Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 19:59   #61
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Och denk niet omdat we een euro betalen voor moskeeen, dat de moslims hun vrouw niet meer slaan .
Dat zeg ik toch niet. Het zal best dat er moslims zijn die hun vrouw slaan.(niet alle moslims en ook niet alleen moslims). Ik keur dit toch ook niet goed. Maar als de kerk subsidies krijgt lijkt het mij logisch dat moskeeën dat ook krijgen. Ofwel iedereen ofwel niemand.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 20:12   #62
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Dat zeg ik toch niet. Het zal best dat er moslims zijn die hun vrouw slaan.(niet alle moslims en ook niet alleen moslims). Ik keur dit toch ook niet goed. Maar als de kerk subsidies krijgt lijkt het mij logisch dat moskeeën dat ook krijgen. Ofwel iedereen ofwel niemand.
Ben eigenlijk voorstander van dat geen enkele godsdienstige vereniging geld moet krijgen van de overheid. Dus zou ik zeggen, niemand.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 20:30   #63
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als de kerk subsidies krijgt lijkt het mij logisch dat moskeeën dat ook krijgen. Ofwel iedereen ofwel niemand.
[font=Arial][size=3]Waarom? We leven nog altijd in België. Heel ons bestaan al zijn wij christelijk/katholiek. Ik heb niets tegen moskeeën en moslims, maar ik zie niet in waarom wij daarvoor zouden moeten opdraaien.[/size][/font]
Oud 20 maart 2005, 20:39   #64
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
[font=Arial][size=3]Waarom? We leven nog altijd in België. Heel ons bestaan al zijn wij christelijk/katholiek. Ik heb niets tegen moskeeën en moslims, maar ik zie niet in waarom wij daarvoor zouden moeten opdraaien.[/size][/font]
Hun belasting gaat toch ook voor een deel naar onze kerken. Trouwens lang niet alle autochtonen zijn katholiek. En wat heb je aan vrijheid van godsdienst als je geen geld krijgt voor een gebedshuis? En 'opdraaien'.. die 1e euro zal het toch niet maken zeker?
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 21:06   #65
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hun belasting gaat toch ook voor een deel naar onze kerken.
Daar heb je een heel goed punt, eerste keer dat dat aan bod komt in dit topic.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 21:56   #66
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Och denk niet omdat we een euro betalen voor moskeeen, dat de moslims hun vrouw niet meer slaan (.
Ik durf men hand er ook niet voor int vuur steken, dat Rob Verreyken geen vrouwen meer zal slaan, als de moskeeën geen geld krijgen.

Laatst gewijzigd door Yann : 20 maart 2005 om 21:57.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 22:02   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? We leven nog altijd in België. Heel ons bestaan al zijn wij christelijk/katholiek. Ik heb niets tegen moskeeën en moslims, maar ik zie niet in waarom wij daarvoor zouden moeten opdraaien.
En ik ben atheïst. Waarom zou ik moeten opdraaien voor jouw geloof?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 22:16   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Geen belastingen, subsidies en dit geld voor alle religieuze gebouwen, dat ze maar zelf hun boontjes doppen...
dat is gesproken ! dat is een miljardenbesparing ! effe Guynokkio bellen !

gewoon het Zwitserse systeem toepassen ! betaal het lidgeld van de club waar je wil toebehoren ! niets meer van die ergerlijke subsidies... we gevan al genoeg !

ik heb de mails gestuurd naar die 2 pipo's... benieuwd op antwoord ? !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 20 maart 2005 om 22:16.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2005, 22:16   #69
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

De tijd dat tegenstanders hier hun mening lopen te verkondigen zijn denk ik veel kostelijker dan die ene euro die ze jaarlijks zouden moeten geven voor deze subsidie.
Oud 20 maart 2005, 22:20   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Een stuk of tien moskeeën in Vlaanderen, dat moet wel volstaan. Het probleem met de imams lossen we op door "radio imam" op te richten. Eén imam kan dan preken voor al die moskeeën tegelijk, uiteraard in het Nederlands én met een revolver tegen zijn kop. De besneden gatomhoogstekers mogen dan "stoeltjesgeld" betalen zoals in de katholieke kerken en klaar is kees. Slechts één imam te betalen en de rest dragen de gelovigen zelf bij. Illegale moskeeën moeten opgespoord worden, sofort met de grond gelijk gemaakt worden en de aanwezigen krijgen een boete van 1000 €. Probleem opgelost.
hoe ga je dat controleren ? er zijn zo honderden moskees... tot op het randje van de illegaliteit en daar in die donkere kamertjes sluimert en loert het gevaar !

wie van de politiediensten gaat die preken vertalen ? misschien schep je zo banen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 20 maart 2005, 22:22   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik durf men hand er ook niet voor int vuur steken, dat Rob Verreyken geen vrouwen meer zal slaan, als de moskeeën geen geld krijgen.
en Philippe geen domme uitspraken meer zal doen...
Oud 20 maart 2005, 22:23   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bingo ! ze moeten hun onderricht maar zelf betalen !
Oud 20 maart 2005, 22:26   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Daar heb je een heel goed punt, eerste keer dat dat aan bod komt in dit topic.
daar gaan onze kerken niet van overleven hoor... in brussel betaalt er een heel groot deel géén belasting... daarvoor moet je werken !

en zij die wel werken... het is niet omdat je belastingplichtig bent dat je belastingen betaald
Oud 20 maart 2005, 22:29   #74
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
en Philippe geen domme uitspraken meer zal doen...
Liever domme uitspraken dan vrouwenmishandeling.
Oud 20 maart 2005, 22:30   #75
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Beter zo dan dat ze het geld uit de criminaliteit moeten halen of dat mensen gefrustreerd raken omdat ze hun godsdienst niet op een degelijke manier kunnen beleven.
ze kunnen mischien leven van het eerlijke geld van hun geloofs genoten. hun gods dienst is vreemd hier en daar moeten wij niet voor op draaien.
Oud 20 maart 2005, 22:31   #76
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever domme uitspraken dan vrouwenmishandeling.
MOET je kiezen? ...
Oud 20 maart 2005, 22:33   #77
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
daar gaan onze kerken niet van overleven hoor... in brussel betaalt er een heel groot deel géén belasting... daarvoor moet je werken!
Als werkgevers eens zouden stoppen met discrimineren zou dat probleem grotendeels opgelost zijn.
Citaat:
en zij die wel werken... het is niet omdat je belastingplichtig bent dat je belastingen betaald
Natuurlijk, elke autochtoon is een brave belastingbetaler en elke allochtoon is een belanstingontduiker. (waarom reageer ik hier eigenlijk nog op )
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
ze kunnen mischien leven van het eerlijke geld van hun geloofsgenoten. hun godsdienst is vreemd hier en daar moeten wij niet voor op draaien.
Hun godsdienst is niet vreemd hier, ze is samen met nog vijf andere godsdiensten officieel erkend in België.

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 20 maart 2005 om 22:34.
Oud 20 maart 2005, 22:34   #78
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
MOET je kiezen? ...
Nee. Ik begrijp alleen niet waarom die vergelijking gemaakt werd.
Oud 20 maart 2005, 22:45   #79
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De titel kan beter veranderd worden in: uw belastingsgeld voor een vrouwenmishandelaar? Zeg nee aan het VB!
tottaal naast de kwestie.p.s. r.v. is vrij gesproken op bassis van bewijzen.u verwijt is daarom zeer zielig
Oud 20 maart 2005, 22:51   #80
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
tottaal naast de kwestie.p.s. r.v. is vrij gesproken op bassis van bewijzen.u verwijt is daarom zeer zielig
Hij heeft zijn vrouw met de haren over de straat getrokken. En zijn bijnaam "Rob Klop" heeft hij ook niet gestolen hoor. U moet Rob Verreycken niet afschilderen als een doetje, want dat is hij niet.

Ik stoor me wel erg aan uw wel erg flagrante spellingsfouten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be