Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2005, 23:15   #61
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Een Blokker die een Blokker interviewt, de overige Blokkers zijn weer stekeblind, kwijlend van genot doordat hun voorman nog maar eens wat banaliteiten mag vertellen.

Jij bent een zagevent en een muggenzifter. Niemand neemt je nog serieus als je zo blijft schrijven, en gelukkig maar.

---------------------------------

Matthias: De kans is groot dat het Vlaams Belang na de verkiezingen van 2006 in een gemeentebeleid mag stappen. Het cordon zal dus in verscheidene gemeenten vallen. Mag het Vlaams Belang de hand grijpen wanneer blijkt dat de beleidspartijen het Vlaams Belang mee in een wanbeleid willen laten sleuren opdat zij dan zouden kunnen aantonen dat het beleid van het Vlaams Belang niet effectief zou zijn?

Dit is objectief want ik heb het over een al dan niet verwezenlijkt wanbeleid. Daarom zeg ik niet dat elk beleid een wanbeleid is he. Leer eens doordacht en begrijpend lezen!

Matthias: De hetze rond de dreigbrieven aan het adres van de bedrijfsleider van Remmery doet de ene ervan overtuigen dat de dader zich in hetzij extreem-rechtse hetzij in/rond kringen van het Vlaams Belang bevindt. De andere denkt dan weer dat dit het werk is van een linkse provocateur. Gelooft U in complottheorieën?

Het Vlaams Belang en extreem-rechts zijn geen synoniemen. Het Vlaams Belang zet niet aan tot geweld, laat staan dat het in haar beleid geweld zal toepassen.
Dus heb ik het recht te zeggen dat het niet extreem-rechts is. Het Vlaams Belang is wel de rechtste partij van Vlaanderen, daar kan ik inkomen.
Volgens jou ben ik dus objectief als ik de mening van politiek 'correct' volg.

Matthias: Last but not least. Op school merk ik dat vele klasgenoten en leeftijdsgenoten met de waanidee zitten dat het Vlaams Belang een racistische en fascistische partij is. Vooral door leerkrachten geschiedenis wordt het Vlaams Belang vergeleken met de periode rond de jaren ’30 en ’40. Zou U deze malafide stelling kunnen weerleggen of zou U kunnen verklaren waarom tegenstanders dit steeds als... tja... argument gebruiken?

Hier ben ik eventjes uit de bocht gegaan. Dat geef ik toe.

------------------------------------------

Dit wordt door Dewinter als objectief beschouwd en door Fieseler-Godwin als pertinent, eerlijk en duidelijk...

Zou jij dezelfde opmerkingen gemaakt hebben mocht ik identiek dezelfde vragen gesteld hebben aan een politiek 'correct' iemand (aangepast aan de persoon) en als je van mij zou weten dat ik ook politiek 'correct' ben?

de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 23:54   #62
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Neen hoor, zeker niet.
Ze opendoen volstaat al.
Mijn ogen zijn open maar ik zie niets, behalve transparante, lege mensen, die met woorden en concepten spelen.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 08:23   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Het was maar kwestie van een beetje geduld uit te oefenen. Jullie Blokkers zijn toch zo voorspelbaar...
Dit lijkt mij een zoveelste krampachtige poging van onze anti-Blokker om zijn kattengejank als muziek te verkopen. Het was maar kwestie van een beetje geduld uit te oefenen. Jij bent toch zo voorspelbaar...

Makkelijk, toch?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 08:24   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Mijn ogen zijn open maar ik zie niets, behalve transparante, lege mensen, die met woorden en concepten spelen.
Dat zullen ze bij BPlus graag horen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 11:15   #65
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
goh schande! ik mailde na Dewinter en hij had gene tijd vo mij
Te [font=Arial Black]purple [/font]misschien?

(= veel sos met een vleugje ex-lib)
Oud 29 maart 2005, 18:04   #66
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Te [font=Arial Black]purple [/font]misschien?

(= veel sos met een vleugje ex-lib)
[font=Arial]You want to fight?[/font]
[font=Arial]Ik zal nooit, never, jamais een sos zijn![/font]
Oud 29 maart 2005, 19:09   #67
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Hieronder het interview dat ik enkele weken terug heb gemaakt met Filip Dewinter.

En dit bovenstaande heb ik hem gisteren via mail verzonden.

Vandaag kreeg ik al meteen antwoord:

8)

Commentaar en dergelijke kan uiteraard hier geplaatst worden. Daarom open ik ook dit topic.
Blokker interviewed andere Blokker.... boooooring !!! 'k krijg er bijkanst de tranen van in mijn ogen

Vraag je idool eens wanneer thePiano of Blokwatch hem kan interviewen, vuurwerk gegarandeerd 8)

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 maart 2005 om 19:10.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 19:49   #68
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Blokker interviewed andere Blokker.... boooooring !!! 'k krijg er bijkanst de tranen van in mijn ogen

Vraag je idool eens wanneer thePiano of Blokwatch hem kan interviewen, vuurwerk gegarandeerd 8)
Ik denk dat je grandioos op je bek zal gaan, De Winter is geen loemperik.

Maar ja zo'n interview zal nooit lukken. Verder dan de eerste vraag zal men niet kunnen gaan. Vb. van een eerste vraag: "Hoe kan een hersenloos wezen als jij ...". En dan verschiet men dat 'm door zo'n mensen niet geinterviewd wil worden.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 20:02   #69
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Ik denk dat je grandioos op je bek zal gaan, De Winter is geen loemperik.

Maar ja zo'n interview zal nooit lukken. Verder dan de eerste vraag zal men niet kunnen gaan. Vb. van een eerste vraag: "Hoe kan een hersenloos wezen als jij ...". En dan verschiet men dat 'm door zo'n mensen niet geinterviewd wil worden.
Dan wordt het tijd dat je de site van www.blokwatch.be eens bezoekt, maar ja, hersenlozen en andere weekdieren hebben daar natuurlijk niks aan

Ps: waarom laat je FDW niet zichzelf interviewen? Dat was leuker geweest dan deze lauwe troep.

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 maart 2005 om 20:03.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2005, 20:20   #70
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dan wordt het tijd dat je de site van www.blokwatch.be eens bezoekt, maar ja, hersenlozen en andere weekdieren hebben daar natuurlijk niks aan
Dat bedoel ik nu. Wie wil nu door jouw geinterviewd worden. je begint iedereen toch direct uit te schijten.

Citaat:
Ps: waarom laat je FDW niet zichzelf interviewen? Dat was leuker geweest dan deze lauwe troep.
Zou wel leuk zij Misschien is dit zo in dit geval
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 08:25   #71
Menapius
Schepen

Menapius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
De marteling van een Sint-Truidense priester met een strijkijzer heeft alvast niet zo veel bezoeken van de koning en solidariteit gekent. Het enige medeleven kwam waarschijnlijk met de brief dat heel de zaak geseponeerd werd.
Tja, wat wil als je tot de verkeerde groep behoort, i.e. Vlaming EN katholiek priester. Moest het nu een Marokkaanse imam geweest zijn daarentegen, 't kot zou weer te klein geweest zijn...
Menapius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 08:58   #72
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook eens een interview gedaan met FDW. Sindsdien besef ik pas goed hoe onnozel hij wel is, een uittreksel (21/01/2000):

FDW: "Het Vlaams Blok is volgens mij geen extreem-rechtse partij. Wat is extreem? Extreem betekent dat men uiteindelijk een zeer klein aantal kiezers vertegenwoordigt. Dat is bij ons niet het geval. Het Vlaams Blok is de derde grootste partij van Vlaanderen. Het is een partij die zeer veel succes heeft, die meer dan zeshonderdduizend kiezers vertegenwoordigt. Dus wat is extreem, wij zijn eerder een centrumpartij. Partijen die kleiner zijn dan wij, zijn extremer dan het VB. Extreem zijn wordt bepaald door het aantal kiezers dat een bepaalde partije vertegenwoordigt. In dat opzicht zijn wij helemaal niet extreem."

Bullshit natuurlijk. Vanuit zo'n definitie is Hitler en zijn NSDAP ook een centrumpartij daar zij ook de grootste partij van Duitsland was bij eerlijke verkiezingen.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 11:19   #73
PurpleQueen
Partijlid

Standaard

[font=Arial][size=3]Goh ik weet niet of dat onnozel is. Ergens heeft hij een punt he. [/size][/font]
[font=Arial][size=3]Natuurlijk weet ik ook wel dat het Belang vrij extreem is. Maar probeer eens mee te gaan in hun gedachtegang...Dan kan je bijna niet anders dan hen gelijk geven. Wat verwacht je eigenlijk? Dat Dewinter gaat zeggen "Ja idd, wij zijn extreem rechts"?[/size][/font]
Oud 30 maart 2005, 11:20   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Ik heb ook eens een interview gedaan met FDW. Sindsdien besef ik pas goed hoe onnozel hij wel is, een uittreksel (21/01/2000):

FDW: "Het Vlaams Blok is volgens mij geen extreem-rechtse partij. Wat is extreem? Extreem betekent dat men uiteindelijk een zeer klein aantal kiezers vertegenwoordigt. Dat is bij ons niet het geval. Het Vlaams Blok is de derde grootste partij van Vlaanderen. Het is een partij die zeer veel succes heeft, die meer dan zeshonderdduizend kiezers vertegenwoordigt. Dus wat is extreem, wij zijn eerder een centrumpartij. Partijen die kleiner zijn dan wij, zijn extremer dan het VB. Extreem zijn wordt bepaald door het aantal kiezers dat een bepaalde partije vertegenwoordigt. In dat opzicht zijn wij helemaal niet extreem."

Bullshit natuurlijk. Vanuit zo'n definitie is Hitler en zijn NSDAP ook een centrumpartij daar zij ook de grootste partij van Duitsland was bij eerlijke verkiezingen.
Alhoewel hij hierin gelijk heeft. Extremen zijn nu eenmaal de randgevallen, en 5% blijkt mij hiervoor een goed uitgangspunt. Alleen ligt de situatie van het vb wel iets moeilijker, omdat er geen meer rechtse partij is. Waar het veel eenvoudiger is, dat is extreem links. Waar groen volledig invalt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 11:30   #75
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Waarom gaan jullie niet in op de stelling dat vanuit de theorie van FDW ook de NSDAP een centrumpartij was?
Oud 30 maart 2005, 11:32   #76
PurpleQueen
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waarom gaan jullie niet in op de stelling dat vanuit de theorie van FDW ook de NSDAP een centrumpartij was?
Waarom? Omdat het een beetje eentonig wordt...Waarom altijd Dewinter gaan vergelijken met Hitler? Ik vind dat een beetje zielig.

En als ge't echt wilt horen: ja als ge de lijn doortrekt was de nsdap ook een centrumpartij. (wat niet wegneemt dat ik die partij degoutant en onmenselijk vindt en het belang niet)
Oud 30 maart 2005, 11:36   #77
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Arial]You want to fight?[/font]
[font=Arial]Ik zal nooit, never, jamais een sos zijn![/font]
Helaba!
Voor te lachen hé queentje...voor te lachen hé.
...
Ik bedoel alleen dat purple = paars = (sos met ex-lib)...

Maar 't was echt maar om te lachen hoor.
BTW: ik zou de conotatie van sos ook als de grootste belediging beschouwen hoor.
Oud 30 maart 2005, 11:43   #78
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat het een beetje eentonig wordt...Waarom altijd Dewinter gaan vergelijken met Hitler? Ik vind dat een beetje zielig.

En als ge't echt wilt horen: ja als ge de lijn doortrekt was de nsdap ook een centrumpartij. (wat niet wegneemt dat ik die partij degoutant en onmenselijk vindt en het belang niet)
Ik zeg ook niet dat het VB hetzelfde is als de NSDAP. Wat ik wel vind is dat ze beide dezelfde retoriek gebruiken, op dezelfde populistische manier te werk gaan. En dat stoort me enorm.

Natuurlijk weet ik ook wel dat het VB geen concentratiekampen gaat invoeren, maar dat ze zo schaamteloos het woordgebruik van de NSDAP overnemen (tot dezelfde affiches toe) doet mij echt kotsen. En de mensen blijven er nog intrappen ook, geschiedenis leert hen blijkbaar niks
Oud 30 maart 2005, 12:01   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoook is in deze theorie de communistische partij in cuba een centrumpartij. Zo werkt het nu eenmaal. De vergelijking is nu eenmaal relatief.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 12:02   #80
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Zoook is in deze theorie de communistische partij in cuba een centrumpartij. Zo werkt het nu eenmaal. De vergelijking is nu eenmaal relatief.
Neen, in Cuba zijn er nl. geen democratische verkiezingen. Een belangrijke nuance
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be