![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() Laat ons zeggen dat ik zeer goede banden onderhoud met de VVB
![]()
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus omdat er vrede in de titel staat mag alles doorgaan op de weide? Kom zeg! |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() De affiche van 'Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn...' (groen met witte letters) is wel degelijk van de VVB. Regelmatig gaan zij die plakken in Dilbeek. Hierbij worden ze dikwijls geholpen door de lokale Vlaams Belang-afdeling. Feit 1
Die Daan heeft die verscheurd op zijn optreden. Feit 2 Baeten nodigt Daan uit op Ten Vrede. Feit 3 Tel alle feiten eens bij elkaar op. Marie-Rose; op welke vraag heb ik niet geantwoord?
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie heeft er nu gelijk? |
|||
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dit lijkt me van een bijkomende aard. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Zijn van de VVB (navragen bij dhr. Gabriels - VVB Dilbeek)
Lovenswaardig initiatief overigens. Maar inderdaad, dit verandert niets aan de kenr van de zaak.
Laatst gewijzigd door Betweter : 18 april 2005 om 13:22. |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
-Waarom heeft Daan die affiche verscheurd, werd hij soms door iemand uitgedaagd? -Was het enkel agressie die vertrok van Daan? -In welke context moet Daans handeling gezien worden? Vragen die ik reeds eerder stelde en waarop niemand een antwoord weet. Overigens nog een vraagje: -Hoe is die VVB-affiche op het podium terecht gekomen? |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik je volg dan mag er binnenkort nog iemand op de weide in Kaaskerke komen optreden die in het kader van een optreden een leeuwenvlag in de fik steekt. Omdat het nu eenmaal in de akt past. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Zolang dit niet gebeurt, komt heel het verhaal erg overtrokken over. En vlaggen verbranden is een specialiteit van voorpost. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoor je trouwens niet reageren op de aanwezigheid van Patrick De Witte, die je partijtje er anders redelijk doorhaalt op radio 1. Wat Daan betreft: als je die reportage niet gezien hebt, zal je het toch niet snappen. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wij zijn aan het afwijken.
Het ging hier over IJzerbedevaart versus IJzerwake. IJzerbedevaart is de voortzetting van de roep van de fronters die ZELFBESTUUR eisten. Het heeft 80 jaar geduurd vooraleer de eis van de fronters werd verwezenlijkt dank zij de VU. De IJzerbedevaart is er steeds geweest voor alle Vlamingen over de partijgrenzen heen, van stille Vlaming tot actieve Vlaams-nationalist. IJzerwake is een anti-bedevaart, opgericht door Voorpost/Blok die geen genoegen konden vinden bij het woord “Verdraagzaamheid”. De rellen die het Blok meerdere jaren veroorzaakte tijdens de Bedevaart was louter bedoeld om de macht in handen te krijgen. Natuurlijk heeft ex-bedevaart voorzitter Lionel Vandenberghe fouten gemaakt; maar één verdienste kan men hem niet ontnemen. Hij heeft samen met het stadsbestuur van Diksmuide de extreme groeperingen zoals neo-nazi’s eindelijk van de weide verwijderd. Het was dan ook de verdienste van de nieuwe voorzitter Walter Baeten op de Bedevaart terug klare taal te spreken, en toch buiten de partijpolitiek te blijven. De vredesgedachte en strijd tegen onverdraagzaamheid heeft hij gelukkig verder gezet. |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je schieten op de Ijzerwake staat trouwens schril in contrast met de aanwezigheid van bekende N-VA'ers in Steenstrate (Mark Demesmaeker, Eric Defoort). De eis van de fronters was zelfbestuur, maar om dat te gaan vertalen naar federalisme is flauwekul. Waarom vraagt N-VA dan een onafhankelijk Vlaanderen? En dat horen we in Diksmuide niet. Dus: Baeten zit in dezelfde traditie als Vandenberghe: veel blabla maar weinig concreet. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2.) Jep, hij misbruikte zijn podiumruimte om dit te doen. Voorts was daar geen enige aanleiding toe. 3.) Anti-Vlaamse haat. Hoe hij aan die affiche raakte weet ik niet. Vermoedelijk gewoon afgetrokken ergens (die hangen veelvuldig in Dilbeek)
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U kent schijnbaar het IJzertestament van de IJzerfronters NIET. De Frontsoldaten hebben het steeds over Zelfbestuur binnen het Belgisch staatsverband. (zie de brieven van de IJzerfronters, o.a. de voornaamste "Vlaanderen's dageraad aan den IJzer) Dus Federalisme. Het is dank zij de VU dat de eis van de fronters , na 80 jaar is gerealiseerd. Van unitaire staat naar federale staat, met een eigen parlement en eigen regering. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ook hier bent u fout. De Vlaamse onafhankelijkheid-eisen van voorzitter Walter Baeten werden duidelijk uitgesproken op de jongste bedevaart. En de PM's van Baeten zijn steeds heel duidelijk wat betreft de Vlaamse eisen. Daarbij weet Walter Baeten zijn PM's zodanig te formuleren dat hij niet vervalt in dagdagelijkse partijpolitiek. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit is wel, en lees het boek van Daniël Van Acker over de frontbeweging maar, dat de praktijk op het einde van de oorlog al helemaal anders was: men had contact met het activisme en zocht contact met de Duitsers omdat de situatie aan het front dusdanig geworden was dat samenwerking met de Belgische overheden onmogelijk was. De militaire overheid heeft er trouwens op toegezien dat een aantal leiders sneuvelden in een nutteloos offensief net voor de wapenstilstand. Dus Federalisme? Tja, waarom geen unionistisch federalisme of confederalisme? Of Culturele autonomie? Er zijn verschillende mogelijkheden. Federalisme is niet de enige vorm van staatsvorming. Ik vraag me trouwens meer en meer af of jij niet beter met een spirit-logo zou gaan zwaaien, want dit strookt absoluut niet met wat N-VA hierover stelt. Tenzij die van jou wel je alleszaligmakende interpretatie van het Ijzertestament mogen aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |