![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van dit systeem (zie post 1)? | |||
| uitstekend |
|
4 | 13,79% |
| goed |
|
4 | 13,79% |
| aanvaardbaar |
|
3 | 10,34% |
| ik sta er neutraal tegenover |
|
0 | 0% |
| verwerpelijk |
|
18 | 62,07% |
| Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Banneling
|
Ik noteer dat de flaminganten, ondanks al hun persoonlijke aanvallen, de nuchtere vaststelling dat de provincies de gewesten perfect kunnen vervangen, niet kunnen ontkrachten. Goed voorstel dus, Stanislaus, ook al ben ik voorstander van provinciaal unitarisme i.p.v. provinciaal federalisme, maar dit laatste kan getolereerd worden in een korte overgangsfase.
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Public energy : 4 april 2005 om 03:39. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Doe mij een plezier en spreek niet in de naam van het volk... jij strijdt helaas voor een waze droom beste vriend.
|
|
|
|
#64 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Diezelfde enquête gaf overigens wel weer dat een aanzienlijke meerderheid van de Vlamingen verdere staatshervormingen genegen was, wat als bewijs kan beschouwd worden dat de mensen weldegelijk ondervinden dat er beduidende verschillen in aanpak bestaan tussen Vlamingen en Walen die onmogelijk op federaal niveau overbrugt kunnen worden. Het goede nieuws hier voor ons is dat nationalisme en de publieke opinie iets dynamisch is dat over de loop der tijd een aanzienlijke evolutie doormaakt, maar een staatsstructuur iets redelijk permanents is, dus als we er op een mooie dag in slagen van een meerderheid van de Vlamingen achter ons te krijgen, er geen grote hervormingen meer zullen moeten doorgevoerd worden daar we al 3/4de van onze staatsinfrastructuur in eigen handen hebben. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Burgemeester
|
Die meerderheid voor verdere staatshervormingen is er volgens de peiling trouwens over het hele land (in totaal dan, gezien over alle Belgen)
Laatst gewijzigd door CHW : 4 april 2005 om 12:44. |
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
*zucht* Lees en trek het in de praktijk na; Vlaanderen ; Nederlandstalig Wallonnië ; Frans en Duitstalig België , staat men 3 talen, wat echter niet zeg; drietalig. Enigste gebied met tweetalig statuut: Brussel.
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 Laatst gewijzigd door A : 5 april 2005 om 14:10. |
|
|
|
|