Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 22:11   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de werkloosheid moet op een organischer manier worden aangepakt en op een minder institutionele manier.
de vdab moet op een of ander manier toffer worden.
wat denk je van een conclusie in die aard mambo ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 april 2005 om 22:12.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 22:15   #62

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Weet ik maar ze mogen toch wat omhoog vind ik persoonlijk.
En de lonen ook trouwens voor de werkmensen. Die van Dhr De Croo mag zelfs omlaag!
omlaag zeker niet natuurlijk. maar de huren - de leefonkosten enz moeten naar omlaag
als ze dat goed organiseren dan kunnen de uitkeringen zelfs wel omlaag
en zou dat niet uiteindelijk de ultieme publiciteit zijn ?
ik denk dat dan zelfs chipie nog lid wordt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 5 april 2005, 22:22   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
de werkloosheid moet op een organischer manier worden aangepakt en op een minder institutionele manier.
de vdab moet op een of ander manier toffer worden.
wat denk je van een conclusie in die aard mambo ?
Ik vind dat ook. Maar de vdab is een staatsinstelling denk ik. Of is dat een privé? Soit nu hebben ze zo iets dwangmatig over zich. Een uitnodiging van de vdab lijkt wel een politieverhoor of zoiets. De mensen gaan er liever buiten dan binnen. Werken, ge moet u gaan aanbieden, ge moet een attest geven, ge moet dit en datte of anders ....!
Ja zeg, maak werken weer eens leuk? Iets waar je voor uit je bed wil om bij toffe collega's te babbelen en een koffie drinken. Werken is een sociaal gebeuren, dan pas een inkomen.

Ik ben er zeker van dat vele bedrijven maar al te graag zo een info jobbeurs of wat dan ook willen houden en zelf staan te popelen om een nieuwe elan aan werk te geven. Altijd vrijblijvend en met een pint in de hand praat je veel vlotter en ondertussen spreekt de ééne bedrijfleider ook tegen de andere en rollen daar ook zaken van tussen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 22:24   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omlaag zeker niet natuurlijk. maar de huren - de leefonkosten enz moeten naar omlaag
als ze dat goed organiseren dan kunnen de uitkeringen zelfs wel omlaag
en zou dat niet uiteindelijk de ultieme publiciteit zijn ?
ik denk dat dan zelfs chipie nog lid wordt
Nog minder leefinkomen?
Daar zou ik toch mee opletten. Immers als de afstand tussen inkomen en uitgaven groter worden wakkert het koopgedrag weer aan die dan al de rest weer tegemoet komt.
Oud 5 april 2005, 22:29   #65
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weer 1 die zich een glazen bol heeft laten aansmeren omdat ie te lui is om zelf na te denken. denken kan u zelfs niet - het blijft beperkt tot oordelen vanuit een voorgeprogrammeerdheid. Indien u mijn situatie zou kennen dan zou u door de grond zakken van schaamte om wat u hier allemaal zegt.
Tja, het kan zijn dat ik in de grond moet zakken... maar dan moet U dergelijke postings niet schrijven...
Maar U moest eens weten hoe moeilijk het is personeel te krijgen (dat hebben hier reeds diverse ondernemers trouwens ook verteld)...
En voorgeprogrammeerd ben ik echt niet hoor... Ik heb trouwens zes jaar (gratis) het sociaal dienstbetoon van een redelijke hoge politieker gedaan en ik meen derhalve toch een redelijke kijk op de 'werklozen' te hebben (was een belangrijk deel van het 'clienteel')...
Ik ben ook van tiental socio-culturele verenigingen voorzitter, secretaris of stichter geweest (waar ik veel 'werklozen' heb leren kennen)... Ik heb in mijn gemeente, tegen veel politieke druk in, op mijn eentje de 11.11.11-aktie opgericht, ben ik mijn jeugd kelders onder bestaande scholen voor mentaal gehandicapten gaan graven met de bouworde...
Iets ken ik wel van het probleem en ik voel me geenszins een a-socale zak... [size=1]Dat hoop ik toch niet...

[size=2]Maar ga me net vertellen dat U met de opleiding van de VDAB geen werk vindt als U het echt wilt... Dat krijgt U mij, domme spitsmuis, niet wijsgemaakt [/size]

[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 22:37   #66

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, het kan zijn dat ik in de grond moet zakken... maar dan moet U dergelijke postings niet schrijven...
Maar U moest eens weten hoe moeilijk het is personeel te krijgen (dat hebben hier reeds diverse ondernemers trouwens ook verteld)...
En voorgeprogrammeerd ben ik echt niet hoor... Ik heb trouwens zes jaar (gratis) het sociaal dienstbetoon van een redelijke hoge politieker gedaan en ik meen derhalve toch een redelijke kijk op de 'werklozen' te hebben (was een belangrijk deel van het 'clienteel')...
Ik ben ook van tiental socio-culturele verenigingen voorzitter, secretaris of stichter geweest (waar ik veel 'werklozen' heb leren kennen)... Ik heb in mijn gemeente, tegen veel politieke druk in, op mijn eentje de 11.11.11-aktie opgericht, ben ik mijn jeugd kelders onder bestaande scholen voor mentaal gehandicapten gaan graven met de bouworde...
Iets ken ik wel van het probleem en ik voel me geenszins een a-socale zak... [size=1]Dat hoop ik toch niet...

[size=2]Maar ga me net vertellen dat U met de opleiding van de VDAB geen werk vindt als U het echt wilt... Dat krijgt U mij, domme spitsmuis, niet wijsgemaakt [/size]

[/size]
allee omdat je dan toch inhoudelijk wordt wat ik aprecieer ! ....
nogmaals - in de regio waar ik woon is er geen werk - ik ben bij alle zes de plaatselijke loodgieters geweest en ze hebben mijn gsm nr. moets ik nu een auto hebben dan zou de straal waarbinnen ik werk kan zoeken aanzienlijk vergroten
maar om een auto te hebben moet ik eerst lunnen werken.....
snappie ?
Indien u dan toch die ervaring hebt
waarom weet u dan niet dat armoede = vicieuze cirkel ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 april 2005 om 22:39.
Oud 5 april 2005, 22:39   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[/size]
Niemand noemt u dom, ik zeker alvast niet en sta zelfs een beetje paf van zoveel inzet.
Maar werk, ik weet niet goed wat de malaise is tegenwoordig.
Ik ben ondernemer. Langs de ééne kant zou ik wel 100 mensen willen te werk stellen (en feitelijk krijg ik daar zelfs de kans toe) en langs de andere kant heb ik zoiets van ; why what the fuck het rendeert langs geen kanten meer.
Er moeten op drie fronten tegelijk gewerkt worden.
Het sociaal basisplan.
Het werkplatform
Het politiek landschap aangaande werkgevers.
Weet je wel hoeveel het me kost om iemand tewerk te stellen?
En dan spreek ik over gewoon een arbeider/kostprijs
Oud 5 april 2005, 23:03   #68
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Niemand noemt u dom, ik zeker alvast niet en sta zelfs een beetje paf van zoveel inzet.
Maar werk, ik weet niet goed wat de malaise is tegenwoordig.
Ik ben ondernemer. Langs de ééne kant zou ik wel 100 mensen willen te werk stellen (en feitelijk krijg ik daar zelfs de kans toe) en langs de andere kant heb ik zoiets van ; why what the fuck het rendeert langs geen kanten meer.
Er moeten op drie fronten tegelijk gewerkt worden.
Het sociaal basisplan.
Het werkplatform
Het politiek landschap aangaande werkgevers.
Weet je wel hoeveel het me kost om iemand tewerk te stellen?
En dan spreek ik over gewoon een arbeider/kostprijs
Mambo, nu ga ik U iets vertellen [size=1](maar niet voortvertellen).[/size].. ik ben ondertussen ook reeds diverse jaren werkgever... Vandaar meen ik te mogen stellen de problemen langs beide kanten (redelijk) te kennen...

En ik walg van vele zogezegde 'werkzoekende' werklozen, maar ook van een heleboel werkgevers...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 23:05   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, nu ga ik U iets vertellen [size=1](maar niet voortvertellen).[/size].. ik ben ondertussen ook reeds diverse jaren werkgever... Vandaar meen ik te mogen stellen de problemen langs beide kanten (redelijk) te kennen...

En ik walg van vele zogezegde 'werkzoekende' werklozen, maar ook van een heleboel werkgevers...
Ik weet het, soms weet ik niet wat je beter bent. Werkzoekende of werkgever.
Als je weinig verdient als werkgever kan het net nog. Verdien je iets over het milj bfr dan ben je dikwijls weer beter als werkloze.
Je zou er een schop in geven mee momenten!
Oud 7 april 2005, 13:06   #70
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar ik ook aan denk behalve bv geregeld een info jobbeurs al dan niet een gezellig café is nu de zomer op komst is een fietsroute in te leggen op bepaalde dagen langs bedrijven die met een vacature openstaan. In mijn buurt doen ze dat geregeld, allemaal op de fiets en een bepaalde route met stops in bedrijven waar je dan een drankje krijgt (zij doen dat als reclame) terwijl je wat op adem komt. Ik denk op de knelpunt beroepen om zo eens de sfeer spontaan er terug in te brengen. De kostprijs dient om alle pintjes te betalen onderweg, dus dat is een nul frank operatie alweer. En leuk om eens te doen.
Kom je in een bedrijf waarvan je meer wil weten, dan zet je gewoon je naam op de lijst. Geen belangstelling dan niet.
Oud 7 april 2005, 13:11   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of een sponsorloop organiseren onder werklozen door zoekende bedrijven. Gewoon een sportdag waar je alle informatie kan krijgen en waar de sportieven onder ons nog eens een prijs kan winnen.

Eventueel gevolgd door een amerikaans feest.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 april 2005 om 13:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be