![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Marc Platel - 18 april t.e.m. 24 april Deze gekende journalist volgt de Belgische politiek al meer dan dertig jaar op de voet als wetstraatverslaggever van de BRT-radio, als politiek hoofdredacteur van het Belang van Limburg en nadien directeur van de studiedienst van de Volksunie. Platel is een geëngageerd schrijver, getuige zijn jarenlange inzet in de Volksunie en tot voor kort in de N-VA. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Benieuwd.......
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laten we het aan een kenner vragen, dhr. Platel bijvoorbeeld.
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere serieuze mens met ogen in zijn hoofd ziet dat N-VA en VB quasi voor 100% gelijklopende standpunten hebben. Daar verandert wat mierenneukend gezwets en scherpslijperij over inclusie vs exclusief nationalisme geen bal aan.
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een Boek dat handelt over het IJzertestament. Laatst gewijzigd door Clemens : 18 april 2005 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor dergelijke bagatellen ga ik me niet verplaatsen laat staan zotte kosten doen om flaminganten hun kassa te spekken. Maak liever jouw beweringen hard en bezorg me via het web een bewijs dat jouw (m.i. gemanipuleerde) versie de ware is.
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De IJzertragedie is van 1914 / 1918 dat heeft NIETS met VB of N-VA te maken, of wist u dat ook NIET. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw opwerping is dus een flagrante misvatting.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de IJzertoren! Waarom deed ze dat als ze de collaboratie een vergissing vond? Zou het niet kunnen dat er een oorzaak is waardoor men tegelijkertijd de collaboratie als een vergissing kan zien én voor amnestie pleiten? De boodschap van de IJzerfronters wordt trouwens identiek overgenomen op de IJzerwake, daar waar Lionel er lichtelijk aan gesleuteld heeft op de IJzerbedevaart. Hoe de Vlaams-nationalisten dat aan beide kanten interpreteren de dag van vandaag is weer een ander paar mouwen. -Volgens jou betekent 'zelfbestuur' dus het Belgisch federalisme. -Volgens je vijanden kan Vlaams zelfbestuur alleen in een onafhankelijk Vlaanderen. Nochtans hoorde ik Lionel een van mijn lievelingsgedichten van Anton van Wilderode voordragen op de IIzerbedevaart en dat klonk NIET als 'Volk word Belgisch federalistisch!' maar ' Volk word Staat, word VLAAMSE staat!' En neen, ik heb nooit beweerd dat de huldiging van Staf de Clerck me deugd heeft gedaan, integendeel. De deugd die JIJ echter hebt om je aardsvijanden in hetzelfde verdomhoekje te duwen als de rest van politiek correct Belgique heeft je niet toevallig tot een gerespecteerde medestander van Yann gemaakt.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Yann die deze thread opstartte en voor Clemens die zich even hard ergert aan de Vlaamse collaboratie, toch nog even dit verhaal...
In de bergen van M�*laga leefde jarenlang, ongestoord, een veel beruchtere collaborator dan Irma Laplasse, namelijk een zekere Leon Degrelle. Niet gek ver daar vandaan ligt Motril, waar een adelijk echtpaar, Belgische man en Spaanse vrouw, even ongestoord zijn vakanties doorbracht. Het adelijk echtpaar was, uiteraard, goed bevriend met de Spaanse monarchie. Je zou denken dat het met de macht en invloed van dergelijke mensen een koud kunstje is om een oorlogscollaborateur zoals Leon Degrelle uitgeleverd te krijgen aan de Belgische 'just is just'. Niks daarvan echter. Er bestond blijkbaar géén behoefte om een Officier van het Belgische Leger, die onder een Belgische vlag naar het Oostfront trok en daar vele doden op zijn geweten had, over dezelfde gerechtelijk kam te scheren als een gewone, Vlaamse vrouw zoals Irma Laplasse. Wie zich daar geen vragen bij stelt moet wel heel erg gebrainwashed zijn.
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De amnestie is er gekomen omwille van de meedoogloze repressie en ook moet men fouten, gebeurd aan beide kanten, kunnen vergeven. Beweren dat collaboratie een vergissing was en tevens amnestie eisen, is dus niet contradictorisch. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu heb ik één grote vraag: is je verontwaardiging niet al te selectief, zo ja, wat is de reden?, zo nee, waarom niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deed enkel een (uiteraard vruchteloze) poging om je het gemak te laten zien waarmee de ene collaborateur (een belgicistische) heel zijn leven met rust werd gelaten terwijl anderen (Vlaamse) de kogel kregen. Nochtans hadden degenen die de kogel kregen niets ergers op hun geweten dan degene die gewoon in zijn bed stierf van ouderdom, ongeveer 150 km vandaan waar ook Boudewijn leefde en stierf. Geen moment heeft deze 'heilige' zich afgevraagd of het wel rechtvaardig was Degrelle van zo'n duidelijke voorkeursbehandeling te laten genieten. Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat heel wat Vlaamsgezinden eigenlijk niets anders doen met hun eigen collaborateurs dan Belgique gedaan heeft met de zijne?
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad onterecht dat een dergelijke crimineel nog op vrije voeten loopt. Ik ontken dat niet, maar hoef mij er ook niet voor te verantwoorden.
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 19 april 2005 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 20 april 2005 om 08:59. |
|
![]() |