Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2003, 15:57   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
In de hoop dat je reageert, nogmaals mijn vraag: waarom zou iemand die in een Belgische instelling werkt, werkloos worden als België gesplitst wordt? Die instellingen zijn in Vlaanderen dan toch ook nodig, dus die werknemers toch ook?
Er zijn steeds mensen die tussen de wal en het schip geraken bij ingrijpende veranderingen.
Om maar het eerste gereedste voorbeeld te nemen: de mensen die werken voor nationale instellingen zoals de opera van de munt of het nationaal orkest: die vliegen onherroepelijk de straat op, gezien er zelfs nu reeds Vlaamse initiatieven op dat vlak bestaan, waar alle plaatsjes bezet zijn en die zelfs door cultuurminnaars als een Van Grembergen op de tocht gezet worden.
Nu is er een Federale een Vlaamse én een Waalse administratie. Wie valt er tussen wal en schip bij opdoeken van de unitaire staat? Niet degenen die zich nu op de bijgecreëerde plaatsjes in Vlaamse of Waalse loondienst hebben genesteld. Die zullen behouden blijven hoewel ze in rechte eigenlijk achterkomen op hun federale collegae

Citaat:
Citaat:
Welke Vlaamse zelfstandige levert er al eens geen producten of diensten over de taalgrens?
Blijft dat duren na hardvochtig verstoten onzer Zuiderburen?
Waarom niet?
Waarom wel?
Koop jij bij mensen die op je spugen en je in de kou laten staan?
Ik niet, en van een Waal kan ik terecht hetzelfde verwachten.

Citaat:
Zijn Nederland en Duitsland een land? Nee. Hebben zij een gelukkig verleden gehad samen? Nee! Wat is de belangrijkste handelspartner van Nederland? Duitsland! En de relaties zijn sindsdien alleen maar verbeterd...
Een handelspartnerschap is iets dat moeizaam opgebouwd wordt.
In ons land zijn we gewoon mekaars klanten. Daar hoeven geen comissies voor opgericht te worden of buitenlandse delegaties voor gestuurd te worden of overeenkomsten te worden gesloten.
Waarom eerst een eenheid afbreken om nadien te proberen hier en daar wat brokken te lijmen?
Oud 1 mei 2003, 15:59   #62
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Stop aub met de hele discussie te reduceren tot geld.
Dat mijn waarde is wat jullie flaminganten constant doen.
hedde gij nu echt stront in uwe kop of zo!!!
Citaat:
Citaat:
Het gaat over het feit dat een Waal meer politieke macht heeft en dat deze macht gebruikt wordt om de Walen te bevoordelen.
Geld en macht liggen tamelijk dicht bijeeen, dat begrijp je wel, niet?
Wat is hier uw punt nu eigenlijk? Ja geld en macht liggen dicht bij elkaar! Wilt ge nu zeggen dat wie gelijke rechten wilt voor iedereen, hebzuchtig en gierig is? Komaan zeg. Hangt gij hier nu expres de idioot uit of zo? Het kan nu toch niet zijn dat er iemand werkelijk zo achterlijk is

Citaat:
Citaat:
Het gaat over belangrijke zaken zoals opvoeding, gezondheidszorg, pensioenen, werkgelegenheid...
Opvoeding: het onderwijs is gesplitst.
Waar zit je probleem dan nog?
Daar hoef je dus niet mee aan te komen draven.
Gezondheidszorg: uit een grote pot kan er royaler geleefd en gedeeld worden dan uit een kleine.
Maar het is waarschijnlijk een Vlaamse verzuchting om de gezondheidszorg te privatiseren omwille van..... juist ja......
Uit een grote pot kan er royaler geleefd worden... maar het zijn wel de Vlamingen die het meest in de pot steken en er het minste uithalen!

Ik denk dat u echt ziek bent!

Laten we het effen testen!
Ik zal u met plezier mijn rekeningnummer geven en u mag er van mijn part zoveel opstorten als u wilt. Als u er echter niets op stort ben u gierig!!! Volgens uw redenering toch????
skye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:05   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me echt af wat jullie nog meer wensen......

Niet moeilijk: GEEN vorst maar wél ONZE vrijheid en ONS recht. Het belgisch establishment, met de koning op kop, heeft nooit anders gedaan dan dit met ALLE middelen trachten te beletten.
Wat geeft hen het recht ONS het recht te ontzeggen hoe, waarom en hoeveel (of hoe weinig) wij 'solidair' willen zijn met een arrogant ander volk? Waarom willen zij persé dat we onszelf slaafs blijven opstellen tegenover Belgicistische politieke leiders die aan de macht blijven juist omdat ze erin slagen altijd opnieuw het Vlaamse volk uit te buiten, te verlokken, te beliegen en bedriegen via alle mogelijke en onmogelijke kanalen, ingrepen en manipulaties?

Uit alles blijkt toch dat we na 172 jaar nog altijd een Vlaamsonvriendelijk koningshuis hebben?
Uit alles blijkt toch dat Waalse kopstukken enkel voor het 'eigen volk' opkomen en TEGEN het Vlaamse?
Wie offert dan in de FEITEN, puur voor de eigen geldzak, de rechten en de vrijheid van het Vlaamse volk op aan een volslagen onrechtvaardig en voorbijgestreefd Belgisch model? Aan de geldzak van de koning en franstalige bondgenoten?

Anderen van geldzakargumenten beschuldigen terwijl je zelf een kind bent van dezelfde rekening is niet overtuigend. Je bent betrokken partij, dus niet onbevooroordeeld maar wel duidelijk het tegenovergestelde, Superstaaf.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:10   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hedde gij nu echt stront in uwe kop of zo!!!
Misschien, maar niet in mijn ogen.

Citaat:
Hangt gij hier nu expres de idioot uit of zo? Het kan nu toch niet zijn dat er iemand werkelijk zo achterlijk is
Dat is nu al uw tweede scheldtirade op twee antwoorden.
Als je argumenten op zijn mag je dat rustig toegeven hoor.
Dat komt minder stupide over, en zal je met gulle hand door mij vergeven worden.

Citaat:
Ik denk dat u echt ziek bent!
Ik val achterover van uw argumentatieve slagkracht.
Andermaal.
Zal ik je linken naar een forum mét riool waar je ongehinderd mekaar mag met stront besmeuren bij gebrek aan zinnige argumenten?

Citaat:
Laten we het effen testen!
Ik zal u met plezier mijn rekeningnummer geven en u mag er van mijn part zoveel opstorten als u wilt. Als u er echter niets op stort ben u gierig!!! Volgens uw redenering toch????
Ik onderhoud reeds met veel plezier een middelbare-school-student, betaal een fikse hap RSZ, BBSZ, directe en inderecte belastingen, voorheffingen, belasting op onroerend goed, op oppervlaktewater, huisvuilbelasting.......
Waarschijnlijk profiteer jij daar reeds op één of andere manier van, dus niet komen zeuren om meer.
Ik ben trouwens niet degene die mekkert dat een deel van wat ik aan de gemeenschap stort ook aangewend wordt voor onze Waalse landgenoten. Daar hebben enkel de verzuurde cententrekkers in flamingantische middens problemen mee.
Gelieve dus de zaken niet om te draaien uit frustratie omdat je uw secessionistische discours niet zo makkelijk ingelepeld krijgt in een kritisch denkende mens zoals ze er bij jou blijkbaar moeiteloos in slaagden.
Mocht je honger hebben nadat een Waal je frigo leegat, dan kan je wel een boterhammetje bij mij komen halen. Als ik centen stort, verbras je het hoogstwaarschijnlijk toch maar in één of ander goor vlaamsnationalistisch café.
Oud 1 mei 2003, 16:13   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welwelwel!!!

En dat betekent dus: Blijven dokken tot jullie erbij neervallen, beste Vlaamse boerkes anders laat je ONS in de kou staan en dat zullen WIJ jullie betaald zetten!

Chantage, Superstaaf?
Fijn volkske anders, onze broodnodige zuiderburen...
Oud 1 mei 2003, 16:17   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En dat betekent dus: Blijven dokken tot jullie erbij neervallen, beste Vlaamse boerkes anders laat je ONS in de kou staan en dat zullen WIJ jullie betaald zetten!
Je stelt het te extreem, blijkbaar een typische Vlaamsnationalistische reflex.
Je doet hier net alsof je een permanente opdracht lopen hebt naar één of andere Waalse bank, die jou met het mes op de keel je centen ontsteelt.

Citaat:
Chantage, Superstaaf?
Fijn volkske anders, onze broodnodige zuiderburen...
Ik stel me in hun plaats.
Ben jij klant waar je veracht en bespuwd wordt?
Oud 1 mei 2003, 16:25   #67
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er zijn steeds mensen die tussen de wal en het schip geraken bij ingrijpende veranderingen.
Zeker, maar dat gebeurt bij elke reorganisatie. Ik neem aan (of beter gezegd: ik mag hopen) dat er binnen de Belgische organen ook wel eens een reorganisatie plaatsvindt of niet? Het is dan zaak te zorgen voor een bevredigende afvloeiingsregeling.

Citaat:
Om maar het eerste gereedste voorbeeld te nemen: de mensen die werken voor nationale instellingen zoals de opera van de munt of het nationaal orkest: die vliegen onherroepelijk de straat op, gezien er zelfs nu reeds Vlaamse initiatieven op dat vlak bestaan, waar alle plaatsjes bezet zijn en die zelfs door cultuurminnaars als een Van Grembergen op de tocht gezet worden.
In zulke gevallen zou men die mensen gewoon kunnen behouden. Immers, de Muntschouwburg zal niet worden afgebroken, dus er lijkt me geen reden om de opera dan wel af te schaffen.

Citaat:
Nu is er een Federale een Vlaamse én een Waalse administratie. Wie valt er tussen wal en schip bij opdoeken van de unitaire staat? Niet degenen die zich nu op de bijgecreëerde plaatsjes in Vlaamse of Waalse loondienst hebben genesteld. Die zullen behouden blijven hoewel ze in rechte eigenlijk achterkomen op hun federale collegae
Op dit moment is Vlaanderen bevoegd voor een aantal terreinen en België bevoegd voor een aantal terreinen. Als België wordt gesplitst, krijgt Vlaanderen die Belgische terreinen erbij. Dan kunnen de mensen die voor de Belgische overheid werkten toch ook door Vlaanderen worden overgenomen?

Citaat:
Waarom wel?
Ik niet, en van een Waal kan ik terecht hetzelfde verwachten.
Ik denk niet dat veel mensen daarop zullen letten. Ik weet zeker dat jij veel producten koopt van de Nederlandse multinational Unilever, maar die heten in elk land weer anders en verkopen in elk land ook andere producten, dus de gemiddelde consument zal waarschijnlijk niet weten dat 'ie Nederlandse producten in z'n winkelwagentje legt. Maar ik weet natuurlijk niet wat de mentaliteit is van de Waalse consument. Ik vraag me af of de gemiddelde Waal het de Vlaamse bedrijven kwalijk zal nemen, en of hij daarom bij elk product zal gaan kijken of het een Vlaams product is (wat je dus vaak niet eens kan zien). Lijkt me zeer sterk.

Citaat:
Een handelspartnerschap is iets dat moeizaam opgebouwd wordt.
In ons land zijn we gewoon mekaars klanten. Daar hoeven geen comissies voor opgericht te worden of buitenlandse delegaties voor gestuurd te worden of overeenkomsten te worden gesloten.
Waarom eerst een eenheid afbreken om nadien te proberen hier en daar wat brokken te lijmen?
In heel Europa is men elkaars klant. Het beeld dat je schetst gaat in de EU al lang niet meer op. Er zijn tegenwoordig zoveel multinationale ondernemingen, die dan weer nationale ondernemingen hebben overgenomen, dat dat onderscheid helemaal niet meer te maken valt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:28   #68
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Superstaaf en wat dan met het mestoverschot ?

De Walen zeggen altijd dat we 'solidair' moeten zijn.

Maar nu ze ons kunnen helpen met een teveel aan mest

(die al verwerkt is tot grondverbeteraar) geven ze niet thuis.

Want het is zogezegd 'afval'.

De Nederlanders en Fransen leveren wel mest aan Walonië.

Blijkbaar stinkt andermans geld niet. (Maar zijne mest wel )

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:30   #69
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

mijn argumenten zijn niet op.

U daarentegen bent er niet in geslaagd om ook maar één deftig, onderbouwd tegenargument te geven.

Het enigste waar u toe in staat bent is te zeggen dat alle Vlaamsgezinden egoisten, vrekken en asocialen zijn. Qua veralgemening en simplisme kan dit wel tellen.

Al mijn argumenten staan nog zo recht als iets, probeer ze maar omver te gooien.

Ik wacht trouwens nog op uw overschrijving, want uw argumenten dat u reeds een middelbaar student moet onderhouden en dat u belastingen moet betalen slaan op niets. Er zijn ook Vlamingen die kinderen hebben en belastingen moeten betalen. Ondertussen zitten ze ook met hun ouders die weldra in een rusthuis moeten en waar er binnenkort geen geld meer voor gaat zijn. Maar toch moeten zij "solidair" zijn met de Walen. Dus betalen, jonk. Of zijt ge gewoon gierig?

Ik heb medelijden met u. Gelukkig voor u dat u Waalse vrienden u op handen dragen Zieligaard...
Oud 1 mei 2003, 16:32   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze denken anders wél dat wij klant blijven terwijl zijzelf de grootmeesters zijn in het verachten en bespuwen van de Vlaming die niet langer ezeltje strekje voor hen meer wil spelen.
Oud 1 mei 2003, 16:33   #71
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Brusselse Vlaming ben ik in noodgevallen aangewezen op ziekenhuizen waar ik daadwerkelijk veracht wordt omwille van mijn taal.

(Het leek me wel op z'n plaats dit aan te brengen)
Oud 1 mei 2003, 16:35   #72
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Dimitri

Hoe de paar voorbeelden die ik opsomde gaan afgehandeld worden, blijft koffiediekkijken, maar je sluit dus zelf niet eens afdankingen uit........
Ik ben van het principe: beter één (Belgische) vogel in de hand dan tien (Vlaamse) in de lucht.
Ik vraag me trouwens af hoeveel Vlamingen er één boterham minder eten door die zo fel gecontesteerde transferten.
Ze vergeten dat in een land hoe groot of hoe klein ook, wil het georganiseerd en sociaal functioneren, steeds een roulatie van middelen zal bestaan van 'haves' naar 'have-nots'. Het is echt belachelijk hoe ze zich blindstaren op die ene breuklijn Vlaming/Waal, terwijl er constant hetzelfde gebeurt van
  • oudere naar jongere generatie,
    van oudere naar noch oudere generatie,
    van gezonden naar zieken,
    van werkenden naar niet werkenden
    van economisch actieve naar minder actieve streken
    ........

Stap eens af van die kunstmatige breuklijn en laat rust waar rust is.
De voorbij vier jaar waren er al bij al van communautaire rust en vrede. De man in de straat beseft dat hij het goed heeft, en laat zich niet zo makkelijk meer wijsmaken dat de Waal zijn frigo leegeet of zijn welvaart opslokt. Hij merkt dat hij voor het grootste gedeelte krijgt waar hij recht op heeft. Op een paar schraperige misleide flaminganten na uiteraard.............
Oud 1 mei 2003, 16:39   #73
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Superstaaf en wat dan met het mestoverschot ?

De Walen zeggen altijd dat we 'solidair' moeten zijn.

Maar nu ze ons kunnen helpen met een teveel aan mest

(die al verwerkt is tot grondverbeteraar) geven ze niet thuis.

Want het is zogezegd 'afval'.

De Nederlanders en Fransen leveren wel mest aan Walonië.

Blijkbaar stinkt andermans geld niet. (Maar zijne mest wel )
ja kijk eens aan.
Die ganse mestproblematiek is het gevolg van de afsplitsing van het landbouwbeleid.
De Vlamingen moesten het zonodig 'zelf' doen met de waanidee van het beter te doen.
Het gaat niet op om, nu ze hier onder invloed van de milieu-lobby draconische Vlaamse maatregelen namen, de Walen met onze overschotten te gaan volgooien.
Eigen schuld dikke bult.
Superstaaf® heeft jullie voldoende gewaarschuwd.........
Oud 1 mei 2003, 16:43   #74
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stap eens af van die kunstmatige breuklijn en laat rust waar rust is.
De voorbij vier jaar waren er al bij al van communautaire rust en vrede.
Door de ene Vlaamse toegeving na de andere.
Oud 1 mei 2003, 16:43   #75
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet op om, nu ze hier onder invloed van de milieu-lobby draconische Vlaamse maatregelen namen, de Walen met onze overschotten te gaan volgooien.
Eigen schuld dikke bult.
En die beroemde 'solidariteit'

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:45   #76
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Ok, Superstaaf, omdat ge blijkbaar niet in staat zijt om meerdere argumenten tegelijkertijd te verwerken, zal ik ze u 1 per 1 geven.

argument 1: Is het normaal dat een Waal meer politieke macht heeft dan een Vlaming?

Ge moogt gewoon ja of nee antwoorden. Als ge ja antwoordt moet ge dit wel argumenteren.
Oud 1 mei 2003, 16:46   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn argumenten zijn niet op.
Uit uw gescheld maak ik zulks anders duidelijk op.
De andere flaminganten op dit forum komen vaak iets gefundeerder maar vooral beleefder uit de hoek.

Citaat:
U daarentegen bent er niet in geslaagd om ook maar één deftig, onderbouwd tegenargument te geven.
Dat is uw persoonlijke evaluatie.
Een ontkrachting daarentegen mocht ik van uw hand nog niet lezen......

Citaat:
Het enigste waar u toe in staat bent is te zeggen dat alle Vlaamsgezinden egoisten, vrekken en asocialen zijn. Qua veralgemening en simplisme kan dit wel tellen.
Ik wil grif toegeven dat ik het vaak nogal hyperbolisch stel, maar de heftige reactie die ik er steeds op krijg, laat me veronderstellen dat ik een gevoelige plek raak.
Eens de flamingantische gemoederen bedaard, volgt dan meestal nog een geldzakargument of vijf.

Citaat:
Ik wacht trouwens nog op uw overschrijving
't Is 1 mei: bankholiday.
Mijn aanbod om een boterhammeke te komen eten daar las je gemakkelijkheidhalve overheen, zeker?

Citaat:
Zieligaard...
Is dat je signatuur?
Of een zoveelste scheldwoord uit onmacht?
Oud 1 mei 2003, 16:50   #78
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
argument 1: Is het normaal dat een Waal meer politieke macht heeft dan een Vlaming?

Ge moogt gewoon ja of nee antwoorden. Als ge ja antwoordt moet ge dit wel argumenteren.
Je gaat ervanuit dat een Waal daadwerkelijk politieke machtiger is dan een Vlaming.
Hoeveel liter macht heb jij ter beschikking als Vlaming en hoeveel onze individuele Zuiderbuur?

Als een Waal meer politieke macht heeft (in welke eenheid ge dit ook wlt uitdrukken) leg me dan ook eerst eens uit hoe die situatie zo gegroeid is, en wie er de hoofdschuldigen voor waren.
Oud 1 mei 2003, 16:52   #79
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

mijn voorgaande topic was een antwoord op superstaaf.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 16:53   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Eigen schuld dikke bult.
En die beroemde 'solidariteit'
Solidariteit is iets anders dan opdraaien voor de dommigheden van een ander.
Mag je buur, die zelf in het bezit van een toilet is, jouw tuin komen ondersch**ten, omdat zijn vrouw op de WC-deur een briefje hing:"Verboden te k*kken"??

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be