![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u een hekel aan flikken? (de mensen, niet dat onnozel programma) | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,49% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 44,93% |
Soms |
![]() ![]() ![]() |
26 | 37,68% |
Ik ben er zelf een, en ben er nog fier op ook |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 15 april 2005 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik vrees dat een boekje van Suske en Wiske al te hoog gegrepen is voor Bhairav.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De echte mietjes zijn zij die afgeven op het systeem maar er zich tegelijk achter verschuilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Echte inteliigentie bestaat er niet uit voorgekauwde denkpatronen van anderen over te nemen. Het veronderstelt creatieviteit - al was het de creativiteit om er telkens opnieuw in te slagen om te shokeren - zoals Bhairav overduidelijk doet !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 april 2005 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Grappige topic. Een overduidelijke puber die zijn testosteron-gehalte niet kwijtraakt via een lief, probeert zichzelf te laten gelden op een forum. Dat overdreven puberale "kijk naar mij" toontje doet mij trouwens geweldig denken aan een kunstenaar waar ik weinig tot geen goed woord voor over heb, namelijk Wim Delvoye. Ook deze pathetische aandachtszoeker is een bereidwillige getuige van de zielige geest van de kleine man met zijn leeg en inhoudsloos bestaan.
Ik heb gisteren trouwens nog een mooi spreekwoord gehoord: "Het echte kwade is het gebrek aan empathie". Wonder boven wonder komt dat vandaag alweer goed van pas...
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben geen lezer, en ik zal die ouwe zakken ook niet lezen. Dead Kennedys beluister ik wel, maar ik ken die nog niet zo goed. Kortom: aan uw uitleg valt te zien dat gij echt wel in vakjes denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben hier dan ook niet om jullie meningen te doen herzien, hou maar vast aan uw schattige denkpatroontjes en "relativeer" er op los... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De excentriekelingen van nu, dat zijn niet de pokdalige pubers die denken dat ze voor de 18e keer het warm water moeten uitvinden. Anarchisme is al lang passé, moest je het nog niet weten: je bent al een paar decennia te laat. Jij bent de kudde, wij zijn de elite. Volg ons, of crepeer ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[quote]En gij wel. 8) [quote] Vooroordelen... Hoor je je daar ook niet tegen af te zetten? Citaat:
Citaat:
2. Waaruit leid je af dat ik in vakjes denk? Kortom: zeg nu eens echt wat je denkt, in plaats van voorgekauwde slogans en opgewarmde prak uit te kramen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 15 april 2005 om 13:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof ook niet dat ik de wereld kan veranderen; ik kan alleen inspelen op wat er gebeurd: het systeem dat zichzelf opvreet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Tjonge, tjonge, waartoe een flikkenforum al toe kan leiden. Het is hier best wel grappig. Nu moeten we niet meer alleen met de flikken lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Met rebelleren bereik je niets.
De zwakheid van de onnozele maatschappij kun je wel tot nut maken en er winst uitslaan. Koppie-koppie gebruiken. De gouden tijd is eigenlijk voorbij, maar een 20 jaar terug was er een fortuin te maken door de simpelen van geest (meestal kansarme werklozen) waardeloze levens-en begrafenis verzekeringen aan te smeren. Daar trappen ze nu zo niet meer in. (hoeft ook voor mij niet meer) Maar er zijn ongetwijfeld nog kansen met andere zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() [quote=ossaert]We praten nog wel eens, later, als je echt zelf hebt leren denken, in plaats van je op te trekken aan uitgewoonde platitudes als 'mijn' mening en 'denk zelf', of opgewarmde prak. Denk je nu echt dat je zelf, laat staan helemaal alleen, het warm water hebt uitgevonden (of zal uitvinden)?
[quote]En gij wel. 8) Citaat:
Ge snapt dus echt ni waarover het gaat hè? Ik vecht gewoon om mijn rechten als individu, en zowel de overheid als de massa vormen hier een bedreiging voor. Meer zeg ik hier eigenlijk niet, maar blijkbaar genoeg om u aangevallen te doen voelen. Over wie zegt dat iets? Over mij zeker en vast iets, maar vooral over mensen die door mijn meningen hun denkwereldje bijna voelen instorten. |
|
![]() |
![]() |