![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() men is destijds, toen men 'gastarbeiders' nodig had, op zoek gegaan naar de allerdomste en allerachterlijkste rifbewoners die men kon vinden.
men moest ze, op aanvraag van de marokkaanse overheid(!), in het rifgebergte gaan zoeken. blijkbaar betrof het een volk dat erg 'misbaar' was in hun eigen land. men zocht er, en dat is gene zever, expliciet naar de domsten. liefst analfabeten, en best dat ze ook geen frans konden. 'die werken hard, en hebben minder noten op hun zang', zo redeneerden de patroons, 'en ze moeten toch alleen maar wroeten in de mijn'. men moet dus nu niet verwonderd zijn dat hun nageslacht bepaald dom is tot crimineel. en dat elk streven naar 'kansgelijkheid' dmv quota voor allochtonen in scholen en uniefs een utopie is. immers, men zal in al zijn veranderingsdrang steeds botsen op het genetisch determinisme. Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 februari 2005 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij kiest ook het voordeligste. Zij willen dikwijls nog een binding met hun 'roots'. Een dubbele nationaliteit heeft gewoon voordelen, dat weet je best. Hier had men eerder moeten ingrijpen, hen voor een keuze stellen. Hadden ze van in het begin hen verplicht die keuze te maken, dan hadden ze de garantie 'Belg' te zijn. Maar het is hun persoonlijke keuze om niet als Belg te willen doorgaan. Enerzijds hun 'roots', anderzijds om zichzelf in een bepaald patroon te kunnen steken (als zijnde allochtoon, extra faciliteiten eisend, die ze als Belg zouden mislopen).
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet, als de kinderen geen kans krijgen omwille van hun ouders, dat ze achterop komen. Waar haal jij dat domheid genetisch bepaald is?
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() ik zou je tientallen links kunnen geven, horus, maar over zo'n evidentie wens ik niet eens te discussieren.
ik wist niet dat er nog zoveel mensen waren die geloofden dat IQ niét erfelijk is. dacht toch dat wij een ontwikkeld land waren. daniëlle posthuma kan raad brengen terzake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien ja, raad ik aan u onmiddelijk te verdiepen in betreffende literatuur. Indien nee, ja dan zie ik het nut van uw post niet in, verklaar u dan nader... Laatst gewijzigd door styllo_ben : 26 februari 2005 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Vele nationale wetten en internationale verdragen vormen een muurvaste zekerheid waaraan iedereen steunt, deze wetten waarborgen voor iedere persoon menselijkheid en rechtvaardgheid. Voor jou als je slachtoffer wordt van criminaliteit...maar ook voor de 'criminelen' de dreigen verbrand te worden in ovens door fachistoïde 'mensen'.
Maar wil je nu dat de criminelen verbranden in ovens, dan moet je zeker al deze wetten overboord gooien. Maar kom dan niet klagen als jij een keer in die ovens dreigt terecht te komen...om welke reden dan ook. mensen hebben toch wel een kort geheugen, vind ik. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 26 februari 2005 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ik ontken niets, en ik bevestig evenmin iets aangezien u geen cijfers geeft. Uw stelling dat "allochtonen proportioneel lager op de sociaal-economische ladder staan" is dus 0% bewezen zoalng u hier geen statistieken geeft. Uw ongestaafde assumpties ("ontkent u nu dat...?") mag u dus wel opbergen. Ongelooflijk toch dat wanneer ik u erop wijs dat u geen bewijs hebt, u gewoon blijft verderleuteren op identiek dezelfde manier? Citaat:
Er zijn trouwens wss 1001 redenen waarom iemand in de criminaliteit geraakt, die neits met armoede te maken hebben. Is het bv. niet redelijk realistisch te stellen dat bv. spijbelen en 's avonds rondhangen evenzeer een belangrijke factor kan zijn die niets met armoede te maken heeft, maar wel alles met een slechte opvoeding?? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() Voor mij zo klaar als pompwater.
-Marokkanen zijn de koplopers aangaande criminaliteit. (Rapport Van San) -Met deze groep hebben werkgevers reeds de meeste problemen gehad. (Dit is meer een mening die ik opgebouwd heb naar aanleiding van gesprekken met werkgevers.) - Mijn eigen ervaring is dat gemiddeld gezien Marokkanen een meer negatief gedrag vertonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus een criminele allochtoon is een gecultiveerde persoon Triestig, jullie anayse-vermogen is gewoon triestig En een vlaamse crimineel dan, heeft die dan ook een turkse of marokkaanse opvoeding gekregen...of is de vlaamse cultuur net zoals de turkse of marokkaanse een gangster-cultuur. Nee? hoe is die Vlaming dan een crimineel geworden? Je snapt al waar ik naar toe wil: crimineel gedrag vloeit niet voort uit cultuur maar is eerder afhankelijk van sociaal-economische situatie en de persoonlijke visie van een persoon op dingen zoals eerlijkheid en rechtvaardigheid. Een cultuur, eender welk, definiëert een kader waarin strak(!) omlijnde normen en waarden de persoon richten en hem een besef geven van eerlijkheid en rechtvaardigheid. Kun jij mij een voorbeeld geven van een cultuur dat stelen toelaat? Criminelen zijn dus personen die zich uit de cultuur-kader "bevrijden" en beginnen te leven op een manier die niet strookt met de voorschriften dat die kader omlijnd. Ze vallen dus uit de gemeenschap, al dan niet zelf gewild. Crimineel gedrag is dus geen cultuur (zoals jij beweert) maar een a-cultuur. Nu is de vraag: wat zet sommige mensen aan om zich te "bevrijden" uit die cultuur-kader. Welke factoren stoot de mensen uit die cultuur-kader en gemeenschap. antwoord hier maar eens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Vreemdeling
|
![]() Het zou wel eens kunnen dat binnen de Marokkaanse gemeenschap de criminaliteit tegenover de 'westerlingen' meer getollereerd wordt.
Zij hebben wel een vijandsbeeld tov de autochtonen. Dat zie je zo niet bij pakweg de Chinezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Dit had ik net gelezen op een andere site: wat denken jullie ervan?
-------------------------------------------------------------------------- [font=Arial]Indien (we nemen in dit voorbeeld alleen marokkanen) een Marokkaan na 2 of 3 keer in de cel te hebben gezeten voor bepaalde vergrijpen, of dat nu het stelen van een autoradio is, of het beroven van een oma is, tekenen zijn dat de betreffende marokkaan zijn leven niet beterd moet hij met zijn criminele maatjes uitgestuurd worden naar Marokko. Nee, niet om daar te blijven wonen, maar om daar naar arme wijken gestuurd te worden om daar mee te helpen aan de opbouw van goedkope huizen, infrastructuur en overige projecten. Hiermee leren de jongens werkelijk wat armoede is, wat problemen zijn, en ze zullen zien wat voor een eer en geluk ze eigenlijk hebben om hier in Nederland te mogen wonen. Maar er zijn niet alleen voordelen voor de jongens an sich, het zal een afschrikeffect hebben (wie wil er nu in Marokko in de hitte van 40 graden dag in dag uit werken zonder enige tegenprestatie) voor de rest, en er zit een economisch voordeel aan. De Marokkaanse overheid hoeft minder geld in dit soort projecten te stoppen (gratis arbeiders), en over het algemeen gezien kost het de Belgische maatschappij aanzienlijk minder geld. (Geen cellenoverschot meer etc.) Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland". Vrouwen hebben er nu min of meer gelijke rechten, hoofddoekjes zijn eerder uitzondering dan regel, en Joden kunnen daar gewoon wonen zonder enige problemen en zitten zelfs in het parlement. Maak hen bewust wat WW2 betekende voor hun vaderland bijv, maak hen bewust van wat WW2 nou eigenlijk betekende in het algemeen, maak hen bewust van het feit dat er 100.000 Marokkanen gestorven zijn en dat de Marokkaanse koning weigerde de Joden uit te geven/ te verraden, en dat hij zich nog liever in een oorlog stortte tegen nazi-duitsland. Maak hen bewust van het feit dat er 1 miljoen Marokkaanse Joden in Israel wonen. Het zal het anti-semitisme zeer zeker minderen. Een laatste oplossing die al vaker is langsgeweest is de spreiding. Ik ben zware voorstander van spreiding, de opkropping van allochtonen bij elkaar zorgt voor opkropping van cultuur. Geen contact of nauwelijks contact met Belgen zorgt voor vervreemding, zo weinig blanken, men vergeet haast bijna wat de dominante cultuur is. Spreiding werkt, dat heb ik aan den lijve ondervonden. Spreiding zorgt ervoor dat mensen wel mee MOETEN doen met sinterklaas, anders zijn ze het buitenbeentje, men spreekt sneller Nederlands, er is namelijk geen persoon in de buurt die (in dit geval) berbers spreekt of arabisch. Men zal moeten spelen met Belgische kinderen, er is geen keus. [/font] -------------------------------------------------------------------------- [font=Arial]Ik vind deze oplossingen nog niet zo slecht eigenlijk. [/font][font=Arial]Ik denk dat er in de opvoeding iets is misgegaan. Veel Marokkanen komen uit dorpjes in het rif-gebergte. Een tamelijk primitieve omgeving in vergelijking met een westerse stad en/of samenleving. Waar de familie een sterke rol speelt in het opvoeden van de kinderen. Er is veel sociale controle en door die sociale controle worden kinderen die zich misdragen gecorigeerd door de familieleden. Door de emigratie naar Belgie is een deel van die sociale controle verdwenen en stonden de ouders er alleen voor. Ze bevinden zich in een vreemd land en kennen de cultuur en de taal niet. Daardoor weten ze totaal niet wat hun kinderen op straat uitvoeren. Die kinderen zijn dus totaal vervreemd van hun ouders en die ouders op hun beurt weten niet wat ze moeten doen omdat ze de sociale controle missen uit het vaderland.Je zou de ouders en de kinderen in een (her)opvoedingskamp moeten plaatsen en ze leren hoe wij in Belgie omgaan met elkaar dit in combinatie met het idee van van de bovenstaande quote. Dan komt wellicht in de toekomst toch nog alles goed. Het nadeel is alleen dat veel Marokkanen hun partner uit Marokko halen en je daardoor telkens die achterstand moet wegwerken en je eigenlijk in een vicieuze cirkel blijft zitten. Het is daarom ook belangrijk dat de toekomstige partners in Marokko een cursus krijgen hoe Nederland in elkaar zit. Maar volgens mij zijn ze daar wel mee bezig. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af in de toekomst. [/font]
Laatst gewijzigd door Andro : 26 februari 2005 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De allochtonen hebben wel degelijk in zekere zin 'een afkeer' van de westerse gemeenschap omdat zij zich er niet in kunnen terugvinden. Dus een allochtone ouder zal tegen zijn kind zeggen dat hun cultuur andere 'thesisen' maakt over bepaalde zaken en dat hij daarom niet zomaar alles van de westerse cultuur mag overnemen. Maar dit wil niet zeggen dat die kleine allochtoon nu carte blanche heeft en zomaar de crimineel mag uithangen tegenover de westerlingen. Ik vind het verkeerd dat je stelt dat criminaliteit bewust tegen de westerlingen gebruikt wordt en dat dit bewust ingegeven wordt door hun gemeenschap. je mag die twee zaken niet door elkaar halen. Dat zij beseffen dat de westerse cultuur niet de hunne is wilt niet zeggen dat ze crimineel gedrag (tegen de westerlingen) goedkeuren en dat ze de westerse cultuur vijandig zien. Laatst gewijzigd door styllo_ben : 26 februari 2005 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Vreemdeling
|
![]() Met de derde generatie Marokkanen loopt het mis.
Dat zien we niet bij Chinezen,Italianen,Spanjaarden.... Ook Turken, die eveneens de Arabische cultuur hebben ,veroorzaken minder problemen. Met Joden, die heeel erg op zichzelf zijn, zal je nooit last hebben. Ik zie wat ik zie. Maar die mooie ontkenningtheorieen maken op mij geen indruk. Ieder zijn visie. Mag ik toch wel opmerken dat ik beroepshalve betrokken ben met de problematiek.(Dat hoeft ook geen indruk te maken) Maar daardoor heb ik een kijk op de dingen die men moeilijk uit mijn hoofd zal kunnen praten, zolang ik de feiten kan constateren die mijn eigen visie staven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
geloof jij écht dat erfelijkheid enkel uw haarkleur bepaalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 26 februari 2005 om 16:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil hiermee niet zeggen dat Arabieren beter zijn dan Turken of andersom. Groeten, P.S. Dit hele topic is bevolkingsgroepen over één kam scheren. 60% v.d. marokkanen heeft nooit problemen met de politie gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |