Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 maart 2005, 16:34   #61
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Het einde van een hoofdstuk, is dit dan het laatste hoofdstuk?
Wanneer ga je nu eigenlijk eens op de vraag antwoorden of dat joden en ISraëli voor jou verschillend zijn of zijn dat verschillende termen met de zelfde betekenis. Trouwens in die zin wordt het gene dat jij beweert helemaal niet gezegd, nergens wordt er daar geschreven dat er geen 6 miljoen joden gestorven tijdens de WWII
Het vervolg is:

2.3. 1945-1950: cruciale jaren voor Palestina.

2.3.1. Het probleem bij de VN
In 1945 worden de Verenigde Naties opgericht, een internationale organisatie met als doel de wereldvrede te bewaren.
...

Er wordt nergens geschreven dat er geen 6 miljoen joden vermoord werden... Dat is al en ander woord dan dat jij gebruikt "gestorven", wat ook door de negationisten gebruikt wordt... Je zit daar dus op dezelfde lijn als de neo-nazis'!!!

Indien er voor de NGO's zo'n verschil zou zijn tussen joden en Israelis, waarom dan de boycot ..."waar vele joodse klanten in de buurt wonen." ... Dat zij eerst een het verschil maken. Trouwens, ik wacht nog steeds dat je die zaken van Oxfam en co afkeurt, hé... maar ik denk dat je dat niet kunt/wil omdat je een negationist bent en op gebied van racisme de lijn van die NGO's volgt. Moest het VB zo iets geschreven hebben, dan was je er als de kuikens bij om het te veroordelen, zoals ook de reden waarom ze niet voor de resolutie in het EP gestemd hebben: daar mocht het wel uit zijn context getrokken worden, iets waar je hier niet eens kunt tegenop komen!

Dus geef eerst eens een inhoudelijk antwoord over de minimalisering van de Sjoa en die boycot in joodse buurten, wwant je vraag over joden en israelis is gewoon om rond je zwarte neo-nazi-pot te draaien!
Oud 3 maart 2005, 22:06   #62
nadine
Parlementslid

Standaard

En toen werd het zeer stil vanwege de pietjes en eigeeltjes.....
Oud 3 maart 2005, 22:14   #63
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
En toen werd het zeer stil vanwege de pietjes en eigeeltjes.....
Citaat:
Indien het VB zijn geld ontzegt wordt, OK; maar dan ook het racistisch en antisemitisch gepeupel van Groen! en hetzelfde voor al de NGO's die aan dezelfde lijn trekken!
Kijk, door het verkondigen van dergelijke [size=6]onzin[/size], maak ik vanaf nu aan jou geen woorden meer vuil.
Pietje is offline  
Oud 3 maart 2005, 22:17   #64
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Kijk, door het verkondigen van dergelijke [size=6]onzin[/size], maak ik vanaf nu aan jou geen woorden meer vuil.
la_Principessa is offline  
Oud 3 maart 2005, 22:22   #65
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe heb je geen enkele inhoudelijke antwoord kunnen geven, dat je dus niet meer reageert verandert dus zeker niet aan het niveau van de draad. Ik kan er alleen maar uit afleiden dat wanneer je Oxfam vriendjes zich duidelijk aan negationisme en antisemitisme schuldig maken dat het dan wel kan. Zoals ik al dacht is je vermeend antiracisme er alleen om het VB te beschuldigen, niets te maken met de slachtoffers zelf die je maar misbruikt wanneer het je te pas komt. Je bent echt nog erger dan een VBer!
Oud 3 maart 2005, 22:27   #66
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Hetzelfde geldt voor jou blijkbaar. Antisemitisme vanwege links mag volgens de politiek correcten; ook vanwege de arabische en moslimlanden in de VN... maar als men het VB kan pakken dan is eender wat goed. Het zijn de idiote slinkies die ervoor zorgen dat het VB groeit; een echte democraat bevecht het VB op echte inhoud en misbruikt 6 miljoen doden niet, die door het geld van Groen!e Vogels eigenlijk als onbestaand worden beschouwd als het hen te pas komt.
Oud 4 maart 2005, 08:09   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
we doen ons best om uw niveau te halen... we zijn al aan de enkels...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 4 maart 2005, 08:17   #68
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vervolg is:

2.3. 1945-1950: cruciale jaren voor Palestina.

2.3.1. Het probleem bij de VN
In 1945 worden de Verenigde Naties opgericht, een internationale organisatie met als doel de wereldvrede te bewaren.
...

Er wordt nergens geschreven dat er geen 6 miljoen joden vermoord werden... Dat is al en ander woord dan dat jij gebruikt "gestorven", wat ook door de negationisten gebruikt wordt... Je zit daar dus op dezelfde lijn als de neo-nazis'!!!

Indien er voor de NGO's zo'n verschil zou zijn tussen joden en Israelis, waarom dan de boycot ..."waar vele joodse klanten in de buurt wonen." ... Dat zij eerst een het verschil maken. Trouwens, ik wacht nog steeds dat je die zaken van Oxfam en co afkeurt, hé... maar ik denk dat je dat niet kunt/wil omdat je een negationist bent en op gebied van racisme de lijn van die NGO's volgt. Moest het VB zo iets geschreven hebben, dan was je er als de kuikens bij om het te veroordelen, zoals ook de reden waarom ze niet voor de resolutie in het EP gestemd hebben: daar mocht het wel uit zijn context getrokken worden, iets waar je hier niet eens kunt tegenop komen!

Dus geef eerst eens een inhoudelijk antwoord over de minimalisering van de Sjoa en die boycot in joodse buurten, wwant je vraag over joden en israelis is gewoon om rond je zwarte neo-nazi-pot te draaien!
Voor de consument is het niet altijd eenvoudig om Israëlische producten te herkennen. Voor verse producten (groenten, fruit, kruiden) valt het nog mee: ofwel vind je een vermelding in je winkel, ofwel dragen ze een herkenbaar label. Verwerkte producten daarentegen dragen nooit een vermelding van de oorsprong. Je kan dus verwerkte producten enkel herkennen wanneer ze onder de Israëlische merknaam hier te koop zijn, wat zelden het geval is.
Een aantal verwerkte producten zijn hier toch te vinden, soms in de gewone winkels van grootwarenhuizen (vb Sabra Salads), soms enkel in die vestigingen waar Joodse klanten in de buurt wonen.
1/ Echt grappig en belachelijk om mij een negationist te noemen, mijn grootvader is het werkkamp in Maagdenburg immers nooit echt te boven gekomen. En die zes miljoen joden zijn inderdaad vermoord door mensen met een ziekelijk gedachtegoed en meelopers. Maar ze zijn dood en zijn dus gestorven en voor hen had WWII dus een fatale afloop. Daar is dus niets negationistisch en anti-semitisch aan.
2/ Wat is er in godsnaam anti-semitisch en haatdragend aan bovenstaande cursieve tekst? Is het alverkeerd te wijzen waar bepaalde goederen die men wil boycotten verkocht worden?
3/ Wanneer ga je nu eens toegeven dat er een verschil is tussen joden en Israëli?
4/ Wat vind je eigenlijk van de reden van de boycot? Hebben de Palestijnen recht op een autonome onafhankelijke staat?
eigeeltje is offline  
Oud 4 maart 2005, 08:22   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Vlaams Belang steunde een paar dagen geleden in het Vlaams Parlement wel een resolutie ter herdenking van de holocaust.

De Vlaamse holocaust-resolutie verschilt in meerdere punten van deze in het Europees Parlement, waarin ondermeer het Vlaams Belang werd geviseerd. In de tekst van het Europees Parlement werd een amalgaam gemaakt tussen de gruwel van Auschwitz en de opkomst van hedendaagse "rechtse" Europese partijen die onmiddellijk als "racistisch" worden gebrandmerkt.

De drie europarlementsleden Vanchecke, Claeys en Dillen onthielden zich bij de stemming over deze Europese resolutie. De Vlaamse resolutie maakt deze zoveelste schandelijke poging tot koppeling van nazisme aan het Vlaams Belang niet en kon dan ook op de goedkeuring van de partij rekenen.

Filip Dewinter betreurde evenwel dat partijpolitieke spelletjes dikwijls de bovenhand halen op het van respect voor het menselijk leed. Nog steeds zijn er mensen die het nodig vinden om zelfs schaamteloos misbruik te maken van de nazi-gruwel om politieke concurrenten te demoniseren.

Dewinter beklemtoonde, net als partijvoorzitter Frank Vanhecke in het Europees Parlement, dat het Vlaams Belang diep het hoofd buigt voor het leed van alle slachtoffers van de shoah. Hij schreef zelfs een brief naar de Joodse gemeenschap van Antwerpen om de nodige en juiste uitleg te geven, om aan de zoveelste poging om het Vlaams Belang in discrediet te brengen en de wig uit de houtblok te halen tussen de Joodse gemeenschap en het Vlaams Belang.

Meer informatie : www.vlaamsbelang.org je kan er zelfs de brief lezen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 4 maart 2005, 08:42   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Brussel, maandag 28 januari 2005

Open Brief van Filip Dewinter aan de Joodse gemeenschap
--

Geachte,

Naar aanleiding van de tendentieuze en foute berichtgeving in de media...

Uiteraard buigt het Vlaams Belang diep het hoofd voor het leed van alle slachtoffers van de Holocaust...

Helaas vinden sommigen het nodig om schaamteloos misbruik te maken van het Holocaustdrama om anno 2006 een aantal succesvolle en groeiende concurrenten te demoniseren...

Opvallend is ook dat iedere verwijzing naar het Islamitisch en Arabisch antisemitisme in de resolutie geweerd werd...

Ik betreur dat partijpolitieke spelletjes de bovenhand halen op het betonen van respect voor het menselijk leed van zovele miljoenen slachtoffers van de Holocaust...

De tendentieuze berichtgeving in sommige kranten wekt onterechte de indruk dat het Vlaams Belang door zich te onthouden omtrent deze resolutie de Holocaust wil minimaliseren of zelfs ontkennen...

De jongste jaren heb ik het genoegen gehad om verscheidene prominente en vooraanstaande leden van de Antwerpse Joodse gemeenschap te leren kennen... Ik ben ervan overtuigd dat de Joodse gemeenschap deze doorzichtige pogingen om het Vlaams Belang onderuit te halen snel zal ontmaskeren.

Met de meeste hoogachting,

Filip Dewinter
Fractieleider Vlaams Belang

de volledige tekst op www.vlaamsbelangvlaamsparlement.org persbericht van 01/03/2005
ancapa is offline  
Oud 4 maart 2005, 19:28   #71
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

als we dan toch uit die tekst aan het quoten zijn
Citaat:
De boycotactie is uitdrukkelijk nièt gericht tegen de joodse gemeenschap in België of andere landen, en het Actieplatform veroordeelt zowel de Palestijnse zelfmoordaanslagen als elke vorm van geweld tegen joden, waar ook ter wereld. Deze campagne is wel gericht tegen de politiek van de Israëlische regering die nog steeds de Palestijnse gebieden bezet, de repressie tegen de Palestijnse bevolking opvoert, de Palestijnse economie en infrastructuur verwoest, de joodse kolonies uitbreidt, alle VN-resoluties naast zich neerlegt en het internationaal recht en de mensenrechten systematisch schendt.
Ik zie geen graten in al die teksten hier.
Ik weet er het fijne niet van, maar als een organisatie aangeeft dat de zaak van de palestijnen na WOII weinig aandacht kreeg door de holocaust, lijkt me dat heel aannemelijk en terecht opgemerkt. En het is niet omdat er toen vreselijke dingen gebeurd zijn met joden dat we nu niet mogen protesteren tegen daden van Israëli.
Oud 5 maart 2005, 00:02   #72
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
als we dan toch uit die tekst aan het quoten zijn

Ik zie geen graten in al die teksten hier.
Ik weet er het fijne niet van, maar als een organisatie aangeeft dat de zaak van de palestijnen na WOII weinig aandacht kreeg door de holocaust, lijkt me dat heel aannemelijk en terecht opgemerkt. En het is niet omdat er toen vreselijke dingen gebeurd zijn met joden dat we nu niet mogen protesteren tegen daden van Israëli.
Geen graten in de tekst?
Dat is zo van hetzelfde type indien het VB zou schrijven aan de Marokkanen: wij hebben niets tegen u maar wel iets tegen de emigratiepolitiek van Marokko... doe me niet lachen...

En als die zelfde troep dergeijke zinnen moet gebruiken:"Een aantal verwerkte producten zijn hier toch te vinden, soms in de gewone winkels van grootwarenhuizen (vb Sabra Salads), soms enkel in die vestigingen waar Joodse klanten in de buurt wonen." is dat natuurlijk omdat ze niets tegen de joden hebben

Om dan nog maar te zwijgen dat voor dezelfde de zelfmoordaanslagen maar een fait divers zijn... (herinnert u dat Le Pen?)
Ik herhaal: indien dergelijke uitspraken vanwege het VB kwamen, dan was het kot te klein geweest. Idem toen het VB niet meestemde in het EP, maar iedereen monddood toen meer dan 30 islamlanden tegen de herdenking van de Sjoa in de VN stemden. Zelfs zo erg dat de namen niet mochten bekend gemaakt worden door Kofi Annan himself... tweematen en twee gewichten tov antisemitisme... als het de PC's goed uitkomt wordt antisemitisme veroordeeld... anders niet!

En dat Palestijnsvluchtelingen probleem dat nu zo lang aansleept is zuiver de wijten aan de omringende arabische landen. Miljarden dollars werden er al gegeven.... en waar zijn ze naartoe??? Bij Madame Arafat En weeral twee maten en gewichten... want Rwanda 1 miljoen doden is niets, 2 miljoen in Soedan telt ook niet mee. Bij de Syrial killers zitten meer mensen in hechtenis, worden ze echt gemarteld (geen foto's ervan zoals in Irak!) en vermoord... maar daar kraait geen haan naar, want het zou eens de "lijdensweg" van de palestijnen durven vergeten en de obsessies van de NGO's laten zien...
Oud 5 maart 2005, 14:09   #73
eigeeltje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Geen graten in de tekst?
Dat is zo van hetzelfde type indien het VB zou schrijven aan de Marokkanen: wij hebben niets tegen u maar wel iets tegen de emigratiepolitiek van Marokko... doe me niet lachen...

En als die zelfde troep dergeijke zinnen moet gebruiken:"Een aantal verwerkte producten zijn hier toch te vinden, soms in de gewone winkels van grootwarenhuizen (vb Sabra Salads), soms enkel in die vestigingen waar Joodse klanten in de buurt wonen." is dat natuurlijk omdat ze niets tegen de joden hebben

Om dan nog maar te zwijgen dat voor dezelfde de zelfmoordaanslagen maar een fait divers zijn... (herinnert u dat Le Pen?)
Ik herhaal: indien dergelijke uitspraken vanwege het VB kwamen, dan was het kot te klein geweest. Idem toen het VB niet meestemde in het EP, maar iedereen monddood toen meer dan 30 islamlanden tegen de herdenking van de Sjoa in de VN stemden. Zelfs zo erg dat de namen niet mochten bekend gemaakt worden door Kofi Annan himself... tweematen en twee gewichten tov antisemitisme... als het de PC's goed uitkomt wordt antisemitisme veroordeeld... anders niet!

En dat Palestijnsvluchtelingen probleem dat nu zo lang aansleept is zuiver de wijten aan de omringende arabische landen. Miljarden dollars werden er al gegeven.... en waar zijn ze naartoe??? Bij Madame Arafat En weeral twee maten en gewichten... want Rwanda 1 miljoen doden is niets, 2 miljoen in Soedan telt ook niet mee. Bij de Syrial killers zitten meer mensen in hechtenis, worden ze echt gemarteld (geen foto's ervan zoals in Irak!) en vermoord... maar daar kraait geen haan naar, want het zou eens de "lijdensweg" van de palestijnen durven vergeten en de obsessies van de NGO's laten zien...
1/ Beste Nadine u snapt het blijkbaar echt niet, JODEN en ISRAËLI zijn niet hetzelfde. Sommige joden zijn Israëli, maar niet alle joden zijn Israëli en sommige Israëli zijn joods, maar niet alle Israëli zijn joods.
2/ Ben ik nog altijd negationist ??
3/ Wanneer ga je eigenlijk eens antwoorden op de vragen die worden gesteld

Laatst gewijzigd door eigeeltje : 5 maart 2005 om 14:10.
eigeeltje is offline  
Oud 5 maart 2005, 14:28   #74
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
1/ Beste Nadine u snapt het blijkbaar echt niet, JODEN en ISRAËLI zijn niet hetzelfde. Sommige joden zijn Israëli, maar niet alle joden zijn Israëli en sommige Israëli zijn joods, maar niet alle Israëli zijn joods.
2/ Ben ik nog altijd negationist ??
3/ Wanneer ga je eigenlijk eens antwoorden op de vragen die worden gesteld
1. Ik denk eerder dat jij iets niet snapt als je maar altijd met die vraag terugkomt die een evidentie is.
Trouwens ik ben zeker dat je niet eens een deftige definitie kunt geven wat "jood zijn" betekent. Een kleine tip daarvoor: lees J-P Sartre
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASI...304622-4326605

2. Indien je de uitspraken en geschriften van die NGO's goedkeurt of "excuseert" of verklaart" zoals je bezig bent zie ik niet waarom je geen negationist zoudt zijn. Je hebt zelf nog niet eens op de essentie geantwoord van die zaak! En indien het VB zoiets zou geschreven hebben, wat zou je er dan van denken: je werkt met twee maten en gewichten!
Dus ik wacht dat jij bewijst geen negationist te zijn. Tot dan geef je alleen het bewijs van het tegensgestelde... misschien omdat je zelf betrokken waart bij die racistische getinte uitspraken en geschriften?

3. Geef zelf eens een inhoudelijk antwoord ipv rond de "zwarte" pot te draaien!
Oud 5 maart 2005, 19:35   #75
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen graten in de tekst?

Wat heeft rwanda en soedan met de palestijnen te maken???

'omdat het ergens anders nog erger is, moeten we dit probleem zo laten'

'omdat de joden vroeger een vreselijke genocide over zich hebben gehad, mogen we nu niet tegen Israël protesteren. Als Iraëli, Jood of jood in één zin gebruikt worden met fout, onrechtvaardig, ... dan is dat anti-semitisme.'

Het protest tegen de daden van Israël is niet ontstaan uit jodenhaat. Het is ontstaan uit een reële problematiek, die niets met 'de jood' te maken heeft. Of is het protest tegen de doodstraf in Turkije ook racisme?
Als een groepering zou aanzetten om geen Engelse producten meer te kopen, omdat ze, stel, de Ieren onderdrukken, is dat dan anti-anglicanisme?
Oud 7 maart 2005, 08:53   #76
eigeeltje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
1. Ik denk eerder dat jij iets niet snapt als je maar altijd met die vraag terugkomt die een evidentie is.
Trouwens ik ben zeker dat je niet eens een deftige definitie kunt geven wat "jood zijn" betekent. Een kleine tip daarvoor: lees J-P Sartre
http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASI...304622-4326605

2. Indien je de uitspraken en geschriften van die NGO's goedkeurt of "excuseert" of verklaart" zoals je bezig bent zie ik niet waarom je geen negationist zoudt zijn. Je hebt zelf nog niet eens op de essentie geantwoord van die zaak! En indien het VB zoiets zou geschreven hebben, wat zou je er dan van denken: je werkt met twee maten en gewichten!
Dus ik wacht dat jij bewijst geen negationist te zijn. Tot dan geef je alleen het bewijs van het tegensgestelde... misschien omdat je zelf betrokken waart bij die racistische getinte uitspraken en geschriften?

3. Geef zelf eens een inhoudelijk antwoord ipv rond de "zwarte" pot te draaien!
1/ Voor mij is een jood iemand die de joodse godsdienst beleid niets meer niets minder. Straks ga je me nog nog vragen wat een Hindoe, Anglicaan of Calvinist is .... [size=1](PS Sartre kan de pot op, ik heb vorig semester al genoeg filosofen bestudeerd, Kant, Hegel, Socrates, ...)[/size]
2/ Die teksten van de NGO's die jij aanhaalt zijn allesbehalve revisionistisch, racistisch en ant-semitisch. Als je mijn voorgaande post wat beter gelezen had dan zou je weten wat ik denk over de holocaust en de rest van WW2. De Holocaust is voor mij het de dood in jagen van vele miljoenen mensen (joden, zigeuners, politieke tegenstanders, ...) door enkele personen met een ziekelijk gedachtengoed en velen die niets anders wilden, durfden (???) dan mee te doen.
3/ De vraag blijft dus: Hebben de termen ISraëli en jood volgens jou dezelfde betekenis? Je hebt nog altijd "inhoudelijk" niet op deze vraag geantwoord.
eigeeltje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be