![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Roland heeft die mannen zodanig geintimideerd dat ze niet meer durven spreken!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Heren professoren, nu u deze topic meeleest verwachten wij niets anders dan dat u hier even tussenkomt om de puntjes op de i te zetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Heren professoren, nu u deze topic meeleest verwachten wij niets anders dan dat u hier even tussenkomt om de puntjes op de i te zetten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer deze heren hun uitspraak ontkennen
Dan moet ik zeggen dat dit wel onder invloed zal zijn van de hun aangerijkte fles AUGUSTIJN. Die ze na mijn waarschuwing wel te warm zullen gedronken hebben. En deze E-Mail dat ze zogezegd hebben aan U gestuurd. Hoeveel wilt U er Van mij krijgen. Geef eens concrete voorbeelden waaraan iedereen iets heeft. In hoofde van Uw programma. Ik heb mij de moeite gedaan om de naam van beide heren op te zoeken. En wanneer ze ontkennen, dze uitspraak te hebben gedaan dat alle partijen, uitgezonderd het Blok, GEEN programma hebben(op papier). U spreekt alleen maar over uwen winkel VIVANT. Er waren getuigen bij. Van Spirit, de schepen van kultuur te Evergem. de bibliothecaris. en enige andes denkenden Ik heb de indruk wanneer het betrefende u niet past, U er wel een mouw aan kunt breien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben wel voor een verlaging van de belastingen op arbeid. Ik stel wel vast dat een partij als de SPa ZOWEL een belastingsverlaging ALS een verdere investering in sociale maatregelen. Het Vlaams Blok doet dit ook, maar zeggen dat ze het geld gaan halen door de geldstromen naar Wallonie te stoppen. Als de verschillende studies korrekt zijn, is dit inderdaad meer dan genoeg om beide te doen. Even een gedacht geven van de cijfers. Verhofstadt heeft een belastingsvermindering doorgevoerd van ongeveer 50 miljard frank (denk ik). De geldstromen naar Wallonie zouden tussen de 300 en de 400 miljard frank bedragen. Of de geldstroom naar Wallonie inderdaad zo groot is, is een andere (vruchteloze) discussie. Een onafhankelijke studie met de steun van de regering kan deze geldstroom normaal gezien tot op de cent bepalen. Dat ze de cijfers verborgen houden, doet me echter het ergste vermoeden. Citaat:
![]() Van waar haalt u dit? Het kan wel zijn dat er sommige Vlaams Blokker zo een maatregel wel zouden zien zitten om de Vlamingen te bevoordelen op de arbeidsmarkt. Ik echter niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U moet dit macro-economisch bekijken: De producten en diensten van de producerende bedrijven worden belast bij het verbruik. In se wordt dus de output van het bedrijf belast. Enkel het producerende deel draagt bij aan het basisinkomen. Alleen de spreiding verandert, niet de eigenlijke belasting en waar ze vandaan komt. Het enige dat meer fair is, is dat de werkende hetzelfde basisinkomen krijgt en dat iedereen gelijk wordt behandeld door het sociale vangnet.
![]() |
![]() |
#68 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Bleh, deze thread staat bol van de economische nonsens.
Het Vivantprogramma heeft een herverdelende werking op de uitkeringen en een herbronning van de inkomsten. De herbronning van de inkomsten is gestructureerd zodat de loonslast drastisch verlaagt en de belasting op consumptie drastisch verhoogt. De spreiding wordt ver-eerlijkt door aan iedereen hetzelfde te geven zodat je niet langer gestraft wordt om success te hebben in het leven. Of een aandeel 'sociale tax' als addittie op de huidige BTW genoeg inkomsten levert om de huidige inkomsten uit arbeidsbelasting te compenseren en dan nog genoeg over te houden om het verschil tussen huidige uitkeringen en basisinkomen te financieren is een vraagstuk van formaat omdat je tevens ook de katalyserende werking op de economie van de herbronning van de inkomsten in rekening moet brengen. Dit kan Vivant niet uitrekenen, en dit kunnen uw professoren niet uitrekenen. Econometrische modellen gaan maar tot op een bepaald niveau. Er is geen enkel alternatief voorhanden voor de sociale zekerheid dat op termijn financierbaar is. Tevens heeft Vivant in een bui van 'snel oplossingen' te willen vinden, het fabeltje de wereld in gestuurd dat dit over heel Europa moet ingevoerd worden. Dit is ten eerste niet haalbaar, en ten tweede gaat dit uit van het verkeerde principe dat de sociale BTW volledig aftrekbaar moet zijn voor export. Niet alleen zal u de dag dat u dat probeert in te voeren op Europees niveau de hele wereld tegen u krijgen; wat u niet belast op export zullen ze aan de andere kant wel voor compenseren aan import zodat u uiteindelijk een imkomstenverlies hebt ten voordele van de consumerende landen die nu het verbruik van uw producten in hun land taxeren. Of denkt u echt dat de handelspartners van Europa zo dom als het achterste van een varken zijn. Dit probleem kan op zeer simpele manier opgelost worden door de sociale tax als additie tot de huidige BTW te rekenen en enkel de traditionele BTW aftrekbaar te maken voor export. Daarvoor moeten er heus geen 35 diensten bijkomen, vorm gewoon de personenbelastingsdienst om naar een sociale tax controle. Als het Vivant systeem wordt ingevoerd zoals het in het programma staat garandeer ik u een ineenstuiking van de export en van de Euro in plaats van een stijging. Iets dat dan ook nog rechtsreeks uw staatsschuld naar ongekende niveaus zal brengen. Ik sta trouwens niet alleen in die opinie. JPVR en ik hebben daar een klapke over gedaan. Dit neemt echter niet weg dat Vivant stemmen een goeie zaak is omdat het tijd wordt dat aan zulke programmapunten ZWAAR gewerkt wordt. Het maakt mij echt geen reet uit hoeveel marrokanen er rondlopen in Borgerhout als de pensioenskas failliet is. Ik heb het Vivantprogramma zien groeien van in het begin en ze zijn op goeie weg.
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Descartes Jr,
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn laatst geplaatste antwoord. Hebben de Heren het in het snotje dat ze aan het liegen zijn. Of bent U degene die van andere mensen hun naam misbruik maakt. De heren de Vos en Reinaert zijn een politieke spreekbeurt komen geven. En over wat wordt er op een POLITIEKE spreekbeurt gesproken???? Juist, volgens U, en de zogezgde prof over geen enkel politiek programma. Dan zou ik mij toch ook eens de vraag stellen, dat wanneer ze beweren niet over VIVANT gesproken te hebben, of deze partij wel enige aandacht waard is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen antwoord, TomB??? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
![]() Citaat:
Fantastisch toch he, naar het buitenland toe worden Europese fietsen nu 10 Euro waard ipv 20! Dat gaat de export toch doen stijgen? Neen, want, gesanctioneerd door alle internationale economische organen gaat de rest van de wereld 10 Euro importtax opleggen op Europese fietsen zodat hun fietsen competetief blijven. Wat is er nu eigenlijk gebeurd? Vroeger hief de staat belasting op arbeid op die fiets, dus in die 20 Euro zaten eigenlijk 10 Euro belasting op arbeid. Nu krijgt Europa die 10 Euro niet meer, maar de landen waar Europa naar exporteert. Onmiddelijk gevolg is dat de inkomsten van de europese staten naar beneden gaan, waardoor de staatsschuld considerabel naar boven schiet. We gaan verder: Eens ge begint met importtaxatie is het hek van de dam. Want nu gaan de Amerikaanse fabrieken van fietskes natuurlijk lobbien op die 10 Euro. Ze gaan stellen dat dat eigenlijk 15 Euro moet zijn. Onder druk van de industrie gaan die landen onvermijdelijk 'meer' importtaxen heffen dan nodig, wat de export dus uiteindelijk doet dalen. Dit is EXACT waarom Vivant hun systeem Europees willen invoeren, omdat die vraag over importtax vermeden moet worden. Ze kunnen daar nochthans zeer gemakkelijk een fiscale mouw aan passen. Ik ben er van overtuigd dat ze dat uiteindelijk wel zullen doen, het is nog maar het begin he.
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() OK, bedankt TomB!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat Vivant door zijn creator eerder gezien wordt als drukkingsgroep ipv iets dat echt haalbaar is, want in zijn huidige vorm is het dat niet. Men moet Vivant echter wel het krediet geven dat ze concreet proberen te zijn in hun oplossingen. Hun programma gaat er elke vier jaar met rasse schreden op vooruit. Dus...misschien volgende keer. Ook jammer dat ze voor de meeste standpunten naar het BROV verwijzen, maar als het op de Amerikanen en Irak aankomt plots uit verkiezingsopportunisme een extreem linkse koers gaan varen zijn.
![]() |