Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hekel aan flikken? (de mensen, niet dat onnozel programma)
Ja 10 14,49%
Neen 31 44,93%
Soms 26 37,68%
Ik ben er zelf een, en ben er nog fier op ook 2 2,90%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2005, 12:48   #61
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Dat u dat niet begrijpt is wss een teken van een laag (gemiddeld) IQ.
Die arrogantie is uiteindelijk goed bedoelt hoor: ik bekritiseer de kleine man zijn mentaliteit en heb kritiek op mijzelf. Echt straf dat ge dat niet ziet, en anderen hier zien dat ook niet. Ik zou graag de mensen uit hun domme mentaliteit helpen en uit hun geploeter om niks. Ik bekritiseer de massa uit fascistisch standpunt.
Wie dit niet doorhad, is achterlijk.
En geertje dacht natuurlijk "raak!".
Als er één iemand is hier, die niet goed begrepen heeft waar het om draait, dan ben jij het wel, vrees ik. Je verwijt me een laag IQ te hebben -dat wil ik overigens nog wel eens zien-, maar als je mijn 'niet begrijpen' niet zag als een rethorisch stijlfiguurtje, dan ligt de domheid in geen geval aan mijn kant. En, onder ons gezegd en gezwegen, een eenvoudige dt-regel niet snappen, getuigt nu ook niet meteen van Nobelprijs-potentieel, maar kom. Dit gezegd zijnde, blijft de vraag of je arrogantie echt wel zo goed bedoeld is als je ons wil laten geloven: mij lijkt je roeping of je ideaal eerder een goedkoop excuus om je eigen superioriteitsgevoel te etaleren; en zelfs al zou je oprecht zijn, dan nog is je werkwijze contraproductief. Je vangt geen vliegen met azijn, om eens een oud spreekwoord uit de kast te halen. Als niemand begrijpt wat je bedoelt, dan zit er iets fundamenteel mis. Je zou misschien eens iets meer naar je illustere voorgangers moeten kijken: lees de maatschappijkritiek van Louis-PaulBoon, kijk eens hoe Jaroslav Hasek het nationalisme en het militarisme op de hak nam, in zijn boek over 'De goede soldaat Svejk', bijvoorbeeld, of Joseph Heller de dwaasheid van de oorlog in Catch 22. Blijven we dichter bij huis, dan kan je er eens de teksten van Aroma di Amore, de Dead Kennedys op nalezen, of zelfs die van Crass, die net iets subtieler en net iets minder puberaal zijn dan de onzin die jij hier komt uitkramen. Als je denkt mensen, soit: mij, te kunnen shockeren met de postings die je hier plaatst, gelardeerd met een beetje hutsekluts zinnetjes die je her en der hebt opgepikt, dan ben je bij deze 'subversieve' geest aan het verkeerde adres.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 15 april 2005 om 12:58.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:53   #62
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik vrees dat een boekje van Suske en Wiske al te hoog gegrepen is voor Bhairav.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:56   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze maatschappij verdient die criminelen: het westen heeft de arme landen uitgebuit en nu moet het westen daar voor opdraaien. Blijkbaar zijt gij zo'n mietje die een houvast nodig heeft en daardoor voor conformisme pleit. Zich scharen achter stoerheid is echt iets voor mietjes.
Zijn alle criminelen dan afkomstig uit landen die door het westen uitgebuit zijn ?
De echte mietjes zijn zij die afgeven op het systeem maar er zich tegelijk achter verschuilen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:04   #64
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
En, onder ons gezegd en gezwegen, [size=3]een eenvoudige dt-regel niet snappen,[/size] getuigt nu ook niet meteen van Nobelprijs-potentieel, maar kom. Dit gezegd zijnde
Denken dat je slim bent omdat je jezelf als papegaai een paar spellingsregels hebt eigen gemaakt - dat is pas dom !

Echte inteliigentie bestaat er niet uit voorgekauwde denkpatronen van anderen over te nemen. Het veronderstelt creatieviteit - al was het de creativiteit om er telkens opnieuw in te slagen om te shokeren - zoals Bhairav overduidelijk doet !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 april 2005 om 13:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:06   #65
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Grappige topic. Een overduidelijke puber die zijn testosteron-gehalte niet kwijtraakt via een lief, probeert zichzelf te laten gelden op een forum. Dat overdreven puberale "kijk naar mij" toontje doet mij trouwens geweldig denken aan een kunstenaar waar ik weinig tot geen goed woord voor over heb, namelijk Wim Delvoye. Ook deze pathetische aandachtszoeker is een bereidwillige getuige van de zielige geest van de kleine man met zijn leeg en inhoudsloos bestaan.

Ik heb gisteren trouwens nog een mooi spreekwoord gehoord: "Het echte kwade is het gebrek aan empathie". Wonder boven wonder komt dat vandaag alweer goed van pas...
Oud 15 april 2005, 13:07   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Denken dat je slim bent omdat je jezelf als papegaai een paar spellingsregels hebt eigen gemaakt - dat is pas dom !

Echte inteliigentie bestaat er niet uit voorgekauwde denkpatronen van anderen over te nemen. Het veronderstelt creatieviteit - al was het de creativiteit om er telkens opnieuw in te slagen om te shokeren - zoals Bhairav overduidelijk doet !
Hugh Hefner is volgens u dus de meest intelligente man op deze planeet, laat staan dat we het IQ van Dennis Black Magic eens gaan uitvlooien...
Oud 15 april 2005, 13:08   #67

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Grappige topic. Een overduidelijke puber die zijn testosteron-gehalte niet kwijtraakt via een lief, probeert zichzelf te laten gelden op een forum. Dat overdreven puberale "kijk naar mij" toontje doet mij trouwens geweldig denken aan een kunstenaar waar ik weinig tot geen goed woord voor over heb, namelijk Wim Delvoye. Ook deze pathetische aandachtszoeker is een bereidwillige getuige van de zielige geest van de kleine man met zijn leeg en inhoudsloos bestaan.

Ik heb gisteren trouwens nog een mooi spreekwoord gehoord: "Het echte kwade is het gebrek aan empathie". Wonder boven wonder komt dat vandaag alweer goed van pas...
Pffft gewoon jaloezie van een grijze muis. T zijn de excentriekelingen van nu die de mode van de kudde van de volgende eeuw bepalen. Dat is altijd zo geweest.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 15 april 2005, 13:10   #68

Standaard

Citaat:
Hugh Hefner is volgens u dus de meest intelligente man op deze planeet, laat staan dat we het IQ van Dennis Black Magic eens gaan uitvlooien...
Hugh Hefner ken ik niet - mezelf onvoldoende als papegaai opgesteld mss - maar over het IQ van dennis black magic zou ik me niet durven uitspreken. Hij is op zijn manier in alle geval excentriek= steekt tegenover de anderen af en zeker geen grijze muis dus.
Oud 15 april 2005, 13:11   #69
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Als er één iemand is hier, die niet goed begrepen heeft waar het om draait, dan ben jij het wel, vrees ik. Je verwijt me een laag IQ te hebben -dat wil ik overigens nog wel eens zien-, maar als je mijn 'niet begrijpen' niet zag als een rethorisch stijlfiguurtje, dan ligt de domheid in geen geval aan mijn kant. En, onder ons gezegd en gezwegen, een eenvoudige dt-regel niet snappen, getuigt nu ook niet meteen van Nobelprijs-potentieel, maar kom. Dit gezegd zijnde, blijft de vraag of je arrogantie echt wel zo goed bedoeld is als je ons wil laten geloven: mij lijkt je roeping of je ideaal eerder een goedkoop excuus om je eigen superioriteitsgevoel te etaleren; en zelfs al zou je oprecht zijn, dan nog is je werkwijze contraproductief. Je vangt geen vliegen met azijn, om eens een oud spreekwoord uit de kast te halen. Als niemand begrijpt wat je bedoelt, dan zit er iets fundamenteel mis. Je zou misschien eens iets meer naar je illustere voorgangers moeten kijken: lees de maatschappijkritiek van Louis-PaulBoon, kijk eens hoe Jaroslav Hasek het nationalisme en het militarisme op de hak nam, in zijn boek over 'De goede soldaat Svejk', bijvoorbeeld, of Joseph Heller de dwaasheid van de oorlog in Catch 22. Blijven we dichter bij huis, dan kan je er eens de teksten van Aroma di Amore, de Dead Kennedys op nalezen, of zelfs die van Crass, die net iets subtieler en net iets minder puberaal zijn dan de onzin die jij hier komt uitkramen. Als je denkt mensen, soit: mij, te kunnen shockeren met de postings die je hier plaatst, gelardeerd met een beetje hutsekluts zinnetjes die je her en der hebt opgepikt, dan ben je bij deze 'subversieve' geest aan het verkeerde adres.
Jawatte zeg; ik dacht dat het duidelijk was dat ik hier provoceer. Ik moet niet gestudeert hebben om mijn meningen als waardevol te kunnen bestempelen (ongeacht... blablabla...). Het gaat om MIJN meningen, geen meningen van anderen die ik overneem omdat ik mij daar goed bij voel, zo ben ik niet. En gij wel. 8)
Ik ben geen lezer, en ik zal die ouwe zakken ook niet lezen. Dead Kennedys beluister ik wel, maar ik ken die nog niet zo goed.
Kortom: aan uw uitleg valt te zien dat gij echt wel in vakjes denkt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:16   #70
Bhairav

Standaard

Citaat:

Testosteron? Heeft er geen reet mee te zien. Maar neem maar aan van wel: zo denkt de maatschappij de rebbelerende jeugd te kunnen relativeren en zo zal diezelfde jeugd de ruimte krijgen om het systeem te verkloten door individualisme en... jawel hoor... een hoger IQ dan de vorige generaties.
Ik ben hier dan ook niet om jullie meningen te doen herzien, hou maar vast aan uw schattige denkpatroontjes en "relativeer" er op los...
Oud 15 april 2005, 13:21   #71
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet om 'als een papegaai' de spellingsregels leren, laat staan dat ik daarom zal denken dat ik 'slim' ben, maar om het feit dat het niet bepaald stijlvol is om iemand als 'dom' te bestempelen, zonder zelf iets heel eenvoudigs als een dt-regel te kunnen onthouden. Bovendien is het redelijk ridicuul om je 'vrijheid' te uiten door spellingsregels af te wijzen. Daar heb je toch wel lef voor nodig!

Citaat:
Je hebt groot gelijk, waarom doet Bhairav het dan niet? Die hele idee dat je 'voorgekauwde denkpatronen' moet verwerpen om 'intelligent' of om 'echt vrij' te zijn is ondertussen ook al zo'n uitgewoond concept, dat het niet echt van veel creativiteit getuigt om daarmee nog aan te komen draven... Wat zei ik ook alweer, lood om oud ijzer?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 15 april 2005, 13:22   #72
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pffft gewoon jaloezie van een grijze muis. T zijn de excentriekelingen van nu die de mode van de kudde van de volgende eeuw bepalen. Dat is altijd zo geweest.
Ik, een grijze muis Afin, als je er maar goed bij voelt, nietwaar? Geef nu maar een stevige "fuck you" tegen de grote boze wereld

De excentriekelingen van nu, dat zijn niet de pokdalige pubers die denken dat ze voor de 18e keer het warm water moeten uitvinden. Anarchisme is al lang passé, moest je het nog niet weten: je bent al een paar decennia te laat. Jij bent de kudde, wij zijn de elite. Volg ons, of crepeer
Oud 15 april 2005, 13:25   #73
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Testosteron? Heeft er geen reet mee te zien.
Maar neem maar aan van wel: zo denkt de maatschappij de rebbelerende jeugd te kunnen relativeren en zo zal diezelfde jeugd de ruimte krijgen om het systeem te verkloten door individualisme en... jawel hoor... een hoger IQ dan de vorige generaties.
Ik ben hier dan ook niet om jullie meningen te doen herzien, hou maar vast aan uw schattige denkpatroontjes en "relativeer" er op los...
Ooit zal het wel eens in je -nu benevelde- hersentjes opkomen dat diezelfde maatschappij ook "jeugd" is geweest en dus goed genoeg weet dat de meestal goedbedoelde, maar in feite achterlijke pogingen om te "rebelleren" en "de wereld te veranderen" eerder ingegeven zijn door je hormonen dan door je verstand.
Oud 15 april 2005, 13:27   #74
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hugh Hefner ken ik niet - mezelf onvoldoende als papegaai opgesteld mss -
Het is de stichter van Playboy

Citaat:
maar over het IQ van dennis black magic zou ik me niet durven uitspreken. Hij is op zijn manier in alle geval excentriek= steekt tegenover de anderen af en zeker geen grijze muis dus.
Inderdaad: ik heb hem al een paar keer bewonderd tussen de andere gekleurde muizen in het psychiatrisch centrum.
Oud 15 april 2005, 13:28   #75
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jawatte zeg; ik dacht dat het duidelijk was dat ik hier provoceer. Ik moet niet gestudeert hebben om mijn meningen als waardevol te kunnen bestempelen (ongeacht... blablabla...). Het gaat om MIJN meningen, geen meningen van anderen die ik overneem omdat ik mij daar goed bij voel, zo ben ik niet.
We praten nog wel eens, later, als je echt zelf hebt leren denken, in plaats van je op te trekken aan uitgewoonde platitudes als 'mijn' mening en 'denk zelf', of opgewarmde prak. Denk je nu echt dat je zelf, laat staan helemaal alleen, het warm water hebt uitgevonden (of zal uitvinden)?

[quote]En gij wel. 8) [quote]

Vooroordelen... Hoor je je daar ook niet tegen af te zetten?

Citaat:
Ik ben geen lezer, en ik zal die ouwe zakken ook niet lezen. Dead Kennedys beluister ik wel, maar ik ken die nog niet zo goed.
Als je ooit je eigen mening wil vormen, zal je je vroeg of laat wel open moeten stellen voor andere meningen. Blijf maar goed luisteren naar de Dead Kennedys, en probeer hun teksten eens goed te lezen, dan zal je ongetwijfeld vroeg of laat doorhebben wat shockeren en subversiviteit betekenen.

Citaat:
Kortom: aan uw uitleg valt te zien dat gij echt wel in vakjes denkt.
1. Wat is mijn mening?

2. Waaruit leid je af dat ik in vakjes denk?

Kortom: zeg nu eens echt wat je denkt, in plaats van voorgekauwde slogans en opgewarmde prak uit te kramen.

Laatst gewijzigd door ossaert : 15 april 2005 om 13:28.
Oud 15 april 2005, 13:30   #76
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik bewonder uw wijsheid en IQ... (Oei, ben ik nu een papegaai?)
Oud 15 april 2005, 13:33   #77
Bhairav

Standaard

Citaat:
Ooit zal het wel eens in je -nu benevelde- hersentjes opkomen dat diezelfde maatschappij ook "jeugd" is geweest en dus goed genoeg weet dat de meestal goedbedoelde, maar in feite achterlijke pogingen om te "rebelleren" en "de wereld te veranderen" eerder ingegeven zijn door je hormonen dan door je verstand.
Ik besef dat maar al te goed dat die allemaal jong zijn geweest en besef ook dat hormonen een drijfveer vormen. Ik besef dat allang.
Ik geloof ook niet dat ik de wereld kan veranderen; ik kan alleen inspelen op wat er gebeurd: het systeem dat zichzelf opvreet.
Oud 15 april 2005, 13:33   #78
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Tjonge, tjonge, waartoe een flikkenforum al toe kan leiden. Het is hier best wel grappig. Nu moeten we niet meer alleen met de flikken lachen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:34   #79
Don Quichote
Banneling

Standaard

Met rebelleren bereik je niets.

De zwakheid van de onnozele maatschappij kun je wel tot nut maken en er winst uitslaan.

Koppie-koppie gebruiken.

De gouden tijd is eigenlijk voorbij, maar een 20 jaar terug was er een fortuin te maken door de simpelen van geest (meestal kansarme werklozen) waardeloze levens-en begrafenis verzekeringen aan te smeren.

Daar trappen ze nu zo niet meer in.
(hoeft ook voor mij niet meer)

Maar er zijn ongetwijfeld nog kansen met andere zaken.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:37   #80
Bhairav

Standaard

[quote=ossaert]We praten nog wel eens, later, als je echt zelf hebt leren denken, in plaats van je op te trekken aan uitgewoonde platitudes als 'mijn' mening en 'denk zelf', of opgewarmde prak. Denk je nu echt dat je zelf, laat staan helemaal alleen, het warm water hebt uitgevonden (of zal uitvinden)?

[quote]En gij wel. 8)
Citaat:

Vooroordelen... Hoor je je daar ook niet tegen af te zetten?

Als je ooit je eigen mening wil vormen, zal je je vroeg of laat wel open moeten stellen voor andere meningen. Blijf maar goed luisteren naar de Dead Kennedys, en probeer hun teksten eens goed te lezen, dan zal je ongetwijfeld vroeg of laat doorhebben wat shockeren en subversiviteit betekenen.

1. Wat is mijn mening?

2. Waaruit leid je af dat ik in vakjes denk?

Kortom: zeg nu eens echt wat je denkt, in plaats van voorgekauwde slogans en opgewarmde prak uit te kramen.
Waarom denkt iedereen altijd dat ik warm water probeer uit te vinden?
Ge snapt dus echt ni waarover het gaat hè? Ik vecht gewoon om mijn rechten als individu, en zowel de overheid als de massa vormen hier een bedreiging voor. Meer zeg ik hier eigenlijk niet, maar blijkbaar genoeg om u aangevallen te doen voelen. Over wie zegt dat iets? Over mij zeker en vast iets, maar vooral over mensen die door mijn meningen hun denkwereldje bijna voelen instorten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be