Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 23:48   #61
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
In de Koran staan inderdaad verzen met als onderwerp oorlog, maar het was toen ook elke dag oorlog. In de Bijbel heb je dat ook.
In de koran staat dat men oorlog mag voeren ALS men aangevallen wordt, maar als de vijand vrede wil sluiten dan moet men de uitgestoken hand aanvaarden. Verder staat daar ook in dat de profeet op bezoek ging bij zijn stervende Joodse buur en dit als vriend.
Ik heb persoonlijk maar een klein gedeelte gelezen uit de Koran (vertaald in het Nederlands), en de rest heb ik van mijn ouders. Ook heb ik lessen gehad in het Arabisch (wel lang geleden) en daar ben ik ook nooit extreme zaken tegengekomen. Men zei net hetzelfde als wat in de Belgische wetgeving staat (niet stelen, niet...) en als iemand een regel overtrad dan kreeg hij of zij met de meetlat op de handpalmen.

Ik verdedig de Koran omdat ik bij de gekende moslims zoals mijn ouders geen greintje vijandigheid opmerk tegenover de autochtone bevolking. Er is wel kwaadheid tegenover Israel (niet die van België), maar als de oorlog daar stopt zal die kwaadheid ook verdwijnen.

Ik zie geen verschil tussen rassen, en heb zowel autochtone als allochtone vrienden, dus de Islam is voor mij een goede godsdienst net als het Christendom dat is voor haar volgelingen. De kleine groep extremisten (van beide kanten) zullen dat ook niet kunnen veranderen.
Hoe kan je een standpunt nemen over iets als je het niet kent?

Jij bent zo het type moslim dat graag beweerd dat in Islam, homoseksualiteit aanvaard wordt, dat mannen & vrouwen gelijk zijn aan elkaar, waar moslims & niet moslims hand in hand kunnen samenleving, zonder enige religieuse verplichtingen, zolang je maar een goed mens bent en niemand kwaad berokkent
Oud 11 maart 2005, 00:06   #62
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Ik geloof blindelings in God,
.
Dan bent u goed gek, want God bestaat niet.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 00:30   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Jawel want Mo heeft het zelf gezegd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 00:39   #64
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik ken de belangrijkste punten. En er is geen mens dat de Koran of Bijbel volledig kent. Het gaat over de realiteit en die vertelt mij dat er niets verkeerds aan dat geloof is, maar dat er aan bepaalde punten nog gewerkt moet worden (gemoderniseerd).

Citaat:
Jij bent zo het type moslim dat graag beweerd dat in Islam, homoseksualiteit aanvaard wordt,
Heb ik nooit beweerd (zie mijn ander topics) en net als in de Bijbel is men er tegen. Persoonlijk ben ik daar niet tegen, omdat elk mens recht heeft op hoe hij wil leven. Dit is dus zich aanpassen aan de huidige tijd.

Citaat:
dat mannen & vrouwen gelijk zijn aan elkaar,
In mijn eerdere post heb ik daarover al geschreven. Maar in het kort heb ik Marokko als voorbeeld genomen waar nieuwe wetten meer rechten geven aan vrouwen en dit nu al in praktijk omgezet is.

Citaat:
waar moslims & niet moslims hand in hand kunnen samenleving, zonder enige religieuse verplichtingen, zolang je maar een goed mens bent en niemand kwaad berokkent
Ik beperk me tot de omgeving waarin ik woon (dé realiteit), en daar zijn moslims niet vijandig tegenover autochtonen. Er is zeker geen haat en men leeft in vrede met elkaar. Als er een discussie is dan gaat het niet over het geloof (dat de ander niet hetzelfde geloof heeft). Jij hebt het waarschijnlijk over bepaalde moslimlanden waar mensen met vijandige gedachten geen tv of radio hebben en als ze deze hebben dan zien ze alleen de eigen cultuur. Deze mensen haten het onbekende en weten niets over democratie. Zij zijn niet slecht, want hun mening kan snel veranderen, maar de slechte mensen zijn wel diegenen die daar misbruik van maken á la El Qaida.
En zoals ik al eerder zei "In de koran staat dat men oorlog mag voeren ALS men aangevallen wordt, maar als de vijand vrede wil sluiten dan moet men de uitgestoken hand aanvaarden.". Dat sommige nepmoslims daarvan maken "In de koran staat dat men oorlog mag voeren." betekent niet dat de Islam slecht is.

Hetgeen ik neertype heb ik uit persoonlijke ervaring (ik kom uit een groot gezin + vertakkingen + vrienden +...) en de enige die koortsachtig naar negatieve punten zoeken zijn mensen die daar baat bij hebben, zoals VBers.
Oud 11 maart 2005, 00:41   #65
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit in wat je gelooft, zolang men dat geloof positief gebruikt.
Oud 11 maart 2005, 01:38   #66
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
En nu moet ik een paar aziaten en zwarten zoeken om jouw bewering te controleren?

Het is lang geleden dat ik in Brussel geweest ben en ik moet bekennen dat ik alleen daar ben om mijn zaken af te handelen en niet om rond te kijken. Maar ik geloof je wel. Je bedoelt waarschijnlijk bepaalde jongeren die zich erg misdragen (zoals in achterstandbuurten altijd voorkomt) en die moeten van mij zeker hard aangepakt worden. Zelfs Marokkanen ergeren zich aan hen, maar in België is het zo dat iedereen zich alleen met zijn eigen zaken moeit.
Misschien een troost...Sommige van die jongeren gedragen zich ook zo in Marokko tijdens de vakantiedagen en daar krijgen ze vaak klop van de bewoners daar.
Van die vuile straten geloof ik ook wel, want in Antwerpen was dat een tijd terug ook het geval geweest. Nu zie je dat gelukkig niet meer, buiten een paar straten nog.

jij?

Kijk. Als je niet in de buurt van zwarten, of Marokkanen, of Turken, of...wilt wonen is dat een eigen beslissing. Dat huizen "onder de prijs" (prijzen zijn gewoon te snel omhoog gegaan) verkocht worden heeft te maken met dat allochtonen niet meer kunnen betalen. Voor autochtonen is een hogere prijs dan weer geen probleem om te betalen, zij die het zo slecht hebben.

En "Omdat er niemand meer wil wonen" klopt niet, want die allochtonen willen dat wel.
Najim jongen, het is niet makkelijk moslim zijn. Kom je je een beetje ontspannen, word je langs alle kanten bestookt. Ben ik blij dat ik niet in jou schoenen sta.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 06:52   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Hoe komt het dan dat Jezus geen geweld predikte maar liefde en dat bij Mohammed in de Koran van elke bladzijde het bloed van de letters druipt?
Omdat Jezus een homo was: http://forum.politics.be/showthread.php?t=28941

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 09:50   #68
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dan dat Jezus geen geweld predikte maar liefde en dat bij Mohammed in de Koran van elke bladzijde het bloed van de letters druipt?
De bijbel is niet alleen Jezus.
Als in de Koran het bloed van elke bladzijde druipt, dan stroomt het toch wel met beken uit het OT.
Zelfs het NT is niet alleen Jezus.
Het Boek der Openbaringen ooit gelezen? Tot in de meest platische details wordt er de grootste holocaust in beschreven die je maar kan vinden in de religieuze wereld. Persoonlijk vind ik het één van de meest grandioze en symbolisch beladen horrorverhalen die er ooit geschreven zijn.
Het is het laatste boek van de bijbel en een toekomstbeeld voor ons allen.
Dat is dus waar die zogenaamde liefde ons naar toe gaat brengen...
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 13:12   #69
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik geloof dat u gek bent om er NIET in te geloven, maar je hebt dat recht ...dat heet dan vrijheid van geloofsovertuiging 8)
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 14:21   #70
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

geloven is zien
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2005, 15:47   #71
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Als in de Koran het bloed van elke bladzijde druipt, dan stroomt het toch wel met beken uit het OT.
Het Boek der Openbaringen ooit gelezen? Tot in de meest platische details wordt er de grootste holocaust in beschreven die je maar kan vinden in de religieuze wereld. Persoonlijk vind ik het één van de meest grandioze en symbolisch beladen horrorverhalen die er ooit geschreven zijn.
Het OT is dan ook dezelfde rommel, Jezus maakte al een beetje grote kuis in die onzin. Mo deed 700 jaar later weer het omgekeerde.
Oud 11 maart 2005, 17:33   #72
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk
Ken maar zeer weinig van het Christendom, maar ik dacht dat het gebaseerd was op het nieuwe testament wat handelt over het leven van jezus... en niet op boek der openbaringen en dergerlijke
Oud 11 maart 2005, 17:38   #73
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
En ik geloof dat u gek bent om er NIET in te geloven, maar je hebt dat recht ...dat heet dan vrijheid van geloofsovertuiging 8)
Ik geloof dat de aarde plat is en dat god boos is als het dondert, u ook?
Oud 11 maart 2005, 18:19   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als een maagd zwanger wordt is het een onbevlekte ontvangenis.
Oud 11 maart 2005, 23:30   #75
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En als een maagd zwanger wordt is het een onbevlekte ontvangenis.
Dat weet toch iedereen !
Oud 12 maart 2005, 09:32   #76
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Ashrawi daar niet in gelooft is hij/zij goed gek!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 12:14   #77
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken maar zeer weinig van het Christendom, maar ik dacht dat het gebaseerd was op het nieuwe testament wat handelt over het leven van jezus... en niet op boek der openbaringen en dergerlijke
Het NT omvat zowel de 4 evangelies (leven van Jezus), Handelingen van de apostelen, brieven van de apostelen (o.m. van paulus, petrus) en de Apocalyps ofte Openbaring. En die openbaring is inderdaad nogall zeer bloeddorstig. Christenen erkennen ook het OT (hoewel de RKK hier minder aandacht aan besteedt, het zijn voor de protestantse en calvinistische kerken die er aandacht aan besteden). Daarenboven, om het helemaal ingewikkeld te maken: een aantal boeken uit de joodse Tenach zijn door de RKK niet opgenomen in de Bijbel, terwijl de calvinisten die wel opnemen in de Bijbel (ik dacht ondermeer het boek Deuteronemicum, maar daar kan ik mij vergissen.) Binnen de prostestantse kerken is er dan ook nog een dispuut rond de vertaling: sommigen zweren bij de Statenbijbel, andere de King James vertaling en zo zijn er nog enkelen.

Enfin, het is een soep kwa.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 13:36   #78
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Als Ashrawi daar niet in gelooft is hij/zij goed gek!
Hij?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 13:38   #79
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij bent zo het type moslim dat graag beweerd dat in Islam, homoseksualiteit aanvaard wordt, dat mannen & vrouwen gelijk zijn aan elkaar, waar moslims & niet moslims hand in hand kunnen samenleving, zonder enige religieuse verplichtingen, zolang je maar een goed mens bent en niemand kwaad berokkent
Najim is een moslim die bang is van de Koran. En gelijk heeft ie.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2005, 15:31   #80
Najim
Partijlid

Najim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Najim is een moslim die bang is van de Koran. En gelijk heeft ie.
Wat is "bang"?? 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be