Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 maart 2005, 16:25   #61
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Merkwaardig. Sedert maart is het niet aan in het nieuws geweest. Of is de zaak misschien al gesplitst?

Volgens de laatste streefdatum van de N-VA zou alles ten laatste op 15 maart in kannen en kruiken geweest zijn...

Had de N-VA misschien 15 maart van het jaar 2007 bedoeld?
de nieuwste deadline is pasen, maar ze weten nog niet welk jaar
muys is offline  
Oud 18 maart 2005, 16:32   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkwaardig. Sedert maart is het niet aan in het nieuws geweest. Of is de zaak misschien al gesplitst?

Volgens de laatste streefdatum van de N-VA zou alles ten laatste op 15 maart in kannen en kruiken geweest zijn...

Had de N-VA misschien 15 maart van het jaar 2007 bedoeld?
Het is nu een al jaar geleden dat boer swa stond te roepen dat hij dat eens in 5 minuten ging klaren en waar staan we nu?.........juist...nergens!!!!!
daiwa is offline  
Oud 18 maart 2005, 16:36   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Het is nu een al jaar geleden dat boer swa stond te roepen dat hij dat eens in 5 minuten ging klaren en waar staan we nu?.........juist...nergens!!!!!
We staan eigenlijk nu verder dan toen: de eensgezindheid is verdwenen daar een aantal partijen nu bereid zijn een prijs te betalen. En de N-VA heeft haar stoere taal ondertussen al ingeslikt.

De enige partij die onverminderd duidelijke taal blijft spreken is het Vlaams Belang.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 18 maart 2005, 16:37   #64
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het gaat goed voor het Belang... dat is duidelijk.

Maar hoe dichter de macht komt hoe moeilijker het zal worden om sommigen in bedwang te houden...
De gemakkelijke jaren zijn achter de rug, de moeilijke beginnen nu.

Persoonlijke ambities komen naar voor... de oeroude VB-boegbeelden zullen de rest in toom moeten houden en moeten leren dat niet hun eigen persoontje telt maar wel het einddoel.... de Vlaamse Republiek.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 maart 2005, 16:41   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Maar hoe dichter de macht komt hoe moeilijker het zal worden om sommigen in bedwang te houden...
De gemakkelijke jaren zijn achter de rug, de moeilijke beginnen nu.
Een aantal dingen worden hier gewoon wat opgeblazen. Aartsverdraaier Clemens suggereert dat er plotseling allerlei spanningen steeds duidelijker naar voren treden. Ondertussen is het echter wel zo dat we dit fabeltje al een paar jaar horen. Ik herinner me nog hoe een Nederlander een boek schreef over het Vlaams Blok waarin hij dat belichtte ("Jonge Turken"). Toen kondigde men ook al aan dat een scheuring binnen het Vlaams Blok alleen nog maar een zaak zou zijn van een paar weken...

Waar mensen zijn bestaat er soms ook onenigheid en misverstanden. Het zou verwonderlijk zijn mocht dat het Vlaams Belang daarop een uitzondering zijn. Alleen komt het er op aan goed hiermee om te gaan. En dat heeft het Vlaams Belang altijd al goed weten te doen.
Oud 18 maart 2005, 16:49   #66
Tegendradigaard

Standaard

Dat is tot hiertoe de sterkte van het VB geweest onder andere he Jan. Sterkte die de nieuwkomers daarom nog niet helemaal eigen is...

Jan, het einde van het VB voorspellen das zo als het einde van de wereld voorspellen he.... Ooit zal het eindigen, zoals alles op deze wereld, maar niemand weet wanneer.

Maar het is een soort van geestelijke masturbatie voor sommige mensen, ze houden zich recht aan de gedachte dat het VB zou verdwijnen... zo maar weg... net de X-files...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 maart 2005, 16:49   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We staan eigenlijk nu verder dan toen: de eensgezindheid is verdwenen daar een aantal partijen nu bereid zijn een prijs te betalen. En de N-VA heeft haar stoere taal ondertussen al ingeslikt.

De enige partij die onverminderd duidelijke taal blijft spreken is het Vlaams Belang.
En uit frustratie omdat zijn partij haar kar begint te keren weet Clemens er niets beters op te verzinnen dan hier een topic te starten om het Vlaams Belang in een slecht daglicht te stellen. Zielig.

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 maart 2005 om 16:50.
daiwa is offline  
Oud 18 maart 2005, 16:50   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Jan, het einde van het VB voorspellen das zo als het einde van de wereld voorspellen he.... Ooit zal het eindigen, zoals alles op deze wereld, maar niemand weet wanneer.
Wanneer kondigt men met hetzelfde gemak ook het einde van de CD&V, SP.a, Groen! en de VLD aan?
Oud 18 maart 2005, 17:22   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer kondigt men met hetzelfde gemak ook het einde van de CD&V, SP.a, Groen! en de VLD aan?
Die beschermen zichzelf wel met de nodige wetsaanpassingen (verkrachtingen) als dat nodig moest zijn.
daiwa is offline  
Oud 18 maart 2005, 18:01   #70
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het is toch erg hé voor het Blok
dat de splitsing van de kieskring BHV
dag in dag uit in het nieuws is
dank zij N-VA.
Ja, elke dag in't nieuws hoe BHV alweer niet gaat gesplitst worden, en hoe er een grote prijs zal op tafel gelegd worden
Oud 18 maart 2005, 22:19   #71
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Eensgezindheid zal moeilijk worden, maar niet onmogelijk. Op economisch gebied is het volgens mij wel mogelijk om een wig te drijven tussen de linkse en rechtse vleugel. Idem voor de ethisch conservatieve vleugel, ik vraag me af in hoeverre er eensgezindheid bestaat omtrent het euthanasie- en abortusstandpunt? Waarschijnlijk zal het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid wel genoeg zijn om iedereen aan boord te houden.
Phrea|K is offline  
Oud 19 maart 2005, 08:36   #72
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=3]De zwalpende koers van het Belang [/SIZE]

Vlaams Belang probeert zich de jongste maanden ideologisch te herprofileren. Maar de partij maakt er een behoorlijk rommeltje van.

Nog goed dat er zoiets bestaat als een cordon sanitaire, een acute vorm ,,baseball-journalistiek'' en dat Belang-politici behoorlijk vijandig reageren op elke gezonde journalistieke interesse.

Anders zou voorzitter Frank Vanhecke sterretjes zien.

bron : DS
Clemens is offline  
Oud 19 maart 2005, 08:39   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Eensgezindheid zal moeilijk worden, maar niet onmogelijk. Op economisch gebied is het volgens mij wel mogelijk om een wig te drijven tussen de linkse en rechtse vleugel.
Mag ik dan van u eens vernemen uit welke personen deze vleugels bestaan? Wie is volgens u dan wel "economisch links" in het Vlaams Belang en waaruit leidt u dat af?
Oud 19 maart 2005, 08:42   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Idem voor de ethisch conservatieve vleugel, ik vraag me af in hoeverre er eensgezindheid bestaat omtrent het euthanasie- en abortusstandpunt?
Merkwaardige tegenstelling: enerzijds beweert u met stelligheid dat eensgezindheid rond dit onderwerp moeilijk wordt, maar anderzijds weet u blijkbaar niet of er wel eensgezindheid bestaat.

De eensgezindheid over abortus en euthanasie is nog altijd groot. De enige VB'er die een ander standpunt over euthanasie deelt, is Verreycken senior. Hij heeft er evenwel nooit een strijdpunt van gemaakt en het ziet er ook niet naar uit dat hij zich hierop zal of wil profileren.
Oud 19 maart 2005, 09:26   #75
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het is toch erg hé voor het Blok
dat de splitsing van de kieskring BHV
dag in dag uit in het nieuws is
dank zij N-VA.
Ik denk dat het eerder erg is voor de n-va...
Met elke dag die voorbijgaat wordt het n-va verraad aan haar eigen beloften zelfs voor de meest naïeve n-va kiezer duidelijker.
Dat jullie tegen het Vlaams Belang zijn, kan ik inkomen, want dat is een politieke concurrent.
Een klein jaar na jullie intronisatie in de Vlaamse Regering, kan men slechts vaststellen dat jullie ook tegen het Vlaams belang zijn. Met kleine b dan wel.
Oud 19 maart 2005, 10:03   #76
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkwaardige tegenstelling: enerzijds beweert u met stelligheid dat eensgezindheid rond dit onderwerp moeilijk wordt, maar anderzijds weet u blijkbaar niet of er wel eensgezindheid bestaat.

De eensgezindheid over abortus en euthanasie is nog altijd groot. De enige VB'er die een ander standpunt over euthanasie deelt, is Verreycken senior. Hij heeft er evenwel nooit een strijdpunt van gemaakt en het ziet er ook niet naar uit dat hij zich hierop zal of wil profileren.
Ge nog stukken harder liegen dan Pinokkio... als leraar kan dat tellen. Uw geheugen eventjes opfrissen: Vanhecke, Buysse, Van den Eynde, Deman, Demol en vele tientallen andere Behang-parlementsleden.

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 19 maart 2005 om 10:04.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 19 maart 2005, 10:06   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Ge nog stukken harder liegen dan Pinokkio... als leraar kan dat tellen. Uw geheugen eventjes opfrissen: Vanhecke, Buysse, Van den Eynde, Deman, Demol en vele tientallen andere Behang-parlementsleden.
Ik zie dan met veel plezier uit naar de teksten waarin al deze parlementsleden stellen dat ze voor euthanasie zijn. Kom, frietenbakker Decoorne, duik eens in uw archief!
Oud 19 maart 2005, 10:20   #78
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dan met veel plezier uit naar de teksten waarin al deze parlementsleden stellen dat ze voor euthanasie zijn. Kom, frietenbakker Decoorne, duik eens in uw archief!
Wat abortus betreft is de lijst nog ontzettend langer, zeker 85 % pro ! Kan bijna niet anders, gezien het hoofdkwartier (Madou) een ware hoerentent is...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 19 maart 2005, 10:29   #79
Piet Hein
Minister

Standaard

Is er in niet iedere partij soms niet onderlinge twits over bepaalde standpunten.
Piet Hein is offline  
Oud 19 maart 2005, 10:32   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Is er in niet iedere partij soms niet onderlinge twits over bepaalde standpunten.
Natuurlijk, daar heb ik trouwens niet het minste probleem mee. Dat Verreycken bijvoorbeeld een ander persoonlijk standpunt heeft dan de partijlijn, is voor me op zich geen probleem. Dit is evenwel bij mij een criterium om bepaalde mensen wel of niet mijn stem te geven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be