Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 maart 2005, 20:51   #61
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BelgZonderMeer
Dat zegt U, ik noem die mensen geen pummels en heb respect voor ieders mening, 'k heb alleen mijn bedenkingen bij de ideologie waar ze zich achter scharen.

Ik ga er niet mee akkoord en dat is ook mijn goed recht. Pummel zijn heeft daar weinig mee te maken. Het is gewoon dat al die mensen overgestapt zijn naar het Vlaams Belang uit onvrede.

Ik herhaal dus nog een keer: het zijn veelal ontevreden mensen die éénvoudige oplossingen willen voor moeilijke problemen.
Elke kiezer die van de ene partij naar de andere partij over stapt doet dat uit onvrede,dit wil zeggen dat de andere partijen al veel ontevrede kiezers hebben gehad die voor een groot deel alle maal overstappen naar de zelfde partij.
Oud 16 maart 2005, 20:57   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim
bron: http://www.gva.be/nieuws/Politiek/default.asp?art={E97DC84F-03AF-40A2-8894-E9BAF564C15A}

"14/03 Publiek debat over omstreden brief van senaatsvoorzitter Lizin
...
...
Naar verluidt drongen vooral de CD&V, maar ook MR, Vlaams Belang en cdH aan op een publiek debat over het incident met de brief."

Ik moest spontaan lachen om "Vlaams Belang" Rob Klop slaat vrouw bont en blauw = geen probleem voor het VB, Rob Klop slaat huurster in elkaar = geen probleem voor het VB, een andere lid probeert en hond te wurgen = geen probleem voor het vb,...een brief naar een rechter met de vraag om het dossier goed te bekijken = halt! Dit kan voor het VB niet!!
je leest te veel de Morgen ! wie werd er veroordeeld ? Juist, niemand !

Lizin wou een rechter beïnvloeden... typisch voor de PS, dat deden ze misschien ook eens niet zolang geleden voor een ander geruchtmakend proces
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 maart 2005, 21:05   #63
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Waarom het Belang groot is geworden?
Creer een "probleem" en zorg dat je voor dit "probleem" een "oplossing" hebt. Zo verwerf je een machtsbasis.
NIET het vlmaams belang heeft het probleem gekreed maar de zo gezegde democratise partijen die de vreemdelingen allemaal samen hebben gestoken in getoos en ze aan hun lot over gelaten en dat het probleem zich voor doet probeert stemmen te winnen met ze te bevoordelen met van alles en nog wat ,B.V. voorrang op huis vesting ,betere bescherming tegen huisjes melkers,gratis rijlessen, gratis cursusen nederlands,enz.......denk na voor geiemand van iets beschuldigd
Oud 16 maart 2005, 21:05   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Er worden volle bak bruiden geimporteerd vanuit Turkije richting Duitsland.Was vorige week op de Nederlandse TV.
Een Turkse vrouw heeft haar mond hierover opengedaan en heeft al heel wat bedreigingen en tegenwind gehad.
die zal het moeten bekopen en zou in de loop van volgende weken kunnen verdwijnen... ik zou er niet van verschieten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 16 maart 2005, 21:10   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Vlaams Belang is zeker een ernstige partij, met een strakke lijn, recht op de man af, aan compromissen wordt weinig tijd verloren. Overal worden pogingen ondernomen om stokken tussen de wielen te steken, maar dat helpt geen moer !

Het partijbestuur van het Vlaams Belang heeft trouwens haar standpunten bevestigd en dat het bericht in Het Nieuwsblad van maandag m.b.t. het plaatsen van moslims op verkiezingslijsten geen sprake kan zijn en het geen correcte weergave is van het "gesprek" dat Gerolf Annemans met een journalist heeft gehad.
ancapa is offline  
Oud 16 maart 2005, 21:19   #66
strijder
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Het Vlaams Belang is niet verantwoordelijk voor de bestaande problemen. Ze is wel verantwoordelijk voor de polarisering rond bepaalde problemen, bijvoorbeeld het allochtone probleem, de confrontatie Vlaming-Waal, ... . U zegt dat regerende partijen het probleem niet zien of niet willen zien. Het probleem is dat men een genuanceerde oplossing nastreeft, terwijl velen blijkbaar een eenvoudige onrealistische oplossing willen. Een banaal voorbeeld, wat is de oplossing voor de miljardenstroom naar Wallonie? Vlaamse onafhankelijkheid, zou het ongenuanceerder kunnen. Het Vlaams Belang is een van de redenen dat men vandaag een falende besluitvorming heeft. We zouden het als volgt kunnen stellen, naarmate het Belang groeit ziet men dat besturen onmogelijk wordt, bijvoorbeeld Antwerpen. Wat is de oplossing? Het doorbreken van het cordon? Absoluut niet. Men moet het Belang aanpakken op het politieke toneel, neem bijvoorbeeld de houding van Spirit rondom het referendum over de Europese Grondwet. Het Belang zit bij deze in een win/win-situatie. Bij een referendum neemt men de kans te baat om een eventuele toetreding van Turkije aan te klagen. Bij geen referendum ziet het Vlaams Belang de kans om de PS-dictatuur aan te klagen en de zwakte van de Vlaams partijen aan te geven. Spirit heeft bij deze de foute keuze gemaakt. Men had consequent aan zijn houding vast moeten houden, eveneens als dit zou betekenen dat de grondwet er niet doorkwam.
die genuanceerde oplosing die de regering bereikt is gewoonlijk uit gezed door dewaalse partijen en in het na deel van de vlaamingen B.H.V.,het Brusselsgewest,de fasiliteiten in de rand,twee talige benoemingen,voeren,verfransingen in zuidoost vlaanderen,enzvoort....
Oud 16 maart 2005, 22:08   #67
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De citaten waarachter je vraagt komen uit de hoofden van de vele vlaamsblok kiezers die niet liever zouden willen dan dat elke vreemdeling 't land zou verlaten...
Dat heb ik nog nooit van iemand vernomen. Wellicht beweeg ik me in betere milieus
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline  
Oud 16 maart 2005, 22:14   #68
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt U, ik noem die mensen geen pummels en heb respect voor ieders mening, 'k heb alleen mijn bedenkingen bij de ideologie waar ze zich achter scharen.

Ik ga er niet mee akkoord en dat is ook mijn goed recht. Pummel zijn heeft daar weinig mee te maken. Het is gewoon dat al die mensen overgestapt zijn naar het Vlaams Belang uit onvrede.

Ik herhaal dus nog een keer: het zijn veelal ontevreden mensen die éénvoudige oplossingen willen voor moeilijke problemen.
Wat voor een ideologie stelt u zich daarbij voor?
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be