Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2005, 14:54   #61
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Daar moet ik je wel gelijk geven.
Ge ziet: ik ben gene moeilijke
Oud 5 april 2005, 15:18   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Kan ik me voorstellen, alhoewel jij het was die per se wou aantonen dat biologisch gezien homofilie geen nut had

Vertrekkende vanuit biologisch-evolutionair standpunt kun je echter net zo goed argumenteren dat homofilie wél nuttig is. Het is immers een eigenschap die doorheen de menselijke evolutie bewaard is gebleven, zelfs desondanks het feit dat een homo per definitie niet voor veel nakomelingen zal zorgen. Het is maw niet uit te sluiten dat biologisch gezien homofilie nuttig is, en dus niet te catalogeren als een "afwijking".

Het kan gezien worden als nuttig omdat je zou kunnen stellen dat mannen als er niet genoeg wijfjes aanwezig zijn hun frustraties op een andere manier kwijt kunnen , ... en voor de vrouwen geld dat ook natuurlijk,...

Ik denk persoonlijk soms wel eens, en verdenk me nu niet van homo haat, dat het voor sommigen soms wel een modeverschijnsel lijkt te zijn, of dat ze het eens proberen omdat ze het speciaal of sexueel opwindend vinden. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die echt wel homosexueel geboren worden, dat zal dan inderdaad wel een of andere biologisch iets zijn, waarom, ? hoe ? ...

Maar als je nu gevangenissen ziet, of kloosters kortom plaatsen waar veel exemplaren van dezelfde sexe samenzitten, dan lijkt het toch of het daar meer vookomt.

is het dan een alternatief voor "normale" sex ?

Allé dat zijn zo vragen die ik mij dan stel, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 15:19   #63
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over belachelijke vergelijkingen gesproken... Blijkbaar kunt ge volgens u dus enkel spreken over "normaal" en "abnormaal" wanneer er maar keuze is tussen twee alternatieven? Wel, aangezien ge uw sexuele voorkeur kunt catalogeren als necrofiel, pedofiel, bestialiteitenamateur, hetero, homo, fetisjist, ... zitten we daar dus ook met een verscheidenheid, en kunt ge dus volgens uw eigenste definitie niet spreken van een afwijking.

Ge hebt een hekel aan discriminatie, maar die bepaalde groep, die noemt ge wel consequent "abnormaal" en "afwijkend". Wat is het gevolg daarvan, volgens u?

Volgens mij is dat nog altijd "volgens de norm". Volgens de norm zijn er 90% hetero's en 10% homo's, en is een streek met 90% hetero's en 10% homo's dus perfect "normaal".
Maar man toch. Zoek in Vandale de defenitie van "abnormaal" of "afwijkend" eens op.
En ik zeg toch nergens dat "afwijkend" of "abnormaal" per defenitie FOUT zou zijn.
En wat het gevolg gaat zijn?
Maw, wat anderen gaan doen met die groep "abnormalen", daar heeft de vaststeller van het feit toch geen schuld aan.
Of is het de schuld van diegene die heeft ontdekt dat de wereld rond was, dat de personen die deze theorie deelden massaal zijn omgebracht?

Laatst gewijzigd door democratsteve : 5 april 2005 om 15:25.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 15:19   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het met de 'harde llijn' van de Kerk tegenover homoseksualiteit ook niet eens. Maar Johannes-Paulus II stelde zich op als een oerconservatieve moraalridder. En in deze contekst kon hij niet anders.
Oud 5 april 2005, 15:30   #65
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik ben het met de 'harde llijn' van de Kerk tegenover homoseksualiteit ook niet eens. Maar Johannes-Paulus II stelde zich op als een oerconservatieve moraalridder. En in deze contekst kon hij niet anders.
En waarom "kon hij niet anders?" volgens jou?
Stel je voor dat hij zich net andersom had ingesteld tegenover die personen.
Dat zou misschien een einde hebben gemaakt aan de wereldwijde discriminatie tegenover homo's, of het tenminste hebben terug gedrongen.
Oud 5 april 2005, 15:33   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het kan gezien worden als nuttig omdat je zou kunnen stellen dat mannen als er niet genoeg wijfjes aanwezig zijn hun frustraties op een andere manier kwijt kunnen , ... en voor de vrouwen geld dat ook natuurlijk,...

Ik denk persoonlijk soms wel eens, en verdenk me nu niet van homo haat, dat het voor sommigen soms wel een modeverschijnsel lijkt te zijn, of dat ze het eens proberen omdat ze het speciaal of sexueel opwindend vinden. Natuurlijk zullen er ook mensen zijn die echt wel homosexueel geboren worden, dat zal dan inderdaad wel een of andere biologisch iets zijn, waarom, ? hoe ? ...
Natuurlijk is het zo dat sommigen graag eens experimenteren. Hell, god knows waarover ik allemaal niet fantaseerde in mijn puberteit... Ik weet echter niet of zoiets vol te houden is. Als hetero zie ik het immers niet echt zitten om een volwassen mannelijk exemplaar af te zuigen, hoezeer dat nu ook in de mode zou zijn Vrouwen daarentegen, die zijn altijd welkom, of euhm, waren altijd welkom (sorry liefje).

Citaat:
Maar als je nu gevangenissen ziet, of kloosters kortom plaatsen waar veel exemplaren van dezelfde sexe samenzitten, dan lijkt het toch of het daar meer vookomt.
In gevangenissen lijkt het me te draaien om macht, niet om sex. Kloosters, tja, misschien is dat eerder gevolg ipv oorzaak. Waarmee ik wil zeggen dat lesbische vrouwen misschien vaker naar het klooster trokken dan heterovrouwen omdat die eerste in een man toch niets aantrekkelijks vonden. Net zoals je meer autisten terugvindt in de IT (niet persoonlijk op te vatten).

Citaat:
is het dan een alternatief voor "normale" sex ?

Allé dat zijn zo vragen die ik mij dan stel, ...
Misschien eens vragen aan soeur sourire waarom ze altijd zo moest lachen bij die ander nonnen? En wat voor een rol dominique speelde in het kloosterleven?
Oud 5 april 2005, 15:39   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Dat zou misschien een einde hebben gemaakt aan de wereldwijde discriminatie tegenover homo's, of het tenminste hebben terug gedrongen.
Of misschien ook niet, ...

het is niet alleen de kerk die er zo over denkt, het zit in veel culturen gewoon ingebakken, jullie schijnen telkens te vergeten dat het verkrijgen van homorechten en het zien van homo's als normale mensen iets is van de laatste 20 jaar en dan nog wel enkel in de open alles mag cultuur van de nederlanden en scandinavië...

Er zijn veel meer conservatieve bolwerken waar homofilie nog steeds zwaar taboe is... en daarvoor hoef je niet naar Saoudie Arabië te reizen.

in Londen, SF , New York, Nederland, België , Zweden, enz... is dat allemaal geen probleem meer, maar elders, ...

De Paus is niet enkel paus van ons hé mensen maar van heel de wereld, ... Hij zou nogal een figuur geslagen hebben, ... :

"Ja mensen mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, allemaal geen probleem vogel maar op,... " ik denk dat half katholiek Italië hun eigen Paus in de ban van de kerk had geslagen, ...

Om nog maar van de reactie van de Ayatolaha's te zwijgen, ...

Hij had wel genuanceerder kunnen zijn en het probleem kunnen ontwijken door er over te zwijgen, maar zeggen dat het goed was, ...

hola...
Oud 5 april 2005, 15:40   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar man toch. Zoek in Vandale de defenitie van "abnormaal" of "afwijkend" eens op.
Normaal betekent "volgens de norm". Als ge me niet gelooft, pak dan zelf de Vandale eens vast hé. En als de norm is dat de mannen kunnen verdeeld worden in 90% hetero's en 10% homo's dan is homo-zijn helemaal geen afwijking van de norm.

PS: iemand met normale intelligentie had dat al lang doorgehad, maar blijkbaar zijn er sommigen echt wel hardleers. Voor deze personen wil ik het dus nog wel eens herhalen.

1. Normaal betekent "volgens de norm".
2. Vandale zegt echter wel niet hoe "de norm" wordt gedefinieerd.
3. Afhankelijk van de definitie van "de norm" kunt ge dus zaken catalogeren als normaal, andere als abnormaal.
4. Als ge wenst te zeggen dat hetero-zijn "de norm" is, dan zijn homo's abnormaal.
5. Als ge wenst te zeggen dat de mannelijke populatie stochastisch verdeeld is tussen hetero's, die in de meerderheid zijn, en homo's, die in de minderheid zijn, dan is dat de norm, en zijn samenlevingen waarbij er bvb. veel meer homo's in voorkomen (laten we zeggen 20-30% van de populatie) abnormaal.

Bon, tot zover het lesuur kleutertuin-logica. En dan te bedenken dat zo'n mannen eigenhandig conspiracy-theorieën hebben ontmaskerd

Citaat:
En ik zeg toch nergens dat "afwijkend" of "abnormaal" per defenitie FOUT zou zijn.
En wat het gevolg gaat zijn?
Maw, wat anderen gaan doen met die groep "abnormalen", daar heeft de vaststeller van het feit toch geen schuld aan.
Allé, denk nu eens eventjes pragmatisch na. Er zijn ten andere nog voorbeelden in de geschiedenis geweest waarbij bevolkingsgroepen systematisch als abnormaal werden bestempeld. Zou u dan ook verwonderd zijn dat er maatregelen worden genomen om iets te doen aan die groep "abnormalen"? Of is het weer: das habe ich nicht gewüsst... ?

Citaat:
Of is het de schuld van diegene die heeft ontdekt dat de wereld rond was, dat de personen die deze theorie deelden massaal zijn omgebracht?
Gelieve wel een onderscheid te maken tussen de subjectieve notie "normaal/abnormaal" en wetenschappelijk verifieerbare feiten.

Laatst gewijzigd door Turkje : 5 april 2005 om 15:42.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 15:42   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het zo dat sommigen graag eens experimenteren. Hell, god knows waarover ik allemaal niet fantaseerde in mijn puberteit... Ik weet echter niet of zoiets vol te houden is. Als hetero zie ik het immers niet echt zitten om een volwassen mannelijk exemplaar af te zuigen, hoezeer dat nu ook in de mode zou zijn Vrouwen daarentegen, die zijn altijd welkom, of euhm, waren altijd welkom (sorry liefje).

In gevangenissen lijkt het me te draaien om macht, niet om sex. Kloosters, tja, misschien is dat eerder gevolg ipv oorzaak. Waarmee ik wil zeggen dat lesbische vrouwen misschien vaker naar het klooster trokken dan heterovrouwen omdat die eerste in een man toch niets aantrekkelijks vonden. Net zoals je meer autisten terugvindt in de IT (niet persoonlijk op te vatten).

Misschien eens vragen aan soeur sourire waarom ze altijd zo moest lachen bij die ander nonnen? En wat voor een rol dominique speelde in het kloosterleven?
Spijtig dat die dood is, anders konden we het eens vragen, ...
Oud 5 april 2005, 20:11   #70
bartje
Minister-President

Standaard

Ik heb me bewust beetje op de achtergrond gehouden ivm het overlijden van de paus.
Dat hij een belangrijke politieke rol gespeeld heeft valt zeker niet te ontkennen, zo moet ik eerlijk toegeven dat ik nog maar pas ontdekt heb dat hij wel degelijk tot de grondleggers hoort voor de val van het communisme.

Maar zijn oerconservatieve houding tegenover holebi's deed vooral voor Christelijke holebi's toch pijn zu! Hij zei dat ze een afwijking en zo hadden, maar hij heeft nooit gezegd wat die afwijking juist inhoudt.
M'n zegt hier dat m'n moet bewijzen dat het geen afwijking is maar ik vraag hier al bijna sinds van het begin van mijn aanwezigheid om aan te tonen dat het een afwijking is en abnormaal is met desaangaande bewijzen maar tot op heden heb ik daar nog NIETS van teruggevonden. Meer zelfs, de rollen werden bijna altijd direct omgedraaid toen ik die vraag stelde, van bewijs eens dat het niet zo is. Maar soit dat ter zijde.

De volgende paus zal nu meteen niet gaan zeggen dat homo's mogen trouwen en zo hé, maar het zou al een goede stap zijn mochten ze zich een beetje progressiever opstellen daar tegenover en hun houding tegenover homo's herzien. Als de nieuwe paus dat zou doen, zou ik dat een prachtgebaar vinden. Maar of het ook zo zal zijn, dat betwijfel ik zu.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 20:30   #71
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

de quotes zijn van La Principessa (het meisje met de mooiste naam, en niet sarcastisch bedoeld!)

Citaat:
Zijn uitspraken van 'homosexualiteit is een ideologie van het kwaad' en 'abortus=holocaust' zijn op het eerste zicht gewoon lachwekkend maar zouden gevaarlijk kunnen zijn mochten ze serieus genomen worden.
Wat de paus bedoelt, is dat er leven 'vermoord', 'gedood', 'verspild' - of een ander woord dat betekent dat er een leven verdwijnt - wordt. Meer zelfs: dat terwijl het als normaal wordt aanzien. Ongewenst zwanger? Dan aborteren we dat 'ding' toch gewoon maar? Een jood met smerig kroezelhaar? Weg met die gedegenereerde parasiet die ons land naar de verdoemenis helpt! In nomine della Sciencia!
Er mogen toch wel vraagtekens geplaatst worden over het thema- abortus? Er mag toch debat over gevoerd worden? En er mag toch ethisch een lijn getrokken worden?

Citaat:
Ik hoop dat de volgende paus progressiever wordt (naïef van mij, dat weet ik) én op tijd aftreed. Ik heb niks tegen ouw mensen, maar dit kan toch gewoon niet meer.
Waarom kan dat niet meer?
Waarom moet iedereen plots jong hip en trendy zijn? Waar is het respect voor de grijze wijzen heen?

Citaat:
Afschaffen is veel gezegd, ik weet dat veel mensen kracht en hoop putten uit religie.
Religie is idd bijzonder functioneel.

Citaat:
Ik wil gewoon niet bij een religie horen omdat het zo'n grote beperking is op je vrijheid van denken.
Helemaal niet. Religie en beknotting van eigen creativiteit in het denken zijn volledig irrelevant aan elkaar. De correlatie is noch positief, noch negatief.

Citaat:
Mocht god bestaan dan heb ik geen kerk, boek of paus of wat dan ook nodig die daar tussen staat.
Ben ik het volledig mee eens.

Citaat:
Ik snap uw probleem met atheïsten ('heidenen') niet, hoort een christene niet verdraagzaam te zijn tegenover zijn medemens (uw naasten beminnen als uzelf heet dat geloof ik).

U gelooft wat u wilt, voor mij hetzelfde (toch?)
Inderdaad. Ik heb dan ook geen enkel probleem met atheisten/ heidenen (what' s in a name?). Wel met zij die in naam van hun atheistische "vrijheid" van denken dansen op het graf van een dode dansen en de paus beschimpen. Ligt het aan mij of geldt hun vrijheid van denken slechts tot de grenzen van hun eigen persoon, en hooguit van gelijkgestemden? Ik heb gewoon iets tegen bekrompen mensen tout court. En dommeriken natuurlijk.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Neo
La Principessa (toch wel de mooiste nick van het hele forum),

danku (mocht het niet sarcastisch zijn)
Helemaal niet sarcastisch *
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 20:46   #72
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat valt nog te zien.

Bovendien stelde de Paus zich heel erg stug op de traditionele familie als hoeksteen van de maatschappij. Vandaar dat hij niet anders kon.

Maar opnieuw : ik ben het niet eens met deze houding. Voor mijn part mogen in een familie ook twee ouders van hetzelfde geslacht zijn.
Oud 5 april 2005, 20:48   #73
MaXiMuS
Banneling

Standaard

En deze quotes komen van ANDROMEDA '68: het individu dat haar revolutie in bekrompenheid heeft omgezet: ik bedoel, vele typfouten schrijft...

Citaat:
Dit topic bewijst eens te meer dat gelovigen door de Evolutie wat minder bedeeld zijn met verstandelijke vermogens.
Ik kan u vele wetenschappelijke artikels aanbevelen over Darwin en zijn theorietjes. Alsook latere beschouwingen, kritieken enz. Maar ik vrees dat het vergeefse moeite is...
Of had u het over uw eigen bijdrage??

Citaat:
Vooral de meer extreme types die hun hele hebben en houden hebben opgehangen aan een opperwezen, geloof of ideologie
Geen nood! Mijn hebben en houden heb ik gespreid belegd in velerlei aandelen, bankrekeningen, en zelfs een fiets.

Citaat:
staan bekend om hun beperkte incasseringsvermogen
Wij zwakkeren van gestel werken daar hard aan. Respect!

Citaat:
, moeite met relativering,
Nu gaan we debat en inleving toch niet verwarren met relativering? Taal is veel rijker dan u denkt! En dan heb ik het niet over geld

Citaat:
gebrek aan gevoel voor humor
Gelukkig ben jij er nog. Lees je eigen quotes en rol onder je stoel van het lachen. Keep going!

Citaat:
, gebrekkige assertiviteit
Moest je het omgekeerde beweren, ik was het met je eens. Maar je probeert waarsch zoveel mogelijk 'moeilijke' woorden op te sommen in 1 zin?

Citaat:
, en nog meer eigenschappen die doen denken aan bekende persoonlijkheidsstoornissen.
Persoonlijkheidssstoornissen bestaan geeneens. Laat staan dat ze zelfs bekend zouden kunnen zijn...
Maar soit. Excelleren doe je wel in uw pseudo- wetenschappelijk gezeik dat noch coherent is, noch enige steek houdt, ter onderbouw van uw stelling dat dat deel van de bevolking die uw ideeën nie achternahollen dom en belachelijk zijn en aan vele 'persoonlijkheidsstoornissen' - moehahahaha, vergeef mijn bulderlach, ik heb geen gevoel voor humor, dixit uzelve - lijden.

Citaat:
Verder zou het mischien idee zijn om het stemrecht voor gelovigen te beknotten,
U gelooft nochtans zelf! Alleen weet u het niet. Zoals wel meer dingen.

Citaat:
geheel in lijn met hun verstandelijke vermogens.
"En de dwaas deed zijn beklag over het feit dat de rest van de wereld zo dom en belachelijk is..."

Citaat:
Minderjarigen hebben immers ook geen stemrecht.
HA! Een pleidooi voor verlengd minderjarigheid. Ware het niet dat het al bestaat. Willen we terug in de tijd: zelfs geen algemeen meer/ enkelvoudig stemrecht? De periode waarin de Belgische socialistische PartEI tegen vrouwenstemrecht was. U bent er zich toch van bewust dat dat nog een stapej verder is dan conservatisme?

Citaat:
En aangezien gelovigen hetzij minderjarig hetzij volwassen maar geestelijk onvolgroeid zijn, lijkt me dit een terechte maatregel voor het welzijn van onze samenleving
FANTASTISCH! de NOBELprijs zeg ik! Meteen! NU!! Aanrukken die handel!

Citaat:
Nu denk je mischien
Nee gij! God beware mij!!

Citaat:
, ''dat is moeilijk te regelen, een gelovige zegt: ik ben ongelovig, en vervolgens heeft deze wel degelijk stemrecht'''
Vergeet niet, verloochening is een zonde. En zo vind er een natuurlijke selectie plaats bij het stemlokaal
WAAW. Serieus, ik ben onder de indruk! Waarlijk aan alles heeft u gedacht.
RESPECT!

Hier met die Nobelprijs!!

Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 5 april 2005 om 20:51.
Oud 5 april 2005, 20:56   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Gaan we ons opnieuw als wijsneus profileren?

Homofilie bij mannen kan ontstaan door aanwezigheid van 'vrouwelijke' eigenschappen die tot gevolg hebben dat mannelijke kenmerken aantrekkelijk worden gevonden. De aanwezigheid van 'vrouwelijke' eigenschappen kan een gevolg zijn van statistische processen waarbij ervaringen een rol spelen. Zo kan het gebeuren dat in een overwegend mannelijke omgeving (leger, klooster e.d.) seksuele gevoelens zich richten op mannen.

Een vergelijkbare redenatie gaat op voor lesbische vrouwen.
En hoe zit het met uw "redenatie" wat biseksuelen betreft? Zijn zij een afwijking of niet? Ze zijn misschien alleen een afwijking op momenten dat ze zich tot een man aangetrokken voelen en "normaal" als ze zich tot een vrouw aangetrokken voelen... Of zou het misschien toch wel eens kunnen dat niet alles terug te brengen is op primitieve instincten als voortplanting en dat seksualiteit misschien ook nog een heel andere functie heeft?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 20:56   #75
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
RESPECT!

Hier met die Nobelprijs!!
Dank U!
Oud 5 april 2005, 20:58   #76
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Dank U!
O Grote Wijsgeer! Mag ik ook een inhoudelijke reactie verwachten? Of houdt u het bij wat vulgair gescheld over de domheid van de anderen ter staving van uw heidense ideeën?
Oud 5 april 2005, 21:02   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raging Bile Duct
Veel mensen beginnen te steigeren als men homosexualiteit een afwijking noemt omdat dat ze daar een negatief waardeoordeel in zien in de plaats van een objectieve beoordeling.
Als je al zover geraakt bent in je redenering, kan je nog wel dat ene stapje verder gaan en je afvragen waarom sommige mensen met alle geweld willen blijven hameren op dat woord "afwijking", terwijl wat ze eigenlijk bedoelen "minderheid" is. Is het niet denkbaar dat sommige mensen de voorkeur geven aan het woord "afwijking" precies omd�*t het die negatieve connotatie heeft?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:07   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Homos zijn even natuurlijk als ik en u, waarom zouden ze er anders zijn ? Is er iemand die uit zijn grote hoed homos tovert om de paus te pesten ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2005, 21:18   #79
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
O Grote Wijsgeer! Mag ik ook een inhoudelijke reactie verwachten? Of houdt u het bij wat vulgair gescheld over de domheid van de anderen ter staving van uw heidense ideeën?
Zolang het Vaticaan haar visie over homoseksualiteit niet veranderd, zal mijn haat tegenover het Vaticaan blijven bestaan. Daar kan ik niets aan veranderen, je verwacht toch niet dat ik enig respect zal opbrengen voor een instituut die tegen homo's zijn?

Oud 5 april 2005, 21:21   #80
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En hoe zit het met uw "redenatie" wat biseksuelen betreft? Zijn zij een afwijking of niet? Ze zijn misschien alleen een afwijking op momenten dat ze zich tot een man aangetrokken voelen en "normaal" als ze zich tot een vrouw aangetrokken voelen... Of zou het misschien toch wel eens kunnen dat niet alles terug te brengen is op primitieve instincten als voortplanting en dat seksualiteit misschien ook nog een heel andere functie heeft?
We zitten momenteel wel naast het oorspronkelijk discussiepunt te dicussiëren, maar allez vooruit met de geit.

Eén van mijn beste kameraden is bi-sexueel, komt daar voor uit maar loopt er niet mee te koop, met andere woorden een beperkte kring is op de hoogte van zijn afwijking en ik noem het uitdrukkelijk zo omdat hij het zelf ook zo ziet. Hij is getrouwd, ziet zijn vrouwtje heel graag, ze hebben samen 2 kinderen. Zijn vrouw is op de hoogte van wat hij als volgt uitdrukt: 'Ik weet dat ik niet normaal ben maar ik heb van tijd tot tijd een uitspatting en heb nood aan sex met een man. Ik zie mijn vrouwtje graag en heb met haar daaromtrend afspraken gemaakt en zolang ik mijn homosexuele lusten een beetje kan kanaliseren verloopt alles perfect.'

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be