Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wanneer wordt België Unitair?
Binnen een jaar 6 22,22%
Binnen 5 jaar 10 37,04%
Binnen 10 jaar 4 14,81%
Binnen 20 jaar 7 25,93%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2005, 16:52   #61
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Oud 9 april 2005, 16:58   #62
Tantist

Standaard

Eigenlijk, moest Belgie "plots" unitair worden, zoals in de dromen van Hans en co, dan zou dat nog niet zo slecht zijn om België kapot te krijgen.

Dan gaan de mensen hun ogen tenminste opengaan. Al die bevoegdheden die gesplitst werden omdat ze op Belgisch niveau een potje werden of leiden tot communautaire twisten worden dan een gigantische atoombom die zal ontploffen bij de eerste de beste lullige kwestie. Belgicisten vergeten dat het Belgische establishment toeliet (inclusief de koning!) dat België federaliseerde, juist om de Belgische meubelen te redden.

Een unitair België op korte termijn is zoals een gloeiend hete steen in een koud bad: die barst.
Oud 9 april 2005, 20:34   #63
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Dit is volgens mij voldoende bewijs om de man officieel zot te laten verklaren!

En die clown schijnt dat nog te menen ook. 30%

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2005, 21:31   #64
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het belgikske wordt nooit meer unitair, het was unitair. Reactionaire en nostalgische bewegingen hebben nog nooit gelijk gekregen, dit zal in deze niet anders zijn. De geschiedenis herhaalt zich nooit. Tegen binnen een goede 15 jaar is het definitief gedaan met dat achterlijk kunstmatig belgen-staatje.
En in een andere draad wist je nog te zeggen dat het onmogelijk zou zijn om via parlementaire weg een onafhankelijk Vlaanderen te bekomen. Voor de rest heb je overschot van gelijk: nostalgische bewegingen zullen nooit zegevieren (en vermits conservatieve bewegingen ook geregeld drijven op een soort weemoed naar de good ol' times... )
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 08:56   #65
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Voor vlaamsgezinden staat ook maar de kleinste verandering (terug federaal maken) gelijk met unitarisme.

Gemakkelijke uitvlucht.

België wordt nooit meer unitair, maar daarom kunnen we niet ne keer iets terug federaal maken, als het federaal duidelijk beter werkt
(bijv. ontwikkelingssamenwerking, federale verkiezingen; twee dingen waar de punten pro-federaal zwaarder doorwegen dan regionaal. Dat het er niet van komt, ligt vooral aan het feit dat twee ministers hun baan kwijt zijn (voor ontwikkelingssamenwerking dan)

Laatst gewijzigd door rodeo : 10 april 2005 om 08:56.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 09:09   #66
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
België wordt nooit meer unitair, maar daarom kunnen we niet ne keer iets terug federaal maken, als het federaal duidelijk beter werkt
(bijv. ontwikkelingssamenwerking, federale verkiezingen; twee dingen waar de punten pro-federaal zwaarder doorwegen dan regionaal. Dat het er niet van komt, ligt vooral aan het feit dat twee ministers hun baan kwijt zijn (voor ontwikkelingssamenwerking dan)
We kunnen ook ontwikkelingssamenwerking compleet regionaliseren, dan zijn we van het federale ministerschap af.
Oud 10 april 2005, 09:23   #67
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De B.U.B. met media-aandacht haalt met alle gemak de kiesdrempel. Daarna zal ze nog gunstig evolueren en misschien zelfs 30% bereiken binnen 5 tot 10 jaar.
Oud 10 april 2005, 10:46   #68
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
(bijv. ontwikkelingssamenwerking, federale verkiezingen;
Ik wil niet moeilijk doen, maar de federale verkiezingen zijn reeds federaal. Vandaar "federaal", zie je?
Oud 10 april 2005, 11:47   #69
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik wil niet moeilijk doen, maar de federale verkiezingen zijn reeds federaal. Vandaar "federaal", zie je?
[size=1]en dan zagen als ze van de BUB nietszeggende antwoorden krijgen :s[/size]

ik bedoel uiteraard: dat ik (VL) op een waalse politicus kan stemmen. De PS zou dan wel ne keer beginnen aandacht te besteden aan de Vlamingen...Nu kan je hen dat moeilijk kwalijk nemen, tis verkiezingslogica (ik kijk alleen naar mensen die op mij kunnen stemmen)

Laatst gewijzigd door rodeo : 10 april 2005 om 11:48.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 11:50   #70
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De B.U.B. met media-aandacht haalt met alle gemak de kiesdrempel. Daarna zal ze nog gunstig evolueren en misschien zelfs 30% bereiken binnen 5 tot 10 jaar.
Wat hebt u gesnoven, HänSS? Het verschil tussen 0,04% en 30% is mij ietwat te hoog... Natuurlijk, dankzij de media-aandacht zal de bub groeien, maar ik vrees niet zo spectaculair als u hoopt. Met een beetje geluk haalt de bub de volgende verkiezingen een verpletterende 0,045%!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 13:16   #71
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hoe komt u eigenlijk bij die 0.04 procent? BUB haalde 0.27 procent, ofwel 13500 stemmen in Vlaanderen alleen.

Zo u enkel de resultaten van BUB Oost-Vlaanderen meetelt dan bent u ofwel van slechte wil, of achterlijk.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 14:07   #72
van Maerlant

Standaard

Man, man, man, wat een geweldig verschil toch! 0,27%, dat is meer dan een vierde van een procent! We zullen maar beter oppassen, de bub is in opmars!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 10 april 2005, 14:20   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Man, man, man, wat een geweldig verschil toch! 0,27%, dat is meer dan een vierde van een procent! We zullen maar beter oppassen, de bub is in opmars!
In Brussel bijvoorbeeld haalden we 1.1 procent, wat meer dan het dubbel is dan de plaatselijke NVA afdeling die - met uitzondering van één lid - onder de naam VDB opkwam.

Verder hebben jullie miljoenen euro's en volledige toegang tot de media (jullie hebben zelfs een minister van media) ter uwer beschikking. Wij mogen NOOIT in de media, en betalen alles zelf. Dan 15.000 stemmen halen is een heel mooi resultaat, maar hoop maar niet dat we het opgeven.
Oud 10 april 2005, 14:30   #74
Piet Hein
Minister

Standaard

België wordt terug unitair als Pasen en Kerstmis op dezelfde vallen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 14:31   #75
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
In Brussel bijvoorbeeld haalden we 1.1 procent, wat meer dan het dubbel is dan de plaatselijke NVA afdeling die - met uitzondering van één lid - onder de naam VDB opkwam.
Een leugen, en nog niet zo'n kleintje. De "VDB" was een kleine afscheuring van een deel van de N-VA-afdeling te Brussel, die verschrikkelijk slecht draaide. Dat de BUB in het Walhalla van het belgicisme zelfs daar niet kon overtuigen en dus haar toevlucht neemt tot vergelijkingen met schertslijsten, is veelzeggend.

Waarom de uitslag van de BUB niet naast die van de échte Brusselse N-VA-kandidaten leggen, zoals Paul de Ridder?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 14:34   #76
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Verder hebben jullie miljoenen euro's en volledige toegang tot de media (jullie hebben zelfs een minister van media) ter uwer beschikking. Wij mogen NOOIT in de media, en betalen alles zelf. Dan 15.000 stemmen halen is een heel mooi resultaat, maar hoop maar niet dat we het opgeven.
Miljoenen euro's? Tsja, dat krijg je als je 200.000 stemmen haalt en kunt terugvallen op een brede werking over gans Vlaanderen.

Volledige toegang tot de media? Weerom, als je 200.000 stemmen vertegenwoordigt en acht verkozenen in drie parlementen, is dat niet echt onredelijk.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 14:42   #77
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Wat een flagrante leugen durft u te verkondigen! Pas sinds de recente heziening van de partijfinancieringen, heeft onze partij weer wat financiële ademruimte. Daarvoor hingen wij volledig af van giften van particulieren en bedrijven. Het geld was er zelfs niet om partijkrantjes te sturen naar niet-leden.
En, over die minister, zorg dat jullie wat meer stemmen krijgen, dan hebben jullie er misschien ook een.
En, extremistische en belachelijk kleine partijen als de uwe, moeten er maar vrede mee nemen genegeerd te worden door de media.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 10 april 2005 om 14:44.
Oud 10 april 2005, 16:25   #78
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Wat een flagrante leugen durft u te verkondigen! Pas sinds de recente heziening van de partijfinancieringen, heeft onze partij weer wat financiële ademruimte. Daarvoor hingen wij volledig af van giften van particulieren en bedrijven.
En van het geld van de Volksunie.
Oud 10 april 2005, 17:34   #79
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
En in een andere draad wist je nog te zeggen dat het onmogelijk zou zijn om via parlementaire weg een onafhankelijk Vlaanderen te bekomen.
Inderdaad. En?

Citaat:
Voor de rest heb je overschot van gelijk: nostalgische bewegingen zullen nooit zegevieren (en vermits conservatieve bewegingen ook geregeld drijven op een soort weemoed naar de good ol' times... )
Je hebt twee soorten conservatisme. Je hebt reactionaire conservatieven die meestal zeer begaan zijn met ethische thema's geïnspireerd vanuit christelijke opvattingen (genre Alexandra Colen) en je hebt het conservatisme dat aansluit bij het conservatief-revolutionair gedachtengoed, en dat wel degelijk bereid is het dorre hout in de maatschappij weg te snoeien, om het groene hout beter tot leven te laten komen. Dat laatste sluit dan ook beter aan bij wat Edmund Burke centraal stelde: "to change in order to preserve".
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 18:00   #80
van Maerlant

Standaard

Citaat:
En van het geld van de Volksunie.
Wij zijn de Volksunie.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be