Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 18:23   #61
Luddo
Minister

Standaard

Dat was een abuus dat verkeerd was!

Laatst gewijzigd door Luddo : 14 maart 2005 om 18:25.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 19:08   #62
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

they claim that race is only a matter of skin colour and we are all equal.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 19:15   #63
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Omagh, Ulster - Noord Ierland, 1998.

Oud 14 maart 2005, 20:22   #64
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
our equals.

Ge zult in zo een gemeenschap maar eens kleingeschapen zijn

Zolang IK zo niet moet lopen zie ik er geen graten in eigelijk
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 20:31   #65
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
our equals.

Wie is die lelijkerd op je avatar?

Waarom vind jij dit raar? Waarom draag jij kleding? Zou jij kleding dragen als niemand kleding droeg.
Waarom doe je alsof westerlingen nooit oorlog met elkaar hebben gehad?
Waarom ben je een racist?
Waarom... etc. etc. etc.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 14 maart 2005 om 20:31.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 21:22   #66
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
our equals.

Amai die gast heeft lelijke voeten
Oud 23 maart 2005, 13:57   #67
Strasser
Banneling

Strasser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Job-hunters face racism
from Brussels employers

8 March 2005

BRUSSELS ? Half of foreigners looking for work in Brussels face discrimination at least once, according to a new study.

The investigation, commissioned by the Brussels Regional Job Office (Orbem), was carried out by the KUL and ULB universities and will be made public on 16 March.

On Tuesday, La Derniere Heure reported that the study will show that Moroccans and Turks are the greatest victims of racist employers.

Sub-Saharan Africans also suffer discrimination when applying for jobs, but to a lesser degree.

The Centre for Equality of Opportunity and the Fight Against Racism also recorded "an annual increase in forms of discrimination" since 2000.

The if(flashinstalled == 2){document.write(" ");}else{document.write("[img][/img]");}universities followed job-hunters for three months and found in 27 percent of cases the candidates had "either reasons to believe they had received unequal treatment or real unequal treatment due to the ethnic origin".

When Belgians applied for the same post, the percentage of believed discrimination or actual discrimination rose to 45 percent.

The report concluded that statistically foreigners had fewer chances of finding a job than their Belgian counterparts.

"The large majority of Moroccan or Turkish workers find themselves doing manual work or jobs paying low salaries," said the report.

Other workers who face discrimination include Italians and Southern Europeans.

The universities' study blames employers and temp agencies for discrimination and says the law on short-term contracts is being abused to give workers limited rights.

In particular, the study shames the European Commission, claiming a number of workers there have had short-term contracts renewed as many as four times. Legally, a temporary contract can only be renewed twice.

"Instability is becoming the norm and stable contracts the exception," said the report.

[Copyright Expatica 2005]

Subject: Belgian news

Op welke manier dienen allochtonen zich in Belgie dan precies te integreren?
En het VB maar roepen en tieren dat de allochtonen allemaal doppen zeker?
Ze zorgen er hier in Belgie zelf voor met hun racisme.
Het grote probleem hier zijn niet de allochtonen op zich, maar de autochtonen die de allochtonen gewoon geen kans geven. Dan is het makkelijk om te schieten hé.

Enfin zo zie je maar eens wat men in het buitenland over ons denkt.
Wat het buitenland over ons Vlamingen denkt interesseert mij "Jack Shit". Het zijn toch allemaal dezelfden die aan de touwtjes trekken.
Strasser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 22:19   #68
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote probleem hier zijn niet de allochtonen op zich, maar de autochtonen die de allochtonen gewoon geen kans geven. Dan is het makkelijk om te schieten hé.
Bravo, blijkbaar heeft de indoctrinatie bij jou goed gewerkt. De eigen bevolking een opgeklopt schuldgevoel geven, zoals soms wel wordt gedaan bij Damiaanactie en 11.11.11.

Geen kans geven??? Gij zwanst zeker?
Met het CGKR ben je verplicht autochtonen de discrimineren opdat je geen proces aan uw been zou krijgen wegens het discrimineren van allochtonen.

Ga als bedrijf maar eens winst boeken als je bv. een luie allochtoon verplicht moet kiezen tegenover een noeste autochtone arbeider. Economie klinkt onbekend in de oren?

Momenteel hebben allochtonen een extra wapen waarop zij zich kunnen beroepen als zij iets niet verkrijgen of iets niet naar hun zin is: het CGKR.

Laatst gewijzigd door de mestkever : 23 maart 2005 om 22:19.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 19:58   #69
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Met het CGKR ben je verplicht autochtonen de discrimineren opdat je geen proces aan uw been zou krijgen wegens het discrimineren van allochtonen.
En is dit de schuld van de allochtonen of van het CGKR?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2005, 21:49   #70
de mestkever
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
En is dit de schuld van de allochtonen of van het CGKR?
Van het CGKR natuurlijk. In dit geval is het niet de schuld van de allochtonen, maar van het CGKR.

En ook in vele gevallen is de schuld te wijten aan de overheid/het wanbeleid in plaats aan de allochtonen.
Het lakse vreemdelingenbeleid leidt nu éénmaal tot wantoestanden. En dat beleid moet aangepakt worden. Momenteel zie ik een veel te tollerant beleid tegenover intollerante en criminele allochtonen.
Oud 27 maart 2005, 17:40   #71
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Bravo, blijkbaar heeft de indoctrinatie bij jou goed gewerkt. De eigen bevolking een opgeklopt schuldgevoel geven, zoals soms wel wordt gedaan bij Damiaanactie en 11.11.11.

Geen kans geven??? Gij zwanst zeker?

Ga als bedrijf maar eens winst boeken als je bv. een luie allochtoon verplicht moet kiezen tegenover een noeste autochtone arbeider. Economie klinkt onbekend in de oren?

Momenteel hebben allochtonen een extra wapen waarop zij zich kunnen beroepen als zij iets niet verkrijgen of iets niet naar hun zin is: het CGKR.
LOL
ik ben bedrijfsleider en heb in 2004 1 miljoen euro winst gemaakt.
Dit dankzij een mix van autochtone en allochtone mensen die prachtig werk geleverd hebben.
ik heb maar 1 iemand ontslagen in 2004, een autochtone antwerpenaar die zichzelf te goed vond om in shiften te werken.
Luiaards vind je overal, en zeker ook in Belgie.

Trouwens maar te hopen dat het CGKR met hun spionnen andere bedrijfsleiders aanspoort om iedereen een eerlijke kans te geven zonder zoals u verblindt te zijn door slogans en cafepraat van het VB.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 17:50   #72
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strasser
Wat het buitenland over ons Vlamingen denkt interesseert mij "Jack Shit". Het zijn toch allemaal dezelfden die aan de touwtjes trekken.
Juist, buitenlanders
Oud 27 maart 2005, 18:28   #73
VB'er
Vreemdeling

VB'er's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar VB'er
Standaard

Ik zal niet veel zeggen: Buitenland kent België niet om zijn racisme, want buitenland kent niet veel van België. Als men aan een Duitser, een Nederlander, Een Fransman, een Brit, een Italiaan, een Oostenrijker, een spanjaard vraagt of hij weet of er racisme is in België zal hij antwoorden: "Ik weet het niet". Als men zo'n vragen zullen stellen zou men beter weggaan. Vraag eerst waarom er racisme is bij ons! In Vlaanderen komen er exact 25 racisten bij per week omdat ze worden gediscrimineerd door vreemdelingen of wanneer men de echte waarheid begint te zien over de mislukte integratie en het vertroetelen van vreemdelingen hier. Ik heb al veel mensen horen zeggen: "Veel vreemdelingen zitten met ons te lachen omdat wij werken voor hen en zij niet. Je zou nog racist worden" Racisme bestaat nu overal en wanneer men de problemen van deze tijd niet rap zal behandelen zal het slecht aflopen. We moeten ons beschermen tegen deze paard van troje. Stem rechts!! Want de meeste traditionele partijen doen er niets aan! echt NIETS!! In andere landen begint ook de rechtse partijen te groeien vanwege ook de economische problemen ( werkloosheid stijgt, faillisementen,...) We moeten er iets aan doen. Dus stem de volgende keer rechts. Want als we er niets aan doen, verliezen we onze cultuur en gaan we naar zo'n zogezegde utopie van multiculturaliteit. Dit mag niet gebeuren! Zie naar de U.S.! Armoede en honger!! dit mag niet gebeuren in Europa (hoewel er al is)!! Stem Rechts voor jouw welzijn en uw nageslacht!!
VB'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2005, 21:21   #74
de mestkever
Partijlid

Standaard

Citaat:
LOL
ik ben bedrijfsleider en heb in 2004 1 miljoen euro winst gemaakt.
Dit dankzij een mix van autochtone en allochtone mensen die prachtig werk geleverd hebben.
ik heb maar 1 iemand ontslagen in 2004, een autochtone antwerpenaar die zichzelf te goed vond om in shiften te werken.
Luiaards vind je overal, en zeker ook in Belgie.

Trouwens maar te hopen dat het CGKR met hun spionnen andere bedrijfsleiders aanspoort om iedereen een eerlijke kans te geven zonder zoals u verblindt te zijn door slogans en cafepraat van het VB.
Jamaar, ik zeg niet dat alle allochtonen geen goed werk kunnen leveren he. Ik zeg gewoon dat als je een autochtoon beter werk ziet leveren dan een allochtoon maar dan toch die allochtoon moet aannemen omdat hij anders naar het CGKR gaat lopen gaat mij tever.

Zoals ook bert ancien zei he: 'als er geen allochtonen in een vereniging zit, wordt die niet gesubsidiëerd.' Dat soort toestanden spelen zich nu af of lijken zich nu af te spelen. En daarom val ik de allochtonen niet aan he, maar wel het wanbeleid en de bemoeizucht van leken (zoals het CGKR) in het bedrijfsleven.
Oud 28 maart 2005, 01:08   #75
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op welke manier dienen allochtonen zich in Belgie dan precies te integreren?
En het VB maar roepen en tieren dat de allochtonen allemaal doppen zeker?

als de werkgevers toch zo "racsitisch" zijn, waarom worden er dan toch zoveel Indiërs en Marrokaans emeisjes aangenomen??
U denkt toch niet dat een werkgever neen tegen een Marrokaan zegt omwille van zijn huidskleur wanneer die man perfect de verreiste competenties heeft???
als ik trouwens eens gewoon rondkijk op 't univ bij ons dan verwondert het mij eerlijk gezegd niet echt dat er weinig Marrokaans jongens doorstoten naar hogere banen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 10:31   #76
VB'er
Vreemdeling

VB'er's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar VB'er
Standaard

Waarom worden er zoveel Indiërs en Marrokanen aangenomen? Omdat het goedkoper uitvalt. Dit valt natuurlijk tegen wanneer men ziet dat deze vreemden niet willen werken. Ik zeg niet dat ALLE vreemden lui zijn maar ik zeg gewoon dat een groot aantal (zoals in Soubry in Roeselare) het niet willen doen vanwege hun luie gedrag.
VB'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 13:20   #77
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Copyright Expatica 2005]
<knip>

Expatica Belgium is gelegen in Diegem!!! Culliganlaan 1B als je het moet weten! Buitenland, mijn voeten ja! Dit is weer een staaltje van de Belgische regimepers.

Moet je eens lezen wat ze écht over ons denken in het buitenland:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Fleming
It has finally happened. The Vlaams Blok has been outlawed in Belgium. From my limited understanding and a flying visit to Flanders, I concluded that the Vlaams Blok is probably the best conservative party in Europe and North America. Quite apart from advocating Flemish independence, they want to preserve Belgium’s European identity and Christian morality. We’ll be posting my Perspective on the Vlaams Blok and I am including the text of VB leader Frank Vanhecke’s message sent by the well-known writer Paul Belien with the remark, “We are all criminals now,” a statement that will soon resonate far beyond Belgium and the EU. Loving one’s own people and religion is now a crime.
http://www.chroniclesmagazine.org/cg...ught_Criminals

In Chronicles Magazine
Oud 1 april 2005, 16:04   #78
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Voltreffer!
Oud 7 april 2005, 11:50   #79
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein

Expatica Belgium is gelegen in Diegem!!! Culliganlaan 1B als je het moet weten! Buitenland, mijn voeten ja! Dit is weer een staaltje van de Belgische regimepers.

Moet je eens lezen wat ze écht over ons denken in het buitenland:

http://www.chroniclesmagazine.org/cg...ught_Criminals

In Chronicles Magazine
Behalve Duitsland, Oostenrijk en de Amerikaanse Bible belt zal uw rechtse-ultra-conservatieve website niet veel lezers tellen vrees ik.

Expatica Belgium is een onderdeel van een Internationale Organisatie van expats in de wereld. maw die hebben een bredere basis aan lezers dan uw neocons op het chroniclesmagazine.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be