Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2005, 08:58   #61
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Peilingen over het koningshuis zijn uiterst twijfelachtig. Het blijft alleszins een feit dat op basis van geboorte dat men koning wordt, iets is wat weinig met democratie te maken heeft. Een democratie heeft geen koning nodig wat sommigen hier ook mogen beweren. Een koning mag voor mijn part blijven maar dat de voorstanders van een romantisch koningshuis er dan ook zelf voor betalen. Bvb. met een optie op de belastingsbrief : "ik doneer x euro aan het koningshuis". Zo hebben de voorstanders hun koning die ze zelf betalen, en hebben de tegenstanders geen been meer om op te staan.
Als ik het grootschaliger bekijk, zijn de verkiezingen van de Paus dus ook anti-democratisch? En wie houdt het Vaticaan in stand denkt u?
Oud 15 april 2005, 09:00   #62
Akeem
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Als ik het grootschaliger bekijk, zijn de verkiezingen van de Paus dus ook anti-democratisch?
U slaat de nagel op de kop!

Citaat:
En wie houdt het Vaticaan in stand denkt u?
Wat bedoelt u hier mee??
Akeem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 09:18   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Yann, je gevoel voor humor is net hetzelfde als dat van je idool Kroonidioot annex hofnar Philippe.
Oud 15 april 2005, 09:36   #64
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akeem
U slaat de nagel op de kop!

Wat bedoelt u hier mee??
De Kerk is toch één van de machtigste instellingen ter wereld? Daar is ons Koningshuis niets tegen. En bovendien steunt de meerderheid van de bevolking de Belgische monarchie, dus waarom afschaffen?
Oud 15 april 2005, 09:36   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Yann, je gevoel voor humor is net hetzelfde als dat van je idool Kroonidioot annex hofnar Philippe.
Zo flauw...
Oud 15 april 2005, 11:15   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hier heb je een potje zout en peper Yann. Kan je je koningshuis pekelen. Dienen ze tenmiste nog voor iets deze Saksen Coburg Gotha's, zonder de burger bergen geld te kosten.

Potjes freaks op een freakshow.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 april 2005 om 11:15.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 12:35   #67
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Het is wel democratisch, want de meerderheid is voor het Koningshuis, als we elke peiling mogen geloven. U bent een anti-democraat.
Het koningshuis staat door haar principe van erfelijkheid haaks op het gelijkheidsbeginsel, nochtans de basispijler van de democratie.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:00   #68
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het koningshuis staat door haar principe van erfelijkheid haaks op het gelijkheidsbeginsel, nochtans de basispijler van de democratie.
In tegenstelling tot bv. de VS, waar het GENIE DUBYA geheel op eigen kracht president werd .

Ik vind je visie overdreven, het koningshuis heeft nog wel degelijk een rol te spelen. Tegenwoordig is dit vooral een morele, maar ik heb niet genoeg vertrouwen in politici om hen te laten opereren in een omgeving waarin er geen potentiele "controleur" is. Ik vind het goed dat er een monarch die nog kan ingrijpen, indien nodig. Tegelijk mag hij/zij natuurlijk niet zomaar kunnen ingrijpen zonder aanleiding.

Laatst gewijzigd door gm10 : 15 april 2005 om 13:01.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 13:40   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Ik vind je visie overdreven, het koningshuis heeft nog wel degelijk een rol te spelen. Tegenwoordig is dit vooral een morele,
U bedoelt de morele plicht om alles te bewaren zoals het is? De verpersoonlijking van het oer-conservatisme dus?
Oud 15 april 2005, 13:49   #70
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Als ik het grootschaliger bekijk, zijn de verkiezingen van de Paus dus ook anti-democratisch? En wie houdt het Vaticaan in stand denkt u?
Heel intelligent, om een koningshuis te vergelijken met de kerk. Qua misdaden in het verleden kunnen ze met elkaar idd. concureren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 15:12   #71
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
U bedoelt de morele plicht om alles te bewaren zoals het is? De verpersoonlijking van het oer-conservatisme dus?
Dat is niet eerlijk, he vriend. Dat stond er niet.
Oud 15 april 2005, 16:30   #72
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Menapius
[size=1] Prinses [/size]BRUSSEL - Prinses Mathilde (32) is in verwachting van haar derde kind. Prinses Elisabeth (3,5 jaar) en prins Gabriël (1,5 jaar) krijgen er dus een broertje of zusje bij. De geboorte is voorzien voor oktober 2005.
Drie weken geleden werd onze Sander geboren. 3,250 kg, 51 cm.

Ik - of mijn echtgenote - staan ;s nachts om de drie / vier uiur op : pampertje verversen, flesje geven, wachten op boertje, enkele uren slapen... Daarna gaan werken, terwijl vrouwtje overneemt...

Met z'n tweetjes is het een hele taak, maar toch er gaat niets boven zo'n kleintje...

De gezinsuitbreiding van Philippe en Mathilde is van een ander kaliber: kinderoppas, verzorgsters, uiterst lichte dagtaak voor papa en mama, alle kosten betaald door de belastingbetaler...
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 16:39   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben het daar goed begrepen wat overbevolking is op deze planeet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 16:40   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Vreemd dat een familie die decennia in de rubber heeft gezeten er maar niet in slaagt om dit "probleem" op te lossen. Durex zal toch eens een automaat moeten placeren daar in Laken. Wie weet worden ze dan ooit nog wel eens hofleverancier.

Da mag nie van tante Faby hé, ! dat is des duivels, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 16:46   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
En, is het weer een vouwtje.
nee een mannetje, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 16:49   #76
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Drie weken geleden werd onze Sander geboren. 3,250 kg, 51 cm.

Ik - of mijn echtgenote - staan ;s nachts om de drie / vier uiur op : pampertje verversen, flesje geven, wachten op boertje, enkele uren slapen... Daarna gaan werken, terwijl vrouwtje overneemt...

Met z'n tweetjes is het een hele taak, maar toch er gaat niets boven zo'n kleintje...

De gezinsuitbreiding van Philippe en Mathilde is van een ander kaliber: kinderoppas, verzorgsters, uiterst lichte dagtaak voor papa en mama, alle kosten betaald door de belastingbetaler...
Jaja, maar niemand interesseert zich voor die kleine van jou, DAT is het verschil .
Oud 15 april 2005, 18:36   #77
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jaja, maar niemand interesseert zich voor die kleine van jou, DAT is het verschil .
dit is een dooddoener: indien datzelfde kindje van Filip en Mathilde immers in een gewoon gezin zou geboren zijn, zou ook niemand zich ervoor interesseren. Het is dan ook eerder een feit dat men het kind interessant "maakt" doordat het in een speciale familie is geboren...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 18:42   #78
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dit is een dooddoener: indien datzelfde kindje van Filip en Mathilde immers in een gewoon gezin zou geboren zijn, zou ook niemand zich ervoor interesseren. Het is dan ook eerder een feit dat men het kind interessant "maakt" doordat het in een speciale familie is geboren...
Inderdaad. Proficiat, je begrijpt het.
Oud 15 april 2005, 18:44   #79
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Proficiat, je begrijpt het.
ik begreep het al, anders zou ik dat niet posten. Hopelijk begrijp jij het nu?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 19:11   #80
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik begreep het al, anders zou ik dat niet posten. Hopelijk begrijp jij het nu?
Neen, ik begrijp niet wat de uiteindelijke motivatie van je post was.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be