Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 april 2005, 13:48   #61
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het zou er nog aan mankeren als je gediscrimineerd wordt.
Ik heb er geen probleem mee dat een politieke partij in de media probeert komt alleen de wijze waarop.
Piet Hein is offline  
Oud 18 april 2005, 14:25   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een publieke omroep heeft tot taak om zoveel mogelijk stromingen aan bod te laten komen. Quasi elke burger die tot een stroming behoort betaalt grosso modo mee aan die openbare omroep.

Principieel heeft BuB dus gelijk: ze mogen ook aan bod komen.
Evenals andere kleinere strekkingen (LSP-SAP-AEL-PVDA- e.v.a.)

De hoeveelheid aanhang zegt immers niets over de waarde van een gedachtengoed.
Verwerpelijke strekkingen kennen soms groot succes, en genieën ventileren vaak als enige theorieën die later correct blijken te zijn.

Het gaat toch niet op dat je in de gratie van de macht behoort te staan om aanbod te komen? Een prachtvoorbeeld daarvan is de N-VA. Voor het kartel kwamen ze nauwelijks in de media. Met het identieke gedachtengoed, maar dan verkondigd vanuit een reddingssloep hangend aan de CD&V-boot, mogen ze plots wél hun ding doen.
Geef toe dat dit verregaande en gruwelijke selectiviteit is.

Ik hoop dat de BuB ondanks het smerige, zompige, juridische kluwen, alsnog haar gelijk in deze zaak haalt.
Een mens zou zweren dat Superstaaf Hans en zijn clubje ernstig neemt...

Jammer dat de bubbeltjes geen kartel willen vormen met wat er overschiet van de 'partij' van Rudy van Nespen, dan haalden ze misschien wel de BRT?

Of misschien dat het ook helpt als ze Laurent van Saksen Coburg nog eens een eervol voorstel doen?
Oud 18 april 2005, 17:42   #63
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Nogmaals nee. U begrijpt het niet. Die 40 % zijn UNITARISTEN en UNIE-FEDERALISTEN, die allen een STERKER BELGIE willen.Die komen NIET in de media en daartegen ageert de B.U.B. door de mening van die mensen in de media te laten komen. Dan stemmen ze nog voor wie ze willen.
Excuseer, maar de BUB heeft niet het recht om de stemmen van "unie-federalisten" (wat voor een onnozel neologisme is dat weeral?) op te eisen als de hare. Een partij die er een sport van maakt om de gebreken van het federalisme aan te klagen en te pleiten voor een unitaire staat moet geen federalisten denken te vertegenwoordigen.
zorroaster is offline  
Oud 18 april 2005, 18:32   #64
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Het is dan ook maar een zoveelste poging van een (wannabe-)politicus om met een goedklinkend woordje een hoeveelheid nonsens als waarheid af te doen. Een "unie-federalist" is hetzelfde als een gewone "federalist". Alleen lijkt het dankzij die "unie" dat het om meer dan dat gaat.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 18 april 2005, 18:48   #65
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals nee. U begrijpt het niet. Die 40 % zijn UNITARISTEN en UNIE-FEDERALISTEN, die allen een STERKER BELGIE willen.Die komen NIET in de media en daartegen ageert de B.U.B. door de mening van die mensen in de media te laten komen. Dan stemmen ze nog voor wie ze willen.
Dikke onzin, weet je wat de waarheid is: de Belg is er totaal niet mee bezig of hij nu Vlaming, Belg, of Europeaan is. Onderzoeken hebben aangetoond dat de Belg zich in de eerste plaats identificeert met zijn stad of dorp, we voelen ons in de eerste plaats Antwerpenaar, Bruggeling, of Blankenberger... De mensen liggen niet wakker van Vlaanderen of België.
Den Ardennees is offline  
Oud 18 april 2005, 19:27   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Geef aan BUB wat BUB toekomt op voorwaarde dat je aan het Vlaams Belang geeft wat het Vlaams Belang toekomt.
Spreekverbod of inperking van de vrije mening is het laatste waar je mij zal horen voor pleiten.
Niet voor perfide vilainen, niet voor aandoenlijke onozelaars.

Citaat:
Mijn conclusie: zolang BUB geen lans breekt voor een democratische nieuwgaring en berichtgeving (ook) ivm het Vlaams Belang (in tegendeel: ze vragen een verder doorgedreven discriminatie uitgebreid met fysieke eliminatie) moeten ze niet komen zeuren over hun eventuele eigen discriminatie.
Ik zou het volgaarne in hun plaats doen, doch heb daar de bevoegdheid niet voor, gezien ik niet tot hun overigens lovenswaardige partij(bestuur) behoor.

Citaat:
Trouwens: hun relevantie in politiek België/media is zo marginaal dat een sumiere vermelding in "man bijt hond" meer dan voldoende zou moeten zijn maar dat meer op zijn minst onerechtvaardig zou zijn.
Alle begin is moeilijk.
Let's make a deal: BuB in 'Man bijt hond' en in ruil het VB in 'De (aller)laatste show'8)
Oud 18 april 2005, 19:29   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Een mens zou zweren dat Superstaaf Hans en zijn clubje ernstig neemt...
Ik neem ideeën en personen ernstig ongeacht de partij waartoe ze behoren, ongeacht hun eerdere flaters of wanbetogen.
Wie stelt dat 2+2=4 kan onvoorwaardelijk op mijn steun rekenen.
Ongeacht of hij elke ochtend een Islamiet op zijn boterham smeert of AlbertII de reet uitlikt.
Oud 19 april 2005, 00:04   #68
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Jullie menen het echt? De BUB heeft dus écht een klacht ingediend tegen de VRT én zichzelf gebombardeerd tot "vertegenwoordigers van 40% van de bevolking", een percentage dat zelfs het VB niet haalt? Welk verder bewijs moet je nog hebben dat het hier om een uitermate kleinzielige groep van rancuneuze zieligaards gaat?

Jongens, jongens toch ... als de BUB ooit is op tv komt zal het in "In de Gloria" zijn, waar Hans met moeke en vake naar de balie van de VRT stapt om een klacht in te dienen. Dan gaat hij met moeke en vake een "crème glace" gaan eten, om zijn dappere daad te vieren. Maar dan wel vroeg gaan slapen, hé. Anders begint het bedwateren weer.
Stubaf. is offline  
Oud 19 april 2005, 00:08   #69
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet meer dan logisch dat men 40% van de Belgen ook eens aan het woord laat.
Oei, oei, 'Ans! Ke ebt ne fout geskreef! De moet nie 40 pro-sent zijne, maare 0,04%! Allee, dik bisous en dat niet meer doen, hé, sapristi!

(ik heb het in het Filipees met Mathildiaanse invloeden geschreven, anders bestaat de kans dat HänSS mij niet verstond)
Stubaf. is offline  
Oud 19 april 2005, 19:51   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
Dikke onzin, weet je wat de waarheid is: de Belg is er totaal niet mee bezig of hij nu Vlaming, Belg, of Europeaan is. Onderzoeken hebben aangetoond dat de Belg zich in de eerste plaats identificeert met zijn stad of dorp, we voelen ons in de eerste plaats Antwerpenaar, Bruggeling, of Blankenberger... De mensen liggen niet wakker van Vlaanderen of België.
Laat me dit ook dikke onzin noemen. Volgens een recente peiling identificeren de Belgen zich steeds meer met België en steeds minder met Vlaanderen of Wallonië. De meeste Belgen voelen zich ook in de eerste plaats Belg.
Hans1 is offline  
Oud 19 april 2005, 19:53   #71
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Oei, oei, 'Ans! Ke ebt ne fout geskreef! De moet nie 40 pro-sent zijne, maare 0,04%! Allee, dik bisous en dat niet meer doen, hé, sapristi!

(ik heb het in het Filipees met Mathildiaanse invloeden geschreven, anders bestaat de kans dat HänSS mij niet verstond)
Niet erg hoor. 't Is volledig op uw niveau.
Hans1 is offline  
Oud 19 april 2005, 19:54   #72
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

"Uit onderzoeken sinds 1975 blijkt volgens Lieven Dewinter (UCL) een gestage toename van de identificatie van de Vlaming met België. Sinds 1986 wordt de gehechtheid aan Vlaamse Gewest zelfs voorbijgestoken door een identificatie met België. In 1999 identificeerde zich 56,9 procent in de eerste plaats met België, 27,3 procent met het Vlaamse Gewest, 13,5 procent met de gemeente en 2,1 procent met de provincie. Het Belgisch beslissingniveau wordt als het meest geschikt bevonden voor de beleidsdomeinen gerecht, werkloosheid, pensioenen, ziekenzorg en veiligheid. Vlaanderen komt enkel als eerste uit de bus voor onderwijs, Europa voor milieu en onderzoek."

De Standaard
Patriot! is offline  
Oud 19 april 2005, 20:06   #73
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Bedankt !
Hans1 is offline  
Oud 19 april 2005, 21:29   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier nog zo'n peiling:

Citaat:
Belg vertrouwt Europa meer dan eigen overheid
De Belg is meer dan de gemiddelde Europeaan groot voorstander een verenigd Europa. Dat blijkt uit de jongste eurobarometer. De liefde voor 'Brussel' gaat zover dat het vertrouwen in de Europese instellingen groter is dan in de eigen Belgische, en dat reikt van de nationale regering tot het parlement. Meer dan de helft van de Belgen koestert wantrouwen tegenover de eigen politici. Dat door Europa een golf van euroscepsis waart, kan de Belg amper raken. De perikelen rond de grondwet, het heftige getouwtrek rond het stabiliteitspact, of zelfs de uitbreiding: weinig kan het geloof van de Belg in de Europese Unie doen wankelen. Integendeel, in vergelijking met een jaar geleden is het vertrouwen in de EU zelfs relatief fors gestegen. Nu zegt 63 procent in de heilzame werking van Brussel te geloven, tegenover 49 procent in de zomer van 2003. Zeventig procent vindt dat het democratische gehalte in Europa het voorbije jaar verhoogd is.Nog het opmerkelijkst aan die vaststelling is dat de Belg – de Vlaming meer nog dan de Waal en Brusselaar – liever zijn eieren in het Europese dan in het Belgische mandje legt. Haast alle instellingen kunnen op zijn goedkeuring rekenen en de cijfers stijgen tegenover vorige jaren: 70 procent gelooft in het Europese parlement, 68 in de commissie en 63 procent in de Unie op zich. (FL) (Eigen berichtgeving 05:13)
Voor wat die peilingen waard zijn...
Oud 19 april 2005, 22:11   #75
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

So? Ik vertrouw onze huidige federalistische kaste ook voor geen haar.
Patriot! is offline  
Oud 20 april 2005, 10:58   #76
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
En de unie-federalisten?
Oud 20 april 2005, 11:41   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het is idd duidelijk dat jij meer vertrouwen hebt in de onderzoeksresultaten van de Dewinter van de UCL.
Oud 20 april 2005, 11:59   #78
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Patriot zegt het goed: geloof in België staat niet gelijk met vertrouwen in de regering uiteraard. Mijn vertrouwen in de huidige regering is ook quasi 0.
Hans1 is offline  
Oud 20 april 2005, 12:08   #79
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

En uw geloof in de unie-federalisten?
Oud 20 april 2005, 12:10   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patriot was anders een tijdlang lid van één van de partijen die mee de regering vormt.

Ik begrijp echter waarom hij naar het Vaderhuis terugkeerde en waarom jouw 'partij' de verstandige burgers veel meer vertrouwen inboezemt.
Geen wonder dat 90% van de Belgen als één massief blok achter de bub staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be