Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 april 2005, 09:50   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ja en dan ... is BHV nu gesplitst ondertussen ? en zonder 1 toegeving ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 20 april 2005, 09:52   #62
Tegendradigaard

Standaard

Is paul Geudens god ? Ik heb daar mijn bedenkingen al tegenover gesteld. Niemand heeft er op gereageerd. Zelfs niet met te zeggen dat het nonsens waren. wat had gekund natuurlijk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 20 april 2005, 11:54   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
zie 101 andere topics.

[font=Arial, helvetica][size=4]VLD gokte fout[/size][/font] (19/04/05 - Gazet van Antwerpen)Wat is er aan de hand met Verhofstadt II? Is zij te vergelijken met het orkest op de Titanic dat lustig verder speelde terwijl de boot aan het zinken was? Of zijn de pronostieken over een kabinetscrisis sterk overdreven? Terwijl de regering in conclaaf bijeen is voor een (moeilijke) begrotingscontrole, wordt in de Wetstraat volop gespeculeerd over een politieke crisis en vervroegde verkiezingen. Die zouden dan op 12 of 19 juni moeten plaatsvinden.Feit is inderdaad, dat de kansen op een fatale clash voor de regering-Verhofstadt de jongste dagen flink zijn toegenomen. Tot een paar weken geleden speculeerden de meeste waarnemers erop dat de zwartepiet van Brussel-Halle-Vilvoorde in de Vlaamse regering van Yves Leterme zou terechtkomen. Maar de kansen zijn gekeerd. Niet alleen door de verklaringen van Steve Stevaert die vindt dat de bespreking van de wetsvoorstellen daaromtrent nu maar eens serieus moeten beginnen in de Kamercommissie. Indien geen compromis wordt gevonden met de Franstaligen voordat er wordt gestemd, betekent dit zo goed als het einde van het federaal kabinet.
Temeer omdat duidelijk is geworden dat de N-VA géén crisis zal uitlokken in de Vlaamse regering. "Zelfs indien B-H-V niet gesplitst geraakt, dan blijft mijn partij in de Vlaamse regering", zo liet Bart De Wever tijdens het weekend enigszins verrassend weten.
Dat is een dikke streep door de rekening van de VLD. De Vlaamse liberalen hadden er immers op gerekend dat bij al het getalm en getreuzel rond B-H-V, de N-VA op een bepaald moment haar koelbloedigheid moést verliezen. De VLD-top zat te wachten tot De Wever op de barricaden zou kruipen en zijn vertrouwen in de Vlaamse ploeg zou opzeggen.
Dat zou voor de VLD twee prettige gevolgen hebben gehad: het Vlaams regeerakkoord, met inbegrip van het engagement om B-H-V onverwijld te splitsen, zou niet meer gelden. En bovendien - minstens zo belangrijk - was de kans groot dat dan het kartel tussen CD&V en N-VA zou sneuvelen.
De VLD heeft verkeerd gegokt. De N-VA is niet bereid harakiri te plegen voor B-H-V. Waardoor de druk nu helemaal op de ploeg van Verhofstadt ligt en een federale crisis inderdaad weer een stapje dichterbij is gekomen. Iedereen beseft dat. Getuige de haast pathetische noodkreet van Patrick Dewael, gisteren in deze krant....Paul Geudens
Ik heb het ook gelezen.
Juist daarom vind ik deze discussie erg vreemd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De VLD, die al een half jaar met dit dossier het kartel uiteen tracht te spelen, zou verdomme staan dansen van pret.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Rr00ttt
Who cares of de VLD juicht of niet? Na de volgende verkiezingen is het toch gedaan met die partij.
Antwoord zorroaster:
Citaat:
Tsja, als je al van zo'n berekeningen moet uitgaan...
Oud 20 april 2005, 13:04   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan AVV.

Ik plaats nooit Belang-leden of kiezers op dezelfde lijn als de belgicisten. Maar ik constateer toch als de koning van de hetze tegen de N-VA, nl. superstaaf zijn niet-aflatend scheldproza post, hij telkens uit bepaalde VB-hoek op applaus kan rekenen.
Dit lijkt me eerder een goeie reden om als N-VA'er ongerust te worden.
Trouwens 'scheldproza'.......... dat valt van Staaf best mee.
Als zijn argumenten tegen N-VA zelfs door zijn blokse tegenstanders toegejuicht worden, dan zou ik de hand maar eens in eigen boezem steken.

Citaat:
Superstaaf is behalve een notoir N-VA-hater, ook een superbelgicist. Vandaar de vergelijking die sommigen maken.
Quoot maar eens waar ik of andere blokkers zijn belgicisme bijvallen, of zijn onozelen truut i.v.m. zijn koekedozenvrouwkes van Laken goedkeuren.

Staafs proza kan ik al eens mee lachen, maar waar ik niet kan mee lachen is b.v. Loones parlementaire goedkeuring aan het vergooien van Vlaamse centen voor de snoepreisjes van onzen 'Taaien'
Geen zottigheid voor een anti-monarchist (in woorden tenminste)
Oud 20 april 2005, 15:30   #65
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Trouwens 'scheldproza'.......... dat valt van Staaf best mee.
Als zijn argumenten tegen N-VA zelfs door zijn blokse tegenstanders toegejuicht worden, dan zou ik de hand maar eens in eigen boezem steken.
tja.
wiens boezem?
Oud 20 april 2005, 15:31   #66
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik snap niet goed hoe de VLD schaakmat staat ? Stel dat de splitsing er niet komt. Dat in het federaal parlement de VLD zijne kak intrekt (zoals ze bij ons zeggen). Okee dan zal de VLD nu de schuld krijgen maar wat zal er dan gebeuren ? Niks.
De federale regering boert gewoon verder. (Of denk je dat de SPA zal opstappen ?)
De Vlaamse regering... tja daar is ook niets aan de hand want zelfs voor de NVA is de niet splitsing van BHV geen reden om op te stappen, dus waarom zou het voor de VLd dan een reden zijn om op te stappen.
Dus als BHV niet gesplitst wordt ... dan blijft iedereen gewoon zitten waar ze zitten.
en gij denkt dat de sfeer dan prima zal zijn binnen federale en vlaamse regering?

de laatste berichten ivm bhv hebben alleszins een andere teneur
zelfs schimltz in knack
Oud 20 april 2005, 15:37   #67
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ja, het is uiteraard véél slimmer te verklaren dat als het spel volgende woensdag niet gesplitst is, wij uit de regering stappen... De VLD, die al een half jaar met dit dossier het kartel uiteen tracht te spelen, zou verdomme staan dansen van pret. En denk je dat het dossier dan nog één centimeter zou bewegen?
Een groter geschenk zou je Di Rupo en Verhofstadt niet kunnen geven.

Maak je geen zorgen, Draad. Wij weten wat we onze kiezers beloofd hebben en zorgen dat die splitsing er komt. Alleen moet je dergelijke tactische spelletjes af en toe meespelen.
Neen, je stapt er gewoon niet uit omdat jullie te licht wegen, geen verschil maken. Het is dus een slecht kartel, want jullie betekenen niets.
Jullie blijven in de regering voor de postjes.
Oud 20 april 2005, 15:42   #68
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet goed hoe de VLD schaakmat staat ? Stel dat de splitsing er niet komt. Dat in het federaal parlement de VLD zijne kak intrekt (zoals ze bij ons zeggen). Okee dan zal de VLD nu de schuld krijgen maar wat zal er dan gebeuren ? Niks.
De federale regering boert gewoon verder. (Of denk je dat de SPA zal opstappen ?)
De Vlaamse regering... tja daar is ook niets aan de hand want zelfs voor de NVA is de niet splitsing van BHV geen reden om op te stappen, dus waarom zou het voor de VLd dan een reden zijn om op te stappen.
Dus als BHV niet gesplitst wordt ... dan blijft iedereen gewoon zitten waar ze zitten.

Of toch misschien blijven de kiezers niet zitten en kiezen ze nog massaler voor de enige partij die geen woordbreuk zal gepleegd hebben over BHV ?
Inderdaad, volgens mij stemt de VLD tegen de splitsing (en pleegt ze woordbreuk, maar ze doen dat wel vaker) en gaat de federale regering gewoon verder en staat de Vlaamse regering te kakken...
Oud 20 april 2005, 15:59   #69
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Inderdaad, volgens mij stemt de VLD tegen de splitsing (en pleegt ze woordbreuk, maar ze doen dat wel vaker) en gaat de federale regering gewoon verder en staat de Vlaamse regering te kakken...
En dan, ja, en dan......
Oud 20 april 2005, 16:59   #70
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de1ste blz van de GVA staat : NVA BLIJFT AAN BOORD. Ook als de splitsing er niet komt.

Met andere woorden we hebben ons aangehangen aan de CDV regeringskarwagen en we hebben dat verkocht alsof we dat deden om BHV te splitsen maar als dat niet lukt... dan blijven we toch gewoon lekker zitten waar we zitten en klampen we ons vast aan de macht zolang we kunnen....

Moet ik vanaf nu spreken van NVA-circusleeuwen .... ?

ik verwijs aangaande deze materie naar "Reactie van N-Va-achterban op de 'wapenfeiten' van hun partij? "

Laat ze maar op hun borst kloppen en wind maken bij de NVA.
Ik denk dat zij de intelligentie van hun kiezers schromelijk onderschatten.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline  
Oud 20 april 2005, 18:22   #71
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
zie 101 andere topics.
[font=Arial, helvetica][size=4]VLD gokte fout[/size][/font] (19/04/05 - Gazet van Antwerpen)Wat is er aan de hand met Verhofstadt II? Is zij te vergelijken met het orkest op de Titanic dat lustig verder speelde terwijl de boot aan het zinken was? Of zijn de pronostieken over een kabinetscrisis sterk overdreven? Terwijl de regering in conclaaf bijeen is voor een (moeilijke) begrotingscontrole, wordt in de Wetstraat volop gespeculeerd over een politieke crisis en vervroegde verkiezingen. Die zouden dan op 12 of 19 juni moeten plaatsvinden.Feit is inderdaad, dat de kansen op een fatale clash voor de regering-Verhofstadt de jongste dagen flink zijn toegenomen. Tot een paar weken geleden speculeerden de meeste waarnemers erop dat de zwartepiet van Brussel-Halle-Vilvoorde in de Vlaamse regering van Yves Leterme zou terechtkomen. Maar de kansen zijn gekeerd. Niet alleen door de verklaringen van Steve Stevaert die vindt dat de bespreking van de wetsvoorstellen daaromtrent nu maar eens serieus moeten beginnen in de Kamercommissie. Indien geen compromis wordt gevonden met de Franstaligen voordat er wordt gestemd, betekent dit zo goed als het einde van het federaal kabinet.
Temeer omdat duidelijk is geworden dat de N-VA géén crisis zal uitlokken in de Vlaamse regering. "Zelfs indien B-H-V niet gesplitst geraakt, dan blijft mijn partij in de Vlaamse regering", zo liet Bart De Wever tijdens het weekend enigszins verrassend weten.
Dat is een dikke streep door de rekening van de VLD. De Vlaamse liberalen hadden er immers op gerekend dat bij al het getalm en getreuzel rond B-H-V, de N-VA op een bepaald moment haar koelbloedigheid moést verliezen. De VLD-top zat te wachten tot De Wever op de barricaden zou kruipen en zijn vertrouwen in de Vlaamse ploeg zou opzeggen.
Dat zou voor de VLD twee prettige gevolgen hebben gehad: het Vlaams regeerakkoord, met inbegrip van het engagement om B-H-V onverwijld te splitsen, zou niet meer gelden. En bovendien - minstens zo belangrijk - was de kans groot dat dan het kartel tussen CD&V en N-VA zou sneuvelen.
De VLD heeft verkeerd gegokt. De N-VA is niet bereid harakiri te plegen voor B-H-V. Waardoor de druk nu helemaal op de ploeg van Verhofstadt ligt en een federale crisis inderdaad weer een stapje dichterbij is gekomen. Iedereen beseft dat. Getuige de haast pathetische noodkreet van Patrick Dewael, gisteren in deze krant....Paul Geudens
Dus de N-VA'ers gaan er zélf al van uit dat de CD&V in zo'n geval vrolijk in de vlaamse regering zal blijven zitten. Tja, als jullie zelf al niet meer in het engagement van CD&V geloven is dat veelzeggend.

Indien jullie zouden geloven dat het CD&V wel ernst was, betekende jouw scenario immers dat er enkel nog een vlaamse regering op zijn minst gesteund door het VB mogelijk was. Die optie is natuurlijk ondenkbaar dus vrolijk blijven zitten en de schijn ophouden dan maar...
Rr00ttt is offline  
Oud 21 april 2005, 11:46   #72
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Zoals eerder al gezegd : zoals het er nu uit ziet, wordt BHV niet gesplitst

Hoog tijd dat het kartel eindelijk met DADEN komt.
De speeltijd is nu echt voorbij.
Wat heb ik te doen met al die NVA stemmers als straks.....
Oud 21 april 2005, 13:38   #73
Tegendradigaard

Standaard

er komt zo een beeld tevoorschijn dat mij doet terugdenken aan het gespartel van de toenmalige VU bij het sint michielsakkoord....
Toen bleef men ook zitten... allez half en half toch... en nu doet men ongeveer hetzelfde...

tot de afrekening kwam van de kiezers....

Lees mijn wijze woorden (o wat ben ik weer heerlijk bescheiden vandaag..) : Als de Vlaamse partijen hun belofte niet kunnen waarmaken van BHV te splitsen ZONDER toegevingen dan zal de oppositie jullie ALLEMAAL te kijk kunnen stellen (en terecht he) als woord- en beloftebrekers.
en in ieder debat voor de verkiezingen als 1 regeringspartij ook maar 1 belofte zal doen, zal de oppositie jullie vragen : is dat een belofte zoals destijds om BHV te splitsen zonder toegeving en zullen je te kakken staan.

Er is slechts 1 weg om het VB een klinkende verkiezingsoverwinning te ontnemen... dat is alles op alles zetten ... wie durft...

Oud 27 april 2005, 10:26   #74
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
als BHV niet gesplitst is terwijl de federale regering rechtop blijft, en ze blijven zitten in de vlaamse regering, dan zijn ze mij kwijt. Mijn geduld is al redelijk op de proef gesteld, maar dat zal de druppel zijn
Als de federale regering erover valt, dan is er voor mij geen probleem, uiteindelijk is dat altijd een van de doelen geweest, samen met het splitsen. Als de federale regering valt, dan is het doel om de splitsing in het federale akkoord te krijgen (en misschien om zelfs de verkiezingen ongeldig te laten verklaren wegens BHV nog niet opgelost, dat zou nog al eens iets zijn)
Maar als er geen regering valt, en geen splitsing is, en ze blijven zitten en doen of hun neus bloedt, dan ben ik weg en trek ik mij terug uit de actieve politiek.
Of je zou dan kunnen meewerken met diegenen die niet doen alsof hun neus bloedt
luc broes is offline  
Oud 27 april 2005, 11:45   #75
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
VLD gokte fout (19/04/05 - Gazet van Antwerpen)

Wat is er aan de hand met Verhofstadt II? Is zij te vergelijken met het orkest op de Titanic dat lustig verder speelde terwijl de boot aan het zinken was? Of zijn de pronostieken over een kabinetscrisis sterk overdreven? Terwijl de regering in conclaaf bijeen is voor een (moeilijke) begrotingscontrole, wordt in de Wetstraat volop gespeculeerd over een politieke crisis en vervroegde verkiezingen. Die zouden dan op 12 of 19 juni moeten plaatsvinden.

Feit is inderdaad, dat de kansen op een fatale clash voor de regering-Verhofstadt de jongste dagen flink zijn toegenomen. Tot een paar weken geleden speculeerden de meeste waarnemers erop dat de zwartepiet van Brussel-Halle-Vilvoorde in de Vlaamse regering van Yves Leterme zou terechtkomen. Maar de kansen zijn gekeerd. Niet alleen door de verklaringen van Steve Stevaert die vindt dat de bespreking van de wetsvoorstellen daaromtrent nu maar eens serieus moeten beginnen in de Kamercommissie. Indien geen compromis wordt gevonden met de Franstaligen voordat er wordt gestemd, betekent dit zo goed als het einde van het federaal kabinet.
De VLD heeft verkeerd gegokt. De N-VA is niet bereid harakiri te plegen voor B-H-V. Waardoor de druk nu helemaal op de ploeg van Verhofstadt ligt en een federale crisis inderdaad weer een stapje dichterbij is gekomen. Iedereen beseft dat. Getuige de haast pathetische noodkreet van Patrick Dewael, gisteren in deze krant....

Paul Geudens

Misschien maakt dit bericht al wat duidelijk. Als je het mij vraagt, staat de VLD schaakmat.
Inderdaad de VLD mag dan al fout gegokt hebben. De N-VA heeft dit evenzeer. Door de kiezer samen met CD&V de belofte te maken dat B-H-V zou gesplitst zijn alvorens een nieuwe Vlaamse regering werd gevormd, mondde uit in ordinair boerenbedrog. CD&V/N-VA mogen zich dan al aan het Vlaams regeerakkoord houden, wie ogen heeft, wist reeds op voorhand dat het de VLD niet menens was voorwat betreft de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde. Eerder verleden jaar hebben vertegenwoordigers van diezelfde VLD, inclusief de vertegenwoordigers van SP.A en Spirit tegen hun eigen wetsvoorstellen gestemd die de splitsing van B-H-V inhielden. Men wist dus reeds op voorhand dat er van een zogenaamd Vlaams front met de volksverraders van VLD en SP.a/Spirit nooit sprake kon zijn. Men had het been moeten stijf houden, men heeft dat niet gedaan en dat gaat alle partijen zuur opbreken bij de volgende verkiezingen. Het Egmontpact voor de VU is net zoals de splitsing voor de N-VA. Het vervolg is bekend!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 27 april 2005, 11:47   #76
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ach, het is geen geheim dat SS uit H er geen graten in ziet om de federale regering te laten vallen met de VLD als grote zondebok! Maar zolang de VLD braafjes naar grote broer elio luistert mag verafstoot eerste hofmeester spelen! De CD&V heeft trouwens al eerder laten vallen dat BHV geen breekpunt was voor federale regeringsdeelname!
Maw of de VLD nu opstapt of niet, BHV zal niet zonder prijs gesplitst worden!
Dat weet de nva evengoed, maar blijkbaar is een ministerpostje wel kiezersbedrog waard!
Inderdaad zolang de centrum-rechtse partijen het cordon-sanitaire niet naar de prullenmand verwijzen is de SP.A zeker van zijn stek in de regering. Voor wanneer een 'rechts' bestuur, want dat is de beslissing van de meerderheid der Vlamingen.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be