![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Verhofstadt en Bracke zijn beiden logebroeders ... in dezelfde loge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hebben ze elkaar zéker 'gebiecht' voor ze hun gezamenlijke ding doen.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effen naar een nieuwe pagina overbrengen...
Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Ze ontkennen het gewoon !! ![]() 3. De alamrbel is dat een vetorecht enkel voor de walen ? Waarom heeft de stomme vLD dat niet gebruikt voor het vreemdelingenstemrecht ? ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 14 april 2005 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Na de regering Piet Konijn mag Bracke lijstduwer worden van de VLD
MOCK MY WORDS... (Sigfried Bracke droomt van een politieke carriëre, zo'n beetje Sterckx achterna)
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg: Dit klinkt als bij het leugenachtige interview met Flippo Dewinter. Dat was ook een flut-interview, afgenomen door Bracke. Dus stel ik: Zou het aan bracke (zijn manier van vragen stellen) liggen? En of ik Verhofstadt geloof? Net zo min als Flippo dewinter. Ik vertrouw op mijzelf en op de mensen die ik liefheb. De rest kan bij mij potten breken door ze te vergoeden. Simpel.
Laatst gewijzigd door Mephisto : 14 april 2005 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het arrest erkent de ongrondwettelijkheid van de wet maar voorziet in een overgangsregeling van 4 jaar, ze zegt niet dat het moet opgelost worden voor de volgende verkiezingen. Letterlijk uit het arrest: 'Om die redenen kan worden aanvaard dat de door de bestreden wet gemaakte indeling in kieskringen behouden blijft gedurende de door artikel 65 van de Grondwet bepaalde termijn van vier jaar die aanvangt op het in artikel 105 van het Kieswetboek bepaalde ogenblik.' (Artikel 105 gaat over de aanduiding van de gecoöpteerde senatoren.) Er kunnnen dus morgen 'grondwettelijke' verkiezingen gehouden worden in de logica van het Arbitragehof.
![]() |
![]() |
#68 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dit niet zo gezegd door het arbitragehof omdat het volgens die wet zo is dat de volgende verkiezingen altijd pas om de 4 jaar vallen ?
Het arbitragehof zou denk ik uit de bocht gaan als ze moest veronderstellen dat de regering vroeger zou vallen en dat dus de wettelijke termijn verkort zou worden door onvoorziene omstandigheden ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
De betrokken passage lijkt mij duidelijk en niet voor discussie vatbaar.
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eerst al de kieswet veranderen, die in strijd blijkt te zijn met de grondwet. Ook al de verkiezingen in 2003 vervroegen, omdat anders iedereen zou geweten hebben dat de begroting niet klopte en de belastingsdruk gestegen waren (met dalende belastingen voor 5 %VLD-Coene-elite van bevolking). Dan mogen ook al de volgende verkiezingen en - als de regeringen snel vallen -enkele verkiezingen erover gaan vooraleer we weer verkiezingen krijgen die conform zijn met de grondwet. Die franstalige logica past natuurlijk bij Verhofstadt en Paarsgroen, maar ik ben een Vlaming en moet niet eerst uren rond de pot discussieren vooraleer ik wil duidelijk maken waarop het staat. Laatst gewijzigd door Pol : 16 april 2005 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zo werden ook de verkiezingen niet retro-actief ongeldig verklaard, ook al verliepen ze volgens ze een 'ongrondwettelijke' wet. En omdat het theoretisch mogelijk is om reeds de eerste dag na de verkiezingen het parlement te ontbinden en nieuwe verkiezingen te organiseren heeft het Arbitragehof besloten om het parlement wat tijd te geven. Het kan immers niet de bedoeling dat de grondwettelijke logica zo strikt gevolgd wordt dat het systeem in zichzelf vastloopt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een groter probleem voor de PS is het FDF die wel radicaal zijn en tot het extreme willen gaan.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |