![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gauss : 16 april 2005 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Persoonlijk geloof ik, dat ik zonder natuur (lichaam, functioneren van) niet meer besta. Dan kan de economie (verzinsel, brein, whatever) nog zo mooi zijn, zonder mijn natuurlijke aanwezigheid (ik die mijn ding doet) hoeft het van mij niet zo..
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Met de huidige boortechnieken kan je al wat meer als 20 jaar geleden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw. Bijna alle treinen of schepen worden gelost door machines/voertiugen die ook op mazout draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lossen is een verwaarloosbaar deel van de uitstoot als men het beziet op bvb een trip van noord naar zuid europa bvb. Je moet alles rekenen op verbruik(uitstoot) per kilogram om ze kunnen te vergelijken. Ik doe nogal veel efficientieberekeningen, dermee ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zie ik het zo al een beetje voor mij; eerst op de camion naar het station, daar met de trein naar de boot, van de boot ergens gaan lossen op camions, naar het station, terug op de camion en dan zijn we er. Amai! Bij ons zijn die afstanden gewoon te klein, zelfs europees is dat nog te klein meestal. En een transporteur, die kan goed hier vertrekken naar barcelona, daar lossen, een andere lading ophalen in gerona, naar milaan doen, en doe zo maar verder. Het zijn nog altijd geen busdiensten met vaste lijnen nietwaar? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 april 2005 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de uitstoot die vrijkomt bij het laden/lossen van schepen is wel niet zo verwaarloosbaar als u denkt. Ooit al eens op een containerterminal geweest? Laatst gewijzigd door daiwa : 16 april 2005 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen moet er toch dringend een oplossing komen voor de toenemende massa transport via het wegennet. Soms zie je op autostrades meer camions dan personenautos.....het is dus over mobiliteit van goederen waar we eens dringend over moeten nadenken. Een aantal dingen die al kunnen helpen: composite trailers , 20-30 % gewichtsbesparing. Voor 5 camions moeten er nu nog maar 4 rijden omdat er meer plek is per trailer. De motoren gewoon systematisch zuiverder te maken door de verbranding te optimaliseren. Controle op slechte motoren is noodzakelijk.....strengere keuring ? Milieuvriendelijkere manieren van vervoer promoten door het fiscaal voordeliger te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals u wel zult weten rijden daar van die straddle-carriers rond, kortweg olifanten genoemd en die zijn allemaal 2 motorig. We nemen 1 shift met 10 ploegen, dwz. dat er 10 kranen actief bezig zijn met laden/lossen van schepen en per kraan zijn er 3 olifanten benodigd x 10= 30 olifanten dus al zestig!!! dieselmotoren die draaien. Dan hebben we nog de olifanten op de terminal die bezig zijn met laden/lossen van camions,ook een tiental wederom maal 2 motoren. Dan hebben we de olifanten bezig met laden/lossen van treinen. De vorkliften die bezig zijn met het stuffen van containers die bestemd zijn voor die schepen/treinen. Dan nog olifanten die bezig met het shiften van containers. En als toemaatje krijgen we de zogenaamde Gotwals, enorme kranen die ook op mazout draaien. Ook die treinen die aankomen/vertrekken op die terminal rijden op mazout. Dit allemaal maal drie want daar word dag en nacht gewerkt het hele jaar door uitgezonderd kerst en nieuwjaarsnacht. En dit is maar op éne terminal uit de haven. Dus de uitstoot die vrijkomt bij het laden/lossen is wel niet zo verwaarloosbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Uw redenering dat het u "niet kan schelen hoeveel er failliet gaan" toont enkel aan hoe weinig u inzit met de mensen die u pretendeert te verdedigen. Een spijtige uitlating dus.
![]() |