Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 11:13   #61
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Mijn moeder ging maar naar school tot haar veertiende, maar maakt bijlange niet de fouten die ik hierboven aanstipte. Trouwens de persoon in kwestie kan blijkbaar goed overweg met een pc.............dan mag aangenomen worden dat het geen "domoor" is. Volgens mij is het enkel een kwestie van "slordig" omspringen met taal.
ah, kwas eerst niet mee.... had dan direct gezegd dat je inhoudelijk niet kon reageren.
Oud 5 april 2005, 11:17   #62
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Zoals ik al zei, de "inhoud" was haast niet te lezen Of is de Nederlandse taal niet belangrijk ??

"U schrijft we hebben ze binnen gehaald?? Het was wel de politieke kaste die toen aan aan de macht was die ze heeft binnen gehaald.niet de bevolking!! maar de bazen van de koolmijnen die de belgiese werknemer wou kraken met hun sociaale eisen .en de politiek heeft hen geholpen om dat zij met hun handen mee in de vet potten zaten. Het is niet het V.B.dat deze mensen in getos gedumt heeft maar,maar de politieke partijen van toen die partijen die nu zeggen dat het V.B. rasistis is ter wijl zij voor deze toestant heeft gezorgd.En dat roepen en tieren dat is meer iets voor links.BEZIN VOOR GEBEGINT"
Amai Pietje kun jij dat niet lezen ? Ge gaat toch niet beweren dat gij nog dommer zijt dan ik ? Ik snap het wel wat die mens hier geschreven heeft...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 12:51   #63
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Zolang het Vlaams Belang niet kan/mag bewijzen wat ze waard zijn krijgen ze van mij het voordeel van de twijfel. CD&V en N-VA behoren eigenlijk mee tot mijn voorkeurpartijen het enige probleem is dat ik die aanhoudende heksenjacht op alles wat VB is en stemt kotsbeu ben. In een normale democratie vervolgt men geen oppositiepartijen, of tracht men niet hun subsidies af te nemen. Eénmaal het Vlaams Belang volledig van de kaart geveegd is welke partij is dan aan de beurt? De CD&V misschien?

Om die reden kan ik gewoon niet anders dan mijn stem aan het Vlaams Belang te geven. En steeds meer mensen in mijn omgeving zeggen luidop dat ze Vlaams belang gaan stemmen.

Laat ze gewoon bewijzen wat ze kunnen.
Ik hoor hier hetzelfde liedje, het klinkt ondertussen als een fijn deuntje in mijn oren, ik kan haast niet wachten tot volgende verkiezingen.

Het Vlaamse volk vraagt al meer dan 15 jaar een rechtse regering, en krijgt keer op keer centrumlinks voorgeschoteld. Daar volgt natuurlijk een reactie op: bij elke nieuwe verkiezing slaat de wijzer nog wat meer naar rechts, en de regering nog wat meer naar links.
Waar was men 10-15 jaar geleden eigenlijk zo bang voor? Dat die 10% blokkers in de regering ging resulteren in een nieuw Auschwitz of zo?
Oud 5 april 2005, 15:31   #64
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Bos. Herz.
Ook zijn niet alle Westerlinken - gewetenloze - kapitalisten, maar wel zo ongeveer alle - gewetenloze - kapitalisten zijn Westerlinken of Westers gezinde Arabieren. Dat zegt volgenst mijn persoon evenveel over onze maatschappij alstookst cultuur.

Alst er in een conflict maar één slechte is, blijft er ook maar één meer over; de slechte (en we zijn er nog verflikkertjes) yup yup yup, Jezus heeft dat bewezen.
Slik!
Oud 5 april 2005, 16:03   #65
Bourne
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Ik hoor hier hetzelfde liedje, het klinkt ondertussen als een fijn deuntje in mijn oren, ik kan haast niet wachten tot volgende verkiezingen.

Het Vlaamse volk vraagt al meer dan 15 jaar een rechtse regering, en krijgt keer op keer centrumlinks voorgeschoteld. Daar volgt natuurlijk een reactie op: bij elke nieuwe verkiezing slaat de wijzer nog wat meer naar rechts, en de regering nog wat meer naar links.
Waar was men 10-15 jaar geleden eigenlijk zo bang voor? Dat die 10% blokkers in de regering ging resulteren in een nieuw Auschwitz of zo?
Dat vraag ik me ook af. Waar hebben ze zo'n schrik van?
Persoonlijk denk ik dat het gaat over lijken die uit de kast gaan vallen zodra iemand mee aan de macht komt die niet tot het clubje behoort.
Bourne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 16:12   #66
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bourne
Dat vraag ik me ook af. Waar hebben ze zo'n schrik van?
Persoonlijk denk ik dat het gaat over lijken die uit de kast gaan vallen zodra iemand mee aan de macht komt die niet tot het clubje behoort.
Dat gevoel heb ik ook dikwijls,er zitten er een paar in onze regering die diepe wortels hebben.En als er gespit gaat worden gaan de wortels kapot.

Maar we zijn het niet beu maar kotsbeu met die crapuleuze regering!

De werkende mens kan gene kant meer op,het is van maand tot maand u huur betalen,en als je 100€ kan sparen ben je al blij.Hoe moeten wij nog een eigendom kunnen verwerven?
Of hoort dat niet meer tot de prioriteit van het Belgische beleid?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 16:37   #67
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik net met mijn topic! Mensen krijgen in de gaten dat het niet helpt om op de centrum rechtse partijen te stemmen en bijgevolg zullen die teleurgestelde stemmen naar het VB gaan. Wie niet horen wil, moet maar voelen...

Voorts blijft het voor mij ook een raadsel waarom ze zo krampachtig de coalitie met links (SP.A) proberen vast te houden terwijl de kiezer toch een duidelijk rechts signaal geeft...

Laatst gewijzigd door Dinooke : 5 april 2005 om 16:39.
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 16:43   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=Fieseler]
Citaat:
"het is welswaar niet zo dat alle moslims terroristen zijn, maar het is even zeker en uitzonderlijk pijnlijk, dat bijna alle terroristen moslim zijn" - "zegt dat iets over onzelf, onze maatschappijen en onze cultuur ?" ---- dixit abdul rahman al-rashid ( managing directeur van de arabische tv-zender " al-arabiya " ....
als zelfs die het zeggen... het topje van de ijsberg ?

Alleszins bedankt voor de snelle reactie

PS Je mag dat maar slechts één keer posten ! Val niet in herhaling of dat is stigmatiseren... en je weet wat daarvan kan komen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 16:43   #69
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook zijn niet alle Westerlinken - gewetenloze - kapitalisten, maar wel zo ongeveer alle - gewetenloze - kapitalisten zijn Westerlinken of Westers gezinde Arabieren. Dat zegt volgenst mijn persoon evenveel over onze maatschappij alstookst cultuur.

Alst er in een conflict maar één slechte is, blijft er ook maar één meer over; de slechte (en we zijn er nog verflikkertjes) yup yup yup, Jezus heeft dat bewezen.
Westers gezinde arabieren zijn en blijven arabieren, dus uw stelling gaat zeker niet op. Ook rijke aziaten bestaan er.
Dus hetgeen u bexeerd raakt kant nog wal.
Maar wel de meeste terroristen zijn moslim, deze stelling is wel degelijk bewezen, en ook naar voor gebracht door een moslim
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 16:46   #70
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Dat bedoel ik net met mijn topic! Mensen krijgen in de gaten dat het niet helpt om op de centrum rechtse partijen te stemmen en bijgevolg zullen die teleurgestelde stemmen naar het VB gaan. Wie niet horen wil, moet maar voelen...

Voorts blijft het voor mij ook een raadsel waarom ze zo krampachtig de coalitie met links (SP.A) proberen vast te houden.
Dan zijn we met zijn twee!

Weet er iemand of Steve Stevaert in het echte leven Robert noemt of heb ik dit verkeerd overgenomen?? Als het waar is, lijkt het me een zoveelste MARKETINGSTUNT (Steve Stevaert, klinkt zo'n beetje als De Gekke Gokker (Suske en Wiske))
Oud 5 april 2005, 17:10   #71
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet er iemand of Steve Stevaert in het echte leven Robert noemt of heb ik dit verkeerd overgenomen?? Als het waar is, lijkt het me een zoveelste MARKETINGSTUNT (Steve Stevaert, klinkt zo'n beetje als De Gekke Gokker (Suske en Wiske))
Op zijn paspoort staat Steve. Hij heeft dit laten veranderen omdat zijn vrienden hem altijd Steve noemde. Althans zo beweerde hij in artikel dat ik ooit gelezen heb.

correctie: ik heb dat hier op het forum gelezen, bij verkiezingen 2004.
trouwens die rubriek met steve stevarert is zeker de moeite om eens te lezen. Hij wordt niet gespaard van enige kritiek. http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=28

Laatst gewijzigd door Dinooke : 5 april 2005 om 17:20.
Dinooke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 17:19   #72
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Op zijn paspoort staat Steve. Hij heeft dit laten veranderen omdat zijn vrienden hem altijd Steve noemde. Althans zo beweerde hij in artikel dat ik ooit gelezen heb.
Een politieker mag zijn naam op de kieslijst enigzins aanpassen.
Mieke Vogels == Maria
Fientje Moermans = Josephien?
Oud 5 april 2005, 17:42   #73
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=29928

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 17:55   #74
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Westers gezinde arabieren zijn en blijven arabieren, dus uw stelling gaat zeker niet op. Ook rijke aziaten bestaan er.
Dus hetgeen u bexeerd raakt kant nog wal.
Maar wel de meeste terroristen zijn moslim, deze stelling is wel degelijk bewezen, en ook naar voor gebracht door een moslim
Net alsofst de vrijheidstrijders in Z-Amerika en Azïe nooit eenst iets laten ontploffen of een geizelink forceren.

Of ben je alleen terrorist alst je voor een 'verkeerde' zaak opkomt en hier, in het Westen, uw terrorismenessheidzijn komt beleven?

Laatst gewijzigd door Dr. Bos. Herz. : 5 april 2005 om 17:56.
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 18:00   #75
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net alsofst de vrijheidstrijders in Z-Amerika en Azïe nooit eenst iets laten ontploffen of een geizelink forceren.

Of ben je alleen terrorist alst je voor een 'verkeerde' zaak opkomt en hier, in het Westen, uw terrorismenessheidzijn komt beleven?
Wat zuid amerika en azië aangaat, heb ik geen ervaring.
Die mensen vechten in hun EIGEN land en laten onze mensen gerust.
De moslims exporteren hun aanslagen naar ONZE streken, en vechten dus niet in hun eigen land voor HUN vrijheid.
Maar zij leggen ONZE vrijheid aan banden.
Daarom noemen we ze ook terroristen, en geen rebellen (jargon van de overheid) of vrijheidstrijders, (jargon sympatisanten)
Wij noemen de terroristen van moslimzijde gewoon moordenaars of criminelen!
Oud 5 april 2005, 18:45   #76
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
als zelfs die het zeggen... het topje van de ijsberg ?

Alleszins bedankt voor de snelle reactie

PS Je mag dat maar slechts één keer posten ! Val niet in herhaling of dat is stigmatiseren... en je weet wat daarvan kan komen
Geen nood...mijn privé jet staat met draaiende motoren klaar om onmiddellijk te reageren als er een telefoontje van Verafstoot richting CGKR gaat om iemand in opdracht van het regime te likwideren.8)
Oud 5 april 2005, 19:21   #77
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wat zuid amerika en azië aangaat, heb ik geen ervaring.
Die mensen vechten in hun EIGEN land en laten onze mensen gerust.
De moslims exporteren hun aanslagen naar ONZE streken, en vechten dus niet in hun eigen land voor HUN vrijheid.
Maar zij leggen ONZE vrijheid aan banden.
Daarom noemen we ze ook terroristen, en geen rebellen (jargon van de overheid) of vrijheidstrijders, (jargon sympatisanten)
Wij noemen de terroristen van moslimzijde gewoon moordenaars of criminelen!
U hebt geluk dat ik geen rode zinnen lees.

Ontkent u nu het bestaan van (radicale) moslimgemeenschappen in W-Europa?

En Basken die een aanslag in Madrid forceren zijn helden zekerst?
Oud 5 april 2005, 19:47   #78
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien om deze reden : men weet al heel lang dat de Waalse en Brusselse diensten voor arbeidsbemiddeling bijna nooit weigerachtige werklozen doorgeven aan de RVA. Daardoor hebben heel wat Waalse werklozen zich heel comfortabel in de werkloosheid en het zwarte arbeidscircuit genesteld. Er wordt bijna nooit gecontroleerd, geschorst en dus bijna nooit gestraft.

Zelfs een belgiciste als Freya Van den Bossche merkte dat er iets mis was: er kwamen uit Wallonië nauwelijks meldingen van werkonwillige werklozen binnen. Het werd haar te gortig en besloot in te grijpen... zien dat ze er niet naast pakt of Elio in een Italiaanse colère schiet !

Maar ja, Wallonië blijft ook die profiterende en/of zwartwerkende werklozen de hand boven het hoofd houden. Tegen de regels in... en natuurlijk op Vlaamse kosten. Van die 11 miljard euro moet er dat wel afkunnen zeker ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 5 april 2005, 19:49   #79
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U hebt geluk dat ik geen rode zinnen lees.

Ontkent u nu het bestaan van (radicale) moslimgemeenschappen in W-Europa?

En Basken die een aanslag in Madrid forceren zijn helden zekerst?
De Basken, zijn een onderdeel van Spanje, en ze vechten tegen het spaanse bewind. Dus so what?
En wat u wil zeggen met rode zinnen, en geluk hebben, begrijp ik niet akl te goed zulle, een verduidelijking?
Oud 5 april 2005, 19:57   #80
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als zelfs Trends begint kritisch te worden :

In een groot artikel over jeugdwerkloosheid pakte Trends uit met een kaderstukje met deze provocerende titel: “Wil Aïsha wel werken?”

“Aïsha is ontgoocheld na negen maanden werkloosheid. Die periode begint haar te achtervolgen als een stigma. Maar ons mooie meisje is ook een pienter meisje. Haar werkloosheidsuitkering van amper 375 euro is ver van riant, maar in het café achter de hoek kan ze enkele dagen per week borden en glazen wassen. Ze heeft zich gesetteld in het werkloosheidsysteem.”

Trends vraagt zich ook luidop af hoeveel zulke Aïsha’s er zijn. “Niet weinig”, denken ze.

Maar ze weten het ook niet zeker want... “dat is een taboe-onderwerp voor sociale onderzoekers.”

Tja, het Vlaams Belang zou dat niet meer durven schrijven, met al die inquisiteurs die op de loer liggen om ons opnieuw voor de rechter te slepen…

Je kan maar beter de bron nog eens extra vermelden : Trends dus !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be