nog op uw overschrijving, want uw argumenten dat u reeds een middelbaar student moet onderhouden en dat u belastingen moet betalen slaan op niets. Er zijn ook Vlamingen die kinderen hebben en belastingen moeten betalen. Ondertussen zitten ze ook met hun ouders die weldra in een rusthuis moeten en waar er binnenkort geen geld meer voor gaat zijn. Maar toch moeten zij "solidair" zijn met de Walen. Dus betalen, jonk. Of zijt ge gewoon gierig? Ik heb medelijden met u. Gelukkig voor u dat u Waalse vrienden u op handen dragen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Het leek me wel op z'n plaats dit aan te brengen)
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Dimitri
Hoe de paar voorbeelden die ik opsomde gaan afgehandeld worden, blijft koffiediekkijken, maar je sluit dus zelf niet eens afdankingen uit........ Ik ben van het principe: beter één (Belgische) vogel in de hand dan tien (Vlaamse) in de lucht. Ik vraag me trouwens af hoeveel Vlamingen er één boterham minder eten door die zo fel gecontesteerde transferten. Ze vergeten dat in een land hoe groot of hoe klein ook, wil het georganiseerd en sociaal functioneren, steeds een roulatie van middelen zal bestaan van 'haves' naar 'have-nots'. Het is echt belachelijk hoe ze zich blindstaren op die ene breuklijn Vlaming/Waal, terwijl er constant hetzelfde gebeurt van
Stap eens af van die kunstmatige breuklijn en laat rust waar rust is. De voorbij vier jaar waren er al bij al van communautaire rust en vrede. De man in de straat beseft dat hij het goed heeft, en laat zich niet zo makkelijk meer wijsmaken dat de Waal zijn frigo leegeet of zijn welvaart opslokt. Hij merkt dat hij voor het grootste gedeelte krijgt waar hij recht op heeft. Op een paar schraperige misleide flaminganten na uiteraard.............
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ganse mestproblematiek is het gevolg van de afsplitsing van het landbouwbeleid. De Vlamingen moesten het zonodig 'zelf' doen met de waanidee van het beter te doen. Het gaat niet op om, nu ze hier onder invloed van de milieu-lobby draconische Vlaamse maatregelen namen, de Walen met onze overschotten te gaan volgooien. Eigen schuld dikke bult. Superstaaf® heeft jullie voldoende gewaarschuwd.........
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() Ok, Superstaaf, omdat ge blijkbaar niet in staat zijt om meerdere argumenten tegelijkertijd te verwerken, zal ik ze u 1 per 1 geven.
argument 1: Is het normaal dat een Waal meer politieke macht heeft dan een Vlaming? Ge moogt gewoon ja of nee antwoorden. Als ge ja antwoordt moet ge dit wel argumenteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De andere flaminganten op dit forum komen vaak iets gefundeerder maar vooral beleefder uit de hoek. Citaat:
Een ontkrachting daarentegen mocht ik van uw hand nog niet lezen...... Citaat:
Eens de flamingantische gemoederen bedaard, volgt dan meestal nog een geldzakargument of vijf. ![]() Citaat:
Mijn aanbod om een boterhammeke te komen eten daar las je gemakkelijkheidhalve overheen, zeker? Citaat:
Of een zoveelste scheldwoord uit onmacht?
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel liter macht heb jij ter beschikking als Vlaming en hoeveel onze individuele Zuiderbuur? Als een Waal meer politieke macht heeft (in welke eenheid ge dit ook wlt uitdrukken) leg me dan ook eerst eens uit hoe die situatie zo gegroeid is, en wie er de hoofdschuldigen voor waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() mijn voorgaande topic was een antwoord op superstaaf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag je buur, die zelf in het bezit van een toilet is, jouw tuin komen ondersch**ten, omdat zijn vrouw op de WC-deur een briefje hing:"Verboden te k*kken"??
![]() |
![]() |