Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 16:06   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
Dit is niet onbedenkelijk, want ieder ras heeft z'n eigen genetische eigenschappen(lees code).
Als men een virus ontwikkeld die pas aktief wordt als hij zo'n bepaald eigenschap erkend(genetische eigenschap), dan kan men idd bepaalde rassen elimineren, daar waar anderen die ook het virus zouden hebben niet de minste last ervan zouden hebben.

Zo is er bv een gen die verantwoordelijk is voor blauwe ogen of kroeshaar enz....
Zo zou het virus dus pas kunnen inslaan bij het herkennen van het gen die verantwoordelijk is voor kroeshaar, enz....
Dus als men daar zou op ingaan zou dit wel eens werkelijkheid kunnen worden, misschien is het al zo

De zuid afrikanen waren overigens druk bezig iets dergelijks te ontwikkelen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 17:28   #62
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Sinan,
Kunt U eens een linkse moslim omschrijven en bestaan die ook in de moslimlanden?

Groetjes
Hoi Chipie,
Een linkse partij uit Turkije (er zijn er meerdere bijv CHP). http://www.anavatan.org.tr/
(Anap was een paar jaartjes de grootste partij) Nu is de grootste linkse partij de CHP (sociaal-democratisch)

En nu een persoon.
N.Albayrak

Haaar vader was steigebouwer. Zij heeft in Parijs en Ankara gestudeerd en is nu in de 2de kamer in Nederland. Één van haar vele activiteiten is opkomen voor de rechten van de vrouw.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 5 april 2005 om 17:37.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 18:55   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gezocht; belgen die samen naar turkije willen reizen en daar op een plein rond turken willen gaan staan en vragen "hey junge zoekte boel toch?"
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 19:16   #64
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Hoi Chipie,
Een linkse partij uit Turkije (er zijn er meerdere bijv CHP). http://www.anavatan.org.tr/
(Anap was een paar jaartjes de grootste partij) Nu is de grootste linkse partij de CHP (sociaal-democratisch)

En nu een persoon.
N.Albayrak

Haaar vader was steigebouwer. Zij heeft in Parijs en Ankara gestudeerd en is nu in de 2de kamer in Nederland. Één van haar vele activiteiten is opkomen voor de rechten van de vrouw.
Vergis ik mij als dat oppositie partijtjes van weinig benul zijn? Een beetje zoals de "partij" LSP

De grootste oppositie partij is een al-zo-vaak-verboden streng-Islamitische partij dat ik de naam niet weet.

Laatst gewijzigd door Raven : 5 april 2005 om 19:17.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 19:28   #65
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Vergis ik mij als dat oppositie partijtjes van weinig benul zijn? Een beetje zoals de "partij" LSP

De grootste oppositie partij is een al-zo-vaak-verboden streng-Islamitische partij dat ik de naam niet weet.
Je vergist je heel erg, Na de Akp zijn de CHP (links) en daarna ANAP (links) grootste partijen.

Nee, je hebt het mis de kijk het maar zelf na. Er zijn twee grote oppositie partijen en ze zijn zo links als wat.

Hoe kunnen mensen toch hun mening baser van haat-propaganda die ze anti-islam sites lezen.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 5 april 2005 om 19:28.
Oud 5 april 2005, 19:38   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoi Chipie,

En nu een persoon.
N.Albayrak

Haaar vader was steigerbouwer. Zij heeft in Parijs en Ankara gestudeerd en is nu in de 2de kamer in Nederland. Één van haar vele activiteiten is opkomen voor de rechten van de vrouw.
Hi Sinan,
Ik heb die site bezocht... maar er niet veel van begrepen... Wel veel rood gezien (maar dat is de Turkse vlag ook )...

Dus de leden van de CHP... dat zijn moslims?

Mevrouw N.Albayrak ziet er een knappe dame uit... Maar is zij ook moslim?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 19:46   #67
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Sukkel. Wat zèg ik nou?
AIDS is per ongeluk meegedoseerd met een polio-vaccin dat werd getest op onze Afrikaanse medemensen in Belgisch Congo. Niks moeder natuur, gewoon een stomme blunder van de wetenschap.
Passe-partout argumentatie als illustratie:

Nikske ongeluk. Het was de Amerikaanse regering. De link is duidelijk. Het motief past duidelijk in hun kraam, ze willen namelijk een atmosfeer van angst creeren onder de bevolking terwijl ze hun politiestaat uitbouwen.

Laatst gewijzigd door TomB : 5 april 2005 om 19:47.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 19:47   #68
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de leden van de CHP... dat zijn moslims?

Mevrouw N.Albayrak ziet er een knappe dame uit... Maar is zij ook moslim?
Hoi Chipie,

Ja.
CHP leden zijn moslims, alleen ze zijn niet anti-hoofddoekverbod.

Nebahat Albayrak is moslim. Mijn vader heeft vaak contact met haar.

Het overgrote gedeelte van de Turkse politici is moslim(de meeste CHP-leden dus ook), alleen ze hebben verschillende meningen daarover. Mensen van een anti-islamisme partij worden islamitisch begraven met een imam(ze willen dat zelf).

Laatst gewijzigd door sinan123 : 5 april 2005 om 19:48.
Oud 5 april 2005, 23:03   #69
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Je lichaam is indrukwekkend goed beschermd tegen organismen van buitenaf. Op de huid kan hiv niet lang overleven en het kan het niet binnendringen, tevens heb je ook nog veel dode huid op je hangen, wat fungeert als een soort schild (daarom dat je je niet al te vaak mag wassen). Maar goed ook, want op dit moment hangen er bijna oneindig veel bacterieën & virussen aan je.

Enkele plaatsen zijn noodzakelijk slechts beschermt met een slijmvlies (bv, in/op de penis, vagina & endeldarm. Hoewel ze nog bescherming bieden tegen de meeste indringers, zijn er sommige organismen die hierdoor kunnen. Hiv en de Salmonella-bacterie bijvoorbeeld.

Ik weet niet zeker over hiv de zuurschok van je maag overleeft.
Bedoel je met "penis" de eikel of de hele penis? Ik denk aan condooms die niet tot de basis worden aangetrokken.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:07   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
uit de buurt van het noordstation blijven jongen, dan hebt ge weinig kans.
Ik denk dat het risico niet zozeer daar ligt, maar wel in het frequent wisselen van partners in wie je "vertrouwen" hebt (dus op de klassieke manier zonder condoom).
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 06:34   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Nikske ongeluk. Het was de Amerikaanse regering. De link is duidelijk. Het motief past duidelijk in hun kraam, ze willen namelijk een atmosfeer van angst creeren onder de bevolking terwijl ze hun politiestaat uitbouwen.

Bush wou op die manier de homo's stigmatiseren, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2005, 20:36   #72
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergist je heel erg, Na de Akp zijn de CHP (links) en daarna ANAP (links) grootste partijen.

Nee, je hebt het mis de kijk het maar zelf na. Er zijn twee grote oppositie partijen en ze zijn zo links als wat.

Hoe kunnen mensen toch hun mening baseren op haat-propaganda.
Dit was niet meer normaal Nederlands, dus ik wijzig een paar dingetjes. Was zeker slaperig toen ik het schreef.
Oud 7 april 2005, 11:10   #73
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind één bevolkingsgroep overal de schuld van geven nogal extreem.
Sinan, da's niet extreem, da's puur tiktak (taktiek). Verdeel & heers. Pim Fortuyn werd groot over de rug van de asielzoekers. Of all.. De kleinste minderheidsgroep maakte "de beroemdste Nederlander ooit". (Ik vond het een mislukte hofnar, maar goed)
Oud 7 april 2005, 11:19   #74
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
*blablabla*
Waarom moeten die rotte Vlaams Behangers -zoek een vak, jongens-, toch telkens weer de onderwerpen naar het VB buigen? Het ging hier over de immuniteit tegen AIDS dankzij de pest. NIET over holocaust en/of VB. Zijn jullie nu werkelijk van zulke navelstaarders dat politiek, discussie en communicatie voor jullie niet meer is dan Vlaams Behang?

*sukkels*

Immuniteit tegen AIDS; een tijdje terug zag ik een docu op TV van Afrikaners die zelf ook immuun bleken. Struggle of the fittest. Darwin. Evolutie. Mensen die kunnen overleven in gebieden waar 40% aan AIDS lijdt. Ter vergelijk ende onderhoud van de VB'ers hier: in sommige streken heerst er een VB aanhang van eenzelfde 40%. Ook zo'n slopende ziekte, waarvoor slechts weinigen immuun zijn.
Oud 7 april 2005, 11:22   #75
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Misschien wel, maar laat ons even terugkomen op het Vlaams Belang.

Waarom is die partij dan extreem?
Laten we dat maar even niet meer doen; ga lekker zeiken in je partijraad. Niet in Immuun voor AIDS.
Oud 7 april 2005, 11:25   #76
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
ik heb het idd niet zo begrepen op marokkanen omwille van hun gedrag en ook aan de islam dictatuur, als dat racisme is, dan ben ik een racist zeker . Maar dit maakt van mij niet een dief,moordenaar,profiteur v/d maatschappij, enz... wat nie altijd kan gezegd worden van die voorbeeldige moslims(en marokkanen ). Met de rest v/d nationaliteiten op de wereld heb ik geen problemen. Toch heel vreemd dat veel verschillende nationaliteiten over heel de wereld er bewust ook zo over nadenken ivm islam&maghrebs. Geïntegreerde marokkanen ,t'is nie omdat een hond in een paardestal geboren is, dat ge er een koerspaard zal van maken he .

Iedereen heeft z'n eigen identiteit en dit komt het best tot z'n recht in je eigen land. Wat nie wil zeggen dat ge nie mag in een ander land wonen, alleen moet je dan compleet aanpassen aan dat land als je er wilt wonen en zeker nie de locale bevolking de les spellen. of wel ben je rijk genoeg om er te rentenieren, ofwel ga je gaan werken. En probeer je ook niet het land&volk te ontwrichten door een bepaalde godsdienst erbij te betrekken en heel de maatschappij naar de kloten te helpen. En iemand die dan standpunten in neemt, is een racist!

Op een verenigd en prachtig vrij Europa, home of the free
Toch liever een volbloed Arabisch Raspaard dan een Belgische Knol, maar ach, smaken verschillen zeker?
Oud 7 april 2005, 11:38   #77
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Hé TomB, terug (van vakantie)? Enne, Passe Partout is een slecht huis-aan-huis blaadje hier. Dus daar zou ik me maar niet teveel van aantrekken als ik u was.

Wat ik wil voorkomen met mijn per ongeluk, is dat vele maatregelen misschien wel kunnen leiden tot een politiestaat á la Orwell's 1984, maar dat deze zeker niet door wetenschap is opgezet. Het verhaal is cru, zéér cru, maar geen opzettelijke verspreiding van AIDS.

Je kunt die wetenschappers nauwelijks verwijten dat zij er schuldig aan zijn. Ze wisten nog maar net wat virussen waren en begrepen de rijkweidte van hun testmethodes niet. In de USA waren er iets van 24 of 240, of misschien wel 1240, kinderen overleden. Dit, nadat er 8 miljoen mensen waren ingeënt tegen polio. De oorzaak lag bij een slecht/besmet polio-vaccin. Omdat alle Amerikanen al waren ingeënt, was er een ander test-terrein nodig.

Van achter naar voren:
Congo vond het niet verkeerd om een polio-vaccin uitgetest te krijgen: geen polio voor miljoenen mensen. En dat klopt. België had nog een kolonie liggen en kon zo een wit voetje halen bij de VN. De VN vroeg aan de wereldleiders of er niet ergens nog landstrippen waren met ettelijke miljoenen inwoners, omdat in de USA iedereen al was ingeënt, met een ziekmakend polio-vaccin. De USA hadden een competitie uitgeschreven tussen 2 wetenschappers. Koprowski en nog iemand. Die ander heeft lopen testen in Letland, Estland en Lithouwen (de Baltische staten, toch?).

Het resultaat was het onbedoeld overbrengen van het SIV-virus (van de chimpansee) naar de mens. Dit heeft zich kunnen muteren tot HIV-2, dankzij de 1 miljoen innames van het polio-vaccin.

Waarom? Omdat het polio-vaccin gekweekt werd op basis van apennieren, waarin het apenpolio aanwezig was. (common practice) Verschillende andere virussen zijn geïdentificeerd (en meegekomen met het polio-vaccin), maar SIV was toen nog niet bekend. De kans dat een mens op deze wijze besmet raakt is vrij klein. Maar een kans van 1:1000 op 1.000.000 mensen, levert 1000 AIDS-patiënten op! En dat in 1955-1960. De eerste gevallen van AIDS deden zich dan ook rond 1957 voor, in voormalig Belgisch Congo.

En de oorzaak? De wetenschap stond nog in de kinderschoenen en Koprowski had niet door dat hij behoorlijk fout zat met zijn groepje (gesponsord door de farmaceutische industrie). Daarom; ik zie geen schuld, noch van de politiek, noch van de wetenschap. Ik zie wel gevolgen; 40 miljoen AIDS patiënten, 20 miljoen AIDS doden.

Heel klein lichtgevend puntje: ook in Afrika lopen er vrouwen rond die immuun zijn voor AIDS. Vrouwen die "er op los hebben geneukt" in hun omgeving en die NIET sterven aan AIDS. Vrouwen, hoeren, die NIET besmet zijn geraakt, ook al vallen de mensen om hen heen bij bosjes. Ze hebben het zelfs weten te localiseren tot verschillende families, waarmee het als een soort van erfelijkheidsfactor kan worden benoemd.

Op dit moment wordt er gezocht naar de precieze structuur die die mensen immuun maakt, om te zien of het niet is na te bootsen en als medicijn is te verstrekken..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 7 april 2005 om 11:46.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be