Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 5 maart 2005, 19:23   #61
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Uw bijdragen aan dit forum lezend stel ik vast dat u alles als "fascistisch" omschrijft wat niet met uw eigen mening overeenkomt. Nogal een vaste tendens in uw bijdragen.
Ik nodig u uit dat aan te tonen.

Overigens, als iets fascistisch is zie ik niet in waarom ik het zo niet zou noemen.
Yossarian is offline  
Oud 5 maart 2005, 19:28   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Remmery is de naam van het bedrijf, meester Jan, de zaakvoerder heet [size=-1]Rik Vannieuwenhuyse.
Wat bedoelt u met "ook dit is wel heel merkwaardig"?
[/size]
Natuurlijk, daar hij in het begin zich alsdusdanig bekend maakte. Pas later is aan het licht gekomen dat hij de meisjesnaam van zijn vrouw gebruikte. Daarna schakelde de media over op zijn echte familienaam.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 maart 2005, 19:28   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, als iets fascistisch is zie ik niet in waarom ik het zo niet zou noemen.
Dan weet u hoegenaamd niet wat fascisme is.
Oud 5 maart 2005, 19:33   #64
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u dringend een woordenboek moet kopen. Uw bijdragen aan dit forum lezend stel ik vast dat u alles als "fascistisch" omschrijft wat niet met uw eigen mening overeenkomt. Nogal een vaste tendens in uw bijdragen.
aantonen
Yossarian is offline  
Oud 5 maart 2005, 19:34   #65
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats werd Remmery geviseerd: hij werd met de dood bedreigd. Niet echter die vrouw. [size=4]Ook dit is wel heel merkwaardig[/size].
verklaren
Yossarian is offline  
Oud 5 maart 2005, 19:47   #66
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, daar hij in het begin zich alsdusdanig bekend maakte. Pas later is aan het licht gekomen dat hij de meisjesnaam van zijn vrouw gebruikte. Daarna schakelde de media over op zijn echte familienaam.
[size=1](Een veel voorkomende fout. Media is meervoud van medium. Moet dus zijn: schakelden. Een schoolmeester zou dat moeten weten.
Doch dit alles geheel terzijde.)[/size]

Laatst gewijzigd door Yossarian : 5 maart 2005 om 19:48.
Yossarian is offline  
Oud 5 maart 2005, 20:27   #67
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Speculatie, speculatie en speculatie.........
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline  
Oud 6 maart 2005, 00:51   #68
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=1](Een veel voorkomende fout. Media is meervoud van medium. Moet dus zijn: schakelden. Een schoolmeester zou dat moeten weten.
Doch dit alles geheel terzijde.)[/size]
Het is niet de eerste keer dat Jan naast de bal slaat, soms heb ik te doen met zijn leerlingen. En inzake keurige opvoeding en respect voor anderen kunnen ze van hem ook niet veel leren...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 6 maart 2005, 15:29   #69
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is van oordeel dat islamitische hoofddoekjes in een aantal situaties zonder meer moeten kunnen worden verboden, daar zij een ideologisch aspect veruitwendigen van de islam, namelijk het ongelijkwaardige sociaal verkeer tussen mannen en vrouwen. Het gaat dus niet om strikt religieuze symbolen. Wij verzetten ons tegen deze publieke onderwerping van de vrouw aan de man. Zeker in overheidsscholen en in openbare dienst kan dit absoluut niet getolereerd worden (maar elders willen wij het ook niet, als ik de zin mag afmaken). De sluipende institutionalisering van de islam moet ongedaan worden gemaakt. De bewijslast inzake de verzoenbaarheid van de islam met onze instellingen en onze rechten en vrijheden ligt bij de moslims.
Van het partijprogramma geript.

Uiteindelijk zijn wij ook tegen hoofddoeken op andere openbare plaatsen (zoals je kan lezen in de tekst)!!!
Fiere Vlaming is offline  
Oud 6 maart 2005, 15:48   #70
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Oud 6 maart 2005, 15:53   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Het is niet de eerste keer dat Jan naast de bal slaat, soms heb ik te doen met zijn leerlingen. En inzake keurige opvoeding en respect voor anderen kunnen ze van hem ook niet veel leren...
Het is ook niet de eerste keer dat jij op de man speelt ipv op de bal. Neem me niet kwalijk. Het ging hier over hoofddoeken.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 6 maart 2005, 18:36   #72
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Het is ook niet de eerste keer dat jij op de man speelt ipv op de bal. Neem me niet kwalijk. Het ging hier over hoofddoeken.

Paulus.
Op de man als het gaat om de partijtop. Met recht, reden én plicht !!!
Oud 6 maart 2005, 18:44   #73
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Op de man als het gaat om de partijtop. Met recht, reden én plicht !!!
Dat begrijp ik, maar ik meen van jou te weten dat Jan in het onderwijs staat en bij mijn weten staat in België geen enkele partijvoorzitter in het onderwijs. Het was wel Jan die je viseerde met dit:

Citaat:

Laten we sereen blijven hé?!

Paulus
Paulus is offline  
Oud 6 maart 2005, 19:53   #74
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Dat begrijp ik, maar ik meen van jou te weten dat Jan in het onderwijs staat en bij mijn weten staat in België geen enkele partijvoorzitter in het onderwijs. Het was wel Jan die je viseerde met dit:

Laten we sereen blijven hé?!

Paulus
Ik geef u de raad nooit mijn woorden in twijfel te trekken, ik lieg niet.
Om u ter wille te zijn toon ik aan wat van een onderwijzer niet wordt verwacht:

[font=Arial][size=2]@Jan van de Berghe, Eagle of silver, e.a.
Gelieve lasterlijke aantijgingen achterwege te laten, en uit eigen beweging uit uw postings te verwijderen.

Allemaal bij voorbaat bedankt voor
het begrip,
de medewerking aan een goeie forumsfeer,
het vermijden van schoolmeesterachtig ingrijpen vanwege de moderatie

Zo verhoopt het althans:
Peter Johan[/size][/font]

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 6 maart 2005 om 19:54.
Oud 6 maart 2005, 20:26   #75
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn volle steun; goed werk Johan!
En nu terug over naar het onderwerp zou ik zeggen,

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 6 maart 2005 om 20:27.
Paulus is offline  
Oud 6 maart 2005, 20:48   #76
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islamitische hoofddoek is echter wel een symbool dat niet past in onze westerse samenleving. En in die zin heeft dan ook Dewinter gelijk dat de moslims in onze landen hiermee tonen dat hun bereidheid tot integratie heel klein is.
Zo braaf heeft Dewinter dat niet gezegd.
Hij zei dat het dragen van een hoofddoek gelijk staat met het ondertekenen van een uitwijzingscontract.

En hij zei er niet bij of dat ging om het dragen van een hoofdoek op school of privé.

En wat zegt Dewinter over het dragen van traditionele kleding door de orthodoxe Antwerpse joden (ook op hun scholen)? Joden die zich niet wensen te integreren wil hij best te vriend houden (want die hebben macht in zijn stad) maar islamieten die hetzelfde gedrag vertonen, worden veroordeeld. Waar is de logica?

Tussen haakjes: jammer genoeg zijn er heel wat criminelen (grote en kleine) onder de allochtone bevolking in Antwerpen - misschien relatief meer dan onder de autochtonen (wat uiteraard te verklaren is door het verschil inzake economische en sociale kansen). Maar onder die vreemde criminelen - van marokkaanse, albanese, poolse, russische, roemeense en andere afkomst - zijn er maar heel weinig die zich door hun kleding onderscheiden van de "westerling", integendeel - die doen niet liever dan zich in hun uiterlijk, hun attributen en hun auto's te spiegelen aan de rijke westeuropese/amerikaanse macho-cultuur.
AEvanLoon is offline  
Oud 6 maart 2005, 21:19   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon
Waar is de logica?
De logica is dat er achter de traditionele kledij van de orthodoxe joden geen politieke boodschap zit, wat wel het geval is met islamitische uiterlijke tekenen.
Oud 6 maart 2005, 21:37   #78
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De logica is dat er achter de traditionele kledij van de orthodoxe joden geen politieke boodschap zit, wat wel het geval is met islamitische uiterlijke tekenen.
en is dit dan de "objectieve" basis waarop het VB haar vreemdelingenbeelid gaat voeren? Als Islamitische uiterlijke tekenen geen teken van aanpassing zijn, dan zijn de joodse tekenen dat evenmin, hoe je het ook draait of keert...
Nu is het uiteraard niet de eerste keer dat FDW op inconsequenties wordt betrapt...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 6 maart 2005, 22:00   #79
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Filip Dewinter heeft in elk geval overschot van gelijk. Het wordt tijd dat er een eind komt aan die linkse hoofddoekencollaboratie. Als die islamieten zo graag een hoofddoek willen dragen, dat ze dan terugkeren naar hun landen van herkomst. Daarbij, die islamieten zijn hier niets verloren. Hetzelfde geldt trouwens ook voor die negers.
Jij denkt dat je met dit soort opmerkingen overdrijvende ironie brengt, Cynicus. Maar het is soft geneuzel, vergeleken met de racistische "humor" die Filips aanhangers in eigen kring vaak doet schuddebuiken.
AEvanLoon is offline  
Oud 6 maart 2005, 22:14   #80
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou de politiek niet mogen reguleren, maar de scholen wel? Op basis van welk merkwaardig axioma wordt dit besloten?

Indien scholen zelf regulerend mogen optreden, dan kan het ministerie van Onderwijs dat evenzeer.
Omdat, meneer de schoomeester elke Inrichtende macht vrij is een Pedagogisch Project te kiezen volgens dewelke het wil opvoeden. Dit Pedagogisch Project, meneer de schoolmeester moet geconcretiseerd worden in een Pedagogisch Plan, dat ter inzage moet liggen in elke school. Dit kan verschillen van school tot school (vrij onderwijs, officieel onderwijs, freinetscholen). Daarom.

Laatst gewijzigd door driewerf : 6 maart 2005 om 22:14.
driewerf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be