![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt België Unitair? | |||
Binnen een jaar |
![]() ![]() ![]() |
6 | 22,22% |
Binnen 5 jaar |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Binnen 10 jaar |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Binnen 20 jaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]()
![]() |
#62 |
|
![]() Eigenlijk, moest Belgie "plots" unitair worden, zoals in de dromen van Hans en co, dan zou dat nog niet zo slecht zijn om België kapot te krijgen.
Dan gaan de mensen hun ogen tenminste opengaan. Al die bevoegdheden die gesplitst werden omdat ze op Belgisch niveau een potje werden of leiden tot communautaire twisten worden dan een gigantische atoombom die zal ontploffen bij de eerste de beste lullige kwestie. Belgicisten vergeten dat het Belgische establishment toeliet (inclusief de koning!) dat België federaliseerde, juist om de Belgische meubelen te redden. Een unitair België op korte termijn is zoals een gloeiend hete steen in een koud bad: die barst.
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die clown schijnt dat nog te menen ook. 30% ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Voor vlaamsgezinden staat ook maar de kleinste verandering (terug federaal maken) gelijk met unitarisme.
Gemakkelijke uitvlucht. België wordt nooit meer unitair, maar daarom kunnen we niet ne keer iets terug federaal maken, als het federaal duidelijk beter werkt (bijv. ontwikkelingssamenwerking, federale verkiezingen; twee dingen waar de punten pro-federaal zwaarder doorwegen dan regionaal. Dat het er niet van komt, ligt vooral aan het feit dat twee ministers hun baan kwijt zijn (voor ontwikkelingssamenwerking dan)
Laatst gewijzigd door rodeo : 10 april 2005 om 08:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik bedoel uiteraard: dat ik (VL) op een waalse politicus kan stemmen. De PS zou dan wel ne keer beginnen aandacht te besteden aan de Vlamingen...Nu kan je hen dat moeilijk kwalijk nemen, tis verkiezingslogica (ik kijk alleen naar mensen die op mij kunnen stemmen)
Laatst gewijzigd door rodeo : 10 april 2005 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt u eigenlijk bij die 0.04 procent? BUB haalde 0.27 procent, ofwel 13500 stemmen in Vlaanderen alleen.
Zo u enkel de resultaten van BUB Oost-Vlaanderen meetelt dan bent u ofwel van slechte wil, of achterlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Man, man, man, wat een geweldig verschil toch! 0,27%, dat is meer dan een vierde van een procent! We zullen maar beter oppassen, de bub is in opmars!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder hebben jullie miljoenen euro's en volledige toegang tot de media (jullie hebben zelfs een minister van media) ter uwer beschikking. Wij mogen NOOIT in de media, en betalen alles zelf. Dan 15.000 stemmen halen is een heel mooi resultaat, maar hoop maar niet dat we het opgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() België wordt terug unitair als Pasen en Kerstmis op dezelfde vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Waarom de uitslag van de BUB niet naast die van de échte Brusselse N-VA-kandidaten leggen, zoals Paul de Ridder? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Volledige toegang tot de media? Weerom, als je 200.000 stemmen vertegenwoordigt en acht verkozenen in drie parlementen, is dat niet echt onredelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
En, over die minister, zorg dat jullie wat meer stemmen krijgen, dan hebben jullie er misschien ook een. En, extremistische en belachelijk kleine partijen als de uwe, moeten er maar vrede mee nemen genegeerd te worden door de media.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 april 2005 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |